56/185-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" вересня 2009 р. Справа № 56/185-09
вх. № 6257/4-56
Суддя господарського суду
при секретарі судового засідання
за участю представників сторін:
позивача - не з'явився;
відповідача - Калугіна В.В. (довіреність б/н від 20.08.2009р.);
розглянувши справу за позовом
Управління праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації, смт.Нова Водолага
до Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків "ДЕУ", смт.Нова Водолага
про стягнення 698,55 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Управління праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з відповідача - Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків "ДЄУ" (смт.Нова Водолага) 698,55 грн. в рахунок забезпечення Вимоги контрольно-ревізійного відділу в Нововодолазькому районі.
У правовому обґрунтуванню відзиву, яке надійшло до суду 21.08.2009р., відповідач проти позову заперечує, вказує, що Договором про відшкодування збитків, пов'язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, укладеним між позивачем та відповідачем 18.01.2008р. і фактичним відшкодуванням пільг окремим співвласникам квартир ОСББ "ДЕУ" підтверджується погодження цих тарифів між ОСББ "ДЕУ" і селищною радою, і суперечить як висновкам Ревізії контрольно-ревізійного відділу, так і позовним вимогам Управління праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації. Відповідач також вказує, що договорами на вивезення побутових відходів (додатки 8 і 9), укладеними між ОСББ "ДЕУ" та селищною радою також підтверджується погодження тарифів, що увійшли до розміру внесків на утримання будинків та прибудинкової території. Тому задоволення позовних вимог позивача буде суперечити ст. 24 Конституції України.
26.08.2009р. від позивача до канцелярії суду надійшли витребувані судом документи: довідка про поточні рахунки позивача; довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо позивача та відповідача станом на 21.08.2009р.
08.09.2009р. до канцелярії суду від позивача надійшли витребувані судом докази направлення ОСББ "ДЕУ" копій документів, доданих до позовної заяви, а також клопотання про слухання справи без присутності представника позивача за матеріалами справи.
10.09.2009р. відповідач надав через канцелярію суду заяву про долучення до матеріалів справи доповнення до правового обґрунтування відзиву на позовну заяву, в якому просить визнати ОСББ "ДЕУ" неналежним відповідачем і залучити до справи Нововодолазьку селищну раду, яка не виконала положень ч. 2 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" щодо узгодження тарифів, або підписала недостовірні відповіді на запити КРУ.
Надані сторонами через канцелярію суду документи долучено судом до матеріалів справи.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечує та звернувся до суду із заявою, в якій просить суд при вирішенні справи звернути увагу на положення ст. 188 Господарського кодексу України, ст. 638 Цивільного кодексу України та ст. 49 Закону України "Про місцеві державні адміністрації".
Заяву відповідача долучено судом до матеріалів справи.
Позивач у судове засідання не з'явився.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника відповідача, суд встановив наступне.
18.01.2008р. між Управлінням праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації та Об'єднанням співвласників багато-квартирних будинків "ДЕУ" було укладено Договір № 7 на фінансування пільг населенню.
Згідно умов даного Договору, на підставі розрахунків витрат на відшкодування збитків, пов'язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, позивачем з 01.01.2008р. по 30.09.2008р. було перераховано відповідачу кошти на загальну суму 698,55 грн. на відшкодування пільг окремим категоріям громадян по житлово-комунальних послугах (платіжні доручення: № 315 від 31.03.2008р., № 321 від 31.03.2008р., № 330 від 31.03.2008р., № 334 від 31.03.2008р., № 490 від 24.04.2008р., № 494 від 24.04.2008р., № 500 від 24.04.2008р., № 503 від 24.04.2008р., № 658 від 23.05.2008р, № 665 від 23.05.2008р., № 677 від 23.05.2008р., № 673 від 23.05.2008р., № 911 від 11.07.2008р., № 912 від 11.07.2008р., № 913 від 11.07.2008р., № 915 від 11.07.2008р.).
Ревізією використання коштів субвенцій державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло - водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, яка надавалась у 2008 році за період з 01.01.2008р. по 01.10.2008р., встановлено необґрунтоване надання відповідачу пільг на суму 698,55 грн. внаслідок її надання за тарифом, не погодженим виконавчим комітетом Нововодолазької селищної ради (Акт ревізії від 10.10.2008р. № 118-25/56).
Відповідно до цього Акту, контрольно-ревізійний відділ в Нововодолазькому районі направив позивачу Вимогу № 118-20/942 від 14.10.2008р. про усунення порушень виявлених ревізію, в тому числі про забезпечення відшкодування незаконно перерахованих коштів відповідачу на надання пільг окремим категоріям громадян в сумі 698,55 грн. та відновлення касових видатків загального фонду бюджету.
22.10.2008р. позивач звернувся до відповідача з проханням повернути вищезазначену суму (лист № 03-46/2401 від 22.10.2008р.).
Відповідач відмовив позивачу на тій підставі, що це суперечить умовам Договору № 7 від 18.01.2008р., укладеного між ним та Управлінням праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації (лист від 24.10.2008р. № 86).
Під час судового розгляду справи також було встановлено, що Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків "ДЕУ" було утворено відповідно до Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001р. № 2866-111 та зареєстровано як юридична особа 21.02.2007р.
Засновниками юридичної особи ОСББ "ДЕУ" є фізичні особи - власники квартир в будинках №№ 48, 48-а, 48-б по вул. 40 років Перемоги в селищі Нова Водолага.
Особою, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, в тому числі підписувати договори, є голова правління - Свид Люція Абдулівна, що була обрана на установчих зборах засновниками ОСББ "ДЕУ". Це також підтверджується Реєстраційною карткою про юридичну особу.
Основним видом діяльності ОСББ "ДЕУ" є управління нерухомістю за кодом виду економічної діяльності - КВЕД - 70.32.0.
Згідно п. 2.3. Статуту об'єднання, вищім органом управління об'єднання є загальні збори. До виключної компетенції загальних зборів членів об'єднання відноситься, зокрема, визначення розмірів внесків та платежів членами об'єднання.
04.03.2007р. на загальних зборах об'єднання прийнято рішення затвердити щомісячні внески з розрахунку 0,60 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартири на утримання будинків та прибудинкової території.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004р. № 1875-ІУ, об'єднання відноситься до третьої групи порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, які ґрунтуються на договірних засадах. А органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги виключно по другій групі порядку затвердження, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Згідно ч. 3 "Прикінцевих положень" Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", до проведення реформи системи оплати праці держава запроваджує дотацію на комунальні послуги, обслуговування і капітальний ремонт будинків об'єднань відповідно до порядку, передбаченого законодавством для державного житлового фонду.
25.04.2007р. ОСББ "ДЕУ" направив до Нововодолазької селищної ради заяву про реєстрацію. До заяви було додано для ознайомлення органом місцевого самоврядування наступні документи: копія Свідоцтва про реєстрацію ОСББ "ДЕУ"; копія Статуту об'єднання ОСББ "ДЕУ"; копія Реєстраційної картки об'єднання ОСББ "ДЕУ".
16.05.2007р. відповідач направив до Нововодолазької селищної ради заяву з проханням передати на баланс об'єднання три будинки ОСББ "ДЕУ". До цієї заяви відповідач додав: витяг з рішення загальних зборів про погодження тарифів; кошторис ОСББ “ДЕУ”; обґрунтування тарифів по статтях.
Тобто, дії ОСББ “ДЕУ” відповідають вимогам п. 2 ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21.05.1997р. № 280/97-ВР, згідно якого встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності; належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Фактичне відшкодування пільг окремим співвласникам квартир ОСББ “ДЕУ” підтверджує погодження цих тарифів між ОСББ “ДЕУ” і селищною радою.
Крім того, договорами на вивезення побутових відходів, укладеними між відповідачем та селищною радою, також підтверджується погодження тарифів, що увійшли до розміру внесків на утримання будинків та прибудинкової території.
Як вбачається з Акту Контрольно-ревізійного відділу в Нововодолазькому районі, вимоги КРУ звернені виключно до Управління, яке 18.01.2008р. уклало Договір № 7 з ОСББ "ДЕУ" щодо фінансування пільг населенню (окремим громадянам з числа власників квартир ОСББ "ДЕУ"), що гарантовано прикінцевими положеннями Закону України "Про об'єднання співвласників багатоповерхового будинку" від 29.11.2001р. № 2866-111. Саме цим Законом керується правління ОСББ "ДЕУ" в своїй роботі.
Оскільки Нововодолазька селищна рада, яка у своїй роботі керується Законом України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997р. № 280 / 97-ВР, в тому числі і п.2 ст. 28 цього Закону, на який посилається КРУ в своєму Акті, ніяким чином не заперечила щодо розміру тарифів, не запропонувало узгоджувати ці тарифи якимось іншим чином, суд дійшов висновку, що тарифи ОСББ "ДЕУ" у розмірі 0,60 грн. за 1 кв.м. були узгоджені з Нововодолазькою селищною радою.
Про узгодження тарифів також свідчить підпис начальника Управління під Договором № 7 про фінансування пільг населенню від 18.01.2008р.
Позивач свої позовні вимоги обґрунтовує частиною 2 статті 119 "Бюджетного кодексу України" та статтею 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні".
Проте, статтею 15 вищезазначеного Закону України визначено лише правове становище службових осіб державної контрольно-ревізійної служби.
Згідно частини 2 статті 119 "Бюджетного кодексу України", у разі нецільового використання бюджетних коштів, отриманих у вигляді субвенції, зазначені кошти підлягають обов'язковому поверненню до відповідного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Відповідні посадові особи притягаються до відповідальності згідно з законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002р. № 495 затверджено "Порядок повернення бюджетних коштів, отриманих як субвенція, до відповідного бюджету в разі їх нецільового використання".
Проте, Актом ревізії використання коштів субвенції № 118-25/56 від 10.10.2008р., на який посилається позивач, випадків нецільового використання коштів, передбачених на виплату пільг та житлових субсидій ... не встановлено. (аркуш 14 Акту КРУ, другий абзац знизу).
Взагалі, посилання позивача на Акт Контрольно-ревізійного відділу в Нововодолазькому районі, як на підставу стягнення з відповідача 698,55 грн. в рахунок забезпечення Вимоги контрольно-ревізійного відділу суд вважає недоречними, оскільки, відповідно до Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006р. № 550, цей акт є обов'язковим до виконання тільки для об'єкту контролю, тобто для Управління праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації.
Крім того, слід зауважити на наступне.
Згідно абзацу 2 частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України, частини 2 статті 20 Господарського кодексу України, суд може захистити цивільне право або інтерес способами, що встановлені договором або законом. В даному разі предмет позову в частині вимог про стягнення грошових коштів в рахунок забезпечення Вимоги контрольно-ревізійного відділу не відповідає способам захисту права, передбаченим законом. Такий спосіб захисту не міститься в переліках способів захисту права, що визначені в статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, не передбачений він й іншими нормами права. Також, в матеріалах справи відсутні докази того, що такий спосіб захисту був передбачений договором сторін. Це свідчить про відсутність у суду правових підстав для застосування обраного позивачем способу захисту права і унеможливлює задоволення позову в частині такого предмету.
Згідно з положеннями статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Згідно статті 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
На підставі викладеного, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог Управління праці та соціального захисту населення Нововодолазької райдержадміністрації та вважає за необхідне відмовити у позові.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у разі відмови у позові покладаються на позивача.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, п. 2 ст.119 Бюджетного кодексу України та ст.15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001р. № 2866-111, Порядком повернення бюджетних коштів, отриманих як субвенція, до відповідного бюджету в разі їх нецільового використання, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002р. № 495; Порядком проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006р. № 550, статтею 16 Цивільного кодексу України, статтею 20 Господарського кодексу України, статтями 1, 4, 12, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні клопотання відповідача про заміну його на належного відповідача - Нововодолазьку селищну раду відмовити.
У задоволенні позову відмовити.
Суддя
Повний текст рішення підписано "21" вересня 2009 року.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4861100 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Кухар Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні