Справа № 452/1491/13-к
Номер провадження 1/452/3/2015
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 липня 2015 року м.Самбір
Самбірський міськрайонний суд Львівської області
у складі: головуючої - судді ОСОБА_1
з участю секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3
підсудних ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,
захисника ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Самборі кримінальну справу про обвинувачення:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та зареєстрованого
АДРЕСА_1 , жителя АДРЕСА_2 , громадянина України, українця, з вищою освітою, працюючого директором ПП «Архітектурна проектна творча майстерня Марко», розлученого, раніше несудимого, у скоєнні злочинів, передбачених за
ч. 1 ст. 366 КК України, ч. 2 ст. 191 КК України;
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженки с. Дуліби Бучацького району Тернопільської області, жительки АДРЕСА_3 , українки, громадянки України, з вищою освітою, працюючої головою Стрілковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, одруженої, раніше не судимої,
у скоєнні злочину, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_4 обвинувачується в тому, що, працюючи па посаді директора Приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» (ідентифікаційний код 19175185), являючись службовою особою, наділеною в силу Статуту організаційно - розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, впродовж червня 2009 року жовтня 2010 року, умисно, з метою заволодіння бюджетними коштами, вчинив службове підроблення, внісши в офіційні документи завідомо недостовірні відомості, а саме, являючись керівником підрядної організації, що виконувала роботи по реконструкції дитячого садка в школу дитсадок у с. Стрілковичі Самбірського району Львівської області на підставі договору підряду №01/07 2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко», та додатків до нього, якими обумовлено вартість робіт і порядок розрахунків, достовірно знаючи, що окремі види робіт завищені, склав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, які являються типовими формами первинних документів з обліку в будівництві і на підставі яких здійснюється оплата виконаних будівельних робіт, і які, в порушення Правил визначення вартості будівництва (ДБ1 Д. 1.1-1-2000), затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №174 від 27.0S.200U року, вніс дані про виконання робіт, які були завищеними.
Зокрема:
- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 65/06-2009 за червень 2009 року вніс завищені дані обсягів виконаних робіт на загальну суму 4816,88 грн;
- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за липень 2010 року вніс завищені дані обсягів виконаних робіт на загальну суму 1 734,68 грн.;
- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року вніс завищені дані обсягів виконаних робіт на загальну суму 26014,46 грн;.
- в акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2010 року вніс завищені дані обсягів виконаних робіт на загальну суму 49 315, 60 грн., які особисто підписав та скріпив печаткою приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та передав службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району для підписання та перерахування коштів, Стрілковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за червень 2009 жовтень 2010 року безпідставно перераховано бюджетні кошти на суму 81 881,62 грн.
Крім того, ОСОБА_4 , працюючи на посаді директора Приватного підприємства «.Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» (ідентифікаційний код 19175185), являючись службовою особою, наділеною в силу Статуту організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з корисливих мотивів, використовуючи службове становище усупереч інтересам служби, достовірно знаючи, що окремі об`єми робіт згідно договору підряду № 01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» по реконструкції дитячого садка в шкоду-садок у с. Стрілковичі Самбірського району завищені, будучи засновником і власником вказаного підприємства, безпосередньо заінтересованим в позитивних фінансових результатах його діяльності, впродовж червня 2009 року - жовтня 2010 року склав чотири акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2 в, в які вніс завідомо неправдиві відомості, зокрема, завищив обсяги виконаних робіт. Внаслідок подання зазначених актів службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було безпідставно перераховано бюджетні кошти в сумі 81 881,62 гри., якими він ( ОСОБА_4 ) заволодів.
ОСОБА_5 обвинувачується в тому, що, перебуваючи на посаді Стрілковицького сільського голови Самбірського району Львівської області, будучи службовою особою органу місцевого самоврядування з присвоєнням 7 - го рангу 5 ї категорії посад, являючись керівником установи - замовника робіт по реконструкції дитячого садка в школу - садок у с. Стрілковичі Самбірського району па підставі договору підряду №01/07-2007 від
16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко», та додатків до нього, через неналежне виконання своїх службових обов`язків та несумлінне ставлення до них, не перевіривши, що підрядною організацією - приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» окремі види та об`єми робіт по реконструкції даного об`єкта, вказані в актах приймання викопаних будівельних робіт форми КБ - 2в №№65/06-2009 за червень
2009 року, № 1 за липень 2010 року, № 1 за серпень 2010 року, №1 за жовтень 2010 року, які являються типовими формами первинних документів з обліку в будівництві, і на підставі яких здійснюється оплата виконаних будівельних робіт, завищені, впродовж червня 2009 року - жовтня 2010 року підписала їх та скріпила гербовою печаткою Стрілковицької сільської ради Самбірського району, внаслідок чого приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було безпідставно перераховано бюджетні кошти в сумі 81 881,62 грн., що завдало істотної шкоди інтересам Стрілковицької сільської ради Самбірського району Львівської області.
Будучи допитаним в судовому засіданні підсудний ОСОБА_4 своєї вини у вчиненні інкримінованих йому злочинів не визнав, спочатку згідно ст. 63 Конституції України відмовився від дачі показань, потім показав, що не вчиняв жодного інкримінованого йому злочину, справу вважає сфабрикованою, оскільки будь які докази його вини відсутні. Коли б підробив акти виконаних робіт, вважає, що з ним був би розірваний укладений договір.
Ствердив, що із за неналежного фінансування робіт по реконструкції дитячого садка вимушений був за кошти підприємства купляти необхідні будівельні матеріали. Проведення таких робіт в зимовий період викликало необхідність збудувати паливну, на що були витрачені значні кошти. Проводились і інші будівельні роботи, які в акти виконаних робіт включені не були. Проведеною по справі судово економічно експертизою у листопаді 2014 року дана обставина підтверджена. Згодом в актах виконаних робіт за січень та лютий 2011 року включались невиконані раніше роботи. 20 грудня 2010 року всю його будівельну бригаду вигнали з приміщення дитсадка і заборонили проводити подальшу реконструкцію, через що у січні 2011 року під час проведення контрольних обмірів частина робіт була невиконана, про що відображено в акті. Для повного завершення реконструкції приміщення ним була залучена будівельна бригада, куди входили сини підсудної ОСОБА_5 , її односельчани. З ними було укладено трудову угоду та лише частково із за відсутності коштів проведено виплату. Показав, що жодних коштів не привласнював, шкоди нікому не заподіював, а, навпаки, Стрілковицька сільська рада заборгувала йому шляхом невиплати за виконані по реконструкції дитсадка роботи, про що засвідчує рішення господарського суду Львівської області.
Допитана у судовому засіданні підсудна ОСОБА_5 свою винуватість у вчиненні інкримінованого їй злочину визнала частково та показала, що в ході ревізії, яку проводив Контрольно-ревізійний відділ у Самбірському районі і м.Самборі у Стрілковицькій сільській раді Самбірського району у грудні 2010 січні 2011 року було проведено контрольні обміри виконаних та оплачених Стрілковицькою сільською радою робіт. Проведеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в, та фактично виконаними роботами на загальну суму 352 058,07 грн., в тому числі, за 2009 рік 79 794,74 грн., за 2010 рік - 272 263,33 грн. Вона, як представник замовника по договору підряду від 16 липня 2007 року, укладеного із ПП АПТМ Марко», та додатків до нього, наступного договору від 01.10.2010 року, вважала, що в обов`язки підрядника по договору входить складання актів приймання виконаних будівельних робіт, які служать підставою оплати за виконані роботи, у зв`язку з чим останній несе повну відповідальність за правильність їх складення щодо зазначення фактично виконаних робіт. В період дії договору з 2007 року бачила, що підрядником проводяться роботи по реконструкції школи - дитсадка. По категоричних запевненнях директора ПП АПТМ Марко ОСОБА_4 всі роботи виконувались у строк та в повному об`ємі відповідно до встановленого графіку робіт. Працюючи сільським головою, ніколи не стикалася з таким видом діяльності як будівельні роботи. Особисто не володіє спеціальними знаннями в галузі будівництва, в тому числі, щодо фінансування будівельних робіт за бюджетні кошти, а відтак вважала, що повну відповідальність за якість, обсяги та вартість виконаних робіт несе підрядник. У складанні актів приймання виконаних будівельних робіт, що містили завищення виконаних робіт, участі не брала, ніяких даних в них не вносила. Вважала, що це повинен робити підрядник. Тривалий час хворіла, перебувала на лікарняному. Під час проведення контрольних обмірів були залучені спеціалісти. В даний акт не були включені всі роботи, які на той час були виконані. Також не були враховані наявні будівельні матеріали, двері. Вважала, що ревізуючими особами витрачені на ці роботи та придбання будівельних матеріалів кошти будуть враховані. Заперечила факт придбання обвинуваченим ОСОБА_4 будівельних матеріалів на реконструкцію дитячого садка готівкою за власні його кошти і показала, що значну частину робіт по реконструкції дошкільної установи з її ініціативи за власні кошти та силами її родини та односельчан булу проведена на беоплатній основі. Жодних угод по реконструкції об`єкта підсудний ОСОБА_4 з будівельниками не укладав, а, навпаки, за її ж виконану роботу в судовому порядку безпідставно стягнув зі Стрілковицької сільської ради у користь ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» значну суму коштів.
Ствердила, що на даний час робота по реконструкції дитсадка в школу дитсадок завершена, Стрілковицькій сільській раді будь яка шкода не заподіяна.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_7 показав, що відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного відділу у Самбірському районі і
м. Самборі на ІV- тий квартал 2010 року та на підставі направлень на проведення ревізії він та контролер-ревізор ОСОБА_8 провели планову ревізію використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, які фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з
01.04.2009 року по 30.11.2010 року.
Ревізію проведено у відповідності до питань програми ревізії, з відома сільського голови ОСОБА_5 , в присутності спеціаліста по веденню бухгалтерського обліку ОСОБА_9 в термін з 20.12.2010 року по 18.01.2011року.
В процесі ревізії для проведення контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі контрольно-ревізійним відділом залучено спеціалістів-будівельників з Самбірського управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Самбірського міськвиконкому та відділу освіти Самбірської районної адміністрації.
Контрольні обміри виконаних підрядних робіт приватним підприємством АПТМ Марко по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі за період з 01.04.2009 року по 30.12.2010 року проведено в час ревізії залученими спеціалістами, а саме : заступником начальника УКБ та ЖКГ Самбірського міськвиконкому ОСОБА_10 , начальником групи матеріально-технічного обслуговування відділу освіти Самбірської РДА ОСОБА_11 , інженером-будівельником відділу освіти Самбірської РДА ОСОБА_12 спільно зі створеною комісією згідно розпорядження сільського голови Стрілковицької сільської ради від 21.12.2010 № 56-а, в склад якої входили: голова комісії, заступник голови виконкому, спеціаліст-землевпорядник Стрілковицької сільської ради ОСОБА_13 , члени комісії: член виконкому, рахівник сільської ради ОСОБА_14 , член виконкому, спеціаліст по веденню бухгалтерського обліку сільської ради ОСОБА_15 в присутності представника підрядника - виконроба ПП АПТМ Марко ОСОБА_16 .
Проведеними вищезазначеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та фактично виконаними роботами, чим порушено п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-2000 Правила визначення вартості будівництва, затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 №174.
Зокрема, в актах виконаних робіт були зазначені невиконані роботи: монтаж столярних виробів, стелення підлоги, фарбування стін. В той же час в актах не були відображені роботи, які фактично були виконані (облаштування пральні, фасаду, паливної). Під час таких контрольних обмірів було встановлено було загальний розмір збитків, заподіяних Стрілковицькій сільській раді.Ствердив, що комісією не обліковувались наявні будівельні матеріали, не проводились обміри виконаних робіт, не зазначених в актах, не проводилась їх вартісна оцінка.
Такі ж свідчення в судовому засіданні дав свідок ОСОБА_17 і показав, що працював заступником начальника управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Самбірської міської ради. В кінці 2010 на початку
2011 року його було залучено як спеціаліста-будівельника для проведення контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі в процесі ревізії, що проводилась контрольно-ревізійним відділом у Самбірському районі і
м. Самборі.
Проведеними вищезазначеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в, та фактично виконаними роботами.
Акт контрольних обмірів він підписав особисто, чим засвідчив достовірність контрольних обмірів та виведеної суми. Крім того, по дитячому садку були виконані і інші роботи, які не були завершені, а тому не були включені в акт. Під час складання даного акту він про це озвучив, однак документально розбіжностей не задокументував.
Ствердив, що комісією не визначалась вартість фактично виконаних робіт, невключених в акти виконання робіт.
Аналогічні показання в судовому засіданні дали свідки ОСОБА_11 , ОСОБА_12 . Зокрема, свідок ОСОБА_12 показав, що на момент проведення контрольних обмірів не була повністю викладена плитка, не вмонтовані вікна, не пофарбована сходова клітка, хоча такі роботи були включені в акти приймання робіт.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_13 показав, що на посаді інженера - землевпорядника Стрілковицької сільської ради працює з 2002 року. В грудні 2010 січні 2011 року у Стрілковицькій сільській раді працівниками КРВ у Самбірському районі і м. Самборі проводилась ревізія. Відповідно до розпорядження сільського голови № 69-а від 23 грудня
2010 року «Про утворення комісії по проведенню контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу - дитсадок в селі Стрілковичі» було утворено відповідну комісію та призначено його головою. Як голова комісії він був присутній при прведенні контрольних обмірів, підписував акти, хоча в них не були включені роботи, які частково були виконані, а в окремих актах виконаних робіт були зазначені роботи, які фактично виконані не були: не вмонтовані двері, не зроблені відкоси на стінах, повністю не була викладена плитка. Всі будівельні матерали були в наявності. Проте приміщення опалювалось, працювала паливна.
Аналогічні показання в судовому засіданні дали свідки ОСОБА_14 , ОСОБА_9 і ствердили, що своїм підписом засвідчили лише свою присутність під час проведення контрольних обмірів, а за правильність складання такого відповідати не можуть, оскільки не являються спеціалістами. Зокрема, свідок ОСОБА_9 показала, що, окрім зазначених невиконаних робіт, включених в акти виконаних робіт, повністю не була проведена побілка стін. Затримки з проведенням оплати за виконані роботи не було. Виплата проводилась після прийняття актів виконаних робіт. Здійснювалось будівництво пральні, хоча такі роботи в жодних актіх не обліковувались.
Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_18 , показала, що на посаді головного бухгалтера Приватного підприємства Архітектурна проектна творча майстерня Марко працює з 03 жовтня 2005 року.
Впродовж 2009-2010 р.р. від Стрілковицької сільської ради Самбірського району на рахунок ПП АПТМ Марко поступили кошти за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в сумі 597 338 грн. 67 коп., зокрема, 30.06.2009 року 24 346,81 грн., 18.06.2009 року 15 217,00 грн., 27.10.2009 року 52 100,00 грн., 30.11.2009 року 108 336,00 грн., 09.08.2010 року 103 109,82 грн., 21.09.2010 року 150 476,04 грн., 24.11.2010 року 143 753,00 грн.
Отримані впродовж 2009-2010 рр. від Стрілковицької сільської ради Самбірського району кошти були використанні на придбання матеріалів, виплату заробітної плати, оплату електроенергії, виплату винагороди по цивільно-правових договорах, сплату податків по даному об`єкту, оскільки впродовж зазначеного періоду приватним підприємством АПТМ «Марко» інших будівельних робіт не проводилось.
Зокрема, згідно опрацьованих первинних бухгалтерських документів, що підтверджують використання отриманих від сільської ради коштів, витрати підприємства з 01.07.2009 року по 12.04.2011 року склали 544 815 грн. 70 коп.
Впродовж 2009 року підприємством виттрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги 72 062,77 грн., виплачено заробітної плати 12 792, 31 грн., сплату податків із заробітної плати 4 138, 79 грн., сплачено єдиний податок 19 999,98 грн., а всього здійснено видатків на суму 108 993,85 грн.
Впродовж 2010 року підприємством витрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги 13 3974, 13 грн., виплачено заробітну плату і винагороду на суму 56 880,00 грн., сплачено податків із заробітної плати 19 868, 72 грн., сплачено єдиний податок 39 733, 88 грн., а всього на загальну суму 250 456, 73 грн.
Впродовж 2011 року, до 01 квітня 2011 року підприємством витрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги 144 892, 22 грн., виплачено заробітну плату і винагороду на суму 39 600,00 гривень, сплачено податків із заробітної плати 14018,40 грн., сплачено єдиний податок 29 179, 74 грн., а всього на загальну суму 227 690, 36 грн.
Таким чином, згідно даних бухгалтерського обліку видатки підприємства за період 01.07.2009 року 12.04.2011 року склали 587 140 грн. 94 коп.
З приводу розбіжностей щодо здійснених видатків згідно даних бухгалтерського обліку (587 140 грн. 94 коп.) та даними згідно первинних бухгалтерських документів (544 815 грн.
70 коп.), показала, що в першу суму ввійшли кошти єдиного податку за січень, лютий 2011 року, які фактично підприємством не сплачені, однак по бухгалтерському обліку даний платіж являється відстроченим податковим зобов`язанням, який вона відносить до видатків. Таким чином, фактичні видатки здійснені підприємством, що підтверджуються первинними бухгалтерськими документами - 544 815 грн. 70 коп.
Ствердила, що до кінця 2010 року запланована реконструкція не була завершена із-за відсутності коштів на виконання робіт.Тому витрати залишились по балансу і перейшли у якості перехідного сальда на 2011 рік. Із за нестачі коштів певний обсяг робіт виконувався за готівку за рахунок інших коштів, які поступали від інших замовників. Після чого чеки за придбані будівельні матеріали здавалися в бухгалтерію, складалися авансові звіти в середньому на 60000 грн. Такі фінансові операції передбачені Статутом підприємства. Закупку будівельних матеріалв здійснював сам ОСОБА_4 . В квітні 2011 року на підприємстві проводилась ревізія окремих питань фінансово господарської діяльності за період 2009 2010 років та 1 ий квартал
2011 року, в ході якої будь якого привласнення коштів Стрілковицької сільської ради виявлено не було.
Свідок ОСОБА_19 у судовому засіданні ствердив, що працював виконробом на реконструкції дитячого садка у с.Стрілковичі з листопада 2010 року по 01січня 2011 року згідно підписаного між ним та ПП Марко договору. При проведенні контрольних обмірів був у складі комісії і підписував акт. При складанні акту не були включені роботи, які частково були виконані. Претензій до проведення контрольних обмірів не мав. Контрольні обміри відповідають дійсним обставинам справи.
Свідки ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 ,
ОСОБА_25 ствердили, що в зимовий період 2011 року у зв`язку з незавершенням по реконструкції будівельних робіт в дитячому садку с. Стрілковичі Самбірського району Львівської області здійснювали певний обсяг робіт: шпаклювали стелю, стіни, викладали на підлогу керамічну плитку, вмонтовували двері та вікна.
Їхні показання пітвердив в судовому засіданні свідок ОСОБА_26 і показав, що за виконану роботу ОСОБА_20 заплатив йому 1600 грн.
Допитаний на досудовому слідстві свідок ОСОБА_27 ствердив, що працював слідчим Самбірської міжрайонної прокуратури. Ним проводилось розслідування даної кримінальної справи, На досудовому слідстві ОСОБА_4 свою вину визнавав частково.
Із Договорів №01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладених між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району в особі сільського голови ОСОБА_5 , та ПП АПТМ Марко в особі директора ОСОБА_4 , убачається, що замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання виконати реконструкцію дитячого садка в школу-дитсадок у селі Стрілковичі Самбірського району Львівської області. Відповідно до п. 2.4 договору оплата виконаних робіт здійснюється на підставі актів здачі-приймання виконаних робіт у 5-денний термін після їх приймання, (т.3, а.с.244-247, т.5, а.с.170-174).
Актом від 06. 01. 2011 року проведено звірку взаєморозрахунків між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством Архітектурна проектна творча майстерня Марко встановлено позитивне сальдо на користь Стрілковицької сільської ради на суму 358 299,07 грн.( (т.1, а.с. 10).
Внаслідок проведених контрольних обмірів по реконструкції дитячого садка в
с. Стрілковичі Самбірського району встановлено, ПП АПТМ «Марко» по актах приймання виконаних робіт завищено вартість робіт на загальну суму 358299, 07 грн. (т.1, а.с. 11 56).
Із висновку № 3641 судової почеркознавчої експертизи від 04 жовтня 2011 року убачається, що підписи від імені ОСОБА_4 , розташовані в графі АПТМ Марко перед прізвищем ОСОБА_4 на акті проведення звірки розрахунків від 06.01 2011 року та у верхньому правому куті першої сторінки акта контрольних обмірів фактично виконаний робіт від
06.01 2011 року після слів «погоджено керівник АПТМ « Марко» ОСОБА_4 виконані однією особою.
Підписи від імені ОСОБА_28 , розташовані в графі « керівник АПТМ «Марко» перед прізвищем ОСОБА_4 на акті звірки розрахунків від 06.01 2011 року та у верхньому правому куті першої сторінки акта контрольних обмірів фактично виконаних робіт від 06.01 2011 року після слів « погоджено керівник АПТМ «Марко» ОСОБА_4 і експериментальні зразки підписів ОСОБА_4 , наявні у матеріалах справи, виконані різними особами.(т.6, а.с. 144 148).
Із протоколу огляду місця події від 11.01.2011 року та протоколу огляду речових доказів документів, вилучених у Стрілковицькій сільській раді Самбірського району від 22.04.2011 року, убачається, що в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за період 2009-2010рр., на підставі яких здійснювалась оплата робіт по реконструкції дитячого садка, внесено дані про виконання робіт, які не підтверджено контрольними обмірами під час ревізії КРВ. Акти приймання виконаних будівельних робіт підписані від імені директора ПП АПТМ Марко ОСОБА_4 та Стрілковицького сільського голови ОСОБА_5 (т.1 а.с. 7-9).
Згідно акту ревізії № 21-38/2 використання і збереження бюджетних коштів і майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради від 18.01.2011 року за період з 01.04.2009 року по
30.11.2010 року убачається, що проведеними контрольними обмірами виконаних по реконструкції робіт в дитячому садку с.Стрілковичі Самбірського району встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в, та фактично виконаними роботами на загальну суму 352 058,07 грн., в тому числі, за 2009 рік 79 794,74 грн., за 2010 рік - 272 263,33 грн., чим порушено п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-2000 Правила визначення вартості будівництва, затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 року № 174.
Перевіркою дотримання умов застосування розміру прибутку та адміністративних витрат приватним підприємством АПТМ Марко встановлено їх завищення в окремих актах виконаних підрядних робіт за обревізований період на загальну суму 6 241,00 грн.
Так, відповідно до п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000 по будовах (об`єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки. Такі показники наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000 (за видами будівництва таблиця 1, за видами робіт таблиця 2).
Однак приватним підприємством АПТМ Марко в окремих актах виконаних робіт застосовано розмір прибутку 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку 2,71 грн./люд.год., як для об`єктів комунального майна. Внаслідок чого виконавцем завищено вартість виконаних робіт на суму 5 231,00 грн. (в т.ч Є.П.), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року 827,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року 2 260,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року 750,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року 1 349,00 грн.
Аналогічно ПП АПТМ Марко в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 застосовано розмір адміністративних витрат 1,38 грн./люд. год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об`єктів соціальної сфери комунального призначення, внаслідок чого підрядником завищено вартість виконаних робіт на суму 1 010 грн. ( в т.ч. Є.П.), а саме: в акті №1 за листопад 2009 року 160,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року 437,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року 144,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року 269,00 грн.
Внаслідок оплати Стрілковицькою сільською радою завищеної вартості та обсягів відповідних робіт завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 358 299,07 грн., зокрема:
1. з акту приймання виконаних будівельних робіт № 65/06-2009 за червень 2009 року відомо про дані про виконання будівельних робіт, які не були виконаними, а саме:
- поліпшене штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 37 кв. м. на суми прямих витрат 703,40 грн.;
- поліпшене штукатурення поверхонь стель в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 256,0 кв. м. на суми прямих витрат 4 928,46 грн.;
- протравлення цементної штукатурки нейтралізуючим розчином в кількості 2100 кв.м. на суму прямих витрат 1 354,92 грн. ;
- навішування водостічних відливів з виготовленням на місці з драбин та помостів в кількості 16 кв.м. на суму прямих витрат 1 145,46 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 8 132,43 грн., а з урахуванням комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 21 376,14 гривень.
2. З акту приймання виконаних будівельних робіт № 16/10-2009 за жовтень 2009 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме:
- улаштування суцільної теплоізоляції та звукоізоляції з плит або матів мінераловатних або скловолокнистих в кількості 312 кв. м на суми прямих витрат 9 914,0 грн.;
- шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою в кількості 600 кв. м на суми прямих витрат 14 806,00 грн. ;
Окрім того, для виконання робіт по шпаклюванню стель використано шпаклівку Церозит, згідно пред`явленої накладної № 3888 вартістю 1,44 грн. за 1 кг (без ПДВ), проте, в даному акті приймання виконаних будівельних робіт вказано вартість 5,90 грн. (без ПДВ), внаслідок чого зайво виставлено Стрілковицькій сільській раді до оплати 7 500,00 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 32 220,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 39 251,00 гривень.
3. З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за листопад 2009 року відомо про дані про вартість двох котлів електричних 30 квт в комплекті із запірною арматурою і фітингами на суму 27 015,00 грн.(без ПДВ), проте згідно пред`явленої для звірки накладної №16-08 на придбання котлів, ціна на котли складає 11 042,18 грн.( без ПДВ). Внаслідок вищенаведеного приватним підприємством АПТМ Марко зайво виставлено до оплати Стрілковицькій сільській раді вартість котлів на суму 19 167,60 грн.(з ПДВ).
4. З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за липень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними, а саме:
- установка котлів опалювальних електричних в кількості 2 шт. на суми прямих витрат
1 284,00грн. ;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 637,2 кв. м на суми прямих витрат 16 229,00грн. ;
- поручні в кількості 18,36 м на суми прямих витрат 283,00 грн.;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 50,0 кв. м. на суми прямих витрат 1 273,00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1 шт. на суми прямих витрат
791, 00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1шт. на суми прямих витрат 516,00грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 20 377,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 31 390,80 гривень.
5. З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними, а саме :
- облицювання поверхонь стін керамічними глазурованими плитками з карнизними, плінтусними і кутовими елементами в житлових будівлях по цеглі і бетону в кількості140 кв. м на суми прямих витрат 16 369,00 грн. ;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стін по штукатурці в кількості 1100 кв. м на суми прямих витрат 27 593,00 грн.;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стель по штукатурці в кількості 600 кв. м. на суми прямих витрат 18 635,00 грн.;
- заповнення прорізів у кам`яних стінах дверними блоками з металопластику, площа прорізу до 2 кв. м в кількості 55,3 кв. м на суми прямих витрат 15362, 00 грн.;
- установлення наличників в кількості 35 м на суми прямих витрат 424,00 грн. ;
- установлення дверних (віконних) наборів урізних (шпінгалети дверні, ручки-закрутки дверні балконні, ручки-засувки дверні)в кількості 32 шт. на суми прямих витрат 3 680,00 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 82 063,00грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 135 933,92 грн.
6. З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме :
- улаштування покриття з керамічних плиток на розчині в кількості 145 кв. м на суми прямих витрат 18 913,00 грн ;
- облицювання поверхонь рядовими керамічними глазурованими плитками без карнизних, плінтусних і кутових елементів без установлення плиток туалетного гарнітуру по цеглі і бетону в кількості 37 кв. м на суму прямих витрат 5 085,00 грн. ;
- улаштування покриття сходів з керамічних плиток на розчині в кількості 25 кв. м. на суми прямих витрат 3261,00 грн. ;
- улаштування під покриття підлоги основи із фанери в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 10215,00 грн.;
- улаштування покриття з штучного паркету без жилок цвяхах в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 34 156,00 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 71 630,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, коштів на доплату різниці в розмірі страхових внесків у Пенсійний фонд України, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 104 938,61 грн.
Крім того, в порушення п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000, згідно якого по будовах (об`єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки, які наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000, в окремих актах виконаних робіт застосував завідомо недостовірний розмір прибутку 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку 2,71 грн./люд.год., як для об`єктів комунального майна, внаслідок чого завищив вартість виконаних робіт на суму 5 231,00 грн. (в тому числі, єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року 827,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року 2 260,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року 750,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року 1 349,00 грн.
Аналогічно ОСОБА_4 в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 внесено завідомо недостовірний розмір адміністративних витрат 1,38 грн./люд.год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об`єктів соціальної сфери комунального призначення, внаслідок чого завищено вартість виконаних робіт на суму 1010 грн. ( в т.ч. єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року 160,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року 437,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року 144,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року 269,00 грн.
Відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ Марко за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 «Видатки на капітальні вкладення» за КЕКВ 2143 Реконструкція інших об`єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі , у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень.
За період 2009-2010 років перераховано ПП Архітектурна проектна творча майстерня Марко Стрілковицькою сільською радою 597 338,67 грн.
Вищевказані акти приймання виконаних будівельних робіт ОСОБА_4 особисто підписав та скріпив печаткою приватного підприємства Архітектурна проектна творча майстерня Марко та передав службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району для підписання та перерахування коштів. (т.2 а.с. 3-196).
Наступним актом ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП Архітектурна проектна творча майстерня Марко за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року констатовано, що ревізію проведено за період з
06. 04. 2011 року по 12. 04. 2011 року та з 15. 04. 2011 року по 22. 04. 2011 року 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ Марко. Згідно укладеного між ПП АПТМ «Марко» та Стрілковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області договору від 25. 07. 2007 року вартість робіт по реконструкції дитячого садка становить 1200 000 грн. На виконання робіт по добудові до існуючої будівлі пральні та влаштування приміщення паливної, системи опалювання Стрілковицькою сільською радою в особоі сільського голови ОСОБА_5 та ПП АПТМ «Марко», в особі керівника ОСОБА_4 укладено договір від 01 жовтня 2010 року , яким визначено вартість робіт в розмірі 289983 грн. Згідно актів приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ 2В за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції використано коштів на загальну суму 106 526,48 грн., в тому числі на придбання матеріалв та оплату електроенергії 199212, 43 грн., сплачено податків і зборів до державних фондів на суму 66891, 33 грн., заробітна плата 10 768, 32 грн.
За період 2010 року витрати становлять 353 973, 82 грн., з яких на придбання будівельних матеріалів та оплату електроенергії 66891, 33 грн., заробітна плата 87870, 06 грн.
За 1 квартал 2011 року на виконання робіт по реконструкції ПП АПТМ «Марко» використано 81346, 06 грн., в тому числі, на придбання будівельних матеріалів та оплату електроенергії - 69904,1грн.
Всього за облікований період на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ Марко використано коштів на загальну суму 541846 грн. Всі витрати підтверджені даними бухгалтерського обліку та первинними документами.
Ревізією правильності визначення вартості виконаних будівельних робіт встановлено завищення вартості виконаних робіт на загальну суму 2593, 58 грн., що спричинило Стрілковицькій сільській раді Самбірського району матеріальну шкоду у вказаному розмірі. Дане порушення допущено з вини директора ОСОБА_4 , про що він зазначив у своєму письмовому поясненні, трактуючи арифметичною помилкою.
За вищевказану реконструкцію на розрахунковий рахунок ПП АПТМ «Марко» № НОМЕР_1 відповідно до оборотно сальдових відомостей та карточок рахунку 361 «Розрахунки з вітчизнями покупцями за виконані роботи» від Стрілковицької сільської ради поступили кошти в сумі 582121,67 грн. Кошти були використані за цільовим призначенням. Станом на 01. 04. 2011 року дебіторська заборгованість по розрахунках зі Стрілковицькою сільською радою Самбірського району становила 295217, 25 грн., кредиторська відсутня.
Загалом виявлене порушення призвело до заподіяння Стрілковицькій сільській раді Самбірського району матеріальної шкоди на суму 2593,58 грн., яке в ході ревізії не усунено
(т.6, а.с.32-56).
Із акту ревізії № 21-38/2 від 12.04.2011 року окремих питань використання і збереження бюджетних коштів та майна в Стрілковицькій сільській раді за період з 30.11.2010 року по 12.04.2011 року та долучених до нього матеріалів, вбачається, що підтверджено виконання впродовж січня-березня 2011 року підрядною організацією робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок на загальну суму 344 583 грн. 26 коп. Приватним підприємством АПТМ «Марко» пред`явлено акт приймання виконаних робіт за березень 2011 року на суму 58191,56 грн., однак замовником прийнято роботи тільки на суму 52785, 84 грн. Роботи з: улаштування лат (решетування) суцільних із дошок в кількості 32, 2 кв.м; улаштування прокладної гідроізоляції в один шар в кількості 32,2 кв.м; улаштування лат (решетування) з прозорами із брусків з покрівлею з листової сталі в кількості 32, 2 кв.м улаштування покриття з профнастилу в кількості 32,2 кв.м на загальну суму 5405, 72 грн., включаюи загальновиробничі витрати, інші супутні витрати, прибуток, податки, збори, обов`язкові платежі, замовником не прийняті, про що зроблено запис в даному акті, який підписано сільським головою ОСОБА_5 та скріплено відтиском печатки.
Роботи по влаштуванню відмостки навколо будівлі дитячого садка виконані неякісно: відмостка повністю піддалась руйнації внаслідок кліматичних умов і підлягає переробці. Сума робіт, що підлягає переробці, становить 10346, 62 грн. Зазначене порушення допущено з вини Виконавця.
Станом на 12.04.2011 року по даних бухгалтерського обліку Стрілковицької сільської ради рахується дебіторська заборгованість перед ПП АПТМ «Марко» по виконанні робіт з реконструкції дитячого садка в школу дитячий садок в с. Стрілковичі в сумі 13715, 81 грн. (т.5 а.с.36-90).
Згідно акту б/н приймання виконаних будівельних робіт за березень 2011 року, відомо, що додатково прийнято та підписано замовником виконання робіт у відшкодування заподіяних збитків на суму 5 364 гривні 79 коп. (т.5 а.с.229-231).
Із висновку проведеної по справі судової будівельно технічної експертизи № 4503 від 27.04 2012 року зі складеним зведеним кошторисним розрахунком вартості будівництва убачається, що ринкова вартість виконаних робіт на обєкті Реконструкція дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі становить 824 309 гривень.
Встановити, чи були виконані на об`єкті «Реконструкція дитячого садка в школу дитсадок» в с. Стрілковичі Самбірського району Львівської області роботи, про які йдеться у звітній інформації, а саме в 11 актах виконаних робіт за період з травня 2009 року по червень 2011 року та в акті контрольних обмірів від 06. 01. 2011 року станом на 06. 01. 2011 року не вдається можливим у зв`язку з тим, що експерт не оглядав даний об`єкт на звітну дату.
Встановити, в якому обсязі виконані будівельні роботи по реконструкції дитячого садка в школу інтернат в селі Стрілковичі Самбірського району Львівської області в порівнянні з кошторисною документацією не надається можливим у зв`язку з відсутністю такої документації у матеріалах справи. (т.6, а.с.168 182).
Під час розгляду даної справи призначалась судово-економічна експертиза, проведення якої доручалось Київському науково-дослідному інституту судових експертиз, згідно висновку якої від 21.11.2014 року, з урахуванням висновків судової будівельно-технічної експертизи
№ 4503 від 27.04. 2012 року убачається, що завищено вартість виконаних робіт по об`єкту «Реконструкція дитячого садка в школу-дитячий садок в с.Стрілковичі Самбірського району Львівської області» на суму 81 881,62 грн., де прямі витрати складають 60539, 78 грн. та максимально можливі інші витрати, отримані розрахунковим шляхом 21341, 84 грн., зокрема:
-по акту №65/06-2009 за червень 2009 року 4 816,88 грн.;
-по акту №1 за липень 2010 року 1 734,68 грн.;
-по акту №1 за серпень 2010 року 26 014,46 грн.;
-по акту № 1 за жовтень 2010 року 49 315,60 грн.
Загальна вартість прийнятих робіт згідно з актами приймання виконаних підрядних виконаних робіт по об`єкту з реконструкції дитячого садка в школу дитячий садок в с.Стрілковичі Самбірського району Львівської області становить 1661810, 67 грн. Документально підтверджується перерахуванням Стрілковицькою сільською радою за договором № 01/ 07 2007 від 16 липня 2007р. приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» коштів на загальну суму 1317227, 41 грн.
Із урахуванням висновків судової будівельно технічної експертизи № 4503 від
27.04. 2012 року по об`єкту «Реконструкція дитячого садка в школу - дитячий садок» в
с. Стрілковичі Самбірського району станом на час проведення експертизи, вартість виконаних робіт становить 1579928, 98 грн., за які фактично було сплачено 1317227, 41 грн.
У акті ревізії завдання матеріальної шкоди (збитків) на суму 358299, 07 грн. встановлено внаслідок оплати Стрілковицькою сільською радою підрядникові ПП АПТМ «Марко» завищеної вартості та обсягів відповідних робіт. Проте такий розмір заподіяної шкоди не підтверджується, оскільки всього по об`єкту було виконано робіт на 262701, 57 грн. більше, ніж оплачено. (т. 7, а.с. 211 220).
Згідно довідки по ПП АПТМ Марко убачається, що керівником приватного підприємства АПТМ Марко є ОСОБА_4 , (т.1 а.с.75).
Із протоколу обшуку від 18.03.2011 року та протоколу огляду речових доказів документів від 22.04.2011 року, вилучених у ПП АПТМ Марко, відомо, що згідно п.1.3 Статуту, засновником (власником) підприємства є громадянин ОСОБА_4 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 , паспорт серії НОМЕР_3 , виданий Самбірським МВ УМВС України у Львівській області 28 квітня 1998 року. (т. 3, а.с. 244 247).
Відповідно до п.6.1 Статуту управління та контроль за діяльністю підприємства здійснюють засновник та директор. Пунктом 6.2.1 Статуту передбачені виключні повноваження засновника, серед яких визначення порядку використання прибутку. Відповідно до п.6.2.3 Статуту, засновник може прийняти рішення про передачу частини своїх повноважень до компетенції Директора. Засновник сам може бути директором, до повноважень якого відповідно до п.6.3.1 належить, зокрема, право на оперативне керівництво поточною діяльністю підприємства, укладення від імені договорів, розпорядження коштами підприємства, прийняття та звільнення з роботи працівників підприємства і інші.(т.1, а.с. 65 62).
Згідно протоколу виїмки від 21.03.2011 року та протоколом огляду речового доказу від 22.04.2011 року наказів по ПП АПТМ Марко за 2005-2010рр., відомо, що всі накази підписані ОСОБА_4 як керівником (директором) ПП АПТМ Марко. (т.5 а.с.178-180).
Із копії рішення Стрілковицької сільської ради Самбірського району №2 від 11.04.2006 року Про визнання повноважень сільського голови Стрілковицької сільської ради, вбачається, що повноваження Стрілковицького сільського голови ОСОБА_5 обраної 26 березня 2006 року, слід вважати чинними з 11 квітня 2006 року. (т.1 а.с.138).
Рішенням Стрілковицької сільської ради Самбірського району № 2 від 16.11.2010 року «Про визнання повноважень сільського голови Стрілковицької сільської ради» констатовано, що повноваження Стрілковицького сільського голови ОСОБА_5 обраної 30 жовтня 2010 року, слід вважати чинними з 16 листопада 2010 року, (т.1 а.с.139).
В ході судового розгляду справи у відповідності до ст. 281 КПК України виникла необхідність повернути справу на додаткове розслідування, оскільки усупереч вимог ст. 22 КПК України досудове слідство по справі велося неповно, без всебічного дослідження всіх обставин справи і ці прогалини не можуть бути усунені в судовому засіданні.
Заслухавши думку прокурора, захисника підсудного ОСОБА_4 ОСОБА_6 , підсудних ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , суд приходить до висновку, що без повного та об`єктивного дослідження обставин щодо визначення наявності заподіяної Стрілковицькій сільській раді майнової шкоди неправомірними діями підсудних, її розміру, чи відсутності такої, неможливо постановити вирок у справі, а тому справу необхідно скерувати на додаткове розслідування, виходячи з наступного.
Згідно ст. 22 КПК України в редакції 1960 року органи досудового слідства зобов`язані повно, всебічно дослідити всі обставини справи і, дійшовши до висновку про винуватість обвинувачених в інкримінованих їм злочинах, повинні обґрунтувати його достовірними і безсумнівними доказами. У справі не повинно бути залишених без правової оцінки слідчого чи прокурора обставин, які мають значення для правильного та однозначного розуміння зібраних по справі доказів.
Такі вимоги закріплені і п. 8 Постанови Пленуму Верховного суду України від 11 02 2005 року №2 «Про практику застосування судами України законодавства, що регулює повернення кримінальної справи на додаткове розслідування ці стадії судового розгляду справи, в якому зазначено, що скерування справи на додаткове розслідування допусається з мотивів неповноти чи нправильності досудового слідства.
Досудове слідство визнається неповним, якщо під час його провадження усупереч вимогам ст.ст. 22 і 64 КПК (1001 05) не були досліджені або були поверхово чи однобічно досліджені обставини, які мають істотне значення для правильного вирішення справи (не були допитані певні особи, не витребувані й не досліджені документи, речові та інші докази для підтвердження чи спростування таких обставин, не вияснений спосіб вчинення злочину, розмір збитку, наявність причинного зв`язку між діяннями і шкідливими наслідками, із матеріалів справи не можна визначити форму провини і мотиви дій обвинуваченого (підсудного), залишилися нез`ясованими причини істотних суперечностейу доказах, на яких засноване обвинувачення, всебічно не перевірені заявлення обвинуваченого і всі інші версії, що спростовують обвинувачення тощо).
Неправильним досудове слідство визнається у разі, коли органи досудового слідства при вчиненні процесуальних дій і прийнятті процесуальних рішень були неправильно застосовані або безпідставно не застосовані норми кримінально процесуального чи кримінального закону і без усунення цих порушень справа не може бути розглянути в суді.
Згідно п. 9 цієї постанови відповідно до ч. 1 ст. 281 КПК (1003 05) повернення справи на досудове розслідування зі стадії судового розгляду допускається лише тоді, коли неповнота чи неправильність досудового слідства не може бути усунута в судовому засіданні.
Так, в ході досудового слідства не будо проведено ряд слідчих дій та оперативно пошукових міроприємств, спрямованих на всебічне, повне і об`єктивне дослідження обставин справи, а саме:
-не перевірено, яким саме способом, за чиї кошти завершувались роботи по реконструкції дитячого садка в школу дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району;
-не визначено обсягу та виду цих робіт, їх вартості, порядку проведення виплат, їх облікування;
-не усунено суперечностей, що містяться у проведених по даній справі експертизах щодо розміру заподіяної шкоди Стрілковицькій сільській раді та об`єктивно не визначено такого розміру чи не спростовано взагалі наявність такої шкоди.
За таких обставин суд приходить до висновку, що кримінальну справу слід повернути на додаткове розслідування з мотивів неповноти досудового слідства, яка не може бути усунена в судовому засіданні.
При проведенні досудового слідства необхідно:
-із урахуванням допиту ОСОБА_5 свідків: ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 встановити, які саме особи приймали участь у завершенні робіт по реконструкції в дитячому садку в с. Стрілковичі Самбірського району, які роботи ними здійснювались, на підставі чого, чим була викликана необхідність у проведенні таких робіт і як здійснювалась оплата;
-допитати даних свідків з приводу проведення ними завершальних робіт по реконструкції дитячого садка та проведення оплати;
-з метою підтвердження чи спростування показань підсудного ОСОБА_4 встановити, чи укладались з вищезгаданими свідками, що проводили роботи по завершенні реконструкції дитячого садка, та ПП АПТМ «Марко» будь які угоди на виконання таких робіт. Якщо так, встановити, якою неохідністю було їх укладення та провести їх виїмку.
-якщо такі роботи проводились за рахунок ПП АПТМ «Марко», провести виїмку необхідних підтверджуючих документів з цього приводу та надати встановленій обставині належну правову оцінку у зв`язку з пред`явленим ОСОБА_4 та ОСОБА_5 обвинуваченням;
-з участю свідків, що завершували реконструкцію об`єкту, підсудних, спеціалістів та експертів провести огляд приміщення школи дитсадка, в процесі якого встановити, які саме роботи були виконані силами таких свідків, визначити їх обсяг, вартість станом на час їх проведення, кількість та вид витрачених на ці видм робіт будівельних матеріалів, їх придбання та вартість;
-в підтвердження укладеного між Стрілковицькою сільською радою, в особі сільського голови ОСОБА_5 , та приватним підприємством АПТМ Марко в особі ОСОБА_4 , договору від 01 жовтня 2010 року №01/09-2010 встановити, які саме роботи станом на час проведення контрольних обмірів були виконані по добудові до існуючої будівлі школи - дитсадка одноповерхової споруди пральні та влаштування приміщення паливної, системи опалення, визначити їх обсяг та вартість та встановити причину невключення в акти приймання робіт;
-після отримання даних та з метою усунення протиріч в наявних у справі актах: контрольних обмірів фактично виконаних робіт від 06. 01. 2011 року, № 21- 38/2 від 18. 01. 2011 року та № 07 26/ 13 від 22 квітня 2011 року, проведених судових експертизах щодо обсягу невиконаних будівельних робіт, у випадку необхідності провести комплексну будівельно технічну та економічну експертизу на предмет встановлення обсягу виконаних ПП АПТМ «Марко» по реконструкції дитячого садка в с.Стрілковичі Самбірського району, їх вартісної оцінки, джерела фінансування та порядку і часу здійснення виплат, розміру заподіяної шкоди Стрілковицькій сільській раді чи відсутності такої із урахуванням наявної у справі відповіді заступника міністра Мінрегінбуду щодо застосування коефіцієнту розміру прибутку.(т.7, а.с. ..) та провести інші слідчі дії, потреба у яких виникне у ході додаткового розслідування, оскільки така неповнота попереднього слідства залишає сумнів, вона не може бути усунена в судовому засіданні і позбавляє суд з упевненістю реконструювати досліджувану подію та з безсумнівністю дійти висновку про винність або невинуватість підсудних, форму їхньої провини і зв`язок їхніх дій зі шкідливими наслідками, що настали, а, отже, правильно вирішити кримінальну справу.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 22, 64, 273, 281 КПК України (в редакції 1960 року) суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_4 за ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 КК України та ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 367 КК України направити Самбірському міжрайонному прокурору Львівської області для проведення додаткового розслідування, в ході якого необхідно в повному обсязі виконати вказівки суду та провести інші слідчі дії, у проведенні яких виникне необхідність в процесі розслідування.
Запобіжний захід ОСОБА_4 та ОСОБА_5 залишити попередній підписку про невиїзд з постійного місця проживання.
На постанову суду може бути подана апеляція до апеляційного суду Львівської області через Самбірський міськрайонний суд Львівської області протягом семи діб з моменту проголошення.
Суддя
Суд | Самбірський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 48871892 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Самбірський міськрайонний суд Львівської області
Карнасевич Г. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні