Рішення
від 03.08.2009 по справі 2954-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2954-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 122

РІШЕННЯ

Іменем України

03.08.2009Справа №2-31/2954-2009

За позовом – Державного закладу спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України (98609, м. Ялта, вул. Халтуріна, 32)

до відповідача – Ялтинської міської ради (98600, м. Ялта, пл. Радянська, 1)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Міністерство охорони здоров'я України (01021, м. Київ, вул. М.Грушевського, 7)

за участю – Прокуратури АРК (95015, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 21)

про затвердження проекту відведення земельних ділянок

Суддя А.В.Привалова

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача – Циганій О.Д., гол.лікар

Від відповідача – Матвиєць О.П., дов. у справі

Прокурор – Кулібаба С.Є., посв. №07121

Від третьої особи – не з'явився

Обставини справи:

Державний заклад спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України звернувся до господарського суду АРК з позовом до Ялтинської міської ради, в якому просить визнати неприйняття Ялтинською міською радою за результатами розгляду питання щодо затвердження проекту відведення земельної ділянки Державному закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П. Чехова» Міністерства охорони здоров'я України відмовою в передачі земельної ділянки загальною площею 5,6642 га в м.Ялта по вул.Халтуріна, 32, 32-а; затвердити проект відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га в м.Ялта по вул.Халтуріна, 32, 32-а складений Державним закладом «спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України, а також визнати Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П. Чехова» Міністерства охорони здоров'я України землекористувачем земельних ділянок загальною площею 5,6642 га в м.Ялта по вул.Халтуріна, 32, 32-а в межах геодезичної зйомки проекту відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га в м.Ялта по вул.Халтуріна, 32, 32а та загальну територію 5,6642 га.

У судовому засіданні, що відбулося 25.06.2009р., прокурором відділу прокуратури  АРК надано суду заяву в порядку ст.29 Господарського процесуального кодексу України про вступ у справу.

У ході судового розгляду справи позивач відповідною заявою в порядку ст.22 ГПК України змінив позовні вимоги і просить суд визнати за Державним закладом спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України право постійного користування на земельну ділянку загальною площею 5,6642 га, в тому числі оздоровчого призначення – 5,5090 га та технічної інфраструктури – 0,1552 га в м. Ялта по вул. Халтуріна, 32, 32-а, у межах передбачених проектом землевідводу, складеним Державним закладом спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України, а також просить стягнути судові витрати. Заява прийнята судом до розгляду (а.с.112).ч

Позивач обгрунтовує свої позовні вимоги тими обставинами, що його право постійного користування земельною ділянкою встановлене положеннями чинного законодавства, виникло на підставі рішень виконкому Ялтинської міської ради від 30.05.1964р. №387 «К», від 24.04.1992р. №321 (5),  та підтверджено судовими рішеннями щодо неправомірних дій відповідача з не розгляду питання про затвердження проекту відведення земельних ділянок, дане право позивача порушено відповідачем, у зв'язку з чим просить суд визнати за ним право на постійне користування земельними ділянками відповідно до складеного  проекту землеустрою.

Відповідач в своєму відзиві не згоден з позовними вимогами, посилається на те, що питання затвердження проекту відводу земельних ділянок може бути вирішено тільки в рамках справ, що знаходяться у господарському суді АРК №2-1/16604-2007 та №2-8/9503-2008, виконавче провадження за якими було відкрито за примусовим виконанням вказаних судових рішень, та закінчено постановами органу ВДВС з поверненням виконавчих документів до господарського суду АРК.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Міністерство охорони здоров'я України, у письмових поясненнях підтримала позовні вимоги позивача і просила їх задовольнити. До дня розгляду справи надіслала на адресу суду клопотання, в якому просить  розглянути справу у відсутність свого представника, позовну заяву позивача підтримує у повному обсязі.

Розгляд справи відкладався в порядку ст.77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого ст.69 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, наданих у ході судового розгляду справи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд

                         

ВСТАНОВИВ:

      Згідно Статуту Державного закладу спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова  Міністерства охорони здоров'я України, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 05.12.2005р. №674, Санаторій ім. А. П. Чехова є державним спеціалізованим санаторно-курортним закладом, який фінансується з державного бюджету України та основним завданням якого є виконання державної програми «санаторне лікування хворих на туберкульоз». Майно санаторію є державною власністю та надане йому в оперативне управління.

Рішенням виконавчого комітету Ялтинської міської ради депутатів працюючих №387-к від 30.05.1964р. «Про затвердження меж та розмірів землекористування санаторію ім.Чехова Міністерства охорони здоров'я УРСР на площі 7,4 га» були затверджені встановлені Ялтинським бюро технічної інвентаризації межі та розміри землекористування санаторію ім. Чехова, бюро технічної інвентаризації було зобов'язано зареєструвати земельну ділянки за санаторієм ім. Чехова площею 7,40га.

Рішенням виконавчого комітету Ялтинської міської ради №321 (5) від 24.04.1992р. «Про уточнення та закріплення земельної ділянки 5,42 га санаторію ім. Чехова» санаторію був затверджений план встановлених в натурі та погоджених меж земельної ділянки загальною площею 5,42 га.

Враховуючи відсутність бланків нового зразку державного акту на право постійного користування землею санаторій ім..А.П.Чехова вважається таким, що набув право землекористування з моменту прийняття зазначеного рішення (п. 3 зазначеного рішення).

Рішенням  20 сесії Ялтинської міської ради 23 скликання від 30.05.2000р. №20 «Про надання дозволу на складення проектів відведення земельних ділянок підприємствам, організаціям та установам на землях м. Ялта» було вирішено надати дозвіл санаторію ім. А.П. Чехова на складання проекту відведення земельних ділянок в межах населеного пункту – м. Ялта орієнтовною площею 5,42 га для обслуговування санаторного комплексу в м. Ялта, по вул. Халтуріна, 28.

Слід зазначити, що при прийнятті зазначеного рішення не було враховано об'єкту державної власності, який знаходиться в оперативному управлінні санаторію ім.А.П.Чехова – окремо розташованого залізобетонного круглого резервуару (500 куб.м.) з охоронною зоною 0,24 га у зв'язку з чим зазначена земельна ділянка не увійшла до ділянки, що була відведена рішенням виконавчого комітету Ялтинської міської ради №321 (4) від 24.04.1992р. «Про уточнення та закріплення земельної ділянки 5,42 га санаторію ім.А.П.Чехова».

Це підтверджується висновком Ялтинського управління земельних ресурсів від 09.03.2006 р. №3685-2/10-25, оціночними актами на територію домоволодіння санаторію ім..А.П.Чехова, довідкою Комунального підприємства «Ялтинське бюро технічної інвентаризації» від 22.11.2005 р. №61284.

У зв'язку з перенумерацією будівель по вул.Халтурина у м.Ялта адреса позивача була змінена на м.Ялта вул.Халтурина, 32, 32-а (висновок Республіканського комітету з охорони та використання пам'яток історії та культури від 11.04.2005 р. №196/01-20, а також висновок Ялтинського управління земельних ресурсів від 15.05.2005 р. №6542/10-25), що підтверджується довідкою Комунального підприємства «Ялтинське бюро технічної інвентаризації» від 22.11.2005 р. №61284.

23.11.2005р. виконавчим комітетом Ялтинської міської ради було видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно, а саме житлові будинки літ.Є, Й, К, Л, О,П, літня кіно-естрада літ.Н санаторія ім..А.П.Чехова, які знаходяться в оперативному управлінні Міністерства охорони здоров'я  та розташовані за адресою: м.Ялта, вул.Халтурина, 32, згідно якого власником майна є держава в особі Верховної Ради України.

Позивачем був виконаний проект відведення земельної ділянки площею 5,6642 га, розташованої у м.Ялта, вул.Халтурина, 32, 32а та 10 липня 2006 р. направлений до Ялтинської міської ради із клопотанням про його розгляд та затвердження.

Але проект відведення земельної ділянки площею 5,6642га, розташованої в м.Ялта, вул.Халтурина, 32,32а, не був затверджений рішенням Ялтинської міської ради.

Рішенням господарського суду АРК  від 31.01.2008 р. по справі №2-1/16604-2007 задоволені позовні вимоги прокурора м.Ялта в інтересах держави в особі Міністерства охорони здоров'я України у повному обсязі, визнана неправомірною бездіяльність Ялтинської міської ради щодо нерозгляду проекту відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га у м.Ялта по вул.Халтурина, 32, 32-а, складеного Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова», та зобов'язано Ялтинську міську раду розглянути на черговій сесії питання щодо затвердження вказаного проекту та прийняття за результатами розгляду рішення.

Рішення господарського суду АРК від 31.01.2008р. по справі №2-1/16604-2007 в апеляційному порядку не оскаржувалось та набрало законної сили. 11.02.2008р. був виданий наказ на примусове виконання судового рішення по цій справі.

Постановою підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції в АР Крим від 30.05.2008р. відкрито виконавче провадження по примусовому виконанню наказу господарського суду АРК

Відповідно до ст.115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України.

Проте Ялтинська міська рада проігнорувала вказане судове рішення та не прийняла будь-якого рішення стосовно затвердження проекту відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га у м.Ялта по вул..Халтурина, 32, 32-а, складеного Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова», у зв'язку з чим Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова» був змушений звернутися до суду з відповідним позовом про спонукання Ялтинської міської ради затвердити проект відведення зазначеної земельної ділянки.

Постановою від 24.09.2008р. підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК закінчено виконавче провадження, у зв'язку з неможливістю його виконання без участі боржника.

Рішенням господарського суду АРК від 02.12.2008р. по справі №2-8/9503-2008 зобов'язано Ялтинську міську раду затвердити проект відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га в м.Ялта по вул..Халтуріна, 32, 32-а, складений Державним закладом «Спеціалізований санаторій ім..А.П. Чехова» Міністерства охорони здоров'я України.

Вказане рішення набрало законної сили та 16.12.2008р. на його виконання господарським судом АРК був виданий відповідний виконавчий документ – наказ господарського суду АРК  по справі №2-8/9503-2008.

Постановою від 12.01.2009р. підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК відкрито виконавче провадження з примусового виконання наказу господарського суду АРК від 16.12.2008 р. по справі №2-8/9503-2008.

Проте і на цей раз Ялтинська міська рада проігнорувала зазначене судове рішення та на відповідному пленарному засіданні не прийняла будь-якого рішення стосовно затвердження проекту відведення земельних ділянок загальною площею 5,6642 га у м.Ялта по вул.Халтурина, 32, 32-а, складеного Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова».

Постановою від 06.05.2009р. підрозділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК закінчено виконавче провадження, у зв'язку з неможливістю його виконання без участі боржника.

З матеріалів справи вбачається, що Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій ім..А.П.Чехова» складений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок спеціалізованого санаторію ім..А.П.Чехова (м.Ялта) для обслуговування санаторного комплексу за адресою: м.Ялта, вул.Халтурина, 32, 32-а., який пройшов усі необхідні узгодження та затверджений державною експертизою Державного комітету України по земельних ресурсах 14.04.2006р.

Відповідно до положень пункту 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено порядок та строки проведення сесії місцевою радою. Відповідно до п.5 ст.46 вказаного закону встановлено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок – не рідше ніж один раз на місяць.

Отже відповідачем порушені вимоги ст.123 Земельного кодексу України в частині строків розгляду заяви про затвердження проекту відведення земельної ділянки.

Суд зазначає, що право на отримання у постійне користування земельної ділянки за цільовим призначенням - обслуговування санаторного комплексу позивач набув ще  на підставі рішень виконавчого комітету Ялтинської міської ради депутатів працюючих №387-к від 30.05.1964р. «Про затвердження меж та розмірів землекористування санаторію ім.Чехова Міністерства охорони здоров'я УРСР на площі 7,4 га»,  №321 (5) від 24.04.1992р. «Про уточнення та закріплення земельної ділянки 5,42 га санаторію ім. Чехова», які зберігають свою силу відповідно до приписів Перехідних положень Земельного кодексу України, не скасовані та не визнані недійсними. Але, оскільки позивач не отримав правовстановлюючого документу на земельну ділянку, він звернувся до Ялтинської міської ради з клопотанням про її оформлення, отримав рішення про  надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки, склав цей проект.

Враховуючи викладене, судом вбачається, що Ялтинська міська рада своїми діями щодо нерозгляду питання про затвердження проекту землеустрою складеного позивачем, а також ігноруванням судових рішень, які набули законної чинності та є обов'язковими для виконання в силу законодавчих приписів, порушує вимоги чинного законодавства та право позивача на отримання  правовстановлюючого документу на право постійного користування земельної ділянки загальною площею 5,6642 га у м.Ялта по вул.Халтурина, 32, 32-а.

Відповідно до ст.92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.

Відповідно до ч.3 ст.152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав.

Відповідно пункту 7 постанови №7 від 16.04.2004 р. Пленуму Верховного суду України «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється згідно з ч.3 статті 152 Земельного кодексу України шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших передбачених законом способів. Зокрема, при оскарженні рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування з питань, віднесених до їх компетенції (наприклад, про відмову в передачі у власність чи в продаж земельної ділянки або розміщенні об'єкта), суд у разі задоволення позову визнає рішення цих органів недійсними і зобов'язує їх, залежно від характеру спору, виконати певні дії на захист порушеного права чи сам визнає це право за позивачем.

Позовні вимоги про визнання за Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторія ім..А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України права постійного користування на земельну ділянку загальною площею 5,6642 га, у тому числі оздоровчого призначення – 5,5090 га та технічної інфраструктури – 0,1552 га, в м.Ялта по вул.Халтурина, 32, 32-а у межах передбачених проектом землеустрою з відведення земельних ділянок,  складеним Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України, відповідають положенням встановленим Земельним кодексом України. Захист прав, обраний позивачем з дійсної справи, передбачений ст.152 Земельного кодексу України, ст.16 Цивільного кодексу України.

За такими обставинами, позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки засновані на законі і підтверджуються матеріалами справи.  Доводи відповідача, викладені у відзиві на позов, не приймаються судом до уваги, оскільки не спростовують доводів позивача і не можуть бути підставою для відмови у позові.

Судові витрати по сплаті держмита та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу судом покладаються на відповідача в порядку ст.49 ГПК України.

Вступна та резолютивна частина рішення оголошена в судовому засіданні 03.08.2009р. Відповідно до ст.84 Господарського процесуального кодексу України рішення оформлено та підписано 07.08.2009р.

На підставі викладеного, керуючись ст.43, ч.4 ст.49, ст.ст.82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати за Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій ім.А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України, (98609, м. Ялта, вул.Халтуріна, 32, ЗКПО 01995982)  право постійного користування на земельні ділянки загальною площею 5,6642 га, у тому числі оздоровчого призначення – 5,5090 га та технічної інфраструктури – 0,1552 га, в м.Ялта по вул.Халтурина, 32, 32-а у межах, передбачених проектом землеустрою з відведення цих земельних ділянок, складеним Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій імені А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України.

3.          Стягнути з Ялтинської міської ради (98600, м.Ялта, пл.Радянська,1, ОКПО 25149223) на користь Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій ім.А.П.Чехова» Міністерства охорони здоров'я України (98609, м. Ялта, вул.Халтуріна, 32, ОКПО 01995982; р/р35223001000101 в ГУ ДКУ в АРК м.Сімферополь, МФО 824026)  85,00грн. державного мита та 312,50грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

      Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Копію рішення надіслати на адреси сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Привалова А.В.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.08.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4849082
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2954-2009

Рішення від 03.08.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Привалова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні