Постанова
від 20.08.2015 по справі 820/7883/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 серпня 2015 р. № 820/7883/15

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченко А.В.,

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Первомайського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення суми, -

встановив :

Позивач, Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Первомайського міськрайонного центру зайнятості, звернувся з позовом до суду в якому просить стягнути в примусовому порядку з відповідача ОСОБА_1 Йосипівнина користь Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Первомайського міськрайонного центру зайнятості вартість матеріального забезпечення в сумі 20807,64 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 має заборгованість в розмірі 20807,64 грн. Вказана заборгованість самостійно відповідачем не сплачена, а тому позивач просить стягнути заборгованість в розмірі 20807,64 грн. в примусовому порядку.

В судове засідання представник позивача не прибув, але надав до суду клопотання, в якому підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити та розглядати справу за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

В Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах:а) працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб;б) громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України «Про особисте селянське господарство».

Згідно з ч. 2 та ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено наступне: застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Судом встановлено, що 03.07.2013 року громадянка ОСОБА_1 звернулась за сприянням у працевлаштуванні до Первомайського міськрайонного центру зайнятості, де була зареєстрована як шукаюча роботу з відкриттям персональної картки № 203613070300013.

Заява про надання статусу безробітної ОСОБА_1 була подана 03.07.2013 року.

Згідно поданої заяви, наказом від 30.08.2013 року № НТ 130703 ОСОБА_2 наданий статус безробітної. Та призначено виплату допомоги з 27.01.2014 року.

Також суд вказує, що відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та п. 2 „Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" призначена виплата допомоги по безробіттю в залежності від страхового стажу (понад 10 років) - 70 % середньої заробітної плати залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: 100% - 90 календарних днів, 80 % - 90 календарних днів,70 % -180 календарних днів.

Відповідно до ч.2, 3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно заяви відповідача та договору №203613072400004 Первомайського міськрайонного центру зайнятості з громадянкою щодо її професійного навчання від 24 липня 2013 року ОСОБА_1 була направлена до Харківського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості за напрямком «Стратегічне планування і розвиток приватного підприємства».

Після закінчення Харківського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості відповідачка звернулася з заявою до Первомайського міськрайонного центру зайнятості щодо призначення її допомогу по безробіттю (або її залишок) у розрахунку на рік виплати одноразово для організації підприємницької діяльності та надала Бізнес-План на тему «Надання послуг у сфері діяльності вантажного автомобільного транспорту » .

Згідно наказу від 22.08.2013 року № 247 відповідачу надано допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності в сумі 21807 грн. 64 коп.

Під час перевірки Лозівською державною фінансовою інспекцією було встановлено факт незаконно отриманої одноразової допомоги, так як на момент початку безробіття ОСОБА_1 фактично минуло менше ніж 24 місяця з дня припинення попередньої реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, що є порушенням п.7 «Порядку надання допомоги по безробіттю у тому числі одноразової її виплати Для організації підприємницької діяльності» Затвердженого Наказом № 306, яким передбачено, що одноразова виплата допомога по безробіттю не здійснюється особам, які протягом 24 місяців, що передували початку безробіття, були зареєстровані як суб'єкт підприємницької діяльності.

Тобто, на думку суду, відповідач приховала той факт, що вона займалась підприємницькою діяльністю. А відповідно до п.2 «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним» затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державною Податковою адміністрацією України від 13.02.2009 року № 60/62 розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під чає її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.

У разі встановлення центром зайнятості відповідно до п. 6, 7 цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Крім того, даний факт підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути виплачені кошти.

Первомайським міськрайонного центру зайнятості направлено лист - претензію № 541-05 від 22 квітня 2015 року з вимогою в добровільному порядку сплатити суму боргу в розмірі 21807 грн. 64 коп.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 частково погашено незаконно отримані кошти в сумі 1000 грн. 00 коп.

Відповідно частиною 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Судом встановлено, що на момент розгляду справи вищезазначені кошти на загальну суму 20807,64грн. відповідачем службі зайнятості не відшкодовані.

Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167, 254 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Первомайського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення суми - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, і.н. НОМЕР_1, яка мешкає за адресою: 64102, Харківська область, Первомайський район,м.Первомайський, м-н.4,буд.7, к.81) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Первомайського міськрайонного центру зайнятості заборгованість в розмірі 20807 (двадцять тисяч вісімсот сім) грн. 64 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2015
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48840113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/7883/15

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Постанова від 20.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні