Постанова
від 19.05.2015 по справі 804/5259/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 травня 2015 р. Справа № 804/5259/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Тулянцевої І.В.,

при секретарі Ломідзе Д.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Криворіжбуд» до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

15.04.15 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Криворіжбуд» (далі - позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - відповідач) в якому просить:

- визнати протиправними дії Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо вилучення/коригування показників податкової звітності ТОВ «Криворіжбуд» в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за серпень 2014 р., які здійснені на підставі Акта від 17.122014 р. № 212/04-83-22-01/38031915;

- зобов'язати Криворізьку північну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за серпень 2014 р., що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 р., які були вилучені/скориговані на підставі Акта від 17.122014 р. № 212/04-83-22-01/38031915.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що на підставі Акта «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Криворіжбуд» (код ЄДРПОУ 38031915) по факту придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Промдорсервіс» (код ЄДРПОУ 33818847), ТОВ «Глобалстрой» (код ЄДРПОУ 34682265) та їх подальшої реалізації за період з 01.08.2014 по 31.08.2014» від 17.12.2014 №212/04-83-22-01/38031915 службовими особами Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області проведено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та виключено з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ за серпень 2014 р. Посилаючись на відсутність правових підстав для проведення коригування показників податкової звітності за результатами перевірки, позивач вважає такі дії відповідача незаконними. Позивач вважає, що відповідачем за результатами перевірки рішень про донарахування податкових зобов'язань винесено не було, що позбавляло його можливості здійснювати коригування показників податкової звітності з ПДВ в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».

В судове засідання позивач не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив адміністративний позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Відповідач - Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні. Подав письмові заперечення, які залучені до матеріалів справи (т. 2 а.с. 151-163) та у яких відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що перевіркою не підтверджено реальність здійснення господарських відносин між ТОВ «Промдорсервіс» (код ЄДРПОУ 33818847), ТОВ «Глобалстрой» (код ЄДРПОУ 34682265)- продавець - ТОВ «Криворіжбуд» (код ЄДРПОУ 38031915) - посередник - ПАТ «ПівнГЗК» (код ЄДРПОУ 00191023) - покупець. У зв'язку із встановленими обставинами, контролюючим органом в акті перевірки зазначено про відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарно - матеріальних цінностей у продавця та по операціях з надання послуг підприємству - покупцю за період з 01.01.2014 р. по 01.10.2014 р. в розумінні п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України. З урахуванням наведеного, вважають, що відповідачем правомірно зроблений висновок про завищення податкового кредиту за серпень 2014 р. на суму ПДВ 833850,00 грн. та завищення податкових зобов'язань за серпень 2014 р. на суму ПДВ 833850,00 грн. та відповідно, правомірно відображені результати перевірки в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».

Керуючись ч.4, 6 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Криворібуд» перебуває на податковому обліку в Криворізькій північній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

В період з 16.12.2014 року по 17.12.2014 року посадовими особами Криворізької північної ОДПІ у відповідності до положеньст. 20, п. 73.3 ст. 73, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78, ст. 81, ст. 82, ст. 85, ст. 86 Податкового кодексу України на підставі наказу від 02.12.2014 р. № 1010, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Криворіжбуд» (код ЄДРПОУ 38031915) по факту придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Промдорсервіс» (код ЄДРПОУ 33818847), ТОВ «Глобалстрой» (код ЄДРПОУ 34682265) та їх подальшої реалізації за період з 01.08.2014 р. по 31.08.2014 р., за результатами якої складено Акт від 17.12.2014 р. № 212/04-83-22-01/38031915 (т. 1 а.с. 37-62).

Згідно з висновками, вказаними в Акті перевірки від 17.12.2014 р. № 212/04-83-22-01/38031915, контролюючим органом встановлено порушення ТОВ «Криворіжбуд»:

- п. 185.1 ст.185, п.186.1 ст.186, п. 187.1 ст.187, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: відсутність факту здійснення господарських операцій підприємством ТОВ «Криворіжбуд» в результаті чого завищено податковий кредит за серпень 2014 року на суму ПДВ 883 850,18 грн., завищено податкове зобов'язання за серпень 2014 року на суму ПДВ 883 850,18 грн.

З урахуванням висновків, викладених в Акті перевірки від 17.12.2014 №212/04-83-22-01/38031915 службовими особами Криворізької північної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» були приведені у відповідність з результатами перевірки, про що позивача було повідомлено листом від 19.01.2015 р. за № 677/10/04-83-22-01 (т. 1 а.с. 78).

Розглядаючи справу, суд відмічає, що критерії правомірності рішень та діянь суб'єктів владних повноважень, до яких в розумінні ст. 3 КАС України та Податкового кодексу України належить і відповідач, викладені законодавцем в ч.3 ст.2 КАС України.

Вирішуючи спір по суті, суд бере до уваги, що в силу приписів ст. 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику (п.74.1 ст.74); зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (п.74.2 ст.74).

З положень наведеної норми кодексу випливає, що законодавець наділив центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, дискреційними повноваженнями стосовно визначення порядку обліку за станом виконання суб'єктами права податкового обов'язку.

Однак, суд вважає, що такий порядок не повинен суперечити положенням Податкового кодексу України.

Так, системно аналізуючи положення Податкового кодексу України, суд доходить висновку, що згаданий законодавцем у ст. ст.37 і 38 названого кодексу податковий обов'язок в грошовому еквіваленті підлягає відображенню в будь-яких базах даних територіальних органів доходів і зборів (АІС чи ІС) виключно згідно з показниками податкової декларації, складеної платником податків за правилами ст.46 Податкового кодексу України і поданої до контролюючого органу в порядку ст.49 Податкового кодексу України або у прийнятому контролюючим органом за правилами ст.ст.54, 58 Податкового кодексу України податковому повідомленні-рішенні, котре пройшло процедуру узгодження (адміністративного чи судового) відповідно до ст.56 Податкового кодексу України.

При цьому, в силу приписів ст. 54 Податкового кодексу України підставою для винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення є факт як заниження, так і завищення платником податків грошових зобов'язань з податку (збору).

Будь-яких інших документальних підстав для виникнення чи зміни податкового обов'язку, в тому числі і у спосіб зменшення числового значення грошового зобов'язання з податку і збору, закон не містить.

Відтак, складені контролюючим органом згідно з п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України довідки чи відповідно до ст. 86 Податкового кодексу України акту документальної перевірки не віднесені законодавцем до кола обставин, котрі зумовлюють зміну розміру грошових зобов'язань з податку і збору.

Таким чином, за змістом норм Податкового кодексу України у будь-яких інформаційних базах контролюючих органів підлягають відображенню, насамперед, числові показники розміру грошових зобов'язань з податку (збору), що містяться у складених платниками податків документах обов'язкової податкової звітності, поданих платниками податків до територіальних органів доходів і зборів та прийнятих останніми. Згадані показники підлягають незмінному збереженню до моменту набрання за правилами ст.56 Податкового кодексу України юридичної дії податковими повідомленнями - рішеннями, котрі прийняті контролюючими органами відповідно до ст. ст.54 і 58 Податкового кодексу України.

Між тим, як встановлено судом в ході розгляду справи, у спірних правовідносинах відповідач податкових повідомлень-рішень не виносив.

Вказані обставини визнані відповідачем в наданих запереченнях на адміністративний позов.

Натомість суб'єкт владних повноважень вдався до зміни числового значення обчисленого платником податків розміру грошових зобов'язань з податку на додану вартість у самотужки та на власний розсуд розробленому порядку, котрий не узгоджується з законодавчо визначеним способом реалізації владної управлінської функції контролю, а саме: вирахував значення відхилення між сумою грошових зобов'язань з ПДВ (як податкового зобов'язання, так і податкового кредиту), самостійно обчисленими платником і задекларованими в податковій звітності та між сумою грошових зобов'язань з ПДВ, визначених контролюючим органом згідно з актом від 17.12.2014 №212/04-83-22-01/38031915 і вніс таке відхилення до Інформаційної системи «Податковий блок», введеної в експлуатацію згідно з наказами ДПС України №1198 від 24.12.2012р. та №1197 від 24.12.2012р.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

В ході розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, за правилами ч.2 ст.71 КАС України не подав до суду належних та допустимих в розумінні ст.70 КАС України доказів правомірності та обґрунтованості мотивів, котрі покладені в основу спірних діянь, не навів перед судом належних та достатніх доводів на підтримку відповідності закону тих суджень, котрими орган управління керувався при зміні офіційних даних про розмір та стан виконання суб'єктом права податкового обов'язку.

Оскільки судовим розглядом встановлений факт порушення охоронюваних законом інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин в галузі оподаткування, то поданий позов підлягає задоволенню, адже управлінська функція податкового контролю була реалізована суб'єктом владних повноважень за відсутності визначених законом підстав (прийняття та узгодження податкового повідомлення - рішення) та без дотримання визначеної законом процедури.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ч. 1 ст.94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 122, 160-162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Криворіжбуд» до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо вилучення/коригування показників податкової звітності ТОВ «Криворіжбуд» в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за серпень 2014 року, які здійснені на підставі Акта №212/04-83-22-01/38031915 від 17.12.2014 р.

Зобов'язати Криворізьку північну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «Криворіжбуд» за серпень 2014 року, що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 року, які були вилучені/скориговані на підставі Акту від 17.12.2014 р. №212/04-83-22-01/38031915.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Криворіжбуд» (код ЄДРПОУ 38031915, 53020, Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Лозуватка, вул. Леніна, буд. 101) витрати по сплаті судового збору в сумі 73 грн. 08 коп. (сімдесят три гривні 08 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2015
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48837728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5259/15

Постанова від 19.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 16.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні