11/226пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.09.09 Справа № 11/226пн.
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Окніно", с. Окніно Новоайдарського району Луганської області
до Новоайдарського районного комунального підприємства технічної інвентаризації, смт. Новоайдар Луганської області
про визнання права власності та зобов'язання провести реєстрацію права власності на нерухоме майно
суддя Москаленко М.О.
секретар судового засідання Краснопольська Т.Б.
в присутності представників сторін:
від позивача –Петрощук С.М. дов. № 1 від 01.11.2008; Тріфонов Є.О.,довіреність № 2 від 10.09.2009;
від відповідача – Махортова Н.А. дов. № 1185 від 30.12.2006;
в с т а н о в и в:
Суть спору: позивачем заявлено вимоги про:
- визнання за позивачем права власності на нерухоме майно, а саме господарські споруди для обслуговування персоналу водонасосної станції –павільйон з наметом, приміщення персоналу, господарське приміщення, намет, намет, побутове приміщення, що розташовані на земельній ділянці, наданій ТОВ "Окніно" в оренду згідно договору оренди земельної ділянки від 18.01.05, загальною площею 0,7657 га розташованих на території Гречишкінської сільської ради в с. Окніно Новоайдарського району;
- зобов'язання відповідача провести реєстрацію права власності за позивачем на наступні будівлі: павільйон з наметом, приміщення персоналу, господарське приміщення, намет, намет, побутове приміщення.
В судовому засіданні позовні вимоги позивачем підтримані у повному обсязі.
Письмовим відзивом № 191 від 08.09.2009 на позовну заяву відповідач повідомив, що позивачем не було надано право встановлювальних документів на спірне майно, у зв'язку з чим у здійсненні державної реєстрації за позивачем права власності на спірне майно відповідачем було відмовлено відповідно до приписів Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно , затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.2002 за № 157/6445. Як зазначив відповідач. Відомостей про оскарження рішення реєстратора від 16.12.2008 про відмову в реєстрації прав власності на нерухоме майно ТОВ «Окніно» до відповідача не надходило. Проти визнання за позивачем права власності на спірне майно у відповідності з чинним законодавством відповідач не заперечує.
Розглянувши матеріали справи, надані сторонами докази, вислухавши присутніх в судовому засіданні представників сторін, суд встановив такі фактичні обставини.
За позивачем рішенням третейського суду Луганської області при асоціації «Арбітраж» у справі № 06/14-2008 від 28.11.2008 (а.с. 21-26) визнане право власності на господарські споруди для обслуговування персоналу водонасосної станції, а саме павільйон з наметом, приміщення персоналу, господарське приміщення, намет, намет, побутове приміщення, що розташовані на земельній ділянці, наданій ТОВ «Окніно»в оренду згідно з договором оренди земельної ділянки від 18.01.2005 загальною площею 0,7657 га із земель загального користування, вкритих лісовою рослинністю, що перебувають у державній власності, розташованих на території Гречишкінської сільської ради в с. Окніно Новоайдарського району Луганської області (а.с. 14).
11.12.2008 позивач звернувся до відповідача із заявою про реєстрацію права власності на зазначене у рішенні третейського суду нерухоме майно (а.с. 27).
Рішенням реєстратора від 16.12.2008 (а.с. 29) позивачу було відмовлено у державній реєстрації за ним права власності на спірне майно, оскільки позивачем не було надано виконавчий документ до вказаного вище рішення третейського суду, не було здійснено технічну інвентаризацію нерухомого (спірного) майна, не зазначено назву вулиці та поштовий номер розташування нерухомого майна у селі Окніно.
Рішення реєстратора по відмову у державній реєстрації права власності позивача на нерухоме майно позивачем оскаржене не було.
В експлуатацію спірне майно введено не було.
На момент звернення до суду з даним позовом спірному майну не було присвоєно поштову адресу, а також не було здійснено технічну інвентаризацію спірного майна з метою визначення площі та інших технічних характеристик спірних об'єктів нерухомого майна та розташування вказаних об'єктів.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши присутніх в судовому засіданні представників сторін у справі, суд дійшов висновку, що позов є необґрунтованим та не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до приписів ст.ст. 317, 328 Цивільного кодексу України право власності - це врегульовані законом суспільні відносини щодо володіння, користування та розпорядження майном; право власності придбавається з підстав, не заборонених законом, у тому числі на підставі угод; право власності вважається таким, що виникло правомірно, якщо інше прямо не витікає з закону або незаконність придбання права власності не встановлена судом.
Позивач у позовній заяві зазначив підставою виникнення у нього права власності на об'єкт нерухомості те, що на вказаний об'єкт за позивачем було визнане право власності згідно з рішенням третейського суду.
Згідно ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна).
Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації (абз. 2 ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України).
Згідно ч. 2 ст. 18 Закону України “Про основи містобудування” закінчені будівництвом об'єкти підлягають прийняттю в експлуатацію в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Експлуатація не прийнятих у встановленому законодавством порядку об'єктів забороняється.
Постановою Кабінету міністрів України від 22.09.2004 № 1243 затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Вказаним порядком передбачено, що закінчені будівництвом об'єкти приймаються в експлуатацію державними приймальними комісіями, про що складається акт про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, форма якого затверджується Держбудом (п. 9 Порядку).
Акт державної приймальної комісії підлягає затвердженню у 15-денний строк органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що утворив цю комісію, та реєструється в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, яка видала дозвіл на виконання будівельних робіт (п. 27 Порядку).
Підписаний і затверджений акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є підставою для укладення договорів про постачання на цей об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів води, газу, тепла та електроенергії і включення даних про цей об'єкт до державної статистичної звітності (п. 30 Порядку).
Таким чином, набуття права власності на новостворене майно можливо лише після прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, що повинно підтверджуватися актом державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.
Однак позивач акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта суду не подав.
Спірному майну також взагалі не присвоєно поштову адресу, що позбавляє суд можливості чітко визначити місцезнаходження спірного майна.
Позивачем також не здійснено технічну інвентаризацію спірного майна, що не дає змоги визначити площу спірних об'єктів та інші суттєві технічні характеристики спірного майна.
Тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.02.2002 за № 157/6445 встановлено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць (п. 1.3. Тимчасового положення).
Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно –це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ (п. 1.4. Тимчасового положення).
Вказаним Тимчасовим положенням БТІ наділені правом приймати рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації прав (п. 1.12. Тимчасового положення).
Цивільний кодекс України (ч. 2 ст. 331) з державною реєстрацією права власності пов'язує виникнення цього права.
З урахуванням викладеного вище відмова відповідача у справі у здійсненні державної реєстрації за позивачем права власності на новозбудоване майно не є порушенням права власності позивача на вказане майно, а є лише здійсненням відповідачем владних управлінських функцій, покладених на вказаний орган законом.
За таких обставин Новоайдарське районне комунальне підприємство технічної інвентаризації не може відповідати за даним позовом.
Враховуючи викладене, у задоволенні вимоги про визнання права власності на спірне майно слід відмовити в зв'язку з її необгрунтованістю.
З урахуванням викладеного вище не підлягає задоволенню й вимога позивача по зобов'язання відповідача провести реєстрацію за позивачем права власності на спірне майно.
Відповідно до ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі покладаються на позивача.
Під час звернення до суду з даним позовом позивачем платіжним дорученням було сплачене державне мито у розмірі 85 грн. 00 коп. , в той час як сплаті підлягало державне мито у розмірі 102 грн. 00 коп.
За таких обставин 17 грн. 00 коп. державного мита слід стягнути з позивача в доход Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 43, 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. У задоволенні позову відмовити.
2. Судові витрати покласти на позивача.
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Окніно», Луганська область, Новоайдарський район, с. Окніно, вул. Леніна, буд. 41, код 30846777, в доход Державного бюджету України на п/р 31118095700006, МФО 804013, ОКПО 24046582, отримувач –УДК у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, банк –ГУДКУ в Луганській області, код бюджетної класифікації 22090200 державне мито в сумі 17 грн. 00 коп., видати наказ ДПІ у Новоайдарському районі Луганської області після набрання рішенням законної сили.
У судовому засіданні 24.09.2009 за згодою представників сторін було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.
Дата підписання рішення – 29.09.2009.
Суддя М.О. Москаленко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4865765 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Москаленко М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні