ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.08.2015Справа №910/14914/15
За позовом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд»
про стягнення штрафу та пені
Суддя Бондарчук В.В.
Представники:
від позивача: Мазур І.О.;
від відповідача: не з'явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Хмельницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі -позивач або Комітет) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» (далі -відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 68 000, 00 грн. та пені у сумі 10 200, 00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не здійснив у повному обсязі та у встановлені законом строки оплату штрафу, накладеного рішенням Комітету від 06.02.2015 р. № 9-р/к.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.06.2015 р. порушено провадження у даній справі, призначено її до розгляду у судовому засіданні на 02.07.2015 р. за участю представників сторін, яких зобов'язано надати суду певні документи.
01.07.2015 р. через загальний відділ діловодства суду представник відповідача подав відзив, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що обмін інформацією стосовно оформлення документів, а також схожість в оформленні документів, що подавалися у складі конкурсних пропозицій, не є достатнім підтвердженням такої узгодженості в діях учасників, що призвела чи могла призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.
01.07.2015 р. представник позивача через загальний відділ діловодства суду подав заяву про збільшення розміру позовних вимог, в якій просить суд стягнути з відповідача на користь позивача штраф у розмірі 68 000, 00 грн. та пеню у сумі 32 640, 00 грн.
02.07.2015 р. через загальний відділ діловодства суду представник відповідача подав клопотання про зупинення провадження у справі, в якому просить суд зупинити провадження у справі № 910/14914/15 за позовом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» до моменту вирішення господарським судом Хмельницької області справи про скасування рішення Комітету.
У судовому засіданні 02.07.2015 р. суд визнав подану заяву про збільшення розміру позовних вимог такою, що відповідає вимогам ст. 22 ГПК України у зв'язку з чим прийняв її до розгляду.
Також, суд відклав розгляд клопотання про зупинення провадження у справі на наступне судове засідання.
14.07.2015 р. через загальний відділ діловодства господарського суду міста Києва представник позивача подав заперечення на відзив, у якому повідомив суд, що рішення Комітету було надіслано відповідачу рекомендованим листом від 09.02.2015 р. № 01-27/08-313, проте конверт повернувся з відміткою - «за закінченням встановленого строку зберігання», що підтверджує направлення копії рішення поштовим зв'язком.
Також, 06.08.2015 р. представник позивача через загальний відділ діловодства суду подав заяву про збільшення розміру позовних вимог, в якій просить суд стягнути з відповідача на користь позивача штраф у розмірі 68 000, 00 грн. та пеню у сумі 68 000, 00 грн.
У даному судовому засіданні представник позивача підтримав подану заяву про збільшення розміру позовних вимог.
Розглянувши подану позивачем заяву про збільшення розміру позовних вимог, суд відзначає наступне.
Частиною 4 ст. 22 ГПК України передбачено, що позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.
Враховуючи наведене, суд визнає подану заяву такою, що відповідає вимогам ст. 22 ГПК України у зв'язку з чим приймає її до розгляду.
Крім того, розглянувши подане відповідачем клопотання про зупинення провадження у справі, суд відзначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 79 ГПК України, господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом, а також у разі звернення господарського суду із судовим дорученням про надання правової допомоги до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави.
Суд відзначає, що подання відповідачем до господарського суду Хмельницької області позову про скасування рішення Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, при цьому копії ухвали суду про порушення провадження у справі за вказаним позовом представником відповідача не надано, відповідно суд визнає подане клопотання необґрунтованим та відмовляє у його задоволенні.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, однак двічі був повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення ухвали суду про порушення провадження у справі, а також розпискою про оголошення перерви повноважного представника відповідача.
Приймаючи до уваги, що представник відповідача був належним чином повідомлений про судове засідання, враховуючи, що матеріали справи містять достатньо документів для розгляду справи по суті, суд вважає, що неявка у судове засідання представників відповідача не є перешкодою для прийняття рішення у даній справі.
Відповідно до ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.
У судовому засіданні 10.08.2015 р. відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Адміністративна колегія Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу № 03-08/27-14 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, 06.02.2015 р. прийняла рішення № 9-р/к, яким визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «СпецГідроБуд Плюс» та Товариство з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» узгодивши свою конкурентну поведінку під час підготовки та проведення Хмельницьким обласним управління водних ресурсів процедури конкурсних торгів щодо закупівлі робіт за проектом «Регулювання русла р. Південний Буг (розчистка) для захисту від підтоплення повеневими водами с. Холодець Волочиського району Хмельницької області», яка відбулася 24.10.2013 р., вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, шляхом спотворення результатів торгів.
У зв'язку із вказаним вище порушенням, рішенням Адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 06.02.2015 р. № 9-р/к накладено штраф на Товариство з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» у розмірі 68 000, 00 грн.
Отже, відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: - відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); - відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур'єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Рішення Комітету було надіслано відповідачеві супровідним листом від 09.02.2015 р. № 01-27/08-313, проте до Комітету повернувся конверт з відміткою - «за закінченням встановленого строку зберігання».
Крім того, вищезазначене рішення було опубліковано позивачем у газеті «Час Київщини» від 13.03.2015 р. № 9 (152). Отже, рішення вважається врученим відповідачеві 24.03.2015 р.
Однак, відповідачем штраф сплачений не був, у зв'язку із чим позивач звернувся до господарського суду міста Києва з вимогою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» суми штрафу.
Крім суми штрафу, позивач нарахував пеню за кожен день прострочення сплати штрафу у розмірі півтора відсотки від суми штрафу за період з 26.05.2015 р. по 31.07.2015 р., що відповідно до розрахунку позивача складає 68 000,00 грн.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 238 ГК України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 ГК України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режиму ліцензування; зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єкта господарювання; скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Згідно ч. 3 ст. 56 зазначеного Закону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Тому кінцевим терміном сплати відповідачем штрафу є саме 25.05.2015 р.
Згідно п. 8 ст. 56 цього ж Закону, протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Частина 1 ст. 33 ГПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Станом на день розгляду спору штраф відповідачем не сплачено, доказів зворотного суду не надано.
Таким чином відповідач, всупереч вимогам ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", ухилився від сплати, накладеного на нього позивачем штрафу у встановлений Законом термін.
Враховуюче викладене вище, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафу у розмірі 68 000, 00 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Крім того, позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 68 000,00 грн. за період з 26.05.2015 р. по 31.07.2015 р.
Так, господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання у ГК України визнаються штрафними санкціями (частина 1 статті 230 ГК України).
Відповідно до п. 1 ст. 231 ГК України, законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається.
Відповідно до частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Суд перевірив розрахунок суми пені, наданий позивачем, та встановив, що останній відповідає вимогам чинного законодавства.
Отже, вимоги позивача про стягнення пені у сумі 68 000,00 грн. є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню за розрахунком позивача, перевіреного судом.
Відповідно до частини 7 статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Згідно з ч. 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до положень ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» (01033, м. Київ, вул. Володимирська, буд. 69-А, ідентифікаційний код - 38376836) до загального фонду Державного бюджету України за кодом бюджетної класифікації 21081100 (символ звітності 106, отримувач: УДК у Голосіївському районі міста Києва) штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. 00 коп. та пеню у сумі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. 00 коп.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Газспецбуд» (01033, м. Київ, вул. Володимирська, буд. 69-А, ідентифікаційний код - 38376836) до Державного бюджету України судовий збір у сумі 2 720 (дві тисячі сімсот двадцять) грн. 00 коп.
4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення складено: 12.08.2015 р.
Суддя Бондарчук В.В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2015 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48415957 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондарчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні