У Х В А Л А
Іменем України
Справа № 285/3150/15-к
провадження № 1-кс/0285/439/15
14 серпня 2015 року м. Новоград-Волинський
Слідчий суддя Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 та прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду,
клопотання прокурора Новоград-Волинської міжрайонної прокуратури ОСОБА_3 ,
про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії
по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015060240000006 від 07.08.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.191 КК України,
ВСТАНОВИЛА:
12.08.2015 року прокурор звернувся до суду з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на призначення та проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Укргазінвест» (далі Укргазінвест), що знаходиться за адресою м. Київ, вул. В.Стуса, 35-37, офіс 112, та обслуговуючого кооперативу по будівництву газопроводів «Спілка по газифікації села Броники» (далі Спілка), що знаходиться за адресою Житомирська область, Новоград-Волинський район, с. Броники, вул. Дружби, 46, за період з 12.09.2011 року по теперішній час.
Своє клопотання обґрунтовує тим, що 07.08.2015 року Новоград-Волинською міжрайонною прокуратурою внесено дані до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні по факту розтрати посадовими особами Укргазінвесту та Спілки шляхом зловживання службовим становищем державних коштів ПАТ НАК «Нафтогаз України» в особливо великих розмірах.
Встановлено, що з 2012 року посадові особи Укргазінвест та Спілки умисно, з корисливих мотивів, зловживаючи своїм службовим становищем, під час виконання робіт з газифікації сіл Брониківської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області вчинили розтрату ввірених їм державних коштів ПАТ НАК «Нафтогаз України» в особливо великих розмірах на загальну суму близько 4 млн. грн. Всупереч умов укладених договорів щодо здійснення будівництва об`єкту газопостачання до цього часу підрядником Укргазінвест об`єкти газопостачання не добудовані та в експлуатацію не здані.
У зв`язку із викладеним, ініціатор клопотання просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Укргазінвест та Спілки на предмет цільового використання державних коштів та дотримання законодавства під час виконання робіт з газифікації, вважаючи, що встановлені ревізією факти можуть бути доказами у кримінальному провадженні.
Прокурор в судовому засіданні клопотання доповнив та уточнив, просив надати дозвіл на проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності лише Спілки та розпочати ревізію 21.08.2015 року за період з 12.09.2011 року по момент початку ревізії.
Дослідивши матеріали кримінального провадження та вислухавши думку прокурора, приходжу до наступного висновку.
За змістом ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Порядок та підстави проведення позапланової виїзної ревізії, передбачені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон). Вказана ревізія віднесена до компетенції органів Державної фінансової інспекції України.
Із наданих суду матеріалів кримінального провадження вбачається, що посадовими особами Укргазінвест та Спілки вчинена розтрата ввірених їм державних коштів в особливо великих розмірах, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, наданими суду стороною обвинувачення під час розгляду зазначеного клопотання.
Подане прокурором клопотання відповідає вимогам та не суперечить ст. 11 Закону, ґрунтується на необхідності повного, всебічного, об`єктивного розслідування кримінального провадження та в ньому обґрунтовано доведено, що проведення позапланової ревізії, в сукупності з іншими доказами, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може сприяти розкриттю кримінального правопорушення, надасть змогу визначити та ідентифікувати коло осіб, причетних до його скоєння і мати доказове значення у справі.
Питання законності розпорядження державними коштами Укргазінвестом та Спілкою з метою з`ясування суми привласнених коштів та правильності використання надходжень з державного бюджету можуть бути досліджені лише в ході проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання.
Оскільки здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у суб`єктах господарювання, незалежно від форми власності, відноситься до головних завдань органу державного фінансового контролю, а забезпечення розслідування кримінального провадження є можливим лише при проведенні позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності установи, приходжу до висновку, що призначення позапланової ревізії є доцільним та відповідатиме завданням кримінального провадження, а тому наявні підстави для задоволення клопотання.
Відповідно до Закону, дотримання фінансової дисципліни в державних установах покладено на органи фінансового контролю в Україні.
Керуючись статтями 93, 110, 309 КПК України та ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,
УХВАЛИЛА :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на призначення та проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності
обслуговуючого кооперативу по будівництву газопроводів «Спілка по газифікації села Броники» (код ЄДРПОУ 37692229; юридична адреса: Житомирська область, Новоград-Волинський район, с. Броники, вул. Дружби, фактична адреса: Житомирська область, Новоград-Волинський район, с. Марушівка, вул. Весела, 20)
за період фінансування та виконання робіт з будівництва об`єктів газопостачання «Газопостачання с. Броники Новоград-Волинського району. Розподільчі мережі» та «Газопостачання сіл Брониківської сільської ради (с. Броники, с. Марушівка, с. Кропивня) Новоград-Волинського району (І черга будівництва підвідний газопровід до сіл Броники та Марушівка)»
з 12 вересня 2011 року по 21 серпня 2015 року
по наступним питанням:
1) перевірити стан використання ОК «Спілка по газифікації села Броники» коштів, отриманих від ПАТ НАК «Нафтогаз України» згідно укладених договорів № 1-Б/12 та № 2-Б/12 від 27.06.2012 року на будівництво вищевказаних об`єктів газопостачання;
2) перевірити наявність підстав та законність перерахування ОК «Спілка по газифікації села Броники» коштів за виконання робіт по будівництву вищевказаних об`єктів газопостачання підрядником ТзОВ «Укргазінвест»;
3) у ході ревізії провести зустрічну звірку в ТзОВ «Укргазінвест» по факту отримання коштів від ОК «Спілка по газифікації села Броники», виконання робіт по будівництву вищезазначених об`єктів газопостачання з проведенням контрольних обмірів та документального підтвердження витрат на їх проведення;
4) у разі виявлення порушень чинного законодавства України встановити осіб, з вини яких вони допущені;
5) установити, чи допущені норми чинного законодавства при складанні документів при проведенні робіт з будівництва зазначених об`єктів газопостачання, якщо так, то з вини яких посадових осіб вони допущені;
6) установити, на яку суму завищена вартість робіт по будівництву вищевказаних об`єктів газопостачання; хто з посадових осіб ОК «Спілка по газифікації села Броники» та ТзОВ «Укргазінвест» відповідальний за це;
7) установити, чи були субпідрядники виконання робіт по будівництву вищезазначених об`єктів газопостачання, якщо так, то які господарські стосунки мали місце та якими документами це підтверджується;
8) перевірити стан експлуатації вищевказаних об`єктів газопостачання та встановити, чи вони станом на 21 серпня 2015 року добудовані та здані в експлуатацію, якщо ні, то які посадові особи ОК «Спілка по газифікації села Броники» та ТзОВ «Укргазінвест» винні у цьому.
Проведення ревізії доручити Державній фінансовій інспекції в Житомирській області.
Зобов`язати посадових осіб обслуговуючого кооперативу по будівництву газопроводів «Спілка по газифікації села Броники» забезпечити допуск працівників Державної фінансової інспекції в Житомирській області до перевірки та надати їм у повному обсязі документальні матеріали, необхідні для проведення ревізії.
Визначити тривалість позапланової ревізії строком 15 робочих днів, починаючи з 21 серпня 2015 року по 11 вересня 2015 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2015 |
Оприлюднено | 17.03.2023 |
Номер документу | 48455247 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Кримінальне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Літвин О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні