Рішення
від 01.09.2009 по справі 5020-5/276
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-5/276

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"01" вересня 2009 р. справа № 5020-5/276

За позовом: Прокурора Гагарінського району м. Севастополя (99014 м. Севастополь, вул. Корчагіна, 16) в інтересах держави в особі Севастопольської міської Ради (99011 м. Севастополь,  вул. Леніна, 3);

до  Споживчого кооперативу „Гаражний кооператив „Стрелец”  (99057 м. Севастополь,  вул. Юмашева, б. 15-Б, кв. 26)

третя особа:  Державна інспекція по контролю за використання і охороною земель в місті Севастополі  (99045 м. Севастополь, вул. Д. Ульянова, 16);

про зобов'язання звільнення земельної ділянки

Суддя Євдокімов І.В.

Представники сторін:

прокурор (Прокуратура міста Севастополя) - Шульга Антрон Миколайович - старший прокурор відділу Прокуратури міста Севастополя, посвідчення № 574  від 18.11.2008;

позивач (Севастопольська міська Рада) - Рачинська Вікторія Вадимівна - головний спеціалист, довіреність № 03-15/2239  від 26.05.2009;

відповідач (Споживчий кооператив „Гаражний кооператив „Стрелец”) - не з'явився;

третя особа (Державна інспекція по контролю за використання і охороною земель в місті Севастополі) не з'явився.  

Суть спору:

Позивач, Прокурор Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольської міської Ради, звернувся до суду з позовом до відповідача, Споживчого кооперативу „Гаражний кооператив „Стрелец”, третя особа -  Державна інспекція по контролю за використання і охороною земель в місті Севастополі,  про зобов'язання звільнити земельну ділянку площею 0,9998 га, розташовану в м. Севастополі по вул. Фадєєва, та повернути її власнику в стані, придатному для подальшого використання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач самовільно займає зазначену земельну ділянку, та використовує для комерційної діяльності, а неналежне і неправомірне використання земель завдає шкоди економічним інтересам держави.

Відповідач в судове засідання неодноразово не з'являвся, відзив на позовну заяву не надав, про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином у встановленому порядку, за адресою вказаною у позовній заяві та у довідці статистики  (а.с.83), ухвала про порушення провадження по справі була повернута на адресу суду у зв'язку із закінченням терміну зберігання.

Оскільки до повноважень господарських судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб –учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками „адресат вибув”, „адресат не значиться” і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Крім того, відповідно до п. 23 Інформаційного листа Вищого господарського суду України № 01-8/164 від 18.03.2008  „Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2007 році”, до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому, відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, суд вирішив можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами у відсутності представника відповідача.

Представнику позивача в судовому засіданні роз'яснені його процесуальні права і обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22 Господарського процесуального кодексу  України.

Заслухавши представника позивача, дослідивши надані позивачем докази,  суд, -

в с т а н о в и в:

          

          Відповідно до п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави у випадках, передбачених законом.   

Стаття 2 Господарського процесуального кодексу України передбачає право звернення  прокурора в господарський суд в інтересах  держави.

Згідно з п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до п. 3 Положення „Про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1958 від 25.12.2002, основними завданнями Держземінспекції є: участь у межах своєї компетенції в реалізації державної політики у сфері земельних відносин; організація та здійснення державного контролю за використанням і охороною земель; узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

10.06.2008 державним інспектором управління з контролю з використанням та охороною земель у м. Севастополі на підставі ст.ст. 16 і 19 Конституції України, ст.ст. 6 і 10 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, ст. 16 Закону України “Про охорону земель” та наказу управління з контролю з використанням та охороною земель у м. Севастополі проведена перевірка дотримання вимог діючого земельного законодавства СК „Гаражний кооператив „Стрелец”.

          За результатами перевірки був складений акт № 592 від 10.06.2008 (а.с.11), яким встановлено, що на землях житлової та громадської забудови у Гагарінському   районі м. Севастополя по вул. Фадєєва розташована земельна ділянка орієнтовною площею 0,9998 га, яка згідно з рішенням Севастопольської міської ради № 157 від 07.06.2006 (а.с. 26-27) надана відповідачу в оренду строком на один рік для розміщення металевих гаражів (договір оренди від 26.10.2006 № 040665900166 , ас. 16-25).

10.06.2008 Державною інспекцією по контролю за використання і охороною земель в місті Севастополі був виданий припис № 000358 у якому СК „Гаражний кооператив „Стрелец” приписано усунути порушення вказані в акті від 10.08.2008 у відповідності з Земельним кодексом України (а.с. 8).

          У зв'язку з невиконанням умов вищевказаного припису, СК „Гаражний кооператив „Стрелец” притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, відповідно до ст. 53-1 КУоАП, ст. 211 Земельного кодексу України (а.с. 9)

Розглянувши матеріали справи, надані докази, заслухавши представників сторін та прокурора, вивчивши усі обставини справи, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, при цьому суд виходить з наступного.

 Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, Законом України “Про оренду землі”, і іншими актами законодавства України.

          Відповідно до п. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

          Згідно зі ст. 324 Цивільного кодексу України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу.  Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, встановлених Конституцією України.

          Відповідно до п. 3 ст. 123 Земельного кодексу України, юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.

          Відповідно до п. 4 ст. 123 Земельного кодексу України, до клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 Земельного кодексу України.

          Статтею 9 Земельного кодексу України, визначено, що до повноважень Севастопольської міської Ради належать, зокрема право розпорядження землями територіальної громади міста та здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 82 Земельного кодексу України, юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі придбання за договором купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.

          Відповідно до пункту 2 ст. 116 Земельного кодексу України, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

          Крім того, відповідно до пункту 1 ст. 125 Земельного кодексу України, право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

          Відповідно до пункту 3 ст. 125 Земельного кодексу України, приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Згідно зі ст. 51  Цивільного кодексу України, до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Відповідно до статті 212 Земельного кодексу України, самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування витрат, понесених за час їх незаконного користування, за рішенням суду.

Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.

При таких обставинах, суд вважає, позовні вимоги підлягаючими задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України, суд покладає на відповідача витрати по сплаті державного мита в сумі 85,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн.

На підставі викладеного, ст.  22, 49, 75, 82 –85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

Вирішив:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Зобов'язати Споживчий кооператив „Гаражний кооператив „Стрелец”  (99057 м. Севастополь,  вул. Юмашева, б. 15-Б, кв. 26,  код ЄДРПОУ 25699136, відомостей про наявність поточних рахунків в установах банків немає) повернути Севастопольської міської Раде (99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3, код ЄДРПОУ 24872845) земельну ділянку площею 0,9998 га, розташовану в м. Севастополі по вул. Фадєєва, в стані придатному для подальшого використання.

          Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

3.          Стягнути з Споживчого кооперативу „Гаражний кооператив „Стрелец”  (99057 м. Севастополь,  вул. Юмашева, б. 15-Б, кв. 26,  код ЄДРПОУ 25699136, відомостей про наявність поточних рахунків в установах банків немає) в доход Державного бюджету України (р/р31113095700007 в ГУ ДКУ у м. Севастополь, код ЄДРПОУ 24035598, МФО 824509) державне мито в розмірі 85,00 грн.

          Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

4.          Стягнути з Споживчого кооперативу „Гаражний кооператив „Стрелец”  (99057 м. Севастополь,  вул. Юмашева, б. 15-Б, кв. 26,  код ЄДРПОУ 25699136, відомостей про наявність поточних рахунків в установах банків немає)  на користь Державного бюджету Ленінського району м.Севастополя (р/р 31216259700007, банк одержувача –ГУ ДКУ у м.Севастополь, код ЄДРПОУ 24035598, МФО 824509, код платежу за бюджетною класифікацією –22050000) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                                                                                  І.В. Євдокімов

Рішення оформлено

згідно з вимогами

ст. 84 ГПК України

та підписано

02.09.2009

Розсилка:

1.          Прокурор м. Севастополя (99011 м. Севастополь, вул. Павліченко, 1)

2.          Севастопольська міська Рада (99011 м. Севастополь,  вул. Леніна, 3);

3.          Споживчий кооператив „Гаражний кооператив „Стрелец”  (99057 м. Севастополь,  вул. Юмашева, б. 15-Б, кв. 26)

4.          Державна інспекція по контролю за використання і охороною земель в місті Севастополі  (99045 м. Севастополь, вул. Д. Ульянова, 16)

5.          Справа

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення01.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4862634
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-5/276

Рішення від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

Ухвала від 18.08.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

Рішення від 12.06.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні