Ухвала
від 02.11.2011 по справі 5019/2519/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33023 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59


УХВАЛА

"02" листопада 2011 р. № 2504/11

Суддя Мамченко Ю. А. розглянувши матеріали

за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Пролісок"

до Корецька міська рада

Комунальне підприємство "Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації"

Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області

про визнання права власності

ВСТАНОВИВ:

          Товариство з обмеженою відповідальністю "Пролісок" звернулося до господарського суду Рівненської області з позовом до Корецької міської ради, Комунального підприємства "Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації" та Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області, яким ставить три вимоги, а саме: визнати за Позивачем право власності на будівлю павільйону для торгівлі ковбасними виробами, що розташоване за адресою: м. Корець, вул. Є.Коновальця, 24-г.; зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Рівненській області прийняти в експлуатацію павільйон для торгівлі ковбасними виробами, що знаходиться в м. Корець, вул. Є. Коновальця, 24-г.; зобов'язати КП Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації зареєструвати право власності на павільйон для торгівлі ковбасними виробами, що знаходиться в м. Корець, вул. Є.Коновальця, 24-г.

          Відповідно до ч.3 ст.58 Господарського процесуального кодексу України не допускається об'єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

          При цьому, позов подано в порядку і на підставі господарського процесуального кодексу України.

          Позовна заява і додані до неї документи підлягають поверненню позивачеві без розгляду з наступних підстав.

          У позовній заяві всупереч вимог ст.58 ГПК України порушено правила об'єднання позовних вимог, а саме в одній позовній заяві об'єднано кілька вимог до кількох відповідачів і сумісний розгляд цих вимог неможливий.

          Зокрема, вимоги про визнання за позивачем права власності на будівлю павільйону для торгівлі ковбасними виробами належить до компетенції господарських судів, а вимога до Комунального підприємства "Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації" про реєстрацію права власності на павільйон та вимога до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області про зобов'язання прийняти в експлуатацію павільйон, відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України належить до компетенції адміністративних судів.

          Згідно п.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, інша посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

          Як вбачається, другою та третьою вимогами в даному позові є вимога зобов'язати КП Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації зареєструвати право власності на будівлю та вимога зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю прийняти в експлуатацію будівлю.

          Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", систему органів державної реєстрації прав складають центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, створена при ньому державна госпрозрахункова юридична особа з консолідованим балансом (центр державного земельного кадастру) та її відділення на місцях, які є місцевими органами державної реєстрації прав.

          Частиною 5 Розділу V "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" встановлено, що до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.

          Реєстрацію прав власності згідно п.1.3 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року №7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28 січня 2003р. №6/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2002 року №157/6445, здійснюють комунальні підприємства бюро технічної інвентаризації.

          Відповідно до ст.6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури, іншими спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

          Відповідно до ст.1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (затвердженого указом Президента №439/2011 від 08.04.2011 року) Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

          Відповідно до ст.3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (затвердженого указом Президента №439/2011 від 08.04.2011 року) основними завданнями Держархбудінспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури; внесення Міністерству будівництва та житлово-комунального господарства України пропозицій щодо формування політики із відповідних питань.

          Відповідно до п.3 ст.4 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (затвердженого указом Президента №439/2011 від 08.04.2011 року) Держархбудінспекція України відповідно до покладених на неї завдань: приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об'єкти, видає відповідні сертифікати.

          Вказане свідчить, що Бюро технічної інвентаризації та Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на основі законодавства делеговані владні повноваження у сфері суспільних правовідносин, пов'язаних зі здійсненням від імені держави дій: щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно та щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

          Таким чином, Бюро технічної інвентаризації та Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в розумінні п.7 ст. 3 КАС України є суб'єктами владних повноважень.

          Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

          При зверненні з позовною заявою Позивачем зазначене враховане не було.

          За таких обставин позовну заяву слід повернути без розгляду. Повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущеного порушення.

          Керуючись п.5 ст. 63 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

          Повернути дану позовну заяву та додані до неї документи без розгляду.

Суддя Мамченко Ю. А.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48765091
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5019/2519/11

Ухвала від 01.03.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні