ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"20" грудня 2010 р.Справа № 10/21/1892-10
За позовом Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора м. Нетішин в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький
до СФГ "Колос" с. Велика Рішнівка Шепетівського району
про стягнення 6661,58 грн. шкоди
Суддя Виноградова В.В.
Представники сторін:
позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю від 16.10.2009р.
відповідача: не з'явився
за участю: ОСОБА_2 - прокурор відділу прокуратури Хмельницької області
Суть спору: прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 6661,58 грн. збитків заподіяних навколишньому природному середовищу в результаті незаконного видалення, у відсутності дозвільних документів, 5 дерев в прибережній захисній смузі водного об'єкту на території Серединецької сільської ради Шепетівського району. В обґрунтування вимог посилається на матеріали перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства (акт перевірки від 17.03.2010р., протокол про адміністративне правопорушення №007234 від 17.03.2010р., постанову про притягнення до адміністративної відповідальності від 26.03.2010р., довідку Серединецької сільської ради від 17.03.2010р., розрахунок розміру шкоди), ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".
Повноважний представник позивача та прокуратури позовні вимоги підтримали, просять задоволити позовні вимоги.
Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав, позовні вимоги не оспорив, про причини неявки представника та неподання доказів не повідомив, своїм процесуальним правом не скористався.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає за можливе відповідно до ст. 75 ГПК України розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне :
Державною екологічною інспекцією в Хмельницькій області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства на території Серединецької сільської ради, за результатами якої складено акт перевірки №17.03.2010/07 від 17.03.2010р., в якому зафіксовано видалення при відсутності дозвільних документів 5 дерев (верби: 34 см (сх), 40 см (сх), 46 см (сх), 37 см (сх); берези: 34 см (сх)) в прибережній захисній смузі водного об'єкту на території Серединецької сільської ради Шепетівського району, що орендує СФГ "Колос", що є порушенням ст. 69 Лісового кодексу України.
До акту перевірки ОСОБА_3 надано письмові пояснення від 17.03.2010р., в яких зазначено, що зрізані пні біля водойми, яка ним орендується, утворилися внаслідок зрізання стовбурів повалених дерев довжиною 1,5-2,5 м, крім того було проведено розчистку захисної полоси від зламаних сухих дерев. Звертає увагу на те, що дерев, які ростуть не різав, дозволів на зрізання не отримував.
За вищевказане порушення, за результатами розгляду протоколу про адміністративне правопорушення від 17.08.2010р. №007234 постановою №007234 від 26.03.2010р. на ОСОБА_3, накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 119 грн.
На підставі акту перевірки від 17.03.2010р., згідно такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2008р. №665 проведено розрахунок шкоди, заподіяної внаслідок незаконного видалення дерев, розмір якої склав 6661,58 грн.
Прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду із позовом про стягнення з відповідача 6661,58 грн. шкоди завданої навколишньому природному середовищу.
Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги наступне:
Відповідно до ст.20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовищаВ» до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки.
Забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території згідно Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006р. №548, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за №119/13386 "Про затвердження Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі "покладено на Державну екологічну інспекцію.
Згідно з ч. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006р. №548 (із змінами) інспекція вправі обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, виконувати в установленому порядку відбір проб, інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей, у тому числі забруднюючих речовин на об'єктах, що обстежуються; перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи); складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
У відповідності до ст. 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Згідно ст. 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом - лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно.
Статтею 105 Лісового кодексу України передбачено, що порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону. Відповідальність за порушення лісового законодавства несуть особи, зокрема винні у незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників.
За приписами ст.107 Лісового кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.
Частиною 1 ст. 1172 ЦК України передбачено, що юридична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ними своїх трудових (службових) обов'язків
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем зафіксовано факт видалення посадовими особами СФГ "Колос" с. Велика Рішнівка Шепетівського району 5 дерев в прибережній захисній смузі водного об'єкту на території Серединецької сільської ради Шепетівського району, що орендує СФГ "Колос", в результаті чого природному середовищу завдано шкоду в розмірі 6661,58 грн. що підтверджується актом перевірки природоохоронного законодавства, постановою про накладення адмінстягнення, розрахунком розміру шкоди. Доказів, які б спростовували позовні вимоги суду не подано.
Враховуючи викладене та положення ст. 33 ГПК України в силу яких кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 1, 12, 33,44, 49, 82, 84, 85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд-
В И Р І Ш И В:
Позов Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора м. Нетішин в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький до Селянського фермерського господарства "Колос" с. Велика Рішнівка Шепетівського району про стягнення 6661,58 грн. шкоди задоволити.
Стягнути з Селянського фермерського господарства "Колос" с. Велика Рішнівка Шепетівського району (код 31254547) на користь Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький вул. І. Франка, 2/2 (код 34971547) для зарахування на р/р 33119331700585, одержувач УДК у Шепетівському районі, код класифікації 24062100, код одержувача 23565207, МОФ 815013, банк одержувача - ГУДКУ у Хмельницькій області 6661,58 грн. (шість тисяч шістсот шістдесят одна гривня 58коп.) шкоди заподіяної навколишньому природному середовищу.
Видати наказ.
Стягнути з Селянського фермерського господарства "Колос" с. Велика Рішнівка Шепетівського району (код 31254547) в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095 через відділення державного казначейства (на рахунок 31112095700002 УДК у м. Хмельницькому, код 23565225, ГУ ДКУ у Хмельницькій області) державне мито в розмірі 102,00 грн. (сто дві гривні 00коп.) та в дохід Державного бюджету України через відділення державного казначейства (на рахунок 31211264700002, одержувач УДК у м. Хмельницькому, МФО 815013, банк одержувача ГУДКУ у Хмельницькій області, ОКРО 23565225, код бюджетної класифікації доходів 22050003, за символом звітності 264) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 236,00 грн. (двісті тридцять шість гривень 00 копійок).
Видати наказ.
Суддя В.В. Виноградова
віддрук 3 прим: 1-до справи:2-позивачу: 3-відповідачу; 4-5- в прокуратуру.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2010 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48766580 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні