ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2015 р. Справа № 804/8695/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхно І.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Дніпро» про стягнення коштів за податковим боргом, -
ВСТАНОВИВ :
Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Дніпро» про стягнення коштів за податковим боргом.
В обґрунтування позову зазначено, що ТОВ «Еко-Дніпро» перебуває на обліку в Дніпродзержинській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області з 31.03.1997 року. Станом на 01.07.2015 року по підприємству обліковується податковій борг на загальну суму 13 581, 49 грн, який виник згідно податкової декларації з плати за землю за 2014 рік №9007245997 від 17.02.2014 року. В порушення вимог ст. 67 Конституції України, п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, Податкового кодексу України, відповідачем податкове зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у встановлені законом строки не сплачено, що стало підставою для звернення податкового органу до суду з адміністративним позовом.
Позивач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи. 30.07.2015 року надав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідачу на адресу зазначену в ЄДРПОУ було направлено копію ухвали про відкриття провадження по справі та повістку. 06.08.2015 року на адресу суду повернувся конверт з позначкою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання». Про причини неявки не повідомив, заперечень проти позову та доказів по справі до суду не надав.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення позивача та відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із їх участю та реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Дніпро» (код ЄДРПОУ 24605305) перебуває на обліку в Дніпродзержинській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, як платник податків та зборів. Цей факт підтверджується матеріалами справи.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правовідносини щодо нарахування та сплати орендної плати за землю регулюються, зокрема, положеннями Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. за № 161-XIV (далі - Закон України № 161-XIV) та Податкового кодексу України від 02.12.2010р. за № 2755-VI.
Відповідно до положень ст. 1 Закону України № 161-XIV оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Положеннями ст. 5 Закону України № 161-XIV встановлено, що орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 21 Закону України № 161-XIV орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до ст. 269.1 розділу ХІІ Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Положеннями п. 288.2. ст. 288 розділу ХІІ Податкового кодексу України встановлено, що платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Підпунктом п. 288.3. ст. 288 розділу ХІІ Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Згідно з п. 288.1. ст. 288 розділу ХІІ Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Відповідно до п. 286.2. ст. 286 розділу ХІІ Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Підпунктом 14.1.156. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідачем було подано до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області податкову декларацію орендної плати за землю з юридичних осіб від 17.02.2015р. за № НОМЕР_1, в якій самостійно визначено до сплати податкове зобов'язання з орендної плати за землю за 2014 рік (копія міститься в матеріалах справи).
Відповідно до п. 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Однак, підприємством не сплачено у повному обсязі суму вище визначених у відповідній декларації податкових зобов'язань у встановлені законом строки у розмірі 13411,49грн. (за 2014р.).
Крім того, 15.04.15 року відповідно до ст.ст. 75,76,86 Податкового Кодексу України, на підставі аналізу поданої звітності, посадовими особами Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області року було проведено камеральну перевірку податкової декларації зі сплати за землю (орендна платана за земельні ділянки державної та комунальної власності). За результатами перевірки складено акт № 881/99/10/04-03-15-04-10/24605305 від 15.04.2015 року, в якому зафіксовано порушення п.49.18 ст. 49, п.п 2 п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України: неподання податкової декларації з орендної плати за землю, а саме: податкова декларація з граничним строком подання 24.02.2015 року не була подана.
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
На підставі вищевказаного акту та на виконання вищенаведених норм податковим органом було винесено податкове повідомлення - рішення №0005341504 від 24.04.2015 року на суму 170 грн.
Відповідно до п.п.116.1 ст. 116 Податкового кодексу України у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податку зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Вищезазначене податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу на адресу, зазначену в ЄДР, яке було отримано представником ТОВ «Еко-Дніпро», копія міститься в матеріалах справи.
В добровільному порядку заборгованість погашена не була, відповідних доказів суду не надано. Докази оскарження зазначеної суми боргу в матеріалах справи також відсутні.
Відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, сума податкового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб набула статусу податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
На теперішній час ТОВ «Еко-Дніпро» » має податковий борг за податками та зборами на загальну суму 13581,49грн. (інформаційна довідка про час виникнення заборгованості станом на 01.07.2015 року).
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Позивачем була сформована податкова вимога за №468 від 06.12.2012 року, яка 17.12.2012 року була вручена головному бухгалтеру підприємства ОСОБА_1М (копія з підписом міститься в матеріалах справи). Доказів щодо оскарження вимоги чи скасування суду не надано.
Також позивачем було направлено на адресу відповідача податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 29.04.2015 року на підставі акта перевірки 881/99/04-3-15-04-10/24605305 від 15.04.2015 року на суму 170, 00 грн, яке було отримано відповідачем 15.05.2015 року (копія рекомендованого повідомлення про вручення міститься в матеріалах справи).
Податковий борг відповідачем сплачений не був, докази щодо оскарження в матеріалах справи відсутні. Про наявність податкового боргу свідчить інформаційна довідка про час виникнення заборгованості ТОВ «Еко-Дніпро» станом на 01.07.2015 року та податкова декларація з плати за землю №9007245997 за 2014 рік.
Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 95.4 та 95.5 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.
Із зазначених норм випливає, що орган державної податкової служби насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а потім, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, до юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність їх задоволення.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Дніпро» про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко-Дніпро»(ЄДРПОУ 24605305) в обслуговуючих банках на користь місцевого бюджету (код платежу 18010600, р/р 33217812700013 у банку ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) 13 581 (тринадцять тисяч п'ятсот вісімдесят одна) грн. 49 копійок. по орендній платі з юридичних осіб.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст. 186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2015 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48767268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні