Рішення
від 01.11.2010 по справі 10/1786-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" листопада 2010 р.Справа № 10/1786-10

за позовом Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький

до колективного підприємства "Хмельницька меблева фабрика" м. Хмельницький

про стягнення 3620,00 грн.

Суддя Виноградова В.В.

Представники сторін

позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю від 16.10.2009р.

відповідача: не з'явився

Суть спору:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 3620,00 грн. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу в результаті незаконного видалення 3 дерев до ступеня припинення росту у м. Хмельницькому, по вул. Старокостянтинівське шосе, 26, у відсутності дозвільних документів. В обґрунтування вимог посилається на матеріали перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства (акт перевірки від 15.06.2010р., постанову про накладення адмінстягнення, розрахунок розміру шкоди), ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Повноважний представник позивача позовні вимоги підтримує, просить позов задоволити.

Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав, позовні вимоги не оспорив, причини неявки представника та неподання доказів не пояснив, своїм процесуальним правом не скористався, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за можливе відповідно до ст. 75 ГПК України розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне :

Державною екологічною інспекцією в Хмельницькій області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства колективним підприємством "Хмельницька меблева фабрика" м.Хмельницький за результатами якої складено акт перевірки №247/09 від 15.06.2010р., в якому зафіксовано знесення зелених насаджень (дерев) породи "береза" в кількості трьох штук працівниками КП "Хмельницька меблева фабрика" за вказівкою директора фабрики, при відсутності будь-яких дозвільних документів на знесення, що є порушенням ст. 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Постанови Кабінету Міністрів України №1045 від 01.07.2006р. "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах". З актом перевірки ознайомлено директора підприємства, про що є відповідний підпис.

15.06.2010р. складено протокол № 008221 про адміністративне правопорушення, на підставі якого винесено постанову від 17.06.2010р. №250/09/10 про накладення адміністративного стягнення на директора КП "Хмельницька меблева фабрика" ОСОБА_2 в сумі 85,00 грн. за порушення ст. 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", а саме знесення працівниками фабрики дерев породи "береза" по вул. Старокостянтинівське шосе, 26 за відсутності відповідних дозвільних документів.

На підставі акту перевірки від 15.06.2010р., згідно такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження газонів і квітників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.1999р. №559 проведено розрахунок шкоди, заподіяної внаслідок незаконного видалення дерев, розмір якої склав 3620,00 грн.

Державна екологічна інспекція в Хмельницькій області направила відповідачу лист від 15.07.2010р. №4205/03 з вимогою сплатити 3620 грн. шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу .

Оскільки Відповідач в добровільному порядку шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу в сумі 3620,00 грн. не сплатив, позивачем подано позов до суду.

Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги наступне:

Відповідно до ст.20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовищаВ» до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки.

Забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання,+ відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території згідно Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природнього середовища України від 19.12.2006р. №548, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за №119/13386 "Про затвердження Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі "покладено на Державну екологічну інспекцію.

Згідно з ч. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006р. №548 (із змінами) інспекція вправі обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, виконувати в установленому порядку відбір проб, інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей, у тому числі забруднюючих речовин на об'єктах, що обстежуються; перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи); складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

У відповідності до ст. 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Згідно ст. 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" елементами благоустрою, зокрема є зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях.

Частиною 2 ст.16 даного закону на об'єктах благоустрою забороняється, крім іншого, самовільно влаштовувати городи, створювати, пошкоджувати або знищувати газони, самовільно висаджувати та знищувати дерева, кущі тощо.

Згідно ч.ч. 3,4 ст. 28 Закону видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку , затвердженому Кабінетом Міністрів України.

На виконання вищевказаної статті постановою Кабінету Міністрів України від 01.07. 2006 р. №1045 затверджено Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах (надалі Порядок), який визначає процедуру та випадки видалення дерев, кущів, газонів і квітників.

Відповідно до п.п.3.4 Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку).

Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі - заявник) про видалення зелених насаджень.

Згідно п. 7 Порядку видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об'єкті благоустрою здійснює балансоутримувач на підставі акта обстеження зелених насаджень, що складається відповідно до пункту 4 цього Порядку.

Згідно ст. 24 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" посадові особи підприємств, установ, організацій несуть відповідальність за невиконання заходів з благоустрою, а також за дії чи бездіяльність, що призвели до завдання шкоди майну та/або здоров'ю громадян, на власних та закріплених за підприємствами, установами, організаціями територіях відповідно до закону.

Частиною 1 ст. 1172 ЦК України передбачено, що юридична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ними своїх трудових (службових) обов'язків.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем зафіксовано факт знесення дерев породи "береза" в кількості трьох штук працівниками КП "Хмельницька меблева фабрика" у м.Хмельницькому, по вул. Старокостянтинівське шосе, 26, у відсутності дозвільних документів, в результаті чого природному середовищу завдано шкоду в розмірі 3620,00 грн., розраховану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження газонів і квітників від 08.04.1999р. №559, що підтверджується актом перевірки природоохоронного законодавства, протоколом про адмінправопорушення, постановою про накладення адмінстягнення, розрахунком розміру шкоди.

Доказів, які б спростовували позовні вимоги та дотримання вимог Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах суду не подано.

Враховуючи викладене та положення ст. 33 ГПК України в силу яких кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень , суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 1, 12, 33,44, 49, 82, 84, 85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд-

В И Р І Ш И В:

Позов Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький до колективного підприємства "Хмельницька меблева фабрика" м. Хмельницький про стягнення 3620,00 грн. шкоди задоволити.

Стягнути з колективного підприємства "Хмельницька меблева фабрика" м. Хмельницький, вул. Старокостянтинівське шосе, 26 ( код 05486556) на користь Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький вул. І. Франка, 2/2 ( код 34971547) для зарахування на р/р 33119331700002, код класифікації 24062100, код 23565225, МФО 815013, одержувач коштів: УДК у м. Хмельницькому, банк одержувач - ГУДКУ у Хмельницькій області 3620,00 грн. (три тисячі шістсот двадцять гривень 00коп.) шкоди заподіяної природному середовищу.

Видати наказ.

Стягнути з колективного підприємства "Хмельницька меблева фабрика" м. Хмельницький, вул. Старокостянтинівське шосе, 26 ( код 05486556) в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 УДК у м. Хмельницькому, код 23565225, ГУ ДКУ у Хмельницькій області) державне мито в розмірі 102,00 грн. (сто дві гривні 00коп.) та в дохід Державного бюджету України через відділення державного казначейства (на рахунок 31211264700002, одержувач УДК у м. Хмельницькому, МФО 815013, банк одержувача ГУДКУ у Хмельницькій області, ОКРО 23565225, код бюджетної класифікації доходів 22050003, за символом звітності 264) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 236,00 грн. (двісті тридцять шість гривень 00 копійок).

Видати наказ.

Суддя В.В. Виноградова

Віддруковано 3 примірники: 1 -в справі, 2 -позивачу, 3- відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.11.2010
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48766569
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/1786-10

Ухвала від 21.10.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Рішення від 01.11.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні