7/127-ПН-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11.09.2009 Справа № 7/127-ПН-09
Господарський суд Херсонської області у складі судді Задорожної Н.О. при секретарі Степановій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Спектр", м.Цюрупинськ
до відповідача 1 - Цюрупинської районної ради, м.Цюрупинськ
відповідача 2 - Комунального підприємства "Олешки", м.Цюрупинськ
про третя особа на стороні відповідачів без самостійних вимог- товариство з обмеженою відповідальністю "Мед-СИТИ", м.Цюрупинськ
про визнання недійсними результатів конкурсу на право оренди
за участю:
представників сторін:
від позивача - Андреєва К.М., представник, дов. №23 від 15.04.2009р.
від відповідача 1 - Луценко В.П., радник голови ради, дор. від 27.07.2009р.
від відповідача 2 - Москальов О.Є., представник, дов. від 25.12.2008р.
від 3 особи - не прибув
Сутність справи: Позивач (ТОВ ВКФ «Спектр», м. Цюрупинськ, код ЄДРПОУ 24957659) звернувся з позовом про визнання недійсними результатів конкурсу на право оренди комунального майна —цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м в будівлі, яка знаходиться за адресою м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1, оформлених протоколом конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р.
Заявою про уточнення позовних вимог, яка за своєю суттю є заявою про зміну предмету позову, поданої в порядку ст. 22 ГПК України, позивач також просить зобов'язати Цюрупинську районну раду (відповідач у справі) в місячний термін з дня набрання чинності рішенням суду переглянути результати конкурсу на право оренди вищевказаного цілісного майнового комплексу.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилається на порушення при проведенні конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу вимог, встановлених Порядком проведення конкурсу на право оренди спільної власності територіальних громад району, затвердженого рішенням №127 від 22.02.2007р. Х сесії п'ятого скликання Цюрупинської районної ради, у зв'язку з чим його результати підлягають визнанню недійсними.
На думку позивача, були порушені правила оголошення та проведення конкурсу в частині змісту публікації, її відповідності фактичному об'єкту оренди, часу проведення конкурсу (п. п. 6, 19 Порядку), переможцем було визначено особу, яка запропонувала менший розмір орендної плати на підставі надуманих та нерегламентованих нормативними документами умов (п. п. 3, 8 Порядку), конкурс проведено не на закритому засіданні комісії (п. 16 Порядку) та у декілька етапів, а не в один (п. 18 Порядку). Протокол про результати конкурсу, у порушення п. 24 Порядку, не був затверджений орендодавцем та не був опублікований у газеті "Вісник Олешшя".
Відповідач-1 проти позову заперечує, посилаючись на відсутність порушень вимог по оголошенню конкурсу, оскільки позивач знав про умови його проведення та приймав у ньому участь, що підтверджується його пропозиціями на участь у конкурсі. При прийнятті рішення про переможця конкурсу на оренду цілісного майнового комплексу, у членів конкурсної комісії виникли сумніви щодо спроможності позивача ефективно використовувати орендоване майно, оскільки інший об'єкт оренди, отриманий за іншим договором оренди, позивач не використовує за цільовим призначенням, а у відповідності до п. 7 Порядку умовами конкурсу є ефективне використання об'єкта оренди за цільовим призначенням. Заперечує проти твердження, що конкурс проводився у два етапи, оскільки оголошення перерви у засіданні конкурсної комісії з метою отримання додаткової інформації про учасників конкурсу не суперечить вимогам законодавства і не є розділенням конкурсу на два етапи.
Відповідач-2 не погоджується з позовними вимогами з підстав наведених у відзиві на позовну заяву. Зазначає, що позивач в установлений в оголошенні термін подав заяву на участь у конкурсі на право оренди вбудованих приміщень аптеки №159 за адресою м. Цюрупинськ, вул.Житлоселище, 1. Із матеріалів конкурсної комісії вбачається, що пропозиції надані заявником у конвертах з написом «На конкурс», які запечатані печаткою учасників конкурсу, знаходилися у зачиненому сейфі голови конкурсної комісії. Як вбачається з протоколу конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р., під час обговорення пропозиції по визнанню переможця підкреслювалося, що хоч ТОВ ВКФ «Спектр» і запропонував більшу ціну за оренду цілісного майнового комплексу, але до нього мають зауваження Цюрупинська районна рада, Цюрупинська районна лікарня, виконком Цюрупинської міської ради, у зв'язку з чим конкурсна комісія під час голосування дотримувалась не найбільшої орендної плати, а як вказано в п. 7 Порядку, —ефективного використання об'єкту за цільовим призначенням. Вважає, що конкурс на право оренди комунального майна проведений у відповідності до чинного законодавства України, яке регулює правовідносини, пов'язані з передачею в оренду комунального майна.
В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги, просить визнати недійсним результати конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м, в будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1, оформлених Протоколом конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р. та зобов'язати Цюрупинську районну раду у місячний термін з дня набрання чинності рішення суду переглянути результати конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м, в будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1
Відповідач-1 в судовому засіданні підтримав заперечення проти позову, викладені у відзиві на позовну заяву.
Відповідач-2 в судовому засіданні проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Третя особа без самостійних вимог на стороні відповідачів відзив на позовну заяву не направляла, представник у судових засіданнях був відсутній, про час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином. Клопотань про розгляд справи за відсутності представника третьої особи або заяв про відкладення розгляду справи не надходило.
За клопотанням учасників процесу справа розглядалася за межами строку, встановленого ч. 1 ст. 69 ГПК України.
В судовому засіданні оголошувалась перерва з 18.08.2009 р. до 11.09.2009 р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд
встановив:
Правовідносини, пов'язані з орендною комунального майна урегульовані Законом України «Про оренду державного та комунального майна»від 10.04.1992р. №2269-XII, зокрема статтею 5 цього Закону визначено, що орендодавцями нерухомого майна, яке перебуває у комунальній власності є органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування управляти майном. Частиною 7 ст. 9 Закону встановлено, що за наявності заяв про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу (за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу) або заяв про оренду нерухомого майна (за умови відсутності заяви бюджетної установи, організації) від двох або більше фізичних чи юридичних осіб орендар визначається орендодавцем на конкурсних засадах. Порядок проведення конкурсу визначається органами місцевого самоврядування —для об'єктів, що перебувають у комунальній власності.
Зокрема, рішенням Цюрупинської районної ради Х сесії п'ятого скликання №127 від 22.02.2007р. створено конкурсну комісію та затверджено порядок проведення конкурсу на право оренди майна спільної власності територіальних громад району (далі за текстом —Порядок проведення конкурсу), пунктом 3 якого передбачено, що конкурс на право оренди об'єкта полягає у визначенні орендаря, який запропонував кращі умови подальшої експлуатації об'єкта та найбільшу орендну плату.
Пунктом 6 Порядку проведення конкурсу встановлені вимоги до оголошення про конкурс, яке публікується в газеті «Вісник Олешшя»не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно мати такі відомості:
інформація про об'єкт (назва, місцезнаходження, у разі оренди цілісного майнового комплексу —також обсяг і основна номенклатура продукції, у т. ч. експортної, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об'єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді);
умови конкурсу;
дата, час і місце проведення конкурсу;
кінцевий термін прийняття пропозицій учасників конкурсу (заяв про оренду і пропозицій до договору оренди, що відповідають вимогам конкурсу);
іншу інформацію.
У газеті "Вісник Олешшя" №№ 15-16 (10537-38) від 20.02.2009р. опубліковано оголошення про конкурс з надання в оренду нерухомого майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад району, в тому числі, орендодавцем якого є Комунальне підприємство "Олешки" —приміщення за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище,1, площею 3221,9 кв. м, за умови розміщення аптеки, що реалізує готові ліки терміном на 2 роки 11 місяців.
Зазначено, що конкурс відбудеться у 10-тиденний термін після закінчення остаточної дати прийому документів (п. 3.4. оголошення), а документи приймаються протягом 30 календарних днів з дня опублікування оголошення (п. 3.6.). З наведеного вбачається, що у порушення п. 6 Порядку проведення конкурсу, оголошення не містить інформацію щодо дати та часу проведення конкурсу.
У відповідності до п. 7 Порядку проведення конкурсу, пункту 2 оголошення, умовами конкурсу є:
розмір орендної плати;
ефективне використання об'єкта оренди за цільовим призначенням;
дотримання вимог експлуатації об'єкта.
Іншими умовами від специфіки об'єкта оренди, як зазначено в оголошенні, можуть бути:
здійснення певних видів ремонтних робіт;
дотримання умов належного утримання об'єктів соціально-культурного призначення;
дотримання екологічних норм належного утримання об'єкта;
інші умови, з урахуванням пропозицій районної ради.
Підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами, що позивач звернувся в установлений оголошенням термін із заявою на учать у конкурсі щодо оренди нежитлового приміщення загальною площею 455,0 кв. м, під розміщення аптеки, розташованого за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище,1, додавши усі необхідні документи.
Як вбачається із протоколу засідання конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р., відбувся конкурс на право оренди саме цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м, в будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище,1.
Тобто, оголошення на конкурс також не містить інформацію про об'єкт, який є цілісним майновим комплексом: обсяг і основна номенклатура продукції, у т. ч. експортної, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об'єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді. А відомості щодо площі об'єкту, наведені в оголошенні не відповідають фактичним даним.
На засідання конкурсної комісії, у відповідності до протоколу №11 від 07.04.2009р. були запрошені інші особи, які не є членами комісії, що є порушенням п. 16 Порядку проведення конкурсу, згідно з яким засідання комісії є закритим, а у разі потреби отримання додаткової інформації комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях пояснення учасників конкурсу.
За результатами голосування членів конкурсної комісії, переможцем конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу —аптека №159, м. Цюрупинськ, площею 455,0 кв. м, яке знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1 було визнано ТОВ «Медичний центр «Мед-СИТИ»(третю особу на стороні відповідачів без самостійних вимог). В ході проведення конкурсу було встановлено, що пропозиція позивача щодо розміру орендної плати становить 6 750грн. без урахування ПДВ, пропозиція третьої особи —3 850 грн. в місяць. В протоколі відображено, що усі інші конкурсні пропозиції учасників є однаковими, але з позивачем у міської ради є проблеми щодо оренди іншого комунального майна. У роботі комісії було зроблено перерву до 10.04.2009р. для отримання інформації за додатковим переліком питань претендентам. Суд погоджується з доводами позивача, що здійснення перерви у роботі комісії з продовженням її засідання через три дні, є нічим іншим, ніж розділенням конкурсу на два етапи, оскільки фактично на другому етапі конкурсу оцінювалися додаткові конкурсні пропозиції учасників і вже за їх результатами приймалося рішення. Додатково надані показники, у відповідності до протоколу, не надавали переваги третій особі, а при прийнятті рішення було прийнято до уваги, що до позивача мають претензії Цюрупинська районна рада, Цюрупинська районна лікарня, виконком Цюрупинської міської ради.
У відповідності до п. 8 Порядку проведення конкурсу та як зазначено у п. 2.2. оголошення про конкурс, основним критерієм визначення переможця є максимальний розмір орендної плати при обов'язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
При вирішенні справи суд керується принципом законності встановленого ст. 19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Прийняте конкурсною комісією рішення щодо визначення переможця конкурсу на підставі критеріїв, що не встановлені Порядком проведення конкурсу, без врахування дотриманих позивачем умов конкурсу та фактично запропонованих найбільш вигідних для територіальної громади району умов щодо орендної плати, є неправомірним, оскільки є порушенням положень зазначеного правового акту.
У матеріалах справах наявні докази укладення договору оренди з переможцем конкурсу та публікація у газеті "Вісник Олешшя" повідомлення про результати конкурсу.
Враховуючи той факт, що при проведенні конкурсу були порушені норми законодавства щодо порядку його оголошення та проведення, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання недійсними результатів конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м, в будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1, оформлених протоколом конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р.
Стосовно вимог щодо зобов'язання відповідача -1 (Цюрупинську районну раду) у місячний термін з дня набрання чинності рішення суду переглянути результати конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу площею 455 кв.м., то вони задоволенню не підлягають, оскільки на час звернення з зазначеними вимогами позивачем не доведено факту порушення його прав безпідставною відмовою у проведенні даного конкурсу відповідачем-1.
Приймаючи до уваги, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, сплачене позивачем держмито у розмірі 170 грн., а також витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 312,50грн. підлягають частковій, пропорційно від задоволених вимог, компенсації за рахунок відповідача-1, як замовника оспорюваного конкурсу.
На підставі викладених вище правових норм, керуючись ст. 44, 49, ст. 82-84 ГПК України, суд,
вирішив:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Визнати результати конкурсу на право оренди цілісного майнового комплексу площею 455,0 кв. м, в будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Цюрупинськ, Житлоселище, 1, оформлених Протоколом конкурсної комісії №11 від 07.04.2009р. недійсними.
3. Стягнути з Цюрупинської районної ради (75100, Херсонська обл., м. Цюрупинськ, вул. Гвардійська, 24, код ЄДРПОУ невідомий) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Спектр»(75101, Херсонська обл., м. Цюрупинськ, вул. Крилова, 169, код ЄДРПОУ 24957659) витрати по сплаті держмита у розмірі 85 грн. та за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 156,25грн.
4. У задоволенні решти позову відмовити.
5. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Н.О. Задорожна
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4852191 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Задорожна Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні