Ухвала
від 27.08.2009 по справі б-25/7
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Б-25/7

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

                                                                       УХВАЛА

                                           про припинення провадження у справі

27 серпня 2009 р.  Справа № Б-25/7   

   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Валєєвої Т.Е.,

при секретарі судового засідання Максимів Н.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за заявою боржника - підприємства житлово-комунального господарства с. Задністрянське (пр. Шевченка, 1, с. Задністрянське, Галицький район, Івано-Франківська область, 77133) про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",

за участю представників:

від боржника:  Лесів М.С. - головний бухгалтер (довіреність № 32 від 04.08.09);

від кредитора: Дикий П.П. - головний юрисконсульт юридичного відділу Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (довіреність № 4-08 від 05.01.09),

                                                         

ВСТАНОВИВ:

Підприємство житлово-комунального господарства с. Задністрянське звернулося до господарського суду Івано-Франківської області з заявою про порушення справи про банкрутство за ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі –Закон про банкрутство).

Заява мотивована тим, що засновник боржника прийняв рішення про ліквідацію боржника у зв'язку із збитковою підприємницькою діяльністю боржника протягом 2000 - 2008 років та фактичним припиненням своєї діяльності, однак ліквідаційною комісією під час здійснення ліквідаційної процедури було встановлено, що задоволення вимог кредиторів боржника в повному обсязі є неможливим, тому прийнято рішення про звернення до суду з відповідною заявою.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 24.07.09 порушено провадження у справі про банкрутство, призначено справу до розгляду на 06.08.09 та зобов'язано заявника (боржника) вчинити певні дії.

У зв'язку з невиконанням вимог вказаної ухвали суду та неподанням витребуваних судом доказів, які мають істотне значення для розгляду справи, а також необхідністю витребування додаткових доказів та виклику в судове засідання учасників боржника, ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 06.08.09 розгляд справи було відкладено на 18.08.09.

18.08.09 у судовому засіданні було оголошено перерву до 27.08.09 о 12:30.

Представник боржника в судове засідання з'явився та підтримав вимоги щодо визнання боржника банкрутом.

У судовому засіданні був присутній представник кредитора –Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Заслухавши пояснення представника боржника, дослідивши наявні матеріали справи та встановивши фактичні обставини справи, суд вважає, що провадження у даній справі підлягає припиненню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 5 ст. 7 Закону про банкрутство боржник зобов'язаний звернутися в місячний строк до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі, якщо при ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Згідно із ч. 1 ст. 51 Закону про банкрутство у разі виявлення, що вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Відповідне правило передбачено ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, яка містить загальні положення про ліквідацію юридичної особи.

Спрощена процедура банкрутства, що передбачена ст. 51 Закону про банкрутство (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

У зв'язку з чим, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону про банкрутство є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема у своїй постанові від 10.06.08 у справі № 15/682-б.

Під час судового розгляду справи судом встановлено, що засновник боржника, яким згідно з п. 1.1 статуту боржника є Задністрянська сільська рада Галицького району Івано-Франківської області, прийнято рішення про ліквідацію боржника, створення ліквідаційної комісії та встановлення строку ліквідації боржника (витяг з рішення 13 сесії п'ятого скликання від 24.09.08).

Зокрема, згідно зі ст. 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Аналогічні положення містить ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України, яка передбачає, що ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Як вбачається з матеріалів справи, до заяви про порушення справи про банкрутство за ст. 51 Закону про банкрутство додано копію витягу з Бюлетеню державної реєстрації (офіційного спеціалізованого друкованого засобу масової інформації) № 122(7) від 07.04.09, в якому опубліковано повідомлення про припинення юридичної особи-боржника та про строк заявлення кредиторами вимог до ліквідаційної комісії.

У силу ст. 5 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

На підставі положень ч. 1 ст. 33 ГПК України про те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, ухвалами суду від 24.07.09 та від 06.08.09 боржника було зобов'язано подати суду належні докази виконання вимог, передбачених ст. ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України, в т.ч. докази здійснення письмового повідомлення явних (відомих) кредиторів про припинення юридичної особи –боржника.

На виконання вказаних вимог боржником подано суду письмові повідомлення про припинення юридичної особи-боржника, направлені УПФ України в Галицькому районі Івано-Франківської області, Галицькому районному центру зайнятості, ВВД Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Галицькому районі Івано-Франківської області, Галицькій районній виконавчій дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ДПІ у Галицькому районі Івано-Франківської області, комунальному підприємству "Житловик".

Проте, деякі з цих повідомлень були вручені боржником кредиторам після подання заяви про порушення провадження у справі (21.07.09). Зокрема, з наданих матеріалів вбачається, що Галицькій районній виконавчій дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності письмове повідомлення вручено 03.08.09, ДПІ у Галицькому районі Івано-Франківської області –13.08.09, комунальному підприємству "Житловик" –14.08.09.

Вказане не свідчить про виконання ліквідаційною комісією боржника вимог ст. 60 Господарського кодексу України щодо повідомлення явних (відомих) кредиторів персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Внаслідок цього Галицька районна виконавча дирекція Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулася з заявою про грошові вимоги до боржника на суму 740,21 грн. лише 17.08.09, тобто після подання заяви про порушення провадження у справі (21.07.09).

Водночас, орган державної податкової служби має бути своєчасно повідомлений про ліквідацію підприємства, оскільки відповідно до ст. 111 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" у разі проведення ліквідації підприємства орган державної податкової служби зобов'язаний провести позапланову виїзну перевірку цього підприємства.

На необхідності повідомлення органу державної податкової служби про здійснення ліквідації боржника також було наголошено Верховним Судом України у вищезазначеній постанові від 10.06.08 у справі № 15/682-б.

Таким чином, з матеріалів справи не вбачається, що на час порушення провадження у справі ліквідаційною комісією боржника був належним чином встановлений повний обсяг кредиторської заборгованості боржника та сформований пасив боржника у процедурі добровільної ліквідації.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Отже, ліквідаційний баланс має містити, зокрема, дані про перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Проте, такі відомості станом на час порушення провадження у справі суду надані не були.

Так, наданий боржником проміжний ліквідаційний баланс станом на 01.07.09 містить дані про кредиторську заборгованість, в т.ч. поточні зобов'язання, однак її розмір не підтверджений відповідними доказами.

Крім того, до заяви про порушення провадження у справі за ст. 51 Закону про банкрутство додано довідку Задністрянської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області від 17.07.09 № 227 про те, що майно боржника є власністю територіальної громади с. Задністрянське і передано підприємству для здійснення господарської діяльності.

Однак, проміжний ліквідаційний баланс станом на 01.07.09 містить дані про дебіторську заборгованість у розмірі 93 100,00 грн.

Водночас, положеннями ч. 4 ст. 60 Господарського кодексу України передбачено, що ліквідаційна комісія має вжити необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується.

Як вбачається з матеріалів справи, доказів стягнення дебіторської заборгованості боржника суду не подано.

Також, за приписами ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Втім, доданий до заяви про порушення справи про банкрутство за ст. 51 Закону про банкрутство проміжний ліквідаційний баланс станом на 01.07.09 не затверджений органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, а наданий на вимогу суду проміжний ліквідаційний баланс, який затверджений головою Задністрянської сільської ради  Галицького району Івано-Франківської області, складений станом на 01.08.09, тобто після порушення провадження у справі.

Враховуючи те, що відсутність належно сформованого пасиву боржника не дає можливості здійснити аналіз даних активу та пасиву боржника, тобто порівняти ці величини, відсутні підстави вважати, що вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів.

На підставі вищенаведеного в сукупності суд вважає, що підстави, з яким чинне законодавство пов'язує можливість порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, та визнання його банкрутом за ст. 51 Закону про банкрутство, –відсутні.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що на відміну від загальної процедури банкрутства правомірність порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою в порядку ст. 51 Закону про банкрутство перевіряється господарським судом у засіданні суду, в якому виноситься постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

За таких обставин справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для здійснення провадження у справі про банкрутство за ст. 51 Закону про банкрутство та необхідність припинення провадження у справі відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 80 ГПК України.

З урахуванням викладеного та керуючись ст. ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України, ст. ст. 5, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 80, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

припинити провадження у справі № Б-25/7 про банкрутство підприємства житлово-комунального господарства с. Задністрянське.  

          Суддя                                                  Т.Е. Валєєва

 

Дану ухвалу направити:

-          заявнику (боржнику) (пр. Шевченка, 1, с. Задністрянське, Галицький район, Івано-Франківська область, 77133);

-          Івано-Франківському обласному відділу з питань банкрутства (вул. С.Стрільців, 15, м. Івано-Франківськ, 76000);

-          державному  реєстратору за місцезнаходженням боржника (Площа Волі, 1, м. Галич, 78100).

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення27.08.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4857469
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —б-25/7

Ухвала від 27.08.2009

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Валєєва Т.Е.

Ухвала від 06.08.2009

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Валєєва Т.Е.

Ухвала від 24.07.2009

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Валєєва Т.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні