Копія
Справа № 822/2800/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіБлонського В.К. при секретаріВарченко В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області до Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення - рішення Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області від № 0002381500 від 25.06.2015 року, яким до Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 170 грн., за платежем: земельний податок з юридичних осіб.
Свій позов позивач мотивує тим, що відповідачем проведено камеральну перевірку неподання позивачем податкової звітності, за результатами проведення якої складено акт перевірки № 295/15/38045708 від 25.06.2015 року.
В даному акті перевірки зазначено, що позивачем порушено строки подання податкової декларації за землю за 2013 рік, оскільки граничний строк подання податкової декларації є 20.02.2013 року, а позивач подав податкову декларацію 15.08.2013 року.
На підставі акту перевірки № 295/15/38045708 від 25.06.2015 року відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від № 0002381500 від 25.06.2015 року, яким до Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 170 грн., за платежем: земельний податок з юридичних осіб.
Вказане податкове повідомлення - рішення позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки Держсільгоспінспекцією в Хмельницькій області подано декларацію з плати за землю за 2013 рік у відповідності та в строк визначений статтею 286 ПК України, оскільки земельна ділянка отримана нею у користування 12.07.2013 року, відтак саме з липня 2013 року у позивача виник обов'язок сплачувати плату за землю, яка вказана у декларації.
З врахуванням викладеного позивач просить задовольнити його вимоги.
Представник позивача в судове засідання не прибув, хоча позивач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав до суду заяву про розгляд справи за відсутності його представника, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча відповідач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав заяву про розгляд справи за відсутності його представника, в якій зазначив, що позовні вимоги не визнає повністю.
Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
В судовому засіданні встановлено, що позивач зареєстрований як юридична особа та відповідно до статтей 15, 16 Податкового кодексу України є платником податків, зборів і зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 1.1 статті 1 Податкового кодексу України встановлено, що він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Для виконання завдань покладених на контролюючі органи згідно підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 4, підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом, щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної фіскальної служби.
Порядок проведення перевірок встановлений главою 8 (перевірки) розділу 2 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75.1.1. ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).
Камеральною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Згідно статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (пункт 86.2 статті 86 Податкового кодексу України).
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові (пункт 42.2 статті 42 Податкового кодексу України).
Посадовою особою державного податкового органу - Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції була проведена камеральна перевірка неподання позивачем податкової звітності, за результатами проведення якої складено акт перевірки № 295/15/38045708 від 25.06.2015 року.
Вказаним актом перевірки встановлено та зроблено висновок про те, що Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області всупереч пункту 286.2 статті 286 ПК України порушено строки подання податкової декларації за землю за 2013 рік, зазначено, що граничним строком подання вказаної декларації є 20.02.2013 року, в той час фактично позивач подав її 15.08.2013 року.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від № 0002381500 від 25.06.2015 року, яким до Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 170 грн., за платежем: земельний податок з юридичних осіб.
Суд вважає, що висновки акту перевірки не відповідають вимогам Податкового кодексу України, відповідно податкове повідомлення - рішення № 0002381500 від 25.06.2015 року необхідно визнати протиправним та скасувати враховуючи наступне.
Відповідно до підпункту 47.1.1 пункту 47.1 статті 47 Податкового кодексу України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть: юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи, в також відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить.
Відповідно до статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Згідно з пунктом 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 286.4 статті 286 ПК України за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області подано декларацію з плати за землю за 2013 рік 15.08.2013 року.
Згідно Додатку № 1 до вказаної декларації у користуванні Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області перебуває земельна ділянка, яка розташована за адресою: Хмельницька область, м. Городок, вул. Грушевського, 52,а.
Суд зазначає, що вказану земельну отримано в користування Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області на підставі рішення Городоцької міської ради Хмельницької області № 26 від 12.07.2013 року.
Тому Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області подано декларацію з плати за землю за 2013 рік у відповідності до вимог статті 286 ПК України, оскільки земельна ділянка отримана нею у користування 12.07.2013 року, відтак саме з липня 2013 року у позивача виник обов'язок сплачувати плату за землю, яка вказана у декларації.
Окрім того суд зазначає, що до липня 2013 року, вказана у декларації земельна ділянка перебувала у користуванні Городоцької районної державної насіннєвої інспекції, код ЄДРПОУ 00711505, яка була припинена 23.07.2013 року, правонаступником визначено Державну інспекцію сільського господарства в Хмельницькій області.
Відтак, до липня 2013 року, плата за землю справлялася з Городоцької районної державної насіннєвої інспекції, що підтверджується декларацією з плати за землю за 2013 рік від 05.02.2013 року, а також декларацією з плати за землю від 22.07.2013 року, при цьому декларації подано у строк визначений ПК України.
Таким чином, до липня 2013 року плату за землю повинна була сплачувати Городоцька районна державна насіннєва інспекція, а не Державна інспекція сільського господарства в Хмельницькій області.
Враховуючи викладене, аналізуючи все в сукупності суд приходить до висновку, що податкове повідомлення - рішення № 0002381500 від 25.06.2015 року є таким, що не відповідає вимогам Податкового кодексу України, тобто є протиправним, тому його необхідно скасувати.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 86, 159 - 163, 167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 0002381500 від 25.06.2015 року, яким Державній інспекції сільського господарства в Хмельницькій області збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в розмірі 170 грн., по платежу: земельний податок з юридичних осіб.
В повному обсязі постанова суду буде виготовлена 14.08.2015 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 14 серпня 2015 року
Суддя /підпис/В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2015 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48540192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні