8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 серпня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/700/15
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чиркіна С.М.,
за участю
секретаря судового засідання Лиманюка М.А.
та
представників сторін:
від позивача - не прибув,
від відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» про стягнення коштів за податковим боргом з податку на прибуток підприємства у розмірі 2210,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
20 липня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» про стягнення коштів за податковим боргом з податку на прибуток підприємства у розмірі 2210,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності та перебуває на обліку як платник податків у позивача.
У відповідача за період з 13.09.2012 по теперішній час утворився податковий борг з податку на прибуток підприємства на суму штрафної (фінансової) санкції в розмірі 2210,00 грн., який виник на підставі прийнятого податкового повідомлення-рішення від 16.07.2012 №0000661510. Податкове повідомлення-рішення 16.07.2012 № НОМЕР_1 направлено відповідачу у встановленому законом порядку.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить стягнути кошти відповідача за податковим боргом в судовому порядку, оскільки відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника, на суму податкового боргу або його частини, та розглянути справу без участі її представника.
У судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с. 37). Клопотанням від 29.08.2015 б/н просив розглянути справу без його участі, підтримує позовні вимоги в повному обсязі (а.с. 40).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с. 34). 14.04.2015 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача (а.с. 38-39). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за відсутності сторін на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» (ідентифікаційний код 37649922) як платник податків знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції в м.Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 18.06.2012 № 56 (а.с. 10 - на звороті).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.18 пункту 20.1); застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України (підпункт 20.1.19 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.34 пункту 20.1).
Згідно із підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Частиною 1 статті 120 Податкового кодексу України передбачено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
16.07.2012 завідувачем сектору адміністрування податку на прибуток відділу оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Луганської області Державної податкової служби проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» за звітний податковий період - ІІ-ІІІ, ІІ-ІV квартали 2011 року та І квартал 2012 року, за результатами якої складено акт від 16.07.2012 № 00038/1510/37649922 (а.с. 27). Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів подання податкової звітності за що пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України передбачена відповідальність платника.
На підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток підприємства 16.07.2012 № 00038/1510/37649922, якою встановлені порушення платником податків підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, Державною податковою інспекцією у м. Лисичанську Луганської області податковим повідомленням-рішенням від 16.07.2012 № НОМЕР_1 на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на прибуток підприємства» на 2210,00 грн., у тому числі 0,00 грн. - за основним платежем, 2210,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с. 11).
Податкове повідомлення-рішення від 16.07.2012 № НОМЕР_1 на виконання вимог Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 листопада 2012 року № 1236 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 року за № 2135/22447 (далі - Порядок № 1236), платнику податків надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення, але повернуто поштовою службою без вручення адресату за закінченням терміну зберігання (а.с. 12).
З огляду на вимоги пунктів 3.8, 3.10 розділу ІІІ Порядку № 12367, податкове повідомлення-рішення від 16.07.2012 № НОМЕР_1 вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області 16.07.2012 № НОМЕР_1 відповідач ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував, в порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України сума штрафу з податку на прибуток підприємства протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, відповідачем не сплачена, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в загальній сумі 2210,00 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника (а.с. 28-29).
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання в установлені строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
На виконання вищезазначених положень Податкового кодексу України контролюючим органом відповідачу було надіслано податкову вимогу від 15.04.2015 № 29-15 (а.с. 11 - на звороті). Проте, на адресу позивача за закінченням терміну зберігання повернулось поштове відправлення із податковою вимогою, направлене на адресу відповідача, а відтак податкова вимога від 15.04.2015 № 29-15 вважається врученою відповідачу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Оскільки податкова вимога від 15.04.2015 № 29-15 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд прийшов до висновку, що позивачем при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Внаслідок того, що відповідач станом на дату розгляду та вирішення справи податковий борг з податку на прибуток підприємства у розмірі 2210,00 грн. не сплатило, вимоги контролюючого органу про стягнення коштів в розмірі 2210,00 грн. за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 19 серпня 2015 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 16, 20, 57, 87, 95, 102 Податкового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» про стягнення коштів за податковим боргом з податку на прибуток підприємства у розмірі 2210,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути в дохід Державного бюджету України кошти товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Ком Сервіс» (ідентифікаційний код 37649922, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Красногвардійська, буд. 24) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в сумі 2210 (дві тисячі десять) гривень за податковим боргом з податку на прибуток підприємства.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складено та підписано 20 серпня 2015 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2015 |
Оприлюднено | 27.08.2015 |
Номер документу | 48839169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні