ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2015 року Справа № 915/1366/15
м. Миколаїв
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІК ОЙЛ», вул. Морехідна, 14, м. Миколаїв, 54021.
про: стягнення заборгованості за виконані роботи по видаленню і розміщенню рідких відходів в сумі 25287 грн. 00 коп.
Суддя Ткаченко О.В.
П Р Е Д С Т А В Н И К И:
Від позивача:ОСОБА_1, довіреність від 23.07.2015. ОСОБА_2, довіреність від 02.07.2015. Від відповідача:ОСОБА_3, довіреність від 25.09.2014.
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІК ОЙЛ» звернулось до суду з позовом до державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» та з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просить стягнути з відповідача заборгованість за виконані роботи по видаленню і розміщенню рідких відходів в сумі 25287 грн. 00 коп.
Не погоджуючись з позовними вимогами, відповідач надав до суду відзив від 10.08.2015 № 3/1.15/15-1306, за змістом якого посилається на відсутність оригіналів довідок з обслуговування теплоходів «ЕРА» та «MFROSE» та відсутність доказів розміщення відходів. Крім того відповідач зазначив, що відповідно до довідки Державної фінансової інспекції в Миколаївській області від 24.07.2015, складеної за результатами виїзної планової ревізії фінансово-господарської діяльності філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація спеціалізованого морського порту «Октябрьск») за період з 01.05.2012 по 30.04.2015, інспекцією було зроблено висновок про неможливість встановлення фактичного об'єму знятих ТОВ «ВІК ОЙЛ» з суден в акваторії порту фекальних, лляльних та нафтошламових стоків та подальше поводження з цими рідкими відходами, як передбачено чинним законодавством та умовами укладених договорів, чим порушено вимоги ст.629 Цивільного кодексу України щодо обов'язкового виконання сторонами договору.
У відповідності до наданих заперечень на відзив від 11.08.2015 позивач не погоджується з доводами відповідача та вважає, що ним забезпечено прийняття забруднюючих та шкідливих речовин (в тому числі й на якірній стоянці № 363) із суден за час стоянки в акваторії СМП «Октябрьск» відповідно до вимог пункту 1.14. Правил реєстрації операцій зі шкідливими речовинами на суднах, морських установках і в портах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.04.2001 № 205, та відповідно до вимог укладених між сторонами договорів, що підтверджується довідками, оформленими по формі, передбаченій пунктом 1.14 Правил № 205, на підставі яких здійснювалось прийняття відповідачем результатів наданих послуг та підписувались акти здавання-приймання наданих послуг.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, господарський суд, встановив:
10 лютого 2015 року між державним підприємством «Адміністрація морських портів України» в особі заступника начальника з фінансів та економіки філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» та товариством з обмеженою відповідальністю «ВІК ОЙЛ» було укладено договір № 13-В-ФОК.
Згідно з п. 1.1 цього договору виконавець (позивач) зобов'язався в порядку та на умовах, визначених цим договором протягом строку дії договору надавати замовнику послуги по видаленню та розміщенню рідких забруднюючих речовин із суден на час стоянки суден в акваторії спеціалізованого порту «Октябрьск», а замовник (відповідач) - прийняти та оплатити ці послуги.
Відповідно до п. 3.4 договору оплата наданих послуг здійснюється замовником шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з дати отримання оригіналу належним чином оформленого рахунку за умови наявності підписаних сторонами актів здавання-приймання наданих послуг.
За передбаченими пунктом 3.6 договору умовами надання послуг виконавцем та приймання їх результатів замовником оформлюються ОСОБА_3 здавання-приймання наданих послуг, які надаються виконавцем замовнику протягом 5 календарних днів після фактичного надання послуг.
Виконавець надає замовнику підписані та скріплені печаткою два примірника ОСОБА_3 здавання-приймання наданих послуг, а замовник приймає надані послуги та їх результати, в підтвердження чого підписує, скріплює печаткою та протягом 5 календарних днів з дня одержання документів надає виконавцю один примірник акту здавання-приймання наданих послуг або письмове обґрунтування причини відмови від їх підписання.
8 липня 2015 року позивач надав відповідачу на підписання акт здавання-приймання наданих послуг по видаленню та розміщенню рідких забруднюючих речовин із судна т/х «ЕРА» в обсязі 14,7 куб.м. лляльних вод та 9,8 куб.м. фекальних вод на загальну суму 18081,00 грн. та рахунок-фактуру № СФ-0000269 від 08.07.2015 року на оплату наданих послуг.
11 липня 2015 року позивач надав відповідачу на підписання ОСОБА_3 здавання-приймання наданих послуг по видаленню та розміщенню рідких забруднюючих речовин із судна т/х «MFROSE» в обсязі 4 куб.м. лляльних вод та 6,9 куб.м. фекальних вод на загальну суму 7206,00 грн. та рахунок-фактуру № СФ-0000271 від 11.07.2015 року на оплату наданих послуг.
Однак листами від 23.07.2015 № 3/1.15/15-1200 (а.с. 26) та від 27.07.2015 № 3/1.15/15-1217 (а.с. 27) відповідач відмовив у підписанні актів здавання-приймання наданих послуг, посилаючись на відсутність оригіналів довідок капітанів суден та як наслідок, неможливість встановити достовірність факту видалення з суден рідких відходів.
Встановивши обставини справи, дослідивши докази суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Стаття 525 Цивільного кодексу України передбачає, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
У відповідності до вимог ст.526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов договору.
Приписами ст. 530 Цивільного кодексу України обумовлено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до п. 1 Порядку справляння та розміру ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013 № 316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.06.2013 за № 930/23462, в морських портах України із суден і плавучих споруд, що плавають під Державним Прапором України та іноземними прапорами справляються портові збори (корабельний, причальний, якірний, канальний, маяковий, адміністративний та санітарний).
Згідно з п. 8.1 вказаного вище Порядку, справляння санітарного збору передбачає забезпечення Адміністрацією морських портів України обов'язкового прийняття із судна всіх видів забруднень (за винятком баластних вод) за весь час стоянки судна в морському порту, а також сприяння виконанню операцій, пов'язаних з прийняттям забруднень (подання і прибирання плавзасобів, надання контейнерів та інших місткостей для збирання сміття, перевантажувальні операції, шлангування, відшлангування тощо) та обов'язкове здавання судном у морському порту всіх наявних на борту видів забруднень з метою запобігання їх скиданню у море. При цьому, встановлено, що здавання забруднень засвідчується відповідною довідкою Адміністрації морських портів України.
Відповідно до п. 2.4 Договору замовник має право у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність виконавця, здійснювати контроль за ходом, якістю та обсягами послуг, що надаються.
В підтвердження факту та обсягу наданих послуг з видалення рідких відходів по т/х «ЕРА» (прапор Панами) та т/х «MF ROSE» (прапор Камбоджи) позивач надав відповідачу підписані капітанами суден та завірені морськими агентами розписки за формою, встановленою додатком № 5 до Правил реєстрації операцій зі шкідливими речовинами на суднах, морських установках і в портах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.04.2001 № 205. (а.с. 20-25 Т.1)
Відповідно до ст.ст. 116-117 Кодексу торговельного мореплавства України морські агенти є постійним представниками судновласника які, діють від імені судновласника та виконують всі формальності та дії, пов'язані з прибуттям, перебуванням та відходом судна в порту.
Крім того, як свідчать матеріали справи (а.с. 7,8 та а.с. 11, 12 Т.2), відповідачем було виставлено рахунки на оплату портових зборів по суднам т/х «ЕРА» (прапор Панами) та т/х «MF ROSE» (прапор Камбоджи), в тому числі по оплаті санітарного збору, які, що не заперечується представником відповідача у судовому засіданні, були оплачені морськими агентами цих суден.
У зв'язку з цим між ДП «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Октябрьск» ДП «АМПУ» (Адміністрація спеціалізованого морського порту «Октябрьск») та морськими агентами суден т/х «MF ROSE» (ТОВ «Компанія «ПасіфікМерітайм») та т/х «ЕРА» (ТОВ «ОСОБА_4) було підписано акти надання послуг № 393 від 13.07.2015 та № 395 від 13.07.2015 (а.с. 15, 16 Т.2), згідно яких портом було надано, а морським агентом, який діє від імені та за дорученням судновласника, прийнято послуги, які оплачені потовими зборами, в тому числі і санітарним збором.
Відповідно до листа № 3/115/15-1311 від 10.08.2015 філії «Октябрьск» ДП «АМПУ» в період з 22 липня 2013 року по 1 серпня 2015 року від капітанів суден або морських агентів повідомлень щодо невиконання заявок, претензій щодо порядку та обсягу надання послуг з видалення з суден рідких забруднюючих речовин до Філії «Октябрьск» ДП «АМПУ» (Адміністрація СМП «Октябрьск») не надходило.
Посилання відповідача на невиконання позивачем вимог Інструкції щодо оперативного контролю за наданням послуг по видаленню та розміщенню рідких та шкідливих речовин з суден в акваторії СМП «Октябрьск», затвердженої наказом начальника адміністрації від 30.07.2015 № 5, судом до уваги не приймається, оскільки ця інструкція затверджена після виконання позивачем послуг по спірним актам.
Відповідно до п. 23 Правил охорони внутрішніх морських вод і територіального моря від забруднення та засмічення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.1996 року № 296 морські порти забезпечують приймання з суден та здавання на плавучі або берегові очисні споруди забруднюючих речовин або вод, що їх містять.
Отже обов'язку суден здавати в морському порту всі наявні на борту відходи кореспондує обов'язок адміністрації порту забезпечити приймання цих відходів, за що в обов'язковому порядку з суден стягується санітарний збір.
На виконання вищезазначених положень, оскільки, як підтвердив представник відповідача у судовому засіданні, Філія «Октябрьск» ДП «АМПУ» не має ліцензії, власних технічних засобів та технічних можливостей для прийняття та розміщення забруднень, Адміністрацією СМП «Октябрьск» забезпечено виконання обов'язку адміністрації порту на обов'язкове приймання з суден забруднюючих речовин шляхом укладення з товариством з обмеженою відповідальністю «ВІК ОЙЛ» договору № 13-ФОК-15 від 10.02.2015.
Як свідчать матеріали справи (а.с. 26 Т.2), позивачу видана ліцензія Міністерства екології та природних ресурсів України на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення) та ліцензії на перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Посилання відповідача на висновки Державної фінансової інспекції у Миколаївській області за результатами ревізії фінансово-господарської діяльності філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація спеціалізованого морського порту «Октябрьск»), викладені у довідці від 24.07.2015, судом відхиляються, оскільки вони спростовуються наступними поданими позивачем доказами.
Фактичне зняття ТОВ «ВІК ОЙЛ» рідких відходів з суден підтверджується довідками по кожному із суден, підписаними капітанами суден та засвідченими судновими печатками, складеними за формою, встановленою Правилами реєстрації операцій зі шкідливими речовинами на суднах, морських установках і в портах України, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 10.04.2001 № 205. (а.с. 20, 23 Т.1)
Інформація, зазначена в довідках, підписаних капітанами морських суден, по прийняттю забруднюючих речовин, відповідає даним ОСОБА_3 здавання-приймання наданих послуг, які підписані між ТОВ «ВІК ОЙЛ» та Адміністрацією СМТ «Октябрьськ».
Крім того в підтвердження розміщення відходів в липні 2015 років позивачем надані забірна відомість приймання стічних вод (рідких побутових відходів) від ТОВ "ВІК ОЙЛ" до КП «Очаківводоканал» за липень 2015 року; товарно-транспортні накладні на перевезення стічних стоків, підписаними ТОВ «ВІК ОЙЛ» та КП «Очаківводоканал». (а.с. 136-147).
Таким чином, суд дійшов до висновку, що позивачем відповідно до умов договору № 13-В-ФОК-15 від 10.02.2015 року було надано послуги по видаленню та розміщенню рідких забруднюючих речовин із судна т/х «ЕРА» в обсязі 14,7 куб.м. лляльних вод та 9,8 куб.м. фекальних вод на загальну суму 18081,00 грн. та послуги по видаленню та розміщенню рідких забруднюючих речовин із судна т/х «MFROSE» в обсязі 4 куб.м. лляльних вод та 6,9 куб.м. фекальних вод на загальну суму 7206,00 грн, а відповідач необґрунтовано відмовився від підписання актів здачі-приймання наданих послуг (робіт), а тому їх вартість підлягає стягненню з відповідача.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 25 287,00 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 82-1, 84, 85 ГПК України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, ід. код 38727770) в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (54052, м. Миколаїв, Корабельний район, а/с 170, ід. код 38728512) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІК ОЙЛ» (вул. Морехідна, 14, м. Миколаїв, 54021 код ЄДРПОУ 31268062) заборгованість в розмірі 25 287,00 грн. та 1827,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Повний текст рішення складено 17.08.2015 року.
Суддя О.В. Ткаченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2015 |
Оприлюднено | 21.08.2015 |
Номер документу | 48520007 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Ткаченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні