Рішення
від 15.09.2009 по справі 03/1953
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03/1953

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И    

             

         "15" вересня 2009 р.                                                              Справа №  03/1953

     Господарський суд Черкаської області, в складі: головуючого - судді Єфіменка В. В.,

     з секретарем Коломієць В.П.

за участю представників сторін:

від позивача: Сидорович К.О., за довіреністю;

від відповідача: не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси, справу

за позовом підприємства "Сента", м. Луцьк, Волинська область        

до приватного підприємства "Інком Груп", м. Черкаси     

про стягнення 21 063 грн. 08 коп., -

                                                                     ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з відповідача 21 063 грн. 08 коп., в тому числі основного боргу –20 000 грн., 254 грн. 79 коп. 3% річних, 808 грн. 29 коп. втрат внаслідок інфляції за невиконання зобов'язань по розрахунках за договором № КАИ-12/08-25.12.08 від 25.12.2008 про транспортно-експедиційне обслуговування при перевезенні вантажів в міжнародному та міжміському сполученні за маршрутом Spijkenisse (Голландія) –Обухів (Україна).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених в позовній заяві.

Відповідач відзиву на позов не надіслав, його представник, повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився.

Суд розглядає справу на підставі ст. 75 ГПК України, за наявними матеріалами.

           Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

        Конвенція про договір міжнародного перевезення вантажів по дорогам від 19.05.1956 (далі - Конвенція) (з послідуючими змінами, до якої Україна приєдналася у встановленому порядку) містить зокрема такі положення: ця Конвенція застосовується до будь-якого договору дорожнього перевезення вантажів за винагороду за допомогою транспортних засобів, коли місце завантаження і місце доставки вантажу, вказані в контракті, знаходяться на території двох різних країн, з яких, хоча б одна є учасницею Конвенції.                Застосування Конвенції не залежить від місця проживання і національності сторін, які заключили договір.

           При застосуванні цієї Конвенції під «транспортними засобами»слід розуміти автомобілі, автомобілі з напівпричепами, причепи і напівпричепи так, як вони визначені в ст. 4 Конвенції про дорожній рух від 19 вересня 1949 р.

          Договір перевезення встановлюється накладною. Відсутність, неправильність або втрата накладної не відображаються ні на існуванні, ні на дійсності договору перевезення, до якого і в цьому випадку застосовуються правила цієї Конвенції.

      Накладна складається в трьох екземплярах, підписаних відправником та перевізником, причому ці підписи можуть бути відпечатані типографським способом або замінені штампами відправника та перевізника, якщо це допускається законодавством країни, в якій складена накладна. Перший екземпляр накладної передається відправнику, другий супроводжує вантаж, а третій залишається у перевізника.

           Накладна, якщо не доведено зворотнього, має силу договору відносно умов і задоволення прийняття вантажу перевізником.

           При відсутності в накладній обґрунтованих перевізником оговорок, існує презумпція, що вантаж і його упаковка були зовні у справному стані в момент прийняття вантажу перевізником, і що число вантажних місць, а також їх маркування і номера відповідали вказівкам накладної.

           По будь-яким спорам, що виникають з приводу перевезень, які здійснюються у відповідності з цією Конвенцією, позивач може звертатися не тільки до компетентних судів, що беруть участь у Конвенції країн, вказаних із взаємної згоди сторонами, а й до суду країни, на території якої знаходяться:

1)          місце проживання відповідача, його головна контора, або відділення чи агентство, при посередництві якого був заключний договір перевезення або

      2)          місце прийняття вантажу до перевезення, або місце доставки.

        Подання позовів, які можуть виникати в результаті перевезень, виконаних у відповідності з цією Конвенцією, можливе на протязі одного року. Проте, у випадку зловмисного проступку або вини, яка згідно закону, який застосовує суд, що розглядає справу, прирівнюється до зловмисного проступка, строк встановлюється в три роки. Строк обчислюється:

1)          у випадку часткової втрати вантажу, його пошкодження або прострочки в доставці –з дня здачі вантажу;

     2)          у випадку втрати всього вантажу –з тридцятого дня по закінченні встановленого для перевезення строку, або якщо він (строк) не був встановлений, з 60-го дня по прийнятті вантажу перевізником до перевезення;

     3)          у всіх інших випадках по закінченні трьохмісячного строку із дня укладення договору перевезення.

          День, вказаний вище в якості точки відліку строку подання позову, не приймається в рахунок при встановленні його строку.

     25.12.2008 сторони уклали договір № КАИ-12/08-25.12.08 від 25.12.2008 про транспортно-експедиційне обслуговування при перевезенні вантажів в міжнародному та міжміському сполученні (далі - договір), за яким перевізник (позивач) зобов'язався здійснювати перевезення вантажу за заявкою експедитора (відповідача). Для підтвердження доставки вантажу перевізник (позивач) надсилає експедитору (відповідачу) оригінали рахунків, товарно-транспортних накладних (CMR) та податкових накладних.

           16.12.2008 позивач отримав від відповідача договір-заявку № КАИ-1612 08-1 (далі - заявка).

       Згідно вимог заявки позивач сідельним тягачем Volvo AC2560 АМ та напівпричепом Kogel АС 6005 ХХ здійснив перевезення вантажу з Голландії в Україну.

          Факт належного виконання позивачем зобов'язань по міжнародному перевезенню вантажів за договором перед відповідачем підтверджується дослідженими в судовому засіданні підписаними представниками сторін та завіреними печатками:

- договором № КАИ-12/08-25.12.08 від 25.12.2008;

- договором-заявкою № КАИ-1612 08-1;

- міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 0255130, яка 19 грудня відмічена номерним штампом посадової особи Ягодинської митниці про доставку товару на Україну та відбитком печатки від 22 грудня 2008 р. вантажоодержувача про отримання вантажу;

- подорожнім листом № 046707 від 12 грудня 2008 р. з відмітками про вищеназваний маршрут руху автотранспорту;

- Рахунком-фактурою № СА-А001032 від 30 грудня 2008 р. на суму 19 200 грн.;

- Рахунком-фактурою № СА-А001033 від 30 грудня 2008 р. на суму 800 грн.;

- свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів: автомобіля Volvo AC2560 АМ;

- АСС 037329, напівпричепа Kogel АС 6005 ХХ –АСС 032769.

        30 грудня 2008 р. на поштову адресу відповідача позивач направив оригінали документів: міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) № 0255130, податкових накладних, рахунків-фактур, згідно яких відповідач мав сплатити позивачу кошти за виконані перевезення.

            П.4.1. договору визначено, що розрахунки між сторонами здійснюються на протязі 30 днів після отримання оригіналу рахунків, товаро-транспортної накладної (СМR) та податкових накладних.

            Відповідач у визначений договором строк не розрахувався з позивачем за виконані перевезення вантажів.

            Борг відповідача перед позивачем на день розгляду справи становить 20 000 грн.

Зобов'язання у відповідності з ст. 526 Цивільного Кодексу України та ст. 193 Господарського Кодексу України повинні виконуватись належним чином і в установлений строк, одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається.

            18.05.2009 позивач направив відповідачу претензію (вимогу) про сплату боргу. Ні відповіді ні коштів на адресу позивача не надходило.

Ч.2 ст. 625 ЦК України встановлено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

      Згідно дослідженого в судовому засіданні розрахунку позивача, розмір втрат внаслідок інфляції становить 808 грн. 29 коп.4 розмір 3% річних – 254 грн. 79 коп.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення повністю, і з відповідача на користь позивача необхідно стягнути 21 063 грн. 08 коп., в тому числі основного боргу –20 000 грн., 254 грн. 79 коп. 3% річних, 808 грн. 29 коп. втрат внаслідок інфляції за невиконання зобов'язань по розрахунках за договором № КАИ-12/08-25.12.08 від 25.12.2008 про транспортно-експедиційне обслуговування при перевезенні вантажів в міжнародному та міжміському сполученні за маршрутом Spijkenisse (Голландія) –Ягодин (Україна).

        З відповідача на користь позивача необхідно стягнути 210 грн. 63 коп. витрат по сплаті держмита та 315 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

           Керуючись ст.ст.49,82-85 ГПК України, суд, -

                                                                    ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути 21 063 грн. 08 коп., в тому числі 20 000 грн. основного боргу, 254 грн. 79 коп. 3% річних, 808 грн. 29 коп. втрат внаслідок інфляції, а також 210 грн. 63 коп. витрат по сплаті держмита та 315 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з приватного підприємства "Інком Груп", вул. Гоголя, кв.3, м. Черкаси, код 35274174 на користь підприємства "Сента", вул. Дубнівська,16, м. Луцьк, Волинська область, код 13348532.           

Рішення може бути оскаржено до Київського міжобласного апеляційного господарського  суду  протягом 10 діб з дня підписання повного тексту рішення, оформленого відповідно до ст.84 ГПК України.

           СУДДЯ                                                                                         В.В.Єфіменко

Рішення оформлено і

підписано 16.09.2009

         

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення15.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4857334
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —03/1953

Рішення від 15.09.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні