Рішення
від 28.08.2009 по справі 2971-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2971-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 211

РІШЕННЯ

Іменем України

28.08.2009Справа №2-8/2971-2009

За позовом – Відкрите акціонерне товариство «АТП-1263», м. Сімферополь

до відповідача – Євпаторійська міська рада, м. Євпаторія

про визнання недійсним рішення.

Суддя  С.А. Чумаченко

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача – Савенко Є.Є. за довіреністю від 26.12.08р. №151, Міркін А.Л. по довіреності від 24.06.09р. №88

Від відповідача – Сеїтягяєва Е.С. за довіреністю від 26.12.07р. №1393\02-29

          Суть спору: Позивач – Відкрите акціонерне товариство «АТП-1263», звернувся до відповідача – Євпаторійська міська рада, із позовною заявою, просить суд визнати недійсним рішення Євпаторійської міської ради №5-32 від 30.05.2008 р. про передачу в оренду позивачу земельної ділянки за адресою: вул. Токарєва, 1-А для реконструкції та обслуговування туалетів, а саме в частинах викладених в позовній заяві позивачем.

Представник відповідача надав суду відзив на позовну заяву, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

          В судовому засіданні оголошувалась перерва в порядку ст..77 Господарського процесуального кодексу України.

25 серпня 2009 року, через канцелярію суду, від позивач надійшла заява про уточнення позовних вимог,  так останній просить суд:  частково визнати недійсним рішення Євпаторійської міської ради № 5-32\24 від 30 травня 2008 року «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету», а саме:

-          в пункті 1 Рішення № 5-32\24 від 30 травня 2008 року: визнати недійсним заборону зміни функціонального призначення земельної ділянки та збільшення площі забудові;

-          визнати  недійсним  пункт 2.1 Рішення, а саме де  позивача зобов'язано  встановити  межі земельної ділянки у натурі і на протязі місяця після отримання рішення про передачу в оренду земельної ділянки представити в Департамент по організації роботи ради для оформлення договору на право довгострокової оренди земельної ділянки площею 1120,09кв.м. для реконструкції та обслуговування туалету по вул. Токарева,  1-а, провести в Євпаторійському     відділі     КРФ ДП     «Центр ДЗК при Державному комітеті земельних ресурсів України» державну реєстрацію договору оренди у відповідності з законодавством;

-          визнати недійсним підпункт 2.2 Рішення: де позивача зобов'язано укласти договір про пайову участь  у  розвитку  інженерно-транспортної та  соціальної  інфраструктури   м. Євпаторії у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2007 року №40;

-          визнати недійсним підпункт 2.3 Рішення, де Позивача зобов'язано на протязі одного місяця розробити та затвердити проект благоустрою та озеленення земельної ділянки, яка орендується та прилеглої території, представив його копію в Департамент по організації роботи ради. У разі невиконання цього пункту на протязі 3-х місяців з моменту прийняття рішення   за   клопотанням   управління   міського   господарства   міською   радою   буде розглянуто питання про відміну рішення;

-          у підпункті  2.4  Рішення  визнати  недійсним: на земельній  ділянці дотримуватися обмежень у відповідності зі статтею 61 Земельного кодексу України, вимог 1 зони санітарної охорони курорту;

-          визнати недійсним пункт 5 Рішення, який передбачає, що в разі не укладення договору оренди з вини землекористувача на протязі 3-х місяців рішення підлягає відміні.

Справа слуханням відкладалась, у судовому засіданні оголошувалась перерва в порядку ст. 77 Господарського процесуального Кодексу України.

Вивчивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 11 квітня 1997 року зареєстроване як юридична особа Відкрите акціонерне товариство «ТАП-1263», про що видане свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 №433052.

По справі №2-28\1583.1-2007, за позовом ВАТ «АТП-1263» до Євпаторійської міської ради про визнання права на оренду та спонукання до укладення договору,  04 червня 2007 року прийнято рішення, яким вирішено:

- визнати за Відкритим акціонерним товариством “АТП-1263”( 95022,  АР  Крим, м. Сімферополь, вул. Глінки, 63, р/р 260070302276  в КРФ АТ “Кредит Банк “Україна”, МФО 324913, ЄДРПОУ 05423225) право на оренду земельної ділянки, загальною площею 1120,09 кв.м. по вул. Токарева, 1-а у м. Євпаторії.

- спонукати Євпаторійську міську раду (97416, Автономна Республіка Крим,             м. Євпаторія, пр-т. Леніна, б. 2, відомості про банківські реквізити відсутні) оформити за Відкритим  акціонерним  товариством “АТП-1263” (95022,  АР  Крим,  м.  Сімферополь, вул. Глінки, 63, р/р 260070302276  в КРФ АТ “Кредит Банк “Україна”, МФО 324913, ЄДРПОУ 05423225) право на оренду земельної ділянки загальною площею 1120,09 кв.м. по вул. Токарева, 1-а у м. Євпаторії строком на 10 років, шляхом укладення договору оренди, відповідно до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 220 від 03.03.2004 р. протягом місячного строку з моменту набрання рішенням законної сили.

Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 14 серпня 2007 року рішення господарського суду від 04 червня 2007 року по справі №2-28\1583.1-2007 залишено без змін.

30 травня 2008 року Євпаторійською міською радою прийнято рішення «5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету».

Відповідно до рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24 вирішено:

-          пункт 1. передати ВАТ «АТП-1263» в довгострокову оренду строком на 10 років з моменту прийняття рішення земельну ділянку (кадастровий номер 0110900000:01:004:0028) загальною площею 1120,09кв.м. код УКЦИЗ – 1.11.6, в тому числі угіддя: забудовані землі, з них землі іншого комерційного користування – 1120,09кв.м. за рахунок земель рекреаційного призначення Євпаторійської міської ради за адресою вул. Токарева,1-а для реконструкції і обслуговування туалету, без змін функціонального використання земельної ділянки і збільшення площі забудови.

-          пункт 2.1.  встановити  межі земельної ділянки у натурі і на протязі місяця після отримання рішення про передачу в оренду земельної ділянки представити в Департамент по організації роботи ради для оформлення договору на право довгострокової оренди земельної ділянки площею 1120,09 кв.м. для реконструкції та обслуговування туалету по вул. Токарева,  1-а, провести в Євпаторійському     відділі     КРФ ДП     «Центр ДЗК при Державному комітеті земельних ресурсів України» державну реєстрацію договору оренди у відповідності з законодавством;

-          пункт 2.2. укласти договір про пайову участь  у  розвитку  інженерно-транспортної та  соціальної  інфраструктури   м. Євпаторії у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2007 року №40.

-          пункт 2.3. на протязі одного місяця розробити та затвердити проект благоустрою та озеленення земельної ділянки, яка орендується та прилеглої території, представив його копію в Департамент по організації роботи ради. У разі невиконання цього пункту на протязі 3-х місяців з моменту прийняття рішення   за   клопотанням   управління   міського   господарства   міською   радою   буде розглянуто питання про відміну рішення.

-          пункт 2.4. на земельній  ділянці дотримуватися обмежень у відповідності зі статтею 61,62 Земельного кодексу України, вимог 1 зони санітарної охорони курорту.

-          пункт 5. у випадку не укладення договору оренди по вини землекористувача на протязі 3-х місяців рішення підлягає відміні.

Позивач вважає, що пункти 1,2.1,2.2,2.3,2.4,5 рішення Євпаторійської міської ради № 5-32\24 від 30 травня 2008 року «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету» є незаконними, прийняти з порушенням норм чинного законодавства, з перевищенням наданих законодавством повноважень.

Суд розглянувши матеріали справи вважає, що  позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

По перше, відповідно до ст.3 Кодексу Адміністративного судочинства України, справа    адміністративної  юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду  публічно-правовий  спір,  у  якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого  самоврядування,  їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі  законодавства,  в  тому  числі  на виконання делегованих повноважень.

Статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначена компетенція адміністративних судів, до якої віднесені спори фізичних чи юридичних осію із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори з між   суб'єктами  владних  повноважень  з  приводу реалізації їхньої компетенції у сфері  управління,  у  тому  числі делегованих  повноважень,  а також спори,  які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів спори  за  зверненням  суб'єкта  владних   повноважень   у випадках, встановлених законом; спори  щодо правовідносин,  пов'язаних з виборчим процесом  чи процесом референдуму.

Згідно до п.2 ст.4 КАС України юрисдикція   адміністративних  судів  поширюється  на  всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Справою адміністративної   юрисдикції   може   бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один  суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів,  а ці  суб'єкти  відповідно  зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

У випадку,  якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює  вказані  владні  управлінські функції щодо іншого суб'єкта,  який є учасником спору,  такий спір не має встановлених нормами  КАС України ознак  справи адміністративної    юрисдикції,    і,   відповідно,   не   повинен вирішуватись адміністративним судом.

Так, відповідачем у даній позовній заяві дійсно зазначений суб'єкт владних повноважень, але даний спір не має публічно-правового характеру, оскільки предметом спору у даній справі є відновлення порушеного права позивача.   

Тобто, між сторонами існує спір про право, що в свою чергу виключає її розгляд в порядку адміністративного судочинства, а підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.

30 травня 2008 року Євпаторійською міською радою прийнято рішення «5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету».

Відповідно до п.1 рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24 вирішено: передати ВАТ «АТП-1263» в довгострокову оренду строком на 10 років з моменту прийняття рішення земельну ділянку (кадастровий номер 0110900000:01:004:0028) загальною площею 1120,09кв.м. код УКЦИЗ – 1.11.6, в тому числі угіддя: забудовані землі, з них землі іншого комерційного користування – 1120,09кв.м. за рахунок земель рекреаційного призначення Євпаторійської міської ради за адресою вул. Токарева,1-а для реконструкції і обслуговування туалету, без змін функціонального використання земельної ділянки і збільшення площі забудови.

Позивач просить суд в пункті 1 Рішення Євпаторійської міської ради від                30 травня 2008 року №5-32\24 визнати недійсним в частині: заборони зміни функціонального призначення земельної ділянки та збільшення площі забудові.

Євпаторійською міською радою було прийнято рішення № 5-2/231 “Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ “АТП-1263” за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету”, яким вирішено – передати ВАТ “АТП-1263”в довгострокову оренду строком на 10 років з моменту прийняття рішення земельну ділянку загальною площею 190,0 кв.м, код УКЦВЗ –1.11.6, в тому числі за угіддями: забудовані землі (34), з них землі комерційного призначення (42) –190,0 кв.м за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету за рахунок земель інших установ, організацій.

Так, відповідно до Державних будівельних норм (Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва ДБН А.2.2-3-2004), затверджених Наказом Держбуду України 20.01.2004 №8, Реконструкція це - перебудова існуючих(**) об'єктів виробничого та цивільного призначення, пов'язана з  удосконаленням виробництва, підвищенням його вироблюваної продукції, поліпшенням умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміною основних техніко-економічних показників  (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри).

Крім того, зміна функціонального призначення земельної ділянки не передбачає зміну цільового призначення земельної ділянки, порядок якого передбачений діючим законодавством України.

Отже, Відповідач, пунктом 1  рішення від 30 травня 2008 року №5-32\24, заборонив ВАТ “АТП-1263” здійснювати реконструкцію та обслуговування туалету.

Також позивач, просить суд визнати недійсним підпункт 2.2 рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24, в частині зобов'язання  позивача  укласти договір про пайову участь  у  розвитку  інженерно-транспортної та  соціальної  інфраструктури   м. Євпаторії у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2007 року №40.

В силу ч. 1 ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно ч. 1 ст. 12 ЦК України особа здійснює свої цивільні права вільно, на власний розсуд.

Відповідно до ст..626 Цивільного кодексу України договором є   домовленість   двох   або  більше  сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачене, що відповідно  до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з   урахуванням   вимог  цього  Кодексу,  інших  актів  цивільного законодавства,  звичаїв  ділового  обороту,  вимог  розумності  та справедливості.

Так, Законодавством України не передбачено спонукання осіб, яки є орендарями земельних ділянок, до укладення договорів про пайову участь.

Також позивач просить суд, визнати недійсним підпункт 2.3 Рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24, де Позивача зобов'язано на протязі одного місяця розробити та затвердити проект благоустрою та озеленення земельної ділянки, яка орендується та прилеглої території, представив його копію в Департамент по організації роботи ради. У разі невиконання цього пункту на протязі 3-х місяців з моменту прийняття рішення   за   клопотанням   управління   міського   господарства   міською   радою   буде розглянуто питання про відміну рішення.

Згідно до ст..15 Закону України «Про оренду землі» невід'ємною частиною договору оренди землі є: план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду;    кадастровий план земельної ділянки з  відображенням  обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення   меж   земельної   ділянки   в   натурі   (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди;      проект  відведення  земельної ділянки у разі його розроблення згідно  із  законом.

Так, Законом України «Про оренду землі» не передбачене зобов'язання Орендаря здійснення проекту благоустрою та озеленення земельної ділянки, яка орендується та, прилеглої території до неї.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, посадові особи органів місцевого самоврядування зобов'язанні діяти тільки на підставі та в межах компетенції.

У відповідності до ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в України” до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, не віднесені питання прийняття рішень якими можна було б відміняти свої власні рішення.

Таким чином, суд вважає, що відповідач приймаючи при прийнятті                       п.2.3. рішення №5-32\24, а саме вказав що у разі невиконання цього пункту на протязі 3-х місяців з моменту прийняття рішення   за   клопотанням   управління   міського   господарства   міською   радою   буде розглянуто питання про відміну рішення, вийшов за межі наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноважень, чим порушив права та законні інтереси позивача.

Також, позивач просить суд у підпункті  2.4  Рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24 визнати  недійсним:  на земельній  ділянці дотримуватися обмежень у відповідності зі статтею 61 Земельного кодексу України, вимог 1 зони санітарної охорони курорту.

Статтею 61 Земельного кодексу України передбачені обмеження у використанні земельних ділянок прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм та на островах.

Згідно до ст.1 Водного кодексу України  водойма це – безстічний або із сповільненим стоком поверхневий водний об'єкт.

Відповідно до ст.3 Водного кодексу України усі води (водні об'єкти) на території України становлять її водний фонд. До водного фонду України належать:

1) поверхневі води: природні водойми (озера); водотоки (річки, струмки); штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; інші водні об'єкти;

2) підземні води та джерела;

3) внутрішні морські води та територіальне море.

Таким чином, стаття 61Земельного кодексу України не регламентує обмежень у використанні прибережних захисних смуг уздовж морів, такі обмеження викладені у статті 62 Земельного кодексу України.

Що стосується обмеження у відповідальності до вимог 1-ї зони санітарної охорони курорту, то технічною документацією не передбачено такого обмеження.

Згідно до ст.1 Водного кодексу України  зона санітарної охорони - територія і акваторія, де запроваджується особливий санітарно-епідеміологічний режим з метою запобігання погіршення якості води джерел централізованого господарсько-питного водопостачання, а також з метою забезпечення охорони водопровідних споруд.

Порядок встановлення меж та режиму округів і зон санітарної охорони курортів регулюється нормами ст. 29 Закону України "Про курорти".

Відповідно до норм ст.29 Закону України "Про курорти" встановлений порядок меж та режиму округів і зон санітарної (гірничо-санітарної) охорони курортів.

Статтею 30 Закону України "Про курорти" передбачені зони округу санітарної охорони, а саме:

- перша зона (зона суворого режиму);

- друга зона (зона обмежень);

- третя зона (зона спостережень).

Встановлення меж зон санітарної охорони здійснюється в порядку розроблення проектів землеустрою.

Згідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна  довести  ті  обставини,  на  які  вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Представником Відповідача не представлено суду доказів того факту, що земельна ділянка (кадастровий номер 0110900000:01:004:0028) загальною площею 1120,09кв.м. розташована за адресою вул. Токарева,1-а, відноситься до першої зони (зона суворого режиму) округу санітарної охорони.  

Також, позивач просить суд визнати недійсним пункт 5 Рішення Євпаторійської міської ради від 30 травня 2008 року №5-32\24, який передбачає, що в разі не укладення договору оренди з вини землекористувача на протязі 3-х місяців рішення підлягає відміні.

Як раніше вказувалося судом, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, посадові особи органів місцевого самоврядування зобов'язанні діяти тільки на підставі та в межах компетенції.

У відповідності до ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в України” до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, не віднесені питання прийняття рішень якими можна було б відміняти свої власні рішення.

Відповідно до п. 10 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Крім того, суд звертає увагу на те, що договір оренди земельної ділянки, укладений на підставі рішення міської ради, може бути розірваний в порядку передбаченому Законом України «Про оренду землі».

Відповідно до ч. 2 Роз'яснень Вищого господарського суду України за №02-5/35 від 26.01.2000 р. “Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів”, підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного  законодавства  та/або  визначеній  законом компетенції  органу,  який видав цей акт. Обов'язковою  умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта  прав та охоронюваних   законом   інтересів підприємства   чи   організації  -  позивача  у  справі.

Захист прав громадян та юридичних осіб  на  земельні  ділянки здійснюється згідно з ч.3 ст. 152 Земельного кодексу України шляхом: визнання прав;   відновлення  стану  земельної  ділянки,  який  існував  до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють  небезпеку  порушення  прав;  визнання  угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої  влади  або  органів місцевого   самоврядування;   відшкодування   заподіяних  збитків; застосування інших передбачених  законом  способів.  Зокрема,  при оскарженні  рішень  органів  виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування з питань,  віднесених до їх компетенції (наприклад, про  відмову  в передачі у власність чи в продаж земельної ділянки або розміщенні об'єкта),  суд у  разі  задоволення  позову  визнає рішення  цих  органів  недійсними  і  зобов'язує  їх,  залежно від характеру спору,  виконати певні дії на захист порушеного права чи сам визнає це право за позивачем.

Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, зокрема шляхом визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Отже, суд вважає що позовні вимоги, щодо визнання частково недійсними п.1, підпунктів 2.2., 2.3., 2.4. і 5 рішення Євпаторійської міської ради №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету», підлягають задоволенню.

В іншої частині позовних вимог суд відмовляє за наступними підставами.

Пунктом 2.1. рішення Євпаторійської міської ради №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету» було вирішено: встановити  межі земельної ділянки у натурі і на протязі місяця після отримання рішення про передачу в оренду земельної ділянки представити в Департамент по організації роботи ради для оформлення договору на право довгострокової оренди земельної ділянки площею 1120,09 кв.м. для реконструкції та обслуговування туалету по вул. Токарева,  1-а, провести в Євпаторійському     відділі     КРФ ДП     «Центр ДЗК при Державному комітеті земельних ресурсів України» державну реєстрацію договору оренди у відповідності з законодавством.

Позивач просить суд визнати недійсним  пункт 2.1   Рішення,  а саме щодо зобов'язання  встановити  межі земельної ділянки у натурі і на протязі місяця після отримання рішення про передачу в оренду земельної ділянки представити в Департамент по організації роботи ради для оформлення договору на право довгострокової оренди земельної ділянки площею 1120,09кв.м. для реконструкції та обслуговування туалету по вул. Токарева,  1-а, провести в

Євпаторійському     відділі     КРФ ДП     «Центр ДЗК при Державному комітеті земельних ресурсів України» державну реєстрацію договору оренди у відповідності з законодавством.

Статтею 18 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Пунктом 1 та пунктом 2 статті 125 Кодексу передбачено, що право власності та право постійного користування земельною ділянкою виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує таке право та його державної реєстрації. Крім того право на оренду земельної ділянки виникає після укладання договору оренди та його державної реєстрації.

Також, згідно до статті 126 Земельного кодексу України право оренди землі   оформляється   договором,   який реєструється відповідно до закону.

Стаття 193 Земельного кодексу України визначає державний земельний кадастр як єдину державну систему земельно-кадастрових робіт, що встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачами.

Відповідно до статті 202 Земельного кодексу України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється  у складі державного реєстру земель.

Державний реєстр земель складається з двох частин:

    а) книги  записів  реєстрації  державних   актів   на   право власності  на  землю  та  на право постійного користування землею,  договорів  оренди  землі  із   зазначенням   кадастрових   номерів земельних ділянок;

    б) Поземельної  книги,  яка  містить  відомості  про земельну ділянку.

Державну реєстрацію земельних ділянок здійснює Центр при Держкомземі України на підставі положення про реєстрацію землеволодінь та землекористувань, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах N 144 від 23 серпня 2001 р., відповідно до вимог ст. 202 Кодексу.

Державна реєстрація договорів оренди землі здійснюється відповідно до Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 02.07.2003 N 174, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.07.2003 за N 641/7962.

 Таким чином, суд вважає, що Євпаторійська міська рада, при прийнятті п. 2.1   рішення №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету», діяла в межах своїх повноважень та керувалася нормами діючого Законодавства України.

В судовому засіданні 28.08.2009 року оголошена вступна та резолютивна частини рішення.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 77, 82-84 ГПК України,

суд

ВИРIШИВ:

1.            Позовні вимоги задовольнити частково.

2.          Визнати частково недійсним п. 1 рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету», а саме щодо заборони зміни функціонального призначення земельної ділянки та збільшення площі забудови.

3.          Визнати недійсним підпункт 2.2. рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету».

4.          Визнати недійсним підпункт 2.3 рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету».

5.          Визнати частково недійсним підпункт  2.4  рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки                    ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету», а саме щодо дотримання на земельній  ділянці обмежень у відповідності зі статтею 61 Земельного кодексу України, вимог 1 зони санітарної охорони курорту.

6.          Визнати недійсним п. 5 рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету».

7.          В задоволенні позовних вимог, щодо визнання недійсним  п. 2.1 рішення Євпаторійської міської ради від 30.05.08р. №5-32\24 «Про передачу в оренду земельної ділянки ВАТ «АТП-1263» за адресою: вул. Токарева, 1-а для реконструкції та обслуговування туалету» - відмовити.

8.          Стягнути з Євпаторійської міської ради (м. Євпаторія, пр-т Леніна,2) на користь Відкритого акціонерного товариства «АТП-1263» (м. Сімферополь, вул. Глінки,б.63; р\р 2600711493, ВАТ «Райффайзенбанк «Аваль» м. Сімферополь, МФО 324021, ЄДРПОУ 05423225) державне мито в розмірі 71грн.

9.          Наказ видати після набрання рішення законної сили.

10.          Стягнути з Євпаторійської міської ради (м. Євпаторія, пр-т Леніна,2) на користь Відкритого акціонерного товариства «АТП-1263» (м. Сімферополь, вул. Глінки,б.63; р\р 2600711493, ВАТ «Райффайзенбанк «Аваль» м. Сімферополь, МФО 324021, ЄДРПОУ 05423225) витрат не інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 157,50грн.

Наказ видати після набрання рішення законної сили.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Чумаченко С.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.08.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4848907
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2971-2009

Рішення від 28.08.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чумаченко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні