Рішення
від 23.07.2009 по справі 3592-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

3592-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 109

РІШЕННЯ

Іменем України

23.07.2009Справа №2-4/3592-2009

За позовом –  Приватного підприємства «Столиця-97», (м. Сімферополь вул. Надінського,5 кв. 4)

до відповідача –  Фонду комунального майна Сімферопольської міської Ради, ( м. Сімферополь,  вул. Толстого,15)

За участю третіх осіб: Сімферопольська міська рада, ( м. Сімферополь, вул. Толстого,15)

Комунальне підприємство Житлово-Експлуатаційне Об'єднання Київського району м. Сімферополя , ( м. Сімферополь, вул. Лермонтова,17)

про визнання дій незаконними та спонукання до виконання певних дій.

Суддя І.К.Бєлоглазова

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача  – представник Попкова Є.А. за дор. від 30.06.09р

Від  відповідача – представник Романенко О.М. за дор. від 07.07.09р

Від першої третьої особи – представник Романенко О.М. за дор. від 30.10.08р

Від другої третьої особи – представник не з'явився

Суть спору: Приватне підприємство «Столиця-97», м. Сімферополь, звернулося до Господарського суду АР Крим з позовом до Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради, м. Сімферополь, з участю третіх осіб Сімферопольської міської Ради та КП Житлово - Експлуатаційне об'єднання Київського району м. Сімферополя, про визнання не законною відмови Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради від 09.04.09р виконати рішення 46-й сесії Сімферопольської міської ради  п'ятого  скликання від 19.03.09р. № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009рік» щодо приватизації шляхом викупу ПП «Столиця-97» нежитлових приміщень загальною площею 94,5 кв. м., які розташовані за адресою: м. Сімферополь , вул. М.Залки,7 Д, та знаходяться на балансі КП ЖЕО Київського району у м. Сімферополь. Крім того, позивач  просить суд зобов'язати Фонд комунального майна Сімферопольської міської ради виконати рішення 46-й сесії Сімферопольської міської Ради п'ятого скликання від 19.03.09р «Про затвердження прогарами приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009рік»,  підготовити документи та провести необхідні заходи по приватизації шляхом викупу ПП «Столиця - 97» нежитлових підвальних приміщень загальною площею 94,5 кв. м., які розташовані за адресою : м. Сімферополь, вул. М. Залки , 7 Д та знаходяться на балансі КП ЖЕО Київського району  у м. Сімферополь. Свої позовні вимог позивач мотивує тим, що йому незаконно було відмовлено у приватизації зазначених нежитлових приміщень   шляхом викупу.

  Відповідач у судове засідання з'явився, вимоги позивача не визнав, посилаючись на те, що  включення нежитлових  приміщень по вул. М.Залки,7Д  до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, проведено згідно Порядку подачі та розгляду заяви про включення об'єкта в перелік об'єктів, що підлягають приватизації, і заяви про приватизацію об'єктів груп А, Д і Ж, затвердженого Наказом Фонду держмайна України від 17.04.1998 р. № 778. Підстав для відмови у прийнятті заяви про включення спірних нежитлових приміщень до програми приватизації об'єктів комунальної власності не було. Проте, на приватизацію нежитлових приміщень у м. Сімферополі по вул. М.Залки,7Д загальною площею  94,5  кв. м. є законодавчо встановлене обмеження.  Відповідно до  офіційного тлумачення ст. 1 та ст. 10 Закону України « Про приватизацію державного житлового фонду», викладеного в рішенні Конституційного суду України від 02.03.04 р. № 4-рп/2004, допоміжні приміщення (підвали, сараї, комори, горища, колясочні і т.д.) передаються безкоштовно в спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир ( кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права загальної власності співвласників квартир багатоквартирних будинків на допоміжні приміщення не вимагає здійснення додаткових дій. Нежитлові підвальні приміщення знаходяться у власності співвласників квартир багатоквартирних будинків загальною площею, без виділення їхніх часток. Враховуючи викладене, просить у позові відмовити.

Представник Сімферопольської міської ради у судове засідання з'явився, але не надав суду затребувані документи, у тому числі  письмовий відзив на позов. У судовому засіданні підтримав доводи Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради

Представник КП ЖЕО Київського району м. Сімферополя у судове засідання не з'явився,  не надав суду затребуваних документів , про причини неявки суд не повідомив, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином , про що свідчить відмітка про отримання КП ЖЕО Київського району м. Сімферополя, ухвали суду.

          Розглянув матеріали справи, заслухав пояснення представників  сторін , суд -

                                         ВСТАНОВИВ:

09.02.2001 р. між  Сімферопольським КЕЧ Міністерства Оборони України  (орендодавець) та ПП «Столиця-97» (орендар) був укладений договір оренди № 291/2001/Глав КЕУ нежитлового приміщення, згідно з яким ПП «Столиця-97» прийняло в строкове платне користування нежитлове приміщення  - підвал загальною площею 94,52 кв. м. по вул. М.Залки,7Д у м. Сімферополь. Вартість приміщення, визначена за експертною оцінкою, складає 39400,00 грн.

На підставі рішення виконавчого комітету Київської районної ради м. Сімферополя  № 180 від 22.08.06р «Про переукладення договору оренди нежитлових приміщень по вул. М.Залки,7 Д з приватним підприємством «Столиця-97», 22.08.06р між ЖЕО Київського району та ПП «Столиця-97» була укладена угода про зміну та доповнення договору  оренди нежитлових приміщень № 291/2001,  згідно умов якого орендарем за договором оренди № 291/2001/Главку від 09.02.01р є ЖЄО Київського району  м. Сімферополя.

           В ході здійснення орендних відносин за зазначеним  договором ПП «Столиця-97» були виконані узгоджені з орендодавцем невід'ємні поліпшення на суму 10175,00 грн.

          На  підставі ст. 51  ЗУ «Про Державну програму приватизації» від 18.05.2000р. №1723-III,  рішенням 46-ї сесії Сімферопольської міської ради п'ятого скликання від 19.03.2009 року № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік» ПП «Столиця-97» було надано дозвіл  на приватизацію зазначених  підвальних приміщень шляхом викупу ( а.с. 12-15).

На звернення ПП «Столиця-97» до Фонду комунального майна м. Сімферополя щодо реалізації права на приватизацію об'єкту шляхом викупу  від відповідача отримана відповідь від 09.04.2009р., в якій Фонд комунального майна Сімферопольської міської ради  підтвердив факт віднесення нежитлових підвальних приміщень площею 94,5 кв. м. по вул. М.Залки,7 Д у м. Сімферополі, до об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу, згідно із рішенням 46-ї сесії Сімферопольської міської ради від 19.03.2009 року № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік», однак при цьому Фонд комунального майна Сімферопольської міської ради вказав, що не має можливості провести приватизацію вказаного приміщення, посилаючись на неврегульованість правового режиму такого приміщення.

          Суд  вважає, що відмова Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради є незаконною та такою, що порушує права позивача, з наступних підстав:

          Згідно з п. 51 Державної програми приватизації, затвердженої Законом України «Про Державну програму приватизації» від 18.05.00р №1723 - ІІІ, у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення). Оцінка вартості об'єкта приватизації у цьому разі здійснюється із застосуванням експертної оцінки. Таке ж право одержує орендар у разі прийняття рішення про приватизацію відповідно до законодавства України.

          Вартість підрядних робіт з  ремонту орендуємого приміщення загальною площею 94,5 кв. м. (підвальне приміщення) по вул. М.Залки ,7 Д у м. Сімферополі , які позивач здійснив за власний рахунок, складає 10175,00 грн., що підтверджується  висновком про ідентифікацію поліпшень орендованого нерухомого майна, наданим Центром з оцінки майна «Таврида-Експерт». Згідно висновку суб'єкта оціночної діяльності, виконані  поліпшення є невід'ємними від орендованого нерухомого майна.

    Таким чином, вартість невід'ємних поліпшень орендованих нежилих приміщень, здійснених  за рахунок власних коштів орендаря, складає більше 25% від залишкової вартості спірного майна.

         На підставі цього  рішенням 46-ї сесії Сімферопольської міської ради  п'ятого  скликання  від 19.03.2009 року № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік» ( а.с. 14), зазначені приміщення включені до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу ПП «Столиця-97».

Суд зауважує, що вказане рішення до теперішнього часу не змінено та не визнано недійсним у встановленому порядку.

       Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадови особи зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень і способом, які передбачені Конституцією і Законами України.

       Відповідно до ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідної території.

          Відповідно до ст. 8 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного підприємства; замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Однак, в порушення вказаних норм права відповідач, починаючи з моменту прийняття рішення 46-ї сесії Сімферопольської міської ради від 19.03.2009 року № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік», не вжив ніяких дій з проведення приватизації приміщення, чим перешкоджає позивачу у реалізації його прав. Невиконання Фондом комунального майна Сімферопольської міської ради передбачених законом функцій та рішення 46-ї сесії Сімферопольської міської ради п'ятого скликання від 19.03.2009 року № 690 тягне для позивача негативні наслідки, які виражаються у неможливості реалізувати свої права на викуп орендованого їм майна, на якій він має право відповідно до закону.

Відмова Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради в укладені договору купівлі – продажу нежилого приміщення, розташованого за адресою : м. Сімферополь, вул. М.Залки,7 Д, мотивована рішенням КСУ № 4-рп/2004 від 02.03.04р.

         Однак посилання на зазначене рішення є необґрунтованим. Так, резолютивною частиною зазначеного рішення КСУ передбачено, що в аспекті конституційного звернення та конституційного представлення, положення ч.1 ст. 1, положення пункту 2 ст.10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» необхідно розуміти так:

        1.1. Допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища,   колясочні і та ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.

           Власник (власники) неприватизованих квартир багатоквартирного будинку є   співвласником  (співвласниками) допоміжних приміщень нарівні з власниками приватизованих квартир.

           Питання щодо згоди співвласників допоміжних приміщень на надбудову поверхів, улаштування мансард у багатоквартирних будинках, на вчинення інших дій стосовно допоміжних приміщень (оренда тощо) вирішується відповідно до законів України, які визначають правовий режим власності.

          Дане рішення КСУ стосується тільки тих нежилих приміщень, які є допоміжними приміщеннями.

          Відповідно до ст. 1 Закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» № 2866-ІЇЇ від 29.11.01, допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні приміщення).

          Таким чином, критерієм віднесення приміщення до допоміжного є призначення зазначеного приміщення для забезпечення експлуатації будинку та бутового обслуговування мешканців будинку.

        Зазначене положення підтверджується також листом Фонду держмайна України № 10-20-1155 від 30.01.2004р. «Відносно можливості приватизації підвальних приміщень».

    Підвальне приміщення загальною площею 94,5 кв. м. що розташовані за адресою: м. Сімферополь, вул. М.Залки, 7 Д,  не знаходиться у користуванні мешканців та власника (балансоутримувача) житлового будинку. В них відсутні інженерні вузли вводів, бойлерні, електрощитові, венткамери, комутатори, радіовузли, машинні відділення, що підтверджується  технічним висновком Кримського республіканського підприємства «Проектно – дослідницький інститут «Кримпроектреконструкція». Спірні приміщення не є допоміжними приміщеннями для даного житлового будинку (а. с. 17-21).

      У зв'язку з цим відмова Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради у проведенні приватизації орендованого приміщення є незаконною, та відповідач повинен виконати рішення 46-ї сесії Сімферопольської міської ради п'ятого  скликання від 19.03.2009 року № 690, підготувати необхідні документи та провести необхідні заходи з приватизації позивачем шляхом викупу  нежитлових  приміщень, розташованих за адресою м. Сімферополь, вул. М.Залки,7 Д, загальною  площею 94,5 кв. м., які перебувають на балансі КП ЖЕО Київського району м. Сімферополя.

При таких обставинах, суд вважає, що  вимоги позивача по даній  справі підлягають задоволенню, оскільки  є законними та обґрунтованими.

Керуючись, ст. ст.   82-84 Господарського процесуального кодексу  України, суд -

ВИРIШИВ:

1.          Позов Приватного підприємства «Столиця -97», м. Сімферополь  до Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради, м. Сімферополь за участю третіх особі Сімферопольської міської ради, м. Сімферополь та   Комунального підприємства Житлово-Експлуатаційне Об'єднання Київського району м. Сімферополя задовольнити.

2.          Визнати незаконною відмову Фонду комунального майна Сімферопольської міської ради виконати рішення 46-ї сесії Сімферопольської міської ради п'ятого скликання від 19.03.2009 року №690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік» щодо приватизації шляхом викупу Приватним підприємством «Столиця», м. Сімферополь нежитлових підвальних  приміщень загальною площею 94,5 кв. м., розташованих за адресою м. Сімферополь, вул. М, Залкі, 7Д, які знаходяться на балансі КП ЖЕО Київського  району м. Сімферополя.

3.          Зобов'язати відповідача - Фонд комунального майна Сімферопольської міської ради (м. Сімферополь вул. Толстого, 15, ЄДРПОУ 20687358) виконати рішення 46-ї сесії Сімферопольської міської ради п'ятого скликання  від 19.03.2009 року № 690 «Про затвердження Програми приватизації об'єктів комунальної власності Сімферопольської міської ради на 2009 рік», підготувати необхідні документи та провести відповідні  заходи з приватизації шляхом викупу Приватним підприємством «Столиця-97» (м. Сімферополь вул. Надінського, 5 кв. 4, ОКПО 24507790) нежитлових  підвальних приміщень загальною  площею 94,5 кв. м., розташованих за адресою вул. М.Залкі,7Д  м. Сімферополь, які  знаходяться на балансі КП ЖЕО Київського району м. Сімферополя.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Білоглазова І.К.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.07.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4854917
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3592-2009

Рішення від 23.07.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоглазова І.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні