ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" квітня 2011 р. Справа № 2a-897/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Калуського міськрайонного центру зайнятості до Комунального підприємства "Водотеплосервіс" Войнилівської селищної ради про стягнення коштів в сумі 2 593,39 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
15 березня 2011 року Калуський міськрайонний центр зайнятості звернувся з адміністративним позовом до комунального підприємства "Водотеплосервіс" Войнилівської селищної ради про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування в сумі 2 493,53 грн. та 99,86 грн. пені, а всього на суму 2 593,39 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та пояснила, що працівниками Калуського міського центру зайнятості 31.12.2010 року у відповідності до вимог п.п.5, 2 ст.12 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» проведено документальну планову перевірку комунального підприємства "Водотеплосервіс" Войнилівської селищної ради щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, якою встановлено порушення відповідачем вимог п.2 ст. 35 зазначеного Закону. Пояснила, що відповідачем допущено заборгованість по сплаті страхових внесків в розмірі 2 493,53 грн., на яку нараховано пеню в розмірі 99,86грн. за період з 01.01.2007 року по 31.12.2010 року, що зафіксовано в акті перевірки № 467 від 31.12.2010 року. Сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.
Представник відповідача повторно в судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Його неявка не перешкоджає розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подаені докази, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає задоволенню, виходячи із наступного.
Судом встановлено, що комунальне підприємство "Водотеплосервіс" Войнилівської селищної ради є страхувальником в системі загальнообовВ»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
За наслідками проведеної Калуським міськрайонним центром зайнятості документальної планової перевірки щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.07.2007 року по 31.12.2010 року винесено рішення від 24.01.2011 року про стягнення простроченої заборгованості відповідача зі сплати страхових внесків на випадок безробіття в розмірі 2 493,53 грн., на яку нараховано пеню в розмірі 99,86грн. Відповідач вказану заборгованість не сплатив.
Відповідно до ст.6 Основ законодавства України про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 року та ст. 8 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхуванняВ» №1533-111 від 02.03.2000 року, чинних на момент виникнення пірних правовідносин, Фонд загальнообовВ»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є цільовим централізованим страховим Фондом, некомерційною самоврядною організацією та згідно ст. 24 Основ законодавства України про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування підпорядкований Міністерству праці та соціальної політики України.
Відповідно до п.7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»N 2464-VI від 08.07.2010р. стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Статтею 12 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені зазначеним Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків та контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття.
В ст.1 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» передбачено, що страхувальники - це роботодавці, застраховані особи, фізичні особи-субВ»єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до зазначеного вище Закону сплачують страхові внески.
Відповідно до ст. 17 цього Закону розмір страхових внесків щорічно за поданням Кабінету Міністрів України встановлюється Верховною Радою України відповідно для роботодавців та застрахованих осіб одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах.
При цьому страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На порядок сплати цих внесків не поширюється податкове законодавство.
Згідно із ст.19 вказаного Закону розміри страхових внесків установлюються на календарний рік: для роботодавця - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошове забезпечення військовослужбовців, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб; для найманих працівників - у відсотках до сум оплати праці, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають основну і додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натуральній формі), які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб; для страхувальників, які здійснюють виплату винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) згідно з цивільно-правовими угодами - у відсотках до сум оподатковуваного доходу (прибутку).
Страхові внески нараховуються на зазначені у цій статті фактичні виплати (доходи), що не перевищують максимальної величини фактичних витрат страхувальника на оплату праці найманих працівників і доходу фізичних осіб, грошового забезпечення військовослужбовців, з якої справляються внески до Фонду, що встановлюється щороку на рівні п'ятнадцяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 даного Закону роботодавець зобовВ»язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно із ст.38 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. При цьому строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Крім того, наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 339 від 18.12.2000 року затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до п.6.7 Інструкції роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості у якому він перебуває на обліку до 20 (а за рік - 25) числа місяця, наступного за звітним періодом.
Згідно із п.7.1 Інструкції контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок.
У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.
Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі акту про результати проведення планової перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття №467 від 31.12.2010 року керівником Калуського міськрайонного центру зайнятості прийнято рішення від 24.01.2011 року про стягнення з відповідача простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків та пені.
Станом на день розгляду справи відповідачем заборгованість не погашена, хоча із рішенням центру зайнятості відповідача ознайомлено, про що свідчить відмітка про його отримання уповноваженою особою (а.с.14).
Таким чином, відповідачем допущено несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду загальнообовВ»язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в розмірі 2 493,53 грн., на яку нараховано пеню в розмірі 99,86 грн., а тому відповідно до ст. 39 Закону України В«Про загальнообовВ»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» заборгованість на загальну суму 2 5933,39 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства "Водотеплосервіс" Войнилівської селищної ради (код ЄДРПОУ 33617017, вул. Шевченка, 114, смт. Войнилів, Калуський район, Івано-Франківська область,77312) на користь Калуського міськрайонного центру зайнятості (на бюджетний рахунок № 37173300901187 ГУДКУ в ІваноФранківській області) заборгованість в розмірі 2 593,39 грн. (дві тисячі п"ятсот дев"яносто три гривні тридцять дев"ять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, визначені ст.254 КАС України.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 19.04.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2011 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48768268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні