53/200-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" вересня 2009 р. Справа № 53/200-09
вх. № 6522
Суддя господарського суду
при секретарі судового засідання
за участю представників сторін:
прокурора - не з'явився
1-го позивача - не з'явився
2-го позивача - Вінницький М.В. за дов.
відповідача - Пінчук С.І., керівник , паспорт МН 575701 від 10.02.2003р.
розглянувши справу за позовом Прокурор Московського району м. Харкова в особі Харківська міська рада, м. Харків; КП "Харківські теплові мережі", м. Харків
до Приватна спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів "Салтівська", м. Х-в
про стягнення 19017,17 грн.
ВСТАНОВИВ:
Розглядається вимога прокурора про стягнення з відповідача на користь 2-го позивача заборгованості по договору № 3463 від 01.04.2003 року на постачання теплової енергії в сумі 19017,17 грн.
Прокурор та представник 1-го позивача в призначене судове засідання не з'явились, витребувані судом документи не надали, про час та місце слухання справи були повідомлені, про причини неявки суду не повідомили.
Представник 2-го позивача в судовому засіданні підтримує заявлені прокурором позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні визнає заявлені прокурором позовні вимоги в повному обсязі.
Суд, вислухавши пояснення уповноважених представників 2-го позивача та відповідача, дослідивши надані до матеріалів справи документи, встановив наступне.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Статтею 123 Конституції України закріплено, що організація і порядок діяльності органів прокуратури України визначається законом.
Відповідно до вимог ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Підставою представництва прокуратурою у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються між ними або з державою.
Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси
Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.
Згідно зі ст. 2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах : держави, в позовній заяві вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, відповідно до рішення Конституційного Суду України від 8 квітня 1999 року № 1-рп 99 по справі про офіційне тлумачення положень ст. 2 ГПК України (п. 2 резолютивної частині), по поняттям орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних відносинах слід розуміти орган державної влади чи місцевого самоврядування, якому законом представлені повноваження органу виконавчої влади. ГПК України не обмежує прокурора в здійсненні своєї діяльності принципом територіальності.
Необхідність захисту інтересів держави та органу місцевого самоврядування покладає на прокуратуру обов'язок представництва держави та органа місцевого самоврядування в суді відповідно до ч. 2 ст. 121 Конституції України.
Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі" згідно п.1.1 Статуту засновано відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про підприємства в України». "Про підприємництво", "Про власність" та інших законодавчих актів належить до комунальної власності територіальної громади м. Харкова відповідно до рішення № 191/03 від 24.09.03 р. XVI сесії Харківської міської ради XXIV скликання "Про комунальну власність м. Харкова".
Згідно зі ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Харківська міська рада представляє інтереси територіальної громади м. Харкова.
Відповідно до ст. 17 вказаного Закону відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Метою діяльності підприємства є задоволення потреб населення міста Харкова, державних, кооперативних, суспільних, приватних підприємств і організацій у якісній тепловій енергії при найменших витратах, одержання прибутку для розвитку підприємства, забезпечення інтересів його працівників та задоволення їх економічних і соціальних потреб.
Систематичні неплатежі з боку споживачів за надану теплову енергію призвели до неефективного використання паливно-енергетичних ресурсів. У зв'язку з чим КП "Харківські теплові мережі" не може належним чином виконувати зобов'язань з оплати за газ і електроенергію, з оплати податків та обов'язкових платежів у бюджет.
В умовах недостатніх платежів за теплову енергію, що відпускається, в Україні склався гостродефіцитний енергобаланс. Стан, що стався через неплатежі, може спричинити виникнення системної аварії при зниженні частоти в об'єднаній енергетичній системі України.
Скрутний фінансовий стан, що склався через масові неплатежі, перешкоджає надходженню грошових коштів до бюджету і порушує інтереси Харківської міської ради, як органу місцевого самоврядування і безпосередньо зачіпає інтереси держави.
Перевіркою, проведеною у КП "Харківські теплові мережі, встановлено, що згідно укладеного договору на постачання теплової енергії № 3463 від 01.04.2003р. між приватною спеціалізованою загальноосвітньою школою 1-3 ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов та гуманітарно-естетичним профілем навчання "Салтівська" та КП "Харківські теплові мережі", останнє здійснило відпустку теплової енергії відповідачу по о/р 17500-1104 в повному обсязі. На підставі чого відповідачу були направлені рахунки за спожиту теплову енергію. Відповідач сплачує рахунки, але не в повному обсязі, чим завдано збитки КП "Харківські теплові мережі". Борг за неналежне виконання договірних обов'язків складає 19017,17 грн., який утворився за період з листопада 2008р. по грудень 2008р.
Постачання теплової енергії відповідачу підтверджується актами про включення та про відключення опалення підписаного сторонами.
Відповідно до ст. ст. 525, 526, 611 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору. У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, згідно з якими боржник, що прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням пені.
Згідно з Указом Президента України від 15.12.1999 №1752/99 "Про системи центральних органів виконавчої влади" та Закону України "Про джерела фінансування органів державної влади" до системи органів виконавчої влади належить Кабінет Міністрів України, міністерства, комітети, агентства, служби, адміністрації, департаменти, комісії, управління, палати, Фонди, інспекції, бюро та інші центральні органи виконавчої влади і місцеві державні адміністрації.
Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі" належить до комунальної власності, основним предметом діяльності якого є задоволення потреб населення міста Харкова, державних, кооперативних, суспільних, приватних підприємств і організацій у якісній тепловій енергії.
Органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Харківська міська рада, яка згідно зі ст.ст. 11, 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» наділена відповідними повноваженнями в галузі житлово-комунального господарства.
Оскільки "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, і ця заява, за ст. 2 ГПК України, є підставою для порушення справи в господарському суді.
Враховуючи, що сума основного боргу відповідачем не оспорена, відповідач не надав суду доказів про погашення заборгованості, а також, враховуючи, що відповідно ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином та у встановлений строк, позовні вимоги позивача в сумі 19017,17 грн. суд вважає обґрунтованими та такими, що підтверджуються наданими суду доказами та підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України, у разі задоволення позову, витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу покладаються на сторони, пропорційно розміру задоволених вимог. Тобто суд вважає за необхідне покласти на відповідача витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу, оскільки з його вини справу було доведено до суду.
На підставі викладеного, керуючись ст. 526 ЦК України, ст.22, 33, 43, 44 - 49, 75, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з Приватної спеціалізованої загальноосвітньої школи 1 -3 ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов та гуманітарно-естетичним профілем навчання "Салтівська" (61136, м. Харків, вул. К.Уборевича, 36-Г, р/р 26009805281780 ХОФ АКБ "Укрсоцбанк", МФО 351016, код ЄДРПОУ 32336714) на користь Комунального підприємства "Харківські теплові мережі" (61037, м. Харків, вул. Доброхотова, 11, р/р 26003301968 у першій філії АКБ "Базис", МФО 351599, код ЄДРПОУ 04059243) основну заборгованість в сумі 19017,17 грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з Приватної спеціалізованої загальноосвітньої школи 1 -3 ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов та гуманітарно-естетичним профілем навчання "Салтівська" (61136, м. Харків, вул. К.Уборевича, 36-Г, р/р 26009805281780 ХОФ АКБ "Укрсоцбанк", МФО 351016, код ЄДРПОУ 32336714) до державного бюджету України (одержувач - УДК у м. Харкові, № рахунку 31110095700002, код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095, банк одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011) державне мито в сумі 190,17 грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з Приватної спеціалізованої загальноосвітньої школи 1 -3 ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов та гуманітарно-естетичним профілем навчання "Салтівська" (61136, м. Харків, вул. К.Уборевича, 36-Г, р/р 26009805281780 ХОФ АКБ "Укрсоцбанк", МФО 351016, код ЄДРПОУ 32336714) на користь держбюджету України 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, одержувач коштів - УДК у м. Харкові, № рахунку 31213259700002, код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22050000,символ звітності банку 259, банк одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення виготовлено та підписано 17.09.2009 року.
Суддя
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4862921 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Прохоров С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні