Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-845/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2011 р. Справа № 2a-845/11/0970

15 год. 55 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лучко О.О., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області до ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД»про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1700 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

15 березня 2011 року територіальне управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД»про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1700 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Харківській області 29.07.2010 року складено акт №0189053 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час надання послуг з перевезення вантажу ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД», під час якої встановлено, що у водія ОСОБА_1 неналежно оформлений дорожній лист, а саме: відсутня дата та час проходження передрейсового медичного огляду водія та наявність печатки лікаря невстановленого зразка. Начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області щодо ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД»09.09.2010р. винесено постанову №106386 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 1700 грн. за порушення, передбачені абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» .

Відповідно до п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України судом 11.03.2011 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документів направлено відповідачу. 16.03.2010 року відповідач отримав надіслані матеріали, про що свідчить поштове повідомлення про вручення кореспонденції адресату. Відповідач у десятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття скороченого провадження та копій позовних матеріалів не подав суду заперечення проти позову чи заяви про визнання позову безпосередньо до канцелярії суду.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.

Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст.183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, -дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.09.2004 року В«Про утворення Головної державної інспекції на автомобільному транспортіВ» урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку і йому підпорядковується, є головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція). Згідно з п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006року №1567 В«Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспортіВ» органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим в містах Києві та Севастополі.

Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» N 2344-III від 05.04.2001р. встановлено, що урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

У ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт»передбачено, що автомобільний перевізник -це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами.

Автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Зокрема, в ст.48 Закону України N 2344-III від 05.04.2001р. зазначено, що такими документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення, є: для автомобільного перевізника -ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.

В статті 1 даного Закону зазначено, що дорожній лист -це документ встановленого зразка для визначення та обліку роботи транспортного засобу.

В п.15 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспортівід 08.11.2006 року передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом, а також наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут тощо.

Однією з ознак належно оформленого дорожнього листа є відмітка лікаря про проходження водієм медичного огляду безпосередньо перед виїздом.

Відповідно до п. 5.1 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 року № 124/345, щозмінний передрейсовий медичний огляд проводиться для водіїв до їх виїзду на зміну, після чого в дорожньому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом.

Статтею 60 Закону України N 2344-III від 05.04.2001р. передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, передбачено штраф у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.

У відповідності до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті»фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше, ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.

В п.29 даної постанови зазначено, що копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням. У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Відповідно до ч.2 ст.124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають в державі. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України №15-рп/2002 від 09.07.2002 року дане положення слід розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами . Таким чином, право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду визначено в ч.2 ст.124 Конституції України.

Як вбачається з матеріалів справи, 29.07.2010 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Харківській області виявлено порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД»під час надання послуг з перевезення вантажу, а саме: виявлено відсутність у водія належно оформленого подорожнього листа, в якому відсутня дата та час проходження водієм передрейсового медичного огляду та наявність печатки лікаря невстановленого взірця.

Перевезення вантажу здійснювалося згідно товаро-транспортної накладної №121994 від постачальника ТзОВ «Родной продукт»до одержувача СПД ОСОБА_2 При цьому, подорожній лист не містив відомості про дату та час проходження водієм медичного огляду, а натомість містився відтиск печатки невстановленого зразка. Даний факт підтверджується письмовим поясненням водія, зазначеним в акті перевірки від 29.07.2010 року, що таку печатку йому поставили в автобусному парку по вул. Юності. В той же час, в листі ТзОВ «АТП 12629»за вих. №218 від 31.08.2010р., поданому на запит територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області, зазначено, що внаслідок невиконання ТзОВ «ЛОСТ, ЛТД»умов договору про надання послуг з передрейсового медичного огляду та перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на лінію, ТзОВ «АТП 12629»відповідачу відповідні послуги не надавало, а тому 23.07.2010р. водій ОСОБА_1 не проходив передрейсовий медичний огляд, штамп №090236 на належить медичним працівникам ТзОВ «АТП 12629», технічний стан автомобіля Мерседес д.н.НОМЕР_1 механік не перевіряв.

Таким чином, суд приходить до висновку, що до відповідача правомірно застосовано штрафні санкції на суму 1700 грн. за порушення, передбачені абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»відповідно до постанови №106386 від 09.09.2010 року, винесеної начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області.

Дана постанова протягом 10 днів з дня її винесення відповідачем не оскаржена. Добровільно сума застосованих фінансових санкцій відповідачем не сплачена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.

Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст.2, 8-14, 86, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Cтягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОСТ, ЛТД» (код ЄДРПОУ 22166741, вул.Побутова,4, м.Івано-Франківськ, 76000) в дохід державного бюджету на розрахунковий рахунок №31110106700002, УДК в м. Івано-Франківську, код платежу 21081100, МФО 836014, код одержувача 20568100) фінансові санкції згідно постанови №106386 від 09.09.2010 року в сумі 1 700 грн. (одна тисяча сімсот гривень).

Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, визначені ст.254 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.256 КАС України постанову допустити до негайного виконання.

Суддя Лучко О.О.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48768186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-845/11/0970

Ухвала від 11.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні