47/81-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" вересня 2009 р. Справа № 47/81-09
вх. № 6697/5-47
Суддя господарського суду
при секретарі судового засідання
за участю представників сторін:
прокурора - Гавриленко О.В., посвідчення № 173 від 23.08.2007р. позивача - Альфоров І.В., дов. №08-11/3674/2-08 від 25.12.2008р., Грєнков І.В., дов. №08-11/3698/2-08 від 25.12.2008р. відповідача - не з"явився
розглянувши справу за позовом Прокуратура міста Харкова м.Харків в особі Харківської міської ради, м. Харків
до Закритого акціонерного товариства "Серп і молот", м. Харків
про стягнення 5393376,25 грн.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до ЗАТ «Серп і молот» про відшкодування збитків у розмірі 5393376,25 грн. Свої позовні вимоги обґрунтовує наступним.
Рішенням 23 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 164/08 «Про припинення та надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд» від 20.06.08р. ЗАТ «Серп і молот» надано в оренду земельну ділянку, площею 29,3805 га, що знаходиться по пр. Московський, 183 в м. Харкові, для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель.
Відповідно до п. 4.2 юридичним та фізичним особам необхідно оформити в трьохмісячний термін у встановленому порядку договір оренди землі.
Відповідно до ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Станом на час звернення прокуратури до суду між Харківською міською радою та ЗАТ «Серп і молот» договір оренди землі не укладено.
За результатами обстеження уповноваженими посадовими особами управління земельних відносин Харківської міської ради встановлено, що земельна ділянка, площею 29,3805 га по пр. Московському, 183 використовується ЗАТ «Серп і молот». На земельній ділянці розташовані частково зруйновані нежитлові будівлі, двохповерхова нежитлова будівля, металеві конструкції, каркаси розібраних будівель цехів, здійснюються підготовчі роботи для будівництва, проводиться знесення існуючих будівель і споруд, розміщено будівельні матеріали.
Рішенням Харківської міської ради від 24.06.2009 № 130/09 затверджено «Порядок визначення та відшкодування Харківській міській раді збитків, заподіяних внаслідок невикористання земельних ділянок, самовільного зайняття земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату на землю».
На підставі п. 4 Положення управлінням земельних відносин Департаменту містобудування архітектури та земельних відносин Харківської міської ради виконано розрахунок суми збитків - не одержані нею доходи, які власника земельної ділянки (сторони), яка б одержала у разі належного виконання зобов'язання.
Даний Порядок є нормативним актом органу місцевого самоврядування та відповідно до ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
04.09.2009р. відповідач, не погодившись із порушенням провадження у справі подав апеляційну скаргу на зазначену ухвалу господарського суду Харківської області від 19.08.2009р. про порушення провадження у справі №47/81-09.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 07.09.2009р. відмовлено у прийнятті апеляційної скарги ЗАТ "Серп і молот» на ухвалу господарського суду Харківської області від 19.08.2009р. про порушення провадження у справі №47/81-09, повернуто ЗАТ "Серп і молот" апеляційну скаргу (вх.№2104 від 04.09.2009р.) на ухвалу господарського суду Харківської області від 19.08.2009р. про порушення провадження у справі №47/81-09.
У судовому засіданні 14.09.2009р. судом було оголошено перерву до 15.09.2009р. о 14:30.
Прокурор та позивач у судовому засіданні підтримують позовні вимоги, просять суд їх задовольнити. Позивачем було надано правове обґрунтування позову, яке судом залучається до матеріалів справи.
Відповідач проти позову заперечує, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню на підставах, викладених у відзиві на позовну заяву.
Суд, розглянувши клопотання відповідача про зупинення провадження по справі, прийшов до висновку про відмову в його задоволенні, оскільки чинним господарським процесуальним законодавством не передбачено обов`язку суду зупиняти провадження по справі у разі подання апеляційної скарги. Окрім того, судом 07.09.2009р. було винесено ухвалу про відмову у прийнятті апеляційної скарги, на підставу як на зупинення провадження по справі посилається відповідач, отже немає правових підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення розгляду справи.
Враховуючи те, що норми ст.38 ГПК України щодо обов'язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, а п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом в межах наданих ним повноважень створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витребування додаткових доказів, а також вважає за можливе розгляд справи за позовною заявою позивача за наявними у справі матеріалами і документами.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, перевіривши наявні у справі матеріали на предмет їх юридичної оцінки, дослідивши докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться на території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Земельна ділянка є державною власністю та відповідно до ст. 12 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України повноваження щодо розпорядження нею в межах м. Харкова здійснює Харківська міська рада.
Відповідно до ст. 12 Земельного Кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно зі ст. 80 Земельного кодексу України суб'єктом права власності на землю є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування – на землі комунальної власності.
Частиною 2 ст. 83 Земельного кодексу України передбачено, що у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», однією з форм місцевого самоврядування є представництво спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Згідно з п.п.1 п. «б» ч. 1 ст. 33 зазначеного закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель.
Згідно з п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міських рад відносяться регулювання земельних відносин.
Рішенням 23 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 164/08 «Про припинення та надання юридичним та фізичним особам у користування земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель і споруд» від 20.06.08р. ЗАТ «Серп і молот» надано в оренду земельну ділянку, площею 29,3805 га, що знаходиться по пр. Московський, 183 в м. Харкові, для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель.
Пунктом 5 Зазначеного рішення юридичних та фізичних осіб зобов'язано оформити в 4-ьох місячний термін у встановленому порядку договір оренди землі.
Відповідно до листа Управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради станом на 2009р. договір оренди між Харківської міською радою та ЗАТ «Серп і молот» не укладено.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним.
Згідно зі ст. 5 Закону України об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Згідно ст. 206 Земельного кодексу України, ст. 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним.
Постановою Кабінету міністрів України від 19.04.93. № 284 «Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам» (далі - Постанова) встановлено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Згідно із п. 3 Постанови відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обгрунтовані. Неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.
Пунктом 2 Постанови встановлено, що розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 05.11.2008р. № 717 «Про затвердження складу комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам» (із змінами та доповненнями) затверджено склад комісії по визначенню збитків.
Рішенням Харківської міської ради від 24.06.2009 № 130/09 затверджено «Порядок визначення та відшкодування Харківській міській раді збитків, заподіяних внаслідок невикористання земельних ділянок, самовільного зайняття земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату на землю» (далі - Порядок).
Порядок є нормативним актом органу місцевого самоврядування. Відповідно до ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Зазначений Порядок прийнято з дотриманням процедури, визначеної Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
З метою прийняття від громадськості та суб'єктів господарювання зауважень та пропозицій до Порядку в газеті «Харьковские известия» від 21.05.2009 року було опубліковано аналіз регуляторного впливу та проект рішення про затвердження Порядку.
Відповідно до п. 5.1. Порядку нарахування збитків проводиться у випадку не оформлення документу, що посвідчує право користування земельною ділянкою у строк, встановлений рішенням Харківської міської ради про надання або поновлення права оренди земельної ділянки, збитки визначаються після закінчення строку, встановленого в рішенні Харківської міської ради для оформлення документу, що підтверджує право користування земельною ділянкою.
Згідно із ст. 126 Земельного кодексу України документ право оренди землі оформлюється договором, який реєструється відповідно до закону.
Пунктом 5.4 порядку визначено, що відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням земельного законодавства у розмірі орендної плати за землю, яку власник землі (міська рада) міг би отримати при належному виконанні (дотриманні) землекористувачем вимог земельного законодавства.
Збитки визначаються за ставками орендної плати, які діяли на момент виникнення таких збитків із застосуванням коефіцієнтів, які дорівнюють подвійній обліковій ставці Національного банку України на початок кожного звітного року згідно наступних рішень Харківської міської ради :
- рішення ХІV сесії Харківської міської ради ХХІІІ скликання від 29.03.2000р. «Про затвердження грошової оцінки земель м. Харкова»;
- рішення ХІХ сесії ХХІІІ скликання від 27.12.2000р. «Про внесення доповнень до рішення ХІV сесії Харківської міської ради ХХІІІ скликання від 29.03.2000р. «Про затвердження грошової оцінки земель м. Харкова»;
- рішення XVIII сесії Харківської міської ради XXIV скликання № 280/03 від 24.12.2003р. «Про затвердження «Тимчасового положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі у м. Харкові»;
- рішення 13 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 90/07 від 25.04.2007р. «Про внесення змін до рішення 18 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 24.12.2003р. №280/03 «Про затвердження «Тимчасового положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі у м. Харкові»;
- рішення 17 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 335/07 від 25.12.2007р. «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007р.»;
- рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 41/08 від 27.02.2008р. «Про затвердження «Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові»;
- рішення 25 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 242/08 від 10.09.2008р. «Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. № 41/08 «Про затвердження «Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові»;
- рішення 29 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 363/08 від 24.12.2008р. «Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. № 41/08 «Про затвердження «Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові»;
- рішення 31 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 32/09 від 25.02.2009р. «Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. № 41/08 «Про затвердження «Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові».
У виконання п. 4.2 Порядку Управлінням земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради на засідання комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам надані наступні документи.
Відповідно до ст. 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Статтею 189 ЗК України передбачено здійснення зокрема міськими радами самоврядного контролю за використанням та охороною земель.
Таким чином, органи місцевого самоврядування в особі міських рад та їх виконавчих органів поєднують в собі охоронні (контрольні) функції та функції суб'єкта права власності з усіма притаманними йому правомочностями щодо володіння, користування та розпорядження об'єктом права власності.
З урахуванням положень чинного законодавства Рішенням 22 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 23.06.2004 р. № 87/04 був створений відділ самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Харкові.
Відповідно до останньої редакції положення про відділ самоврядного контролю за використанням та охороною земель Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, затвердженого рішенням 22 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 23.06.04. № 87/04 (далі - Положення), наказу Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради від 23.10.2008 № 377к об'єктом самоврядного контролю є землі комунальної власності. Одним з основних завдань самоврядного контролю є запобігання порушення законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень та вжиття відповідних заходів щодо усунення.
Посадові особи відділу мають право, зокрема, обстежувати земельні ділянки, що є комунальною власністю, складати акти обстеження таких земельних ділянок, проводити у встановленому законом порядку фотографування, звукозапис, кіно- і відєозйомеку як допоміжний засіб для запобігання порушення земельного законодавства України.
За результатами обстеження посадовими особами управління земельних відносин 18.06.09р. складено акт № 1799/09, відповідно до якого визначено межі, площу та конфігурацію земельної ділянки.
Обстеженням на місцевості встановлено, що земельна ділянка площею 29,3805 га по пр. Московському, 183 у м.Харкові, розташовані частково зруйновані нежитлові будівлі, двохповерхова нежитлова будівля, металеві конструкції, каркаси розібраних будівель цехів, здійснюються підготовчі роботи для будівництва, проводиться знесення існуючих будівель і споруд, розміщено будівельні матеріали, фактично використовується ЗАТ «Серп і молот» згідно із рішенням 23 сесії Харківської міської ради 5 скликання № 164/08 без документа, який посвідчує право на земельну ділянку.
На зазначеній земельній ділянці розташовані нежитлові будівлі, які належать на праві приватної власності ЗАТ «Серп і молот».
Комісією для визначення збитків власникам землі та землекористувачам, що діє на підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради № 717 від 05.11.2008 проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства та розглянуті матеріали і встановлено наступне.
Згідно з актом про визначення збитків № 30, затвердженим рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.07.09. № 311 неодержаний міської радою дохід за використання ЗАТ «Серп і молот» земельної ділянки, площею 29,3805 га, по пр. Московському, 183 в м. Харкові складає 5393376,25 грн.
Відповідно до п. 5.2. Порядку у випадку не оформлення документу, що посвідчує право користування земельною ділянкою у строк, встановлений рішенням Харківської міської ради про надання земельної ділянки збитки визначаються після закінчення строку, встановленого в рішенні Харківської міської ради для оформлення документу, що підтверджує право користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 5.4. Порядку відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням земельного законодавства в розмірі орендної плати за землю, яку власник землі (міська рада) міг би отримати при належному виконанні (дотриманні) землекористувачем вимог земельного законодавства.
Збитки визначаються за ставками орендної плати, які діяли на момент виникнення таких збитків із застосування коефіцієнтів, які дорівнюють подвійній обліковій ставці Національного Банку України на початок кожного звітного року відповідно до рішення Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 41/08 «Про затвердження Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові» (із змінами та доповненнями, внесеними рішенням 25 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 10.09.2008 року № 242/08, 29 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 25.02.2009 року № 32/09).
Відповідно до п. 7.1 Порядку після затвердження акту про визначення збитків рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради Управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради у п'ятиденний термін направляє суб'єктам повідомлення про необхідність відшкодування збитків (додаток 1).
Повідомлення про результати розгляду матеріалів комісією по визначенню збитків, розрахунок суми збитків, рішення виконавчого комітету Харківської міської ради про затвердження акту про визначення збитків з пропозицією добровільного відшкодування збитків було направлено ЗАТ « Серп і молот» 23.07.2009 за № 6018/0/84-09.
У разі визнання вимог, зазначених у повідомленні та надання згоди на добровільне відшкодування збитків укладається договір про добровільне відшкодування збитків.
Добровільне відшкодування збитків здійснюється шляхом укладання договору про відшкодування збитків ( додаток 2), який готується управлінням земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради.
Згідно із пунктом 7.8 Порядку у випадку недосягнення сторонами згоди або неотримання результатів розгляду повідомлення про необхідність відшкодування збитків у встановлений строк з урахуванням поштового обігу, Управління земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради направляє матеріали щодо відшкодування збитків до Юридичного департаменту Харківської міської ради для підготовки позову про примусове відшкодування збитків в судовому порядку.
Відповідно до п.7.1 Порядку управлінням земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради 27.07.09. на адресу ЗАТ «Серп і молот» рекомендованим листом направлено повідомлення щодо добровільного відшкодування вказаним суб'єктом господарювання неодержаного Харківською міською радою доходу у досудовому порядку шляхом укладення відповідного договору.
У передбачений п. п. 7.2. Порядку, затвердженого рішенням Харківської міської ради № 130/09 від 24.06.09., 10-тиденний строк вищезазначене повідомлення управління земельних відносин виконкому Харківської міської ради ЗАТ «Серп і молот» не розглянуто, станом на 12.08.2009 договір про відшкодування збитків відповідно до п.п. 7.5. Порядку не укладено, в досудовому порядку спір не врегульовано.
Згідно зі статтею 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав є відшкодування збитків та інші способи відшкодування шкоди.
Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.
Згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, ст.173 Господарського кодексу України зобов'язання є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
За змістом ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом не допускається.
Частиною 3 статті 509 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно ст.193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України, яка містить аналогічні положення, зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до статті 623 ЦК України боржник, який порушив зобов'язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки. Згідно зі ст. 156 Земельного кодексу України власникам землі та землекористувачам відшкодовується збитки, заподіяні внаслідок, зокрема неодержаних доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
Статтею 157 Земельного кодексу України встановлено, що відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.
В силу ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до вимог ст. 32 Господарського процесуального кодексу України: доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Враховуючи вказані обставини та те, що відповідач не надав суду жодного доказу, який би спростовував наявність заборгованості перед позивачем, хоча мав можливість скористуватись своїми процесуальними правами та надати документи в обґрунтування своєї позиції по справі, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги прокурора в частині стягнення збитків в сумі 5393376,25 грн. правомірні та обґрунтовані, такі, що не спростовані відповідачем, тому підлягають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.ст. 12, 83, 152, 156, 157 Земельного кодексу України, ст.ст. 11, 509, 623, 1166 Цивільного кодексу України, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 № 963, наказом Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель від 12.09.2007 № ПО, ст.ст. 1, 2, 12, 54, 55, 56, 57 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження – відмовити.
2. Позов задовольнити повністю в сумі 5393376,25 грн.
3.Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Серп і молот» (61068, м. Харків, пр. Московський, 183, р/р №260003106393 в АКБ «Золоті ворота», м. Харків, МФО 351931, код ЄДРПОУ 33203363) на користь Харківської міської ради (61200, м.Харків, м-н Конституції , 7, код 04059243, р/р № 33213812800002 в УДК у Харківській області, м.Харкова, МФО 851011, код оплати 1305020001, одержувач ВДК у м.Харкові) збитки у розмірі 5393376,25 грн.
4. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Серп і молот» (61068, м. Харків, пр. Московський, 183, р/р №260003106393 в АКБ «Золоті ворота», м. Харків, МФО 351931, код ЄДРПОУ 33203363) на користь держбюджету України, одержувач - УДК у м. Харкові, № рахунку 31110095700002 код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22090200,символ звітності банку 095, банк одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011, 25500,00 грн. держмита.
5. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Серп і молот» (61068, м. Харків, пр. Московський, 183, р/р №260003106393 в АКБ «Золоті ворота», м. Харків, МФО 351931, код ЄДРПОУ 33203363) на користь держбюджету України 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, одержувач коштів - УДК у м. Харкові, № рахунку 31213259700002, код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22050000,символ звітності банку 259, банк одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011.
6. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суддя
Повний текст рішення підписано 15.09.2009р.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4864480 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Светлічний Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні