16/152-О-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09.09.2009 Справа № 16/152-О-09
Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. при секретарі Гафюк О.В. , розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецсервіс"
до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
про скасування рішення
за участю представників сторін:
від позивача - не прибув.
від відповідача - пров. спец. відділу Василенко О.Б. дов. № 384-4-2 від 31.07.09 р., нач. відділу Богатирьова В.М. дов. №385-4-2 від 31.07.09 р.
ТОВ “Спецсервіс” (позивач) звернувся до суду з позовом , в якому просить скасувати рішення Адміністративної колегії Херсонського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 22.05.09 р. № 17/2-09 “Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу”.
В ході розгляду справи позивач змінив позовні вимоги та просив визнати частково недійсним рішення від 24.01.07 № 1/п-1 “Про припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу” в частині визнання дій ТОВ "Спецсервіс" .
Позивач не направив уповноваженого представника в судове засідання 09.09.09, в попередніх судових засіданнях позовні вимоги підтримував.
Відповідач позовні вимоги не визнає та вважає, що факти та висновки, які викладені у спірному рішенні відповідають вимогам чинного законодавства .
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд -
в с т а н о в и в:
Адміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету прийнято рішення від 24.01.07 № 1/п-1 “Про припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу”.
За п.1 спірного рішення визнано дії підприємств ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс", які полягають в узгодженні єдиної ціни на послуги з технічного обслуговування ліфтів в м. Херсоні за відсутності економічного обґрунтування вартості послуг у ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс", порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченим п. 1 ст. 50. п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом встановлення цін, які можуть призвести до усунення конкуренції.
За спірним рішенням, відповідно до ст.52 Закону "Про захист економічної конкуренції", накладено штрафи:
За п.2.3спірного рішення на ТОВ "Спецсервіс" накладено штраф у розмірі 12000 грн.
За п.3спірного рішення зобов'язано підприємства ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс" надати до 25.06.2009р на погодження органу місцевого самоврядування вартість технічного обслуговування базового ліфта з урахуванням планових витрат, щодо яких надано висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області.
Приймаючи спірне рішення відповідач керувався ст. 12 Закону "Про Антимонопольний комітет України", ст.48 Закону "Про захист економічної конкуренції", п.11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.01 р. № 32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 року № 291/5482 (із змінами), п. 33 Правил розгляду справ і заяв про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.94 р. № 5 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 06.05.94 р. за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.98 р. № 169-р) (із змінами), Адміністративна колегія відділення.
При прийнятті спірного рішення відповідачем було взято до уваги встановлені ним факти, а саме те, що послуги на ринку технічного обслуговування ліфтів в м. Херсоні надають три суб'єкта господарювання, а саме: ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "Спецсервіс" та ТОВ, "XXI сторіччя- Херсонсервіс".
Відповідно до висновку Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області в: 10.01.2008 р. №1 рішенням виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.08.2008 р. № 415, 01.09.2008 р. для ЗАТ "Херсонліфт" погоджено вартість технічного обслуговування базового ліфта відповідно до економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг. За розрахунками, здійсненими ЗАТ "Херсонліфт", виконкомом Херсонської міської ради затверджені вартість технічного обслуговування ліфта з релейною системою керування та вантажопідйомністю до 41 кг на 9 зупинок: базова ціна на місяць з урахуванням ПДВ на 1 ліфт - 457,38 грн.; базова ціна на місяць з урахуванням ПДВ на 1 зупинку - 22,87 грн.; - вартість однієї поїздки у ліфтах, обладнаних картоприймачами - 0,18 грн.
Відповідачем було встановлено, що з метою створення умов для стабільної роботи підприємств, що обслуговують ліфтове обладнання в м. Херсоні, виконавчим комітетом Херсонської міської ради було прийнято рішення від 16.09.2008 р. № 485 "Про внесення змії рішення виконкому міської ради від 19.08.2008 р. № 415 "Про погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта ЗАТ "Херсонліфт". За п.1 зазначеного рішення внесено зміни до рішення виконкому від 19.08.2008 р. № 415 та погоджено ціни, які затвердженні цим рішенням для ЗАТ "Херсонліфт" з 01.09.2008 р. а для ТОВ "Спецсервіс", ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" з 01.10.2008р. вартість технічного обслуговування базового ліфта".
Відповідач дійшов до висновку, що зазначене свідчить про затвердження виконкомом Херсонської міської ради показників вартості технічного обслуговування базового ліфта для трьох підприємств на підставі розрахунків, проведених ЗАТ "Херсонліфт" та підтверджених висновком Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області від 10.01.2008 р. №1.
На запит відповідача надати розрахунки вартості технічного обслуговування ліфтів станом на день прийняття виконкомом рішення від 16.09.2008р № 485 позивач розрахунки власних витрат не надав. ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" надано листом від 23.03.2009 р. N 27 розрахунок вартості із урахуванням власних витрат, за цим розрахунком вартість становила: 455,10 грн.
Як зазначено в спірному рішенні , однією із підстав для внесення змін до рішення виконкому міське ради від 19.08.2008 р. № 415 був протокол засідання керівників ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "XX сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс" від 06.08.2008 р., який було підписано всім учасниками засідання.
В спірному рішенні зазначено, що відповідно до порядку денного, засідання проводилось для делегування права представнику від організацій з технічного обслуговування та ремонту ліфтів подати проект рішення "Про погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта" на засідання виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.08.2008 р.
З огляду цього протоколу відповідач прийшов до висновку, що керівники підприємств ЗАТ "Херсонліфт" та ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс" на підставі розрахованої ЗАТ "Херсонліфт" вартості технічного обслуговування базового ліфту, враховуючи наявність в ЗАТ "Херсонліфт" висновку Державної інспекції з контролю за цінами від 10.01.2008 р. щодо розрахунків планових витрат повного технічного обслуговування базового ліфта узгодили делегування керівника ЗАТ "Херсонліфт" на засідання виконкому .
Відповідач у спірному рішенні дійшов до висновку, що, оскільки одним із мотивів прийнятого виконкомом Херсонської міської ради рішення від 16.09.2008 р. №485 був протокол засідання керівників ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс" від 06.08.2008 р. щодо погодження єдиної вартості на технічне обслуговування ліфтів для зазначених підприємств. Участь керівника ЗАТ "Херсонліфт" у зазначеному засіданні підтверджує зацікавленість підприємства у встановленні однакової ціни для всіх підприємств.
В ході розгляду адміністративної справи №17/2-09 ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" відповідачу надано висновок Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області від 15.04.2009 р. №02/04 щодо розрахунку економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг. Інспекцією визнано розрахунок планових витрат на виробництво послуг з технічного обслуговування базового ліфта в розмірі 373,09 грн. в місяць (447, 71 грн. з урахуванням ПДВ) - економічно обґрунтованим.
На підставі наданого висновку, відповідач дійшов до висновку, що вартість технічного обслуговування базового ліфта для ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" станом на 15.04.2009 р. є нижчою, ніж затверджена рішенням виконкому Херсонської міської ради від 16.09.2008 р. № 485. На підставі зазначеного відповідачем зроблено висновок, що на час прийняття виконкомом рішення №485 вартість послуг ТОВ сторіччя "Херсонсервіс" могла бути ще нижчою, оскільки затверджена рішенням виконкому вартість на технічне обслуговування ліфтів у розмірі 457,38 грн., базувалась на розрахунках ЗАТ "Херсонліфт" за 9 місяців 2007 року.
Відповідач також дійшов до висновку, що наведений факт свідчить про відсутність економічного обґрунтування вартості з технічного обслуговування базового ліфта для ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" на день прийняття рішення № 485.
ТОВ "Спецсервіс" пояснень щодо проведення засідання керівників підприємств по технічному обслуговуванню ліфтів від 06.08.2009 р. відповідачу в ході проведення розслідування не надало.
На думку відповідача, наведене свідчить, що учасники засідання від 06.08.08 мали на меті використовувати у своїй діяльності тариф, розрахований ЗАТ "Херсонліфт", при цьому, інші підприємства ухилялись від обліку власних витрат та розрахунків тарифів. У зв'язку з цим, керівники підприємств делегували повноваження директору ЗАТ "Херсонліфт" взяти участь у засіданні виконкому Херсонської міськради.
Відповідач у спірному рішенні також дійшов до висновку, що наведені факти також свідчать, що за відсутності цінової конкуренції між підприємствами, які надають послуги з технічного обслуговування ліфтів, конкуренцію між ними усунено взагалі. Усуненню конкуренції між ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс" сприяв наказ управління житлового господарства Херсонської міської ради від 23.01.2008 №7 відповідно до якого всім підприємствам, що надають житлово-комунальні послуги, запропоновано укласти договір про надання послуги з технічного обслуговування та ремонту ліфтів за формою, що погоджена Державною інспекцією з контролю за цінами в Херсонській області. Зазначеним наказом підприємствам, які надають житлово-комунальні послуги, надано право щодо самостійного визначення спеціалізованої організації, яка погодиться на умови запропонованої форми договору та укласти відповідний договір. Таким чином, укладання договорів зі спеціалізованими підприємствами було здійснено без проведення конкурсу.
В спірному рішенні відповідач зробив висновок, що матеріалами справи доведено, що дії підприємств ЗАТ "Херсонліфт", ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ТОВ "Спецсервіс", які полягають в узгодженні єдиної ціни на послуги з технічного обслуговування ліфтів в м. Херсоні, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 1 ст. 50, п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом встановлення цін, які можуть призвести до усунення конкуренції.
При визначенні суми штрафу, який зазначений у спірному наказі враховано відповідачем такі обставини:
1.ЗАТ "Херсонліфт" та ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" сприяли у розгляді справи;
2.Підприємствами ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" та ЗАТ "Херсонліфт" порушення визнано повністю.
3.Підприємством ТОВ "Спецсервіс" інформація надана не в повному обсязі, що створило перешкоди у розгляді справи;
4.Після порушення справи ТОВ "XXI сторіччя-Херсонсервіс" одержало висновок
Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області від 15 квітня 2009 року №02/04 щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво послуг з технічного обслуговування базового ліфта.
5.Ринок технічного обслуговування ліфтів є соціально-значимим.
Позивач не погодився із зазначеним рішенням та оскаржив його до господарського суду.
В позовній заяві позивач посилається на те, що у відповідності з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України “Про захист економічної конкуренції” №2210 антиконкурентними узгодженими діями суб'єктів господарювання є встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Пунктом 1 ст. 50 цього ж закону антиконкурентні узгоджені дії визнаються порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Позивач зазначає, що висновок відповідача про узгодженість між ТОВ «Спецсервіс», ЗАТ «Херсонліфт»та ТОВ "ХХ1сторіччя-Херсонсервіс»дій шляхом встановлення цін, які можуть призвести до усунення конкуренції ґрунтується тільки на визнанні порушення законодавства про захист економічної конкуренції та не відповідають, викладеним у рішенні, обставинам справи.
На думку позивача, протокол засідання керівників ЗАТ «Херсонліфт», ТОВ сторіччя-Херсонсервіс»та ТОВ «Спецсервіс»від 06.08.2008р. це документ, яким учасники засідання делегували директору ЗАТ «Херсонліфт»право участі в засіданні Херсонського міськвиконкому при розгляді питання щодо технічного обслуговування ліфтів під час вирішення питання про погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта та зобов'язали проінформувати про результати вирішення питання.
На думку позивача, зазначений протокол не встановлює розрахункову вартість технічного обслуговування базового ліфта та вартість однієї поїздки у ліфтах обладнаних карткоприймачами і не підпадає під визначення ст. 30 ГК України.
Позивач пояснює, що ця вартість установлена рішенням Херсонського міськвиконкому від 16.09.2009р. № 485, яке ніким не скасоване і не визнано таким, що порушує законодавство про захист економічної конкуренції у тому числі ст. ст. 25 та 26 ГК України. Позивач пояснює, що одночасно Херсонський міськвиконком прийняв рішення «Про затвердження переліку послуг та видів робіт і витрат та тарифів з утримання будинків і споруд та прибудинкової території для населення по кожному будинку, що належить до комунальної власності територіальної громади міста від 16 09.2008 року № 486, в якому затвердив вартість послуг з експлуатації та технічного обслуговування ліфтів за І кв. м загальної площі житла з ПДВ в сумі 0,2077 грн. Відповідно до Роз'яснень ВАС України “Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів” акт державного чи іншого органу –це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.
Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення, в зв'язку з прийняттям відповідного акту прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту порушення такого права не встановлено, у суду немає правових підстав задовольняти позовні вимоги.
Суд дійшов до висновку, що висновки, які викладені у спірних пунктах рішення не відповідають фактичним обставинам справи та приписам чинного законодавства.
Відповідно до п.1 ст.50 ЗУ "Про захист економічної конкуренції", на який посилається відповідач притягуючи до відповідальності позивача, порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є антиконкурентні узгодженні дії.
Відповідно до ст.6 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" антиконкурентними діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.
Із зазначених норм витікає, що притягнення до відповідальності осіб за порушення законодавства про захист економічної конкуренції має бути, коли особи вчиняють дії, які призводять до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції в тій області господарських відносин, в якій передбачено чинним законодавством здійснення діяльності на принципах конкуренції.
Відповідно до ст.2 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ст.28 ЗУ " Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження, зокрема, встановлення в порядку і межах визначених законодавством тарифів щодо оплати комунальних послуг, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади.
Із зазначених приписів витікає, що Херсонська міська рада наділена повноваженнями затвердження тарифів та встановлення порядку їх затвердження.
Таким чином, приймаючи рішення № 415 від 19.08.09 та № 485 від 16.09.08 Херсонська міська рада діяла в межах своїх повноважень.
Сторони не надали доказів, що Херсонська міська рада на підставі наданих повноважень приймала рішення щодо порядку складання та затвердження вартості обслуговування базового ліфта.
Порядок та межі встановлення тарифів урегульований, зокрема, ЗУ "Про житлово-комунальні послуги".
Згідно ст.2 цього Закону державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується, зокрема, на таких принципах: створення та підтримка конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг; забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що надають житлово-комунальні послуги на умовах самофінансування та досягнення рівня економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво; регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону, технічних можливостей; дотримання встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків і правил щодо кількості та якості житлово-комунальних послуг.
За ст.3 цього закону суб'єктами цього закону є органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, власники, виробники, виконавці та споживачі житлово-комунальних послуг.
Із приписів зазначеного законодавства витікає, що саме Херсонська міська рада зобов'язана забезпечити дотримання державної політики у сфері житлово-комунальних послуг, зокрема, створити та підтримувати конкурентне середовище при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг шляхом прийняття відповідних порядків, проведення конкурсів, тощо.
Відповідно до ст.7 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належать, зокрема, встановлення норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль їх дотримання; визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону та в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, укладення договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення або виконання житлово-комунальних послуг.
Відповідно до ст.14 ЗУ " Про житлово-комунальні послуги" ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків та споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
Відповідно до ст.27 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" перелік житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, визначає орган місцевого самоврядування.
Як зазначалось вище, Херсонською міською радою не приймалось будь-якого рішення про затвердження порядку, який би регулював погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта на конкурентних засадах. Таким чином, суд дійшов до висновку, що саме Херсонська міська рада не забезпечила дотримання гарантованого державою принципу створення конкурентного середовища.
Більше того, в межах наданих повноважень щодо визначення порядку надання житлово-комунальних послуг Херсонська міська рада прийняла рішення № 42 від 23.01.09 "Про погодження проведення експерименту щодо поліпшення якості обслуговування та технічного стану пасажирських ліфтів міської територіальної громади, згідно з яким доручено управлінню житлового господарства укласти договір з ТОВ "Спецсервіс" строком на п'ять років на обслуговування, поточний та капітальний ремонт ліфтів міської територіальної громади. Зазначене є свідченням, що Херсонською міською радою замість конкуренції в цій сфері створене монопольне становище ТОВ " Спецсервіс".
Відповідно до ст.31 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" порядок формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг визначає Кабінет Міністрів України. Виконавці здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому порядку. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги у розмірі економічно- обґрунтованих витрат на їх виробництво. У разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче від розміру економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованим витратам на виробництво цих послуг. Затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відшкодування не допускається і може бути оскаржено у суді.
Як випливає із наведеної норми кожне підприємство, яке надає послуги з технічного обслуговування ліфтів у м.Херсоні має право провести розрахунки економічно-обґрунтованих витрат та затвердити його у Херсонській міській раді окремо.
Як витікає із матеріалів справи своїм правом скористався тільки ЗАТ "Херсонліфт", щодо погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта Херсонською міською радою прийнято рішення №415 від 19.08.08.
Прийняттям рішення №485 за яким затверджена вартість ЗАТ "Херсонліфт" розповсюджена і на ТОВ "Спецсервіс" та ТОВ "ХХ1 сторіччя" свідчить не про порушення антимонопольного законодавства, а про необхідність Херсонській міській раді шукати джерело для відшкодування різниці між затвердженими витратами та обрахованими витратами ТОВ "Спецсервіс" та ТОВ "ХХ1 сторіччя", якщо вони звернуться за таким відшкодуванням на підставі ст.31 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги"
Суд дійшов до висновку, що ТОВ "Спецсервіс" не міг порушити антимонопольне законодавство, оскільки Херсонська міська рада в області послуг щодо технічного обслуговування ліфта не створила конкурентного середовища.
Таким чином, з боку позивача не були вчинені антиконкурентні узгоджені дії, які призвели до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, оскільки з вини органу самоврядування конкурентне середовище в області послуг щодо технічного обслуговування ліфта відсутнє.
В зв'язку з цим, протокол від 06.08.08, на який посилається відповідач у спірному рішенні як на доказ узгоджених дій, що направлені на недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, не може бути таким доказом, а свідчить про делегування директора ЗАТ "Херсонліфт" у засідання виконавчого комітету Херсонської міської ради 19.08.08 для інформування присутніх щодо питання про погодження вартості технічного обслуговування базового ліфта. За результатами цього засідання було прийнято рішення №415 про затвердження вартості обслуговування тільки ЗАТ "Херсонліфт". Очевидно інші підприємства не з'явилися до виконкому через відсутність складених розрахунків. У випадку наявності таких розрахунків та розгляду питання щодо погодження витрат позивача та ТОВ "ХХ1 сторіччя" виконкомом, керуючись вищенаведеними приписами чинного законодавства, останній погодив би зазначені витрати по кожному підприємству окремо. Суд дійшов до висновку, що висновки відповідача щодо протоколу є помилковими
Рішення № 485 від16.09.08, за яким розповсюджені витрати, що проведені ЗАТ " Херсонліфту" на позивача та ТОВ " ХХІ сторіччя" суперечать вищенаведеним приписам законодавства.
На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позивач не порушив антимонопольного законодавства, у зв"язку з цим відповідач безпідставно визнав його дії як порушення антимонопольного законодавства, незаконно наклав штраф та зобов"язав надати розрахунок вартості технічного базового ліфта з урахуванням планових витрат та висновок Державної інспекції з контролю за цінами. Суд вважає, що надати зазначений розрахунок до міської ради є право, а не обов"язком позивача. Не погодження зазначених витрат з органом місцевого самоврядування призведене до збитковості роботи підприємства, не дасть можливість отримати відшкодування за рахунок місцевого бюджету різниці між погодженими виконкомом та фактичними витратами. Зазначене буде свідченням неналежної організації підприємства. Однак, оскільки суб"єкт господарювання здійснює свою діяльність на свій ризик, то державні органи виконавчої влади не мають повноважень зобов"язувати такого суб"єкта дотримуватись чинного законодавства для запобігання своєї збитковості.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49 ,82,83, 84, 85 Господарського-процесуального кодексу, суд
в и р і ш и в:
1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати недійсним рішення адміністративної колегії Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 22 травня 2009р. №18/П-2 по справі №17/2 у частині:
- визнання дій ТОВ "Спецсервіс" порушенням антиконкурентного законодавства - узгодженням єдиної ціни на послуги з технічного обслуговування ліфтів у вигляді встановлення цін, які можуть призвести до усунення конкуренції;
- накладання на ТОВ "Спецсервіс" штрафу у розмірі 12000 грн.;
- зобов'язання надати до 25.06.2009р. на погодження органу місцевого самоврядування вартість технічного обслуговування базового ліфта з урахуванням планових витрат, щодо яких надані висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області.
3. Стягнути з Херсонського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України ( м.Херсон, проспект Ушакова,42, код 21292403, інші реквізити суду не відомі) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спецсервіс" (м.Херсон, вул. 200 років Херсона,31, р/р 260082440 в АКБ "Укрсоцбанк" м.Херсона, МФО 35200, код за ЄДРПОУ 30892818) 85 грн. в рахунок відшкодування витрат по сплаті державного мита та 315 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Л.М. Немченко
Дата підписання рішення
відповідно до вимог ст. 84 ГПК України 17.09.2009р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4855281 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Немченко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні