2/1191
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "01" вересня 2009 р. Справа № 2/1191
Господарський суд Житомирської області у складі:
Головуючого - судді Тимошенка О.М.
при секретарі Пінчук В.І.
за участю представників сторін
від позивача Соколовський В.М.( директор)
від відповідача Шевчук О.В. ( довіреність №1-11-15331 від 31.07.09 р.)
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Векта" (м.Коростишів)
до Відкритого акціонерного товариства "Комерційний банк "Надра" в особі Житомирського регіонального управління відкритого акціонерного товариства комерційний банк "Надра" (м.Житомир)
про стягнення 1977,52 грн.
Позивачем пред'явлено позов зобов'язати відповідача перерахувати внесені ТОВ"Векта" кошти в сумі 1977,52грн. в якості прибудкового податку до міського бюджету. При цьому позивач посилається на те, що згідно Постанови №135 "Про затвердження інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" від 29.03.01р. банк зобов'язаний був перерахувати до міського бюджету прибутковий податок в розмірі 1977,52грн., 06.02.09, тобто в день отримання розрахункових документів, однак відповідач кошти не перерахував чим завдав шкоди позивачу.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні надав відзив на позовну заяву №6183 від 26.08.09 та зазначає, що відповідач заявлений позов не визнає в повному обсязі, укласти мирову угоду відмовляється і передавати на розгляд в третейській суд вважає не доцільним. Не заперечив, що дійсно 06.02.09 р. були отримані кошти, але відповідно до ст. 75 ЗУ " Про банки та банківську діяльність" з моменту введення тимчасової адміністрації всі зобов'язання припиняються, зокрема, протягом терміну дії мораторію: забороняється стягнення коштів банку на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється їх стягнення відповідно до законодавства України, не нараховується штрафні та фінансові сакції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів. Відповідно до п.8.4 Постанови правління Національного Банку України №369, протягом дії мораторію документи з вимогами щодо виконання зобов'язань банку, на які введено мораторій, а також ті,що надходять до банку чи територіального управління Національного банку, повертаються без виконання.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
06.02.09 Товариство з обмеженою відповідальністю "Векта" скористалось послугами Відкритого акціонерного товариства "Комерційний банк "Надра" в особі Житомирського регіонального управління відкритого акціонерного товариства комерційний банк "Надра" та перерахувало до міського бюджету прибутковий податок на дивіденди в сумі 1977,52грн., що підтверджується квитанцією про перерахунок коштів №К10/6/12 від 06.02.09 (а.с.12).
Спір виник з того приводу, що банк не перерахував до міського бюджету прибутковий податок в розмірі 1977,52грн., 06.02.09, тобто в день отримання коштів, чим завдав шкоди позивачу.
05.03.09 та 06.04.09 Коростишівська МДПІ надіслала на адресу позивача податкові вимоги №1/33 та №2/49 згідно яких заборгованісь позивача перед бюджетом, по сплаті податку з доходів фізичних осіб на дивіденди та роялті, складає 1977,52грн. (а.с.7-8).
Відповідач заперечує проти позову посилаючись на те, що дійсно 06.02.09 р. були отримані кошти від позивача в сумі 1977,52грн., але відповідно до ст. 75 ЗУ " Про банки та банківську діяльність" з моменту введення тимчасової адміністрації всі зобов'язання припиняються, зокрема, протягом терміну дії мораторію: забороняється стягнення коштів банку на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється їх стягнення відповідно до законодавства України, не нараховується штрафні та фінансові сакції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів. Відповідно до п.8.4 Постанови правління Національного Банку України №369, протягом дії мораторію документи з вимогами щодо виконання зобов'язань банку, на які введено мораторій, а також ті,що надходять до банку чи територіального управління Національного банку, повертаються без виконання.
Дійсно,10.02.09 Постановою Правління Національного банку України №59 "Про призначення тимчасової адміністрації у ВАТ КБ "Надра" була введена Тимчасова адміністрація та призначений тимчасовий адміністратор строком на 1 рік (а.с.20-21). З метою створення сприятливих умов для покращення та стабілізації фінансового стану банку, був введений мораторій на задоволення вимог кредиторів строком на 6 місяців починаючи з 10.02.09 по 10.08.09. Постановою Правління Національного банку України №452 від 11.08.09 цей строк був продовжений до 10.02.2010р. (а.с.19).
Відповідно до ст. 85 ЗУ " Про банки та банківську діяльність" з моменту введення тимчасової адміністрації всі зобов'язання припиняються, зокрема, протягом терміну дії мораторію: забороняється здійснювати стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення, та вжиття заходів, спрямованих на забезпечення такого стягнення відповідно до законодавства України; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), інші фінансові (економічні) санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань перед кредиторами та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Судом встановлено, про що також не заперечили сторони у судовому засіданні, що кошти від позивача надійшли на рахунок банку 06.02.09, тобто до призначення тимчасової адміністрації та введення мораторію.
Згідно приписів п.2.19 Постанови №22 "Про затвердження інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" від 21.01.04р. , розрахункові документи, що надійшли до банку протягом операційного часу, банк виконує в день їх надходження. Розрахункові документи, що надійшли після операційного часу, банк виконує наступного операційного дня.
Таким чином, банк зобов'язаний був перерахувати кошти в сумі 1977,52грн. згідно квитанції №К10/6/12 від 06.02.09 на протязі двох днів з 06.02.09 по 07.02.09.
Зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку (ст. 509 ЦК України).
Відповідно до ст.525,526 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином , відповідно до умов договору та вимог цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до вимог ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги обгрунтовані, заявлені у відповідності до вимог чинного законодавства, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню.
Витрати , пов'язані з оплатою державного мита та за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 82 – 85 ГПК України, Господарський суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Зобов'язати Відкрите акціонерне товариство "Комерційний банк "Надра" в особі Житомирського регіонального управління відкритого акціонерного товариства комерційний банк "Надра" (м.Житомир, пров.Львівський,2; код 26479796) перерахувати кошти в сумі 1977,52грн. згідно квитанції №К10/6/12 від 06.02.09 (платник - ТОВ "Векта", отримувач - Міська рада).
3.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Комерційний банк "Надра" в особі Житомирського регіонального управління відкритого акціонерного товариства комерційний банк "Надра" (м.Житомир, пров.Львівський,2; код 26479796) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Векта" (м.Коростишів, вул.Гагаріна,1а; код 20413141) - 102,00грн. витрат на оплату державного мита, 118,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Дата підписання 02.09.09
Суддя Тимошенко О.М.
Віддрукувати: 3 прим.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4860904 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Тимошенко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні