ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.09.09 Справа №2а-7703/09/4/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі :
Головуючого судді Циганов ої Г.Ю., при секретарі судового засідання Заєвській Н.В.,
За участю сторін:
від прокурора - Васьків, по свідчення,
від позивача - Носач, предс тавник за дов.,
від відповідача - не з' я вився,
розглянув адміністративну справу
за позовом Прокурора Київс ького району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Ві докремленого підрозділу «Де рженергонагляд у кримському регіоні»,
до відповідача Державного підприємства Науково-виробн ичого випробувального центр у «Ай-Петрі»
про стягнення заборговано сті в сумі 340,00 грн.
Суть спору: Прокурор Київс ького району м. Сімферополь А Р Крим, діючий в інтересах дер жави в особі ВП “Держенергон агляд у Кримському регіоні” (далі - позивач) звернувся до О кружного адміністративного суду АР Крим з адміністратив ним позовом про стягнення з Д ержавного підприємства Наук ово-виробничого випробуваль ного центру «Ай-Петрі» (далі - відповідач) 340,00 грн. заборгова ності зі штрафних санкцій, на рахованих за порушення вимог законодавства про електроен ергетику.
Прокурор та представник по зивача наполягали на задовол енні позовних вимог у повном у обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.
Відповідач у судове засіда ння не з`явився, про час, дату т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, клопотання про розгляд справ и за його відсутності до суду не надав, про причини неявки с уд не повідомив.
Суд, враховуючи ненадання в ідповідачем доказів неможли вості його участі у судовому засіданні з поважних причин , відсутність у матеріалах сп рави клопотання про неможлив ість розгляду справи без уча сті його представника, керую чись ст. 128 КАСУ, вважає можливи м продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній док азів.
Заслухавши пояснення прок урора та представник позивач а, розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997, № 575/97-ВР "Про електроене ргетику"(далі - Закон).
Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .
ВП “Держенергонагляд у Кри мському регіоні” створено ві дповідно до “Положення про в ідокремлений підрозділ “Дер женергонагляд у Кримському р егіоні”Державного підприєм ства НЕК “Укренерго”, затвер дженого наказом НЕК “Укренер го”від 20.02.2006 року № 63 “Про утворе ння відокремлених підрозділ ів НЕК “Укренерго”і здійснює свою діяльність у складі ДП Н ЕК “Укренерго”.
Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативно - технічних актів у сфері ви робництва, поставки й спожив ання електричної та теплової енергії.
Таким чином, судом встановл ено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.
Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни “Про електроенергети ку”, "Про захист прав споживач ів", "Про захист економічної ко нкуренції", "Про енергозбереж ення", іншими нормативно-прав овими актами.
Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України “Про електроенер гетику”.
Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.
Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.
Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.
Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.
Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення).
Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.
Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.
Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .
Судом встановлено, що 22.04.04р. В иконавчим комітетом Феодосі йської міської ради АР Крим п роведено державну реєстраці ю юридичної особи Державного підприємства Науково-виробн ичого випробувального центр у «Ай-Петрі», що підтверджуєт ься довідкою з ЄДРПОУ.
Матеріали справи свідчать про те, що приписом “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” № 43/14 від 19.05.2008 року на підставі ст. 9 Закону України “Про елек троенергетику” та акту обсте ження від 19.05.2008 року № 43/14 директо ру Державного підприємства Н ауково-виробничого випробув ального центру «Ай-Петрі» пр иписано усунути порушення ви мог чинного законодавства в сфері електроенергетики в ст роки, встановлені Державною інспекцією з експлуатації ел ектричних станцій і мереж.
В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного його пункту необхі дно подавати не пізніше трьо х робочих днів після закінче ння терміну виконання. Про ви конання припису в цілому інс пекцію необхідно повідомити до 01.08.2008 року.
Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України “Про електроенерг етику”.
07.11.08р. посадовими особами у К римському регіоні в присутно сті представника відповідач а була проведена позапланова перевірка відповідача щодо виконання вимог Припису № 43/14 в ід 19.05.2008 року, в результаті якої було встановлено неповне ви конання ним цього припису.
За результатами перевірки було складено Акт № 4-00-03-0043/Ап/ПП/ 0024 від 07.11.2008 року.
На підставі зазначеного ак ту перевірки 12.01.09 року позивач ем винесена постанова № 26кр пр о накладення на відповідача штрафу у розмірі 340,00 грн. за пор ушення ст. 27 Закону України “П ро електроенергетику” в част ині невиконання припису Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії.
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.
До матеріалів справи не дод ано доказів того, що постанов а про накладення штрафу №26кр в ід 12.01.2009 року була оскаржена від повідачем, в наслідок чого шт раф за порушення законодавст ва в сфері електроенергетики відповідач повинен був спла тити протягом 30 днів з дня при йняття постанови.
Однак, матеріали справи сві дчать про те, що у встановлени й законодавством строк поста нова Інспекції виконана не б ула.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушення м вимог чинного законодавств а, суд приходить до висновку, щ о прокурор правомірно зверну вся до суду з позовом про стяг нення з відповідача 340,00 грн. за боргованості.
Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державн ого підприємства Науково-вир обничого випробувального це нтру «Ай-Петрі» (м. Феодосія, в ул. Леніна,4, ЗКПО 16507244) на користь державного бюджету м. Керч (ко д платежу 21081100, р/р 31112106700024 в ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЗКПО 34740709) штраф у су мі 340,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня прого лошення постанови у разі неп одання заяви про апеляційне оскарження (апеляційної скар ги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4885764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні