Ухвала
від 13.08.2015 по справі 826/3743/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/3743/15 Головуючий у 1-й інстанції: Качур І.А. Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.

У Х В А Л А

Іменем України

13 серпня 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Кучми А.Ю.

суддів: Аліменка В.О., Безименної Н.В.,

за участю секретаря: Козлової І.І.

розглянувши за відсутності осіб, які беруть участь в справі, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ст. 41 КАС України у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Київської міської митниці Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.06.2015 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Айсшок" до Київської міської митниці Державної фіскальної служби України про зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

ТОВ "Айсшок" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської міської митниці Державної фіскальної служби України про зобов'язання відповідача надати висновок до Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві (01601, м. Київ, вул. Терещенківська, будинок 11-А, ідентифікаційний код юридичної особи 37993783) про повернення позивачу надміру сплаченого податку на додану вартість у розмірі 138 395,73 грн (сто тридцять вісім тисяч триста дев'яносто п'ять гривень 73 коп.).

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.06.2015 вищевказаний адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Особи, які беруть участь в справі в судове засідання не з'явилися, про дату та час слухання справи були повідомлені належним чином.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправну бездіяльність митного органу, яка виявилась у не вжитті передбачених законом дій на подану позивачем заяву про повернення надміру сплачених коштів та необхідність зобов'язання Київської міської митниці ДФС підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів Товариству з обмеженою відповідальністю "Айсшок" та направити його разом з іншими передбаченими законодавством документами Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на нступне.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що 24.05.2013 Київською регіональною митницею прийнято Рішення про коригування митної вартості товарів № 100270000/2013/300597/2, згідно якої збільшено митну вартість товарів на суму 691 978, 55 грн (а.с. 10).

Постановою Окружний адміністративний суд міста Києва від 12.11.2013 (а.с. 24-26), залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2014 (а.с. 8) по справі № 826/10144/13-а на позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Айсшок" задоволено, скасовано Рішення Київської регіональної митниці про коригування митної вартості товарів №100270000/2013/300597/2 від 24.05.2013р.

В подальшому, позивач 16.06.2014 звернувся до відповідача з заявою вих. № 16/06/14-01, в якій просив повернути помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання у розмірі 138 395, 73 грн, що була донарахована митними органами на підставі рішення про коригування митної вартості товарів № 100270000/2013/300597/2 від 24.05.2013, яке в подальшому було скасоване постановою Окружний адміністративний суд міста Києва від 12.11.2013, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2014 (а.с. 20).

За результатми розгляду заяви, відповідач листом за вих. 14.07.2014 р. № 8089/1/26-70-52-04 повідомив позивача про відсутність правових підстав для повернення коштів (а.с. 22-23).

Відповідь на заяву мотивована тим, що ТОВ «Айсшок» не висувало позовних вимог в частині повернення надлишково сплачених сум за рішенням про коригування митної вартості товарів № 100270000/2013/300597/2 від 24.05.2013, тому правові підстави для повернення коштів з Державного бюджету України у Київської міжрегіональної митниці Міндоходів відсутні.

Відповідно до частин першої - третьої ст. 301 Митного кодексу України № 4495-VI від 13.03.2012 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів орган доходів і зборів не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів.

Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до абзаців першого, другого пункту 1, пунктів 2, 3, 4 розділу ІІІ Порядку повернення платникам податків митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби № 618 від 20.07.2007, для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.

Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до відділу митних платежів митного органу (далі - Відділ) для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Згідно п. 5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну, № 787 від 03.09.2013 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою із найменуванням та ідентифікаційним кодом установи, з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що повернення надмірно сплачених платежів, можливо за наявності факту надмірної сплати коштів та звернення платника до відповідно органу. Чинним законодавством визначено механізм повернення планикам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу чи помилково та/або надмірно сплачених до бюджету.

Викладені в апеляційній скарзі апелянтом доводи, висновків суду першої інстанції не спростовують.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду є законною і обґрунтованою, ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для її скасування не має.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Київської міської митниці Державної фіскальної служби України залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.06.2015 - без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено: 13.08.2015.

Головуючий-суддя: А.Ю. Кучма

Судді: В.О. Аліменко

Н.В. Безименна

Головуючий суддя Кучма А.Ю.

Судді: Аліменко В.О.

Безименна Н.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2015
Оприлюднено18.08.2015
Номер документу48452401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3743/15

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні