Рішення
від 16.06.2009 по справі 2435-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2435-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.

РІШЕННЯ

Іменем України

16.06.2009Справа №2-7/2435-2009

За позовом  Сімферопольської міжрайонної природоохоронної прокуратури  (95034, м. Сімферополь, вул. Дзержинського, 6) в інтересах держави в особі Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища  (95022, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, 198)

До відповідача Новоозерненської селищної ради (97400, м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул.. Героїв Десантників, б.3, ідентифікаційний код 04525892)

Про стягнення 931,50 грн.

Суддя  ГС АР Крим  І. І. Дворний

                                        представники:

Від позивача –  Велієв Р.Ш. – представ., дов. № 01  від 31.12.2008 р.

Від відповідача    –   Кудєрєвко Н.С. – представ., дов. № 02-6-293 від 14.05.2009 р.

Прокурор – Куртбедінова М.Х.- посв. № 08101

Сутність спору: Сімферопольський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до Господарського суду Автономної Республіки Крим в інтересах держави в особі Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища  з позовом до Новоозерненської селищної ради, в якому просить суд стягнути з відповідача  збитки у розмірі 931,50 грн. за порушення природоохоронного законодавства та зобов'язати відповідача ліквідувати несанкціоноване звалище побутових відходів у районі сьомого військового містечка  площею 30 м х 3 м, висотою 0,8 м.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Новоозерненською селищною радою в порушення статей 17, 21 Закону України “Про відходи” було допущено несанкціоноване звалище побутових відходів без отримання спеціального дозволу, у зв'язку з чим державі заподіяні збитки у розмірі 931,50 грн., які Прокурор в особі Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища просить стягнути з відповідача в примусовому порядку.

Відповідач проти позову заперечував з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву при цьому посилаючись на  відсутність фінансування та необхідність встановлення  власника відходів для притягнення його до відповідальності.

Розгляд справи відкладався в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Оскільки матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, підстав для відкладення розгляду справи судом не вбачається.

        Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників  сторін та прокуратури, суд

                                                         ВСТАНОВИВ :

Новоозерненська  селищна  рада є юридичною особою, яка здійснює свої діяльність у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до п. б пп..7. ст..33 Закону України «Про місцеве самоврядування» органам місцевого самоврядування  делеговані повноваження, зокрема, щодо  визначення території для складування, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів відповідно до законодавства.

26 лютого  2008 р. Республіканським  комітетом  АР Крим з охорони навколишнього середовища була проведена перевірка дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, за результатом якої був складений акт від 26.02.2008р.

Перевіркою був встановлений факт порушення п. «и» ст. 21 Закону України «Про відходи», п. п. 7 п. б) ч. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: Новоозерненська селищна рада у сфері поводження з відходами не забезпечила  ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів – в районі 7 військового містечка біля котловану виявлене несанкціоноване розміщення будівельних відходів розміром 30 м. х 3 м, висотою 0,8 м.

На підставі акта перевірки, у відношенні інженера-землевпорядника  Новоозерненської селищної  ради  Буксир Віталія Анатолійовича, складений протокол про адміністративне правопорушення №004788 від 03.03.2009 р. та винесена постанова  №004788/80-82 про накладення адміністративного стягнення від 03.03.2009 р.  (а. с. 9-10).

           Відповідно до ст. 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, Республіканський комітет АРК з охорони навколишнього природного середовища є спеціально уповноваженим органом державного управління в області охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів, у тому числі інших функцій здійснення державного контролю за використанням та охороною вод. Природоохоронне законодавство наділяє вказаний орган правом представляти інтереси держави при розгляді у судах спорів про відшкодування шкоди, заподіяної державі внаслідок порушення екологічного законодавства.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відходи»,  відходи це  будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності і не мають подальшого використання за місцем утворення чи виявлення та яких їх власник повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.

Згідно зі статтею 21 Закону України «Про відходи» органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують, зокрема, здійснення контролю за діяльністю суб'єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами відповідно до закону та ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

Положеннями статті 43 Закону України “Про відходи” закріплений обов'язок  підприємств, установ, організацій та громадяни України відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про відходи, в порядку і розмірах,  встановлених законодавством України.

Президія Вищого арбітражного суду України в своїх роз'ясненнях від 27.06.2001р.       № 02-5/744 вказала, що збитки, заподіяні в результаті порушення природоохоронного законодавства, повинні компенсуватися в розмірах, встановлених спеціальними методиками розрахунку розмірів збитків, що діяли на момент здійснення порушення.

Наказом  Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 27 жовтня 1997 року N 171   була затверджена Методика визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства. Вказана Методика  була зареєстрована в Міністерстві юстиції України  5 травня 1998 р. за N 285/2725.

Відповідно до розділу Методики вона визначає розмір шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, розроблена відповідно до Законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про відходи" та інших нормативно-правових актів. Методика встановлює порядок розрахунку розмірів відшкодування шкоди суб'єктами господарювання та фізичними особами в процесі їх діяльності через забруднення земель хімічними речовинами, їх засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і поширюється на всі землі України незалежно від форм їх власності. Методика застосовується під час встановлення розмірів шкоди від забруднення (засмічення) земель будь-якого цільового призначення, що сталося внаслідок несанкціонованих (непередбачених проектами, дозволами) скидів (викидів) речовин, сполук і матеріалів, внаслідок порушення норм екологічної безпеки у разі зберігання, транспортування та проведення вантажно-розвантажувальних робіт, використання пестицидів і агрохімікатів, токсичних речовин, виробничих і побутових відходів; самовільного розміщення промислових, побутових та інших відходів.

Отже, позивачем правомірно застосовані положення вищевказаної Методики при обчисленні розміру заподіяних збитків.

Відповідно до приписів статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, способом, передбаченим чинним законодавством для доведення фактів такого роду.

Проте, відповідач, всупереч вищевказаним положенням, не надав суду доказів відшкодування шкоди в добровільному порядку.

За таких обставин, вимоги Сімферопольської міжрайонної природоохоронної прокуратури  в особі Республіканського комітету  Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища  щодо стягнення з Новоозерненської селищної ради  збитків у розмірі 931,50 грн., засновані на нормах чинного законодавства України, а тому підлягають задоволенню.

При цьому, посилання відповідача на відсутність фінансування не звільняють Новоозерненську селищну раду від обов'язку відшкодувати заподіяну державі шкоду через невиконання своїх обов'язків.

Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача на користь державного бюджету України відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Новоозерненської селищної ради (97400, м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул.. Героїв Десантників, б.3, ідентифікаційний код 04525892) в доход бюджету (одержувач – місцевий  бюджет  м. Євпаторія, р/р 311511921700015 УДК  в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, код бюджетної класифікації 24062100, ЗКПО 34740798) 931,50 грн. збитків, заподіяних внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

3.          Зобов'язати Новоозерненську селищну раду (97400, м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул.. Героїв Десантників, б.3, ідентифікаційний код 04525892) ліквідувати несанкціоноване звалище побутових відходів в районі сьомого військового містечка в смт. Новоозерне, м. Євпаторія, площею 30м х 3м, висотою 0,8 м.

4.          Стягнути з Новоозерненської селищної ради (97400, м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул.. Героїв Десантників, б.3, ідентифікаційний код 04525892)  в доход державного бюджету України (код платежу 22090206, одержувач – держбюджет м. Сімферополя, р/р 31115095700002 у банку одержувача Управління Держказначейства в АР Крим  м. Сімферополь,  МФО 824026, одержувач: Держбюджет м. Сімферополя, ЗКПО 34740405) держмито  в сумі 102, 00 грн.

5.          Стягнути з Новоозерненської селищної ради (97400, м. Євпаторія, смт. Новоозерне, вул.. Героїв Десантників, б.3, ідентифікаційний код 04525892) в доход Державного бюджету України (р/р 31218259700002, код платежу 22050000, в банку одержувача: Управління держказначейства в м. Сімферополі ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, одержувач: Держбюджет м. Сімферополя, ОКПО 34740405) 312,50 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6.          Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Дворний І.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4846562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2435-2009

Рішення від 16.06.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Дворний І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні