Постанова
від 16.06.2015 по справі 804/6202/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2015 р. справа № 804/6202/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Прудника С.В.

при секретарі судового засідання Квасові В.П.

за участю:

представник позивача не прибув

представника відповідача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Сапфір" ОСОБА_2, ОСОБА_3." про стягнення штрафу у сумі 8500,00 грн., -

ВСТАНОВИВ :

13 травня 2015 року засобами поштового зв'язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якому позивач просить суд: стягнути з Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» (код ЄДРПОУ 30670172, індекс 49128, місто Дніпропетровськ, вулиця Братів Трофімових, будинок 32 офіс 353-354) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 8500,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем з порушеннями встановлених термінів подання звітних даних були подані електронна форма звітних даних за перший квартал 2014 року, паперової форми звітних даних за перше півріччя 2014 року та паперової форми звітних даних за 9 місяців 2014 року, чим порушено вимоги ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», Положення про порядок складання та подання ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 року № 2740, відповідальність за що передбачена Законом Україні «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», а саме - накладення штрафу у розмірі 8500,00 грн., який відповідачем в добровільному порядку не сплачено.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 травня 2015 року за даним позовом відкрито провадження у адміністративній справі та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні.

У судове засідання 16.06.2015 року представник позивача не з'явився, 15.06.2015 року на адресу суду надав клопотання про здійснення розгляду справи без участі представника.

Представник відповідача у судовому засіданні позов визнав та зазначив про наявні порушення з боку Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» вимог статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та Положення про порядок складання та подання ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг визначаються Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі за текстом - Закон № 2664-14).

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону № 2664-14, державне регулювання ринків фінансових послуг - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам.

Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070/2011 затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Положення № 1070).

Відповідно до пункту 1 Положення № 1070 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

З матеріалів справи вбачається, що Повне товариство «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» (код ЄДРПОУ 30670172) зареєстровано як юридична особа 14.04.2009 року.

Нацкомфінпослуг відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, складено акт про правопорушення Повним товариством «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» законодавства про фінансові послуги № 175/16/03-ЛБ від 20.11.2014 року.

Згідно вказаного акту, за результатами перевірки звітних даних Товариства за перший квартал 2014 року, за перше півріччя 2014 року та за 9 місяців 2014 року, що надішли до Нацкомфінпослуг від 30.04.2014 року, 30.07.2014 року, 03.11.2014 року відповідно, встановлено порушення вимоги статті 14 Закону № 2664-14 щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, та пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740 (далі - Порядок № 2740), щодо неподання звітних даних у строки встановлені Порядком, а саме: електронна форма звітних даних за перший квартал 2014 року направлена до Нацкомфінпослуг 05.06.2014 року, паперова форма звітних даних за перше півріччя 2014 року направлена до Нацкомфінпослуг 28.07.2014 року, паперова форма звітних даних за 9 місяців 2014 року направлена до Нацкомфінпослуг 29.10.2014 року.

Так, відповідно до статті 14 Закону № 2664-14 фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу 2 Порядку № 2740 звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік.

Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року.

Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності.

Ломбард подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах. Паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг.

Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Квартальна або річна фінансова звітність подається підприємствами органові державної податкової служби у строки, передбачені для подання декларації з податку на прибуток підприємств.

Вказаний акт перевірки № 175/16/03-ЛБ від 20.11.2014 року супровідним листом № 9163/16-8 від 21.11.2014 року направлено на адресу відповідача.

За розглядом Акту про правопорушення законодавства про фінансові послуги Повним товариством «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» Нацкомфінпослуг 10.12.2014 року винесено постанову № 175/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг та застосовано до Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» штраф у розмірі 8500,00 грн.

Постанова №175/16/03/01-ЛБ від 10.12.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг направлена на адресу відповідача.

Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону № 2664-14 передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини 2 наведеної статті рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Доказів оскарження винесеної постанови про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 8500,00 грн. відповідачем не надано.

Частиною 3 Закону № 2664-14 передбачено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

На підставі викладеного, враховуючи визнання ПТ «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» наявності вище наведених порушень, суд доходить висновку, що постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 175/16/03/01-ЛБ від 10.12.2014 року, якою накладено на «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» штраф у розмірі 8500 грн. є узгодженою, а тому позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_2, ОСОБА_3.» про стягнення штрафу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з частиною 1 статті 69 та частиною 1 статті 70 Кодексу адміністративного судочинста України - доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належним - є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 16 червня 2015 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 22 червня 2015 року, про що повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 10, 11, 17, 69 - 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Сапфір" ОСОБА_2, ОСОБА_3." про стягнення штрафу у сумі 8500,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Сапфір" ОСОБА_2, ОСОБА_3." (код ЄДРПОУ 30670172, індекс 49128, місто Дніпропетровськ, вулиця Братів Трофімових, будинок 32, квартира 353-354) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 8500,00 грн. (вісім тисяч п'ятьсот гривень 00 копійок).

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в порядку та у строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, та набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 22 червня 2015 року.

Суддя С. В. Прудник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2015
Оприлюднено20.08.2015
Номер документу48536264
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6202/15

Постанова від 16.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні