Рішення
від 09.07.2009 по справі 3114-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

3114-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.

РІШЕННЯ

Іменем України

09.07.2009Справа №2-7/3114-2009

   

За позовом Прокурора Красногвардійського району АР Крим (97000, смт. Красногвардійське, вул.. Леніна, 5) в інтересах   держави в особі  Республіканського комітету АР Крим по охороні навколишнього природного середовища   (95000, м. Сімферополь, вул.. Кечкеметська, 198)

До відповідача Комунального підприємства «Карасан» (97000, Красногвардійський район, с. Рівне, вул. Леніна, 2, ідентифікаційний код 32814239)

Про стягнення 3774,94 грн.

Суддя ГС АР Крим І.І.Дворний

представники:

Від позивача –  не з'явився.

Від відповідача      –     Ліфанов М.В. - керівник

Прокурор – не з'явився.

         Суть справи: Прокурор Красногвардійського району АР Крим звернувся до Господарського суду Автономної Республіки Крим в інтересах держави в особі  Республіканського комітету АР Крим по охороні навколишнього природного середовища   з позовом про стягнення з Комунального підприємства «Карасан» збитків у розмірі 3 774,94 грн.

          Позовні вимоги мотивовані тим, що в період з 01.10.2007 р. по 16.10.2007 р. , Комунальним підприємством «Карасан» в порушення статті 38 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та статті 49 Водного кодексу України здійснювався самовільний забір з підземних вод без отримання дозволу на спецводокористування, у зв'язку з чим державі заподіяні збитки у розмірі 3774,94 грн., які Прокурор в особі Рескому просить стягнути з відповідача в примусовому порядку.

Відповідач  явку свого представника у судове засідання забезпечив, письмовий  відзив на позовну заяву не надав, але усно проти позову заперечував.

Позивач та прокурор  у судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, про час місце слухання справи були проінформовані належним чином, про що свідчать  наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштових відправлень.

Розгляд справи відкладався в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Оскільки матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, підстав для відкладення розгляду справи судом не вбачається.

Суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами у порядку статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

        Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення відповідача, суд

                                                         ВСТАНОВИВ :

Комунальне підприємство «Карасан» зареєстровано рішенням Красногвардійської районної державної адміністрації  від 31.03.2004 р. як юридична  особа за №1 127 120 0000 000547, про що свідчить  свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи  № 515637.

16.10.2007 р. Управлінням екологічної інспекції Пдвнічно-кримського регіону Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього середовища була проведена перевірка дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, за результатом якої був складений акт від 16.10.2007 р. Перевіркою був встановлений факт самовільного, без наявності відповідного дозволу, забору підземної води з 6 свердловин  №1493, 1496, 1503, 1506, 1508 та 1511  за період 01.10.2007 р. по 16.10.2007 р , який склав 11,250 тис. м. куб. Забір води у зазначеному обсязі за вказаний вище період підтверджується безпосередньо й самим відповідачем в довідці  (а. с. 5).

На підставі акта перевірки, у відношенні директора КП «Карасанс» Ліфанова Миколи Вікторовича, складений протокол про адміністративне порушення №012434 від 16.10.2007 р. та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 16.10.2007 р.  (а.с.7).

Відповідно до ст. 38 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, п. 9 ст. 44 Водного Кодексу, в порядку спеціального використовування природних ресурсів підприємствам надаються в користування природні ресурси на підставі спеціальних дозволів.

Відповідно до ст. 9 Водного Кодексу України, води (водні об'єкти) є виключно власністю народу України і надаються тільки у користування.

Обов'язки водокористувачів встановлені ст. 44 Водного Кодексу України, зокрема до них відноситься обов'язок здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.

Згідно ст. 48 Водного Кодексу України спеціальне водокористування – це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використовування води і скидання забруднюючих речовин з поворотними водами із застосуванням каналів.

Стаття 49 Водного Кодексу України встановлює, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. Ця стаття також встановлює перелік органів, які видають дозвіл на спеціальне водокористування.

З матеріалів справи вбачається, що в період з 01.10.2007  р. по 16.10.2007 р. дозвіл на спеціальне водокористування у Комунального підприємства «Карасан» був відсутній. Іншого суду відповідачем доведено не було, у той час як відповідно до приписів статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, способом, передбаченим чинним законодавством для доведення фактів такого роду.

Відповідно до статті 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Причому відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, зокрема, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Згідно ч.1 ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідно до ст. 111 Водного кодексу України, підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушень водного законодавства, не звільняє винних від збору за спеціальне водокористування, а також від необхідності здійснення заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків.

Притягнення винних у порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного законодавства.

Наказом Державного комітету України по водному господарству від 29 грудня 2001 р. N 290 була затверджена Методика розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресурсів на землях водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд і пристроїв, порушення правил їх експлуатації. Вказана Методика була зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18 січня 2002 р. за N 44/6332.

Відповідно до пункту 1.1 Методики, вона розроблена відповідно до статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", статті 111 Водного кодексу України та Положення про здійснення органами Держводгоспу України контролю за раціональним використанням, охороною та відтворенням водних ресурсів, затвердженого наказом Держводгоспу України від 29 січня 2001 р. N 20 і зареєстрованого в Мін'юсті України 9 лютого 2001 р. за N 124/5315.

Методика є обов'язковою для використання органами Держводгоспу України, які здійснюють контроль за раціональним використанням, охороною вод та відтворенням водних ресурсів, у порядку, встановленому законодавством України, і може застосовуватися спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях та іншими державними органами відповідно до законодавства (пункт 1.3 Методики).

Відповідно до пункту 1 Положення про Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища, затвердженого Постановою Ради Міністрів АР Крим №359 від 09.08.2005 р., комітет є республіканським органом виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, заповідної справи, екологічною і, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки на території Автономної Республіки Крим. Реском функціонально підпорядковується Міністерству з охорони навколишнього природного середовища України і входить в систему республіканських органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим.

Отже, можливість застосування позивачем Методики №290 безпосередньо вбачається з вищенаведених норм.

Згідно з пунктом 6 Методики при самовільному водокористуванні, переуступці права водокористування, заборі води з порушенням планів водокористування, при безгосподарському використанні води, при порушенні правил ведення первинного обліку кількості води, що забирається з водних об'єктів і скидається до них, збитки розраховуються за формулою

З с.в. = х Тар х 5, 

де

W - об'єми води при самовільному водокористуванні, заборі води з порушенням планів водокористування, переуступці права водокористування, об'єм нераціонально використаної води, об'єм зумисного чи незумисного заниження показників обсягів забору води з водних об'єктів чи обсягів відведення води у водні об'єкти;

Тар - діючий на час порушення тариф на воду як природний ресурс без урахування пільгових коефіцієнтів;

5 – коефіцієнт.

Законом України №398-У від 30.11.2006 р. норматив збору за спеціальне водокористування в частині використання підземних вод Автономної республіки Крим з 1 січня 2007 року встановлений на рівні 22,37 копійок за 1 куб. м.

Зазначеним нормативним актом передбачено, що до нормативів збору за спеціальне водокористування в частині використання підземних вод підприємствами житлово-комунального господарства застосовується коефіцієнт 0,3.

За таких обставин, враховуючи, що відповідачем за період з 01.10.2007 р. по 16.10.2007 р. самовільно зібрано підземних вод в обсязі 11 250 куб. м. Комунальне підприємство «Карасан» повинно відшкодувати заподіяні державі збитки у загальному розмірі 3774, 94 грн. (11 250 х 0,2237 х 0,3 х 5).

Таким чином, розмір шкоди обчислений позивачем правомірно.

Відповідач, всупереч вимогам статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України, не надав суду доказів відшкодування шкоди в добровільному порядку.

За таких обставин, вимоги Красногвардійського району АР Крим в особі Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища  щодо стягнення з КП «Карасан» збитків  у  розмірі  3774,94  грн.,  засновані на нормах чинного законодавства України, а тому підлягають задоволенню.

Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача н користь державного бюджету України відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 82-84  Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Комунального підприємства «Карасан» (97000, с. Рівне, Красно гвардійський район, вул.. Леніна, 2, ідентифікаційний код 32814239) в доход бюджету (отримувач – місцевий  бюджет 21081100  Красногварідйського району АР Крим, р/р 31114106700130 УДК  в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, код 34740494) 3 774,94 грн. збитків, заподіяних внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

3.          Стягнути з Комунального підприємства «Карасан» (97000, с. Рівне, Красно гвардійський район, вул.. Леніна, 2, ідентифікаційний код 32814239) в доход державного бюджету України (код платежу 22090206, одержувач – держбюджет м. Сімферополя, р/р 31115095700002 у банку одержувача Управління Держказначейства в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, одержувач: Держбюджет м. Сімферополя, ЗКПО 34740405) держмито  в сумі 102,00 грн.

4.          Стягнути з Комунального підприємства «Карасан» (97000, с. Рівне, Красно гвардійський район, вул.. Леніна, 2, ідентифікаційний код 32814239) в доход Державного бюджету України (р/р 31218259700002, код платежу 22050000, в банку одержувача: Управління держказначейства в м. Сімферополі ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, одержувач: Держбюджет м. Сімферополя, ОКПО 34740405) 312,50 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5.          Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Дворний І.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.07.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4849634
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3114-2009

Рішення від 09.07.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Дворний І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні