Ухвала
від 29.04.2015 по справі 808/9179/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

29 квітня 2015 рокусправа № 808/9179/13

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Проценко О.А.

суддів: Дурасової Ю.В. Туркіної Л.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.01.2014р. у справі №808/9179/13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Проектстройсервіс Плюс "

до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування припису та постанови,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю " Проектстройсервіс Плюс " (далі по тексту - позивач, ТОВ " Проектстройсервіс Плюс ") звернулося до адміністративного суду з позовом про визнання протиправним та скасування протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.11.2013 року, складеного Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області (далі по тексту - відповідач) стосовно ТОВ "Проектстройсервіс Плюс"; визнання протиправним та скасування припису №147 від 12.11.2013 року та визнання протиправною та скасування постанови №111 від 12.11.2013 року про накладення штрафу у розмірі 20 646,00 грн.

На обґрунтування позовних вимог зазначалось, що 12.11.2013 року посадовими особами Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області здійснена планова перевірка Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті "Капітальний ремонт загальноосвітнього навчального закладу №104" за адресою м.Запоріжжя, вул.Кремлівська, 65-В.

За результатами даної перевірки складено акт перевірки від 12.11.2013 року, припис №147 від 12.11.2013року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, на підставі якого 12.11.2013 року заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області Оверчуком Олександром Володимировичем винесено постанову №111 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою з посиланням на пункт 6 частини другої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" на позивача накладено штраф у розмірі 20646грн. Зазначені відповідачем порушення організації будівельного виробництва за ДБН А.3.1-5:2009р. позивач вважає припущеннями, а дії позивача не можуть розглядатися як правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Постановою суду першої інстанції позов задоволено частково, визнано протиправними та скасовано припис Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області від 12.11.25013р. №147 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а також постанову Інспенкції від 12.11.2013р. №111 про накладення на позиівача штрафу.

При цьому суд зазначив, що відповідачем не доведена правомірність винесення припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 147 від 12.11.2013 та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №111 від 12.11.2013.

Не погодившись з висновками суду першої інстанції, відповідач оскаржує постанову суду в апеляційному порядку. Апелянт просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову. На обґрунтування апеляційних вимог зазначається, що приймаючи постанову, суд першої інстанції невірно застосував норми матеріального та процесуального права.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, 12.11.2013 року посадовими особами Інспекції ДАБК у Запорізькій області була здійснена планова перевірка Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті "Капітальний ремонт загальноосвітнього навчального закладу №104" за адресою м.Запоріжжя, вул.Кремлівська,65-В.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 12.11.2013 року, в якому зазначається про неналежне ведення підрядною організацією ТОВ "Проектстройсервіс Плюс" виконавчої документації, а сааме: загального журналу виконання робіт.

У відповідності до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23 травня 2011 року (далі - Порядок №553), відповідачем складено припис № 147 від 12 листопада 2013 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, відповідно до якого позивач строком до 26 листопада 2013 року зобов'язаний усунути порушення, викладені у Акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.11.2013 року.

Матеріали справи підтверджують, що 12.11.2013 року головним державним інспектором Запорізького інспекційного відділу інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області Кулібабою Дмитром Олександровичем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, на підставі якого 12.11.2013 року заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області Оверчуком Олександром Володимировичем винесено постанову № 111 про накладення на ТОВ "Проектстройсервіс Плюс" штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 20646,00 грн.

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 25 грудня 2009 року № 689 затверджені державні будівельні норми ДБН А.3.1-5-2009, розроблені Науково-дослідним інститутом будівельного виробництва, які набрали чинності з 1 січня 2012 року

При цьому, з набранням чинності ДБН А.3.1-5-2009 вважаються такими, що втратили чинність Державні будівельні норми А.3.1-5-96 "Організація будівельного виробництва".

Так, ДБН А.3.1-5:2009 встановлюють загальні вимоги до організації будівельного виробництва під час нового будівництва, реконструкції існуючих будівель і споруд, технічного переоснащення діючих підприємств об'єктів будь-якого призначення.

В додатку В "Загальний журнал робіт. Вказівки щодо ведення загального журналу робіт" до ДБН А.3.1-5:2009 зазначено, що загальний журнал робіт ведеться на будівництві окремих або групи однотипних будівель, споруд, які розміщені в межах одного будівельного майданчика і споруджуються одночасно. У зазначеному додатку не вказано про обов'язковість його ведення при здійсненні капітального ремонту.

За визначенням, наданим у частині першій статті 1 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб'єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Згідно з пунктом 6 частини третьої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил - у розмірі вісімнадцяти мінімальних заробітних плат.

У вступній частині ДБН А.3.1-5-2009 вказано, що його вимоги не поширюються на організацію будівельного виробництва під час здійснення капітального ремонту та реставрації існуючих будівель і споруд. З огляду на те, що об'єктом перевірки відповідача був капітальний ремонт будівлі загальноосвітнього навчального закладу №104 (згідно виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України дозволу № IV 114132100672 від. 18.07.2013р.), то вимоги ДБН А.З.Ь5-2009 при його здійсненні не є обов'язковими. Крім того, складення первинних документів за формою, оговореною умовами договору, за відсутності претензій сторін щодо складу та якості будівельних робіт, й не встановлені Інспекцією недотримання будівельних норм під час безпосереднього виконання робіт з капітального ремонту, свідчить, про те, що склад правопорушення у сфері містобудівної діяльності не є доведеним, що виключає застосування штрафу.

Висновки суду в частині відмови в задоволенні позовних вимог відповідачем не оскаржуються.

З урахуванням встановленого колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відповідачем не доведена правомірність винесення припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 147 від 12.11.2013р, а тому постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №111 від 12.11.2013року також є пртиправною.

Доводи апеляційної скарги щодо відсутності належних доказів та необхідних документів спростовуються матеріалами справи, тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає. Висновки суду першої інстанції відповідають матеріалам справи; судове рішення прийнято з дотриманням норм матеріального і процесуального права. Апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.01.2014р. у справі №808/9179/13-а залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.01.2014р. у справі №808/9179/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.212 КАС України.

Головуючий: О.А. Проценко

Суддя: Ю.В. Дурасова

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2015
Оприлюднено19.08.2015
Номер документу48449711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9179/13-а

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 28.01.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні