Постанова
від 07.08.2015 по справі 804/7901/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2015 р. Справа № 804/7901/15

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юхно І.В.

при секретарі - Гончаровій В.Г.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "АТ-Зв'язок" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпропетровського територіального управління Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку про наступне:

- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №143-ДН-1-Е від 08.06.2015р.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що Дніпропетровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів№158-ДН-1-Е від 19.05.2015р., згідно якого Відповідачем було зазначено про подання ПрАТ «АТ-Зв'язок» не в повному обсязі річної інформації за 2013 рік до Комісії. На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів було винесено Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №143-ДН-1-Е від 08.06.2015р. ПрАТ «АТ-Зв'язок» вважає вказану постанову незаконною та такою, що підлягає скасуванню. Відповідачем протиправно не взято до уваги спеціальні норми Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів та не застосовано пункт, який регулює склад річної інформації приватних акціонерних товариств. Також Відповідачем безпідставно проігноровано, що ПрАТ «АТ-Зв'язок» виконало вимоги Положення та зазначило у пункті Примітки річного звіту причини відсутності спірних пунктів. Також відповідно до акту про правопорушення та Постанови про накладення санкції Дніпропетровським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку зафіксоване порушення, що не відповідає пункту 10 Глави 4 Розділу ІІІ Положення, а саме відсутність в описі інформації про осіб, що ініціювали проведення позачергових загальних зборів. Позивач вважає, що відповідачем безпідставно притягнуто позивача до відповідальності за неподання відомостей в складі регулярної річної інформації за 2013 рік, хоча ПрАТ «АТ-Зв'язок» було виконано усі вимоги чинного законодавства та у довільній формі у розділі VII річного звіту за 2013 рік викладено опис проведених позачергових зборів, у тому числі інформацію про ініціатора позачергових зборів акціонерів та запропонований ним порядок денний. Позов просив задовольнити в повному обсязі.

Відповідач з позовною заявою не погодився, проти позовних вимог заперечував та надав пояснення, аналогічні викладеним у письмових запереченнях на позов. Зокрема зазначив, що доводи адміністративного позову є безпідставними, позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав. Відповідач вважає, що провадження справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ «АТ-Зв'язок» здійснювалось з дотриманням встановлених Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, які регулюють порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів. Також відповідач вважає, що Уповноваженою особою Комісії Постанову винесено у точній відповідності із Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про цінні папери та фондовий ринок», та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.12.2012р. №1470. Просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Правовідносини, що випливають з позовних вимог регулюються нормами Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР, Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 № 3480-IV.

Позивач - Приватне акціонерне товариство "АТ-Зв'язок" (код ЄДРПОУ 20234579) створене за рішенням Дзержинської районної ради м.Кривого Рогу №587/2 від 30.01.1993р.

22.05.2014 року Приватне акціонерне товариство "АТ-Зв'язок" здійснило подання регулярної річної інформації за 2013 рік до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

30.04.2015р. постановою про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" порушено справу та зобов'язано 19.05.2015р. з'явитися представника на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

19.05.2015р. за результатами перевірки регулярної річної інформації Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" за 2013 рік Уповноваженою особою Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 «Про надання повноважень уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», наказу НКЦПФР від 21.04.2015р. №82К складено ОСОБА_1 №158-ДН-1-Е від 19.05.2015р. про правопорушення на ринку цінних паперів, копія міститься в матеріалах справи.

В акті №158-ДН-1-Е від 19.05.2015р. про правопорушення на ринку цінних паперів зазначено, що у складі річної інформації ПрАТ «АТ-Зв'язок» за 2013 рік відсутні наступні відомості:

1. «Інформація про одержані ліцензії (дозволи) на окремі види діяльності», що не відповідає вимогам п. 5) Глави 4 Розділу III Положення № 2826;

2. «Інформація щодо посади корпоративної о секретаря», що не відповідає вимогам п. 5) Глави 4 Розділу III Положення № 2826;

3. «Відомості щодо участі емітента в створенні юридичних осіб» що не відповідає вимогам п. 5) Глави 4 Розділу III Положення № 2826;

4. «Інформація про рейтингове агентство» що не відповідає вимогам п. 5) Глави 4 Розділу III Положення № 2826;

5. у розділі VII «Інформація про загальні збори акціонерів» в описі не зазначені особи, що ініціювали проведення позачергових загальних зборів, що не відповідає п. 10) Глави 4 Розділу III Положення № 2826.

За результатами розгляду матеріалів справи у відношенні ПрАТ «АТ-Зв'язок», у присутності представника за довіреністю ПрАТ «АТ-Зв'язок» 08.06.2015р. було складено постанову №143-ДН-1-Е, якою за подання не в повному обсязі інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено на ПрАТ «АТ-Зв'язок» штраф у розмірі 3400,00 грн., копія міститься в матеріалах справи.

Суд вважає доводи відповідача необґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з положеннями ст.6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_3 України.

Як встановлено п.15 ч.2 ст.7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Комісія встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства

Частиною 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначено, що Регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_3 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Главою 4 розділу ІІІ «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 03.12.13р. (в редакції чинній на момент правовідносин зазначених в позові) встановлено склад регулярної річної інформації емітентів цінних паперів:

1. Регулярна річна інформація емітентів цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевих позик) включає:

титульний аркуш;

зміст;

основні відомості про емітента;

інформацію про одержані ліцензії (дозволи) на окремі види діяльності;

відомості щодо участі емітента в створенні юридичних осіб;

інформацію щодо посади корпоративного секретаря (для акціонерних товариств);

інформацію про рейтингове агентство;

інформацію про засновників та/або учасників емітента та кількість і вартість акцій (розміру часток, паїв);

інформацію про посадових осіб емітента;

інформацію про осіб, що володіють 10 відсотками та більше акцій емітента;

інформацію про загальні збори акціонерів;

інформацію про дивіденди;

інформацію про осіб, послугами яких користується емітент;

відомості про цінні папери емітента;

опис бізнесу;

інформацію про господарську та фінансову діяльність емітента;

інформацію про забезпечення випуску боргових цінних паперів;

відомості щодо особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, що виникала протягом звітного періоду;

інформацію про стан корпоративного управління (для акціонерних товариств);

річну фінансову звітність;

текст аудиторського висновку (звіту) (має містити дані відповідно до розділу XVI додатка 38 до цього Положення);

звіт про стан об'єкта нерухомості (у разі емісії цільових облігацій підприємств, виконання зобов'язань за якими здійснюється шляхом передачі об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва).

Річна інформація складається відповідно до вимог цієї глави та додатка 38 до цього Положення:

1) емітенти іпотечних сертифікатів, емітенти іпотечних облігацій, емітенти сертифікатів ФОН до складу річної інформації додають іншу інформацію відповідно до глав 5-7 цього розділу;

2) річна інформація емітентів, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, а також приватних (закритих) акціонерних товариств, які не здійснювали публічне (відкрите) розміщення цінних паперів, крім публічних акціонерних товариств, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, включає:

титульний аркуш;

зміст;

основні відомості про емітента;

інформацію про посадових осіб емітента;

інформацію про осіб, що володіють 10 відсотками та більше акцій емітента;

інформацію про загальні збори акціонерів;

відомості про цінні папери емітента;

інформацію про господарську та фінансову діяльність емітента;

відомості щодо особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, що виникала протягом звітного періоду;

інформацію про стан корпоративного управління (для акціонерних товариств);

річну фінансову звітність;

відомості про аудиторський висновок (звіт) (має містити дані відповідно до розділу XV додатка 38 до цього Положення);

звіт про стан об'єкта нерухомості (при закритому (приватному) розміщенні цільових облігацій підприємств, виконання зобов'язань за якими здійснюється шляхом передачі об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва);

При цьому з огляду на вищенаведену норму (оскільки міститься пряма вказівка на застосування норми емітентами, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів), суд приходить до висновку, що норми вказаного Положення розмежовують склад регулярної річної інформації для приватних (закритих) акціонерних товариств та товариств, які здійснюють публічне (відкрите) розміщення цінних паперів,.

Таким чином суд погоджується з доводами позивача, що відповідачем протиправно не взято до уваги спеціальні норми Положення та не застосовано пункт, який регулює склад річної інформації саме приватних акціонерних товариств.

З наданої до суду копії регулярної річної інформації за 2013 рік Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" вбачається відображення відомостей позивачем відповідно до вищенаведеної норми, у тому числі з зазначенням в пункті Примітки річного звіту причини відсутності спірних пунктів.

Щодо порушення п. 10 глави 4 Розділу ІІІ вищезазначеного Положення, суд зазначає наступне.

Даним пунктом визначено, що інформація про загальні збори акціонерів заповнюється акціонерними товариствами та має містити дані відповідно до таблиці, що міститься у розділі VII додатка 38 до цього Положення.

В описі до таблиці зазначається перелік питань, що розглядалися на загальних зборах, особи, що подавали пропозиції до переліку питань порядку денного, у разі проведення позачергових зборів зазначається особа, що ініціювала проведення загальних зборів, результати розгляду питань порядку денного. У разі якщо загальні збори не відбулися, вказуються причини.

При цьому позивачем у довільній формі зазначено опис проведення позачергових зборів: із зазначенням ініціатора та порядку денного, тощо.

Крім того суд вважає обґрунтованими посилання позивача на вимоги ч.7. ст. 4 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» N 877-V, 05.04.2007, якими встановлено, що у разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого відповідно до закону, припускає неоднозначне тлумачення прав і обов'язків суб'єкта господарювання або органу державного нагляду (контролю) та його посадових осіб, рішення приймається на користь суб'єкта господарювання.

Доводи позивача щодо збігу стоку притягнення до відповідальності були спростовані поясненнями відповідача, а саме: Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери» від 04.07.2012 року №5042-УІ були внесені зміни до статті 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Так, відповідно до вказаної статті закону юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції. Відповідні зміни набули чинність 01 січня 2013 року.

Таким чином, у разі вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів з 01.01.2013 року, то така особа може бути притягнута до відповідальності не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції. Тобто ПрАТ «АТ-Зв'язок» може бути притягнутий до відповідальності до 22 травня 2017 року.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не довів правомірності оскаржуваного рішення, в зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Таким чином, з Державного бюджету України підлягає до стягнення на користь позивача 182 грн. 70 коп. судового збору, сплаченого при поданні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст 69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Присудити з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства "АТ-Зв'язок" судові витрати у розмірі 182 грн. (сто вісімдесят дві гривні) 70 копійок.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, зазначені в ст.186 КАС України та набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складений 10 серпня 2015 року.

Суддя ОСОБА_4

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2015
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48767302
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7901/15

Постанова від 07.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Постанова від 07.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні