Рішення
від 13.08.2015 по справі 917/1551/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.08.2015 р. Справа №917/1551/15

За позовом Публічного акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк», вул.Набережна Перемоги, 50, м.Дніпропетровськ, 49094, адреса для листування : а/с 1800, м.Дніпропетровськ, 49027

до Товариства з обмежною відповідальністю «Торговий дім «Атріа», вул.Лавчанська, буд.2, м.Полтава, Полтавська область, 360008

про стягнення 19622,17 грн.

Суддя Киричук О.А.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1, дов. №8537-К-О від 17.11.2014 р.,

від відповідача: не з'явились.

Розглядається позовна заява про стягнення заборгованості за договором банківського обслуговування б/н від 31.05.2013 року в сумі 19622,17 грн., з яких: 11259,27 грн. - сума основного боргу, 4108,33 грн. - проценти за користування кредитом, 3410,26 грн. - пеня, 844,31 грн. - комісія за користування кредитом.

Позивач в обгрунтування позову вказує, що відповідач не виконав належним чином свої договірні зобов'язання, внаслідок чого утворилась заборгованість, яка до цього часу не погашена.

В судове засідання 13.08.2015 року позивачем через канцелярію суду надано письмові пояснення до позовної заяви.

Відповідач відзив на позов не надав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про час, день та місце судового засідання.. (Ухвала, що направлялася відповідачу за вказаною в позові та витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців адресою, повернулася до суду з відміткою пошти про закінчення строку зберігання.

Згідно з п. 3.9.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.)

Керуючись ст.75 ГПК України, суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір за наявними у справі матеріалами.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд встановив:

Як зазначає позивач та підтверджується матеріалами справи, 31.05.2013 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АТРІА» (надалі по тексту - відповідач) було підписано заяву про відкриття поточного рахунку у Публічному акціонерному товаристві Комерційному банку «ПриватБанк» (надалі по тексту - позивач). Згідно заяви відповідач приєднався до «Умов та правил надання банківських послуг», Тарифів банку, що розміщені в мережі Інтернет, які разом із заявою складають договір банківського обслуговування б/н від 31.05.2013 року, відповідно до умов якого відповідачу було встановлено кредитний ліміт на поточний рахунок 26005054609231 в електронному вигляді через встановлені засоби електронного зв'язку банку і клієнта, що визначено та врегульовано «Умовами та правилами надання банківських послуг» (далі - Умови).

Згідно з п.3.2.1.1.16 Умов, при укладанні договорів і угод, чи вчиненні інших дій, що свідчать про приєднання клієнта до «Умов та правил надання банківських послуг» (або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки», або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк/Інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовій, або електронній інформацією, або в будь-якій інішій формі) банк і клієнт допускають використання підписів клієнта у вигляді електронного цифрового підпису та/або підтвердження через пароль, спрямований банком через верифікований номер телефону, який належить уповноваженій особі клієнта з правом «першого» підпису. Підписання договорів і угод таким чином прирівнюється до укладання договорів та угод у письмовій формі.

Відповідно до ст.626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямованих на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно з ч.1, ч.2 ст.639 ЦК України договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом. Якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.

Тобто, укладений між сторонами у справі кредитний договір не суперечить чинному законодавству, укладений у письмові формі, а своїм підписом в графі «Підпис» на заяві що разом з Умовами складає кредитний договір, відповідач підтвердив свою згоду з умовами даного кредитного договору.

Відповідно до п.3.2.1.1.1 Умов, кредитний ліміт на поточний рахунок надається на поповнення обігових коштів та здійснення поточних платежів клієнта, в межах кредитного ліміту. Про розмір ліміту банк повідомляє клієнта на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку банка та клієнта.

Пунктом .3.2.1.1.3 Умов, кредит надається в обмін на зобов'язання клієнта щодо його повернення, сплаті процентів та винагороди.

Відповідно до п.3.2.1.1.6 Умов, ліміт може бути змінений банком в односторонньому порядку передбаченому «Умовами і правилами надання банківських послуг», у разі зниження надходжень грошових коштів на поточний рахунок або настання інших факторів передбачених внутрішніми нормативними документами банку. Підписавши угоду, клієнт висловлює свою згоду на те, що зміна ліміту проводиться банком в односторонньому порядку шляхом повідомлення клієнта на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку банку і клієнта.

Згідно з п.3.2.1.1.8 Умов, проведення платежів Клієнта у порядку обслуговування кредитного ліміту, проводиться Банком протягом одного року з моменту підписання угоди про приєднання Клієнта до «Умов і правил надання банківських послуг» (або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки» або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк/інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовій або електронній інформацією або в будь-якій іншій формі - «Угода»).

Як свідчить довідка від 16.06.2015 року про розмір встановленого кредитного ліміту, відповідачу 14.07.2014 року встановлено кредитний ліміт у розмірі 15000 грн.

Пунктом 3.2.1.4 Умов затверджено порядок розрахунків, за користування кредитом в період з дати виникнення дебетового сальдо на поточному рахунку клієнта при закритті банківського дня клієнт виплачує проценти, виходячи з процентної ставки, розмір якої залежить від строку користування кредитом (диференційована процентна ставка).

За період користування кредитом з моменту виникнення дебетового сальдо до дати обнулення дебетового сальдо в одну з дат з наступного 20-го до 25-го числа місяця (надалі - «період, в який дебетове сальдо підлягає обнуленню»), розрахунок процентів здійснюється за процентною ставкою в розмірі, 0% річних від суми залишку непогашеної заборгованості.

При необнуленні дебетового сальдо в одну з дат періоду, в якому дебетове сальдо підлягає обнуленню, протягом 90 днів з останньої дати періоду в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, клієнт виплачує банку за користування кредитом проценти в розмірі 36,00% річних, починаючи з останньої дати періоду, в яку дебетове сальдо підлягало обнуленню.

У випадку непогашення кредиту протягом 90 днів з дати закінчення періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, починаючи з 91-го дня після дати закінчення періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, кредит вважається простроченим, а грошові зобов'язання клієнта щодо погашення заборгованості вважається порушеними. При порушенні Клієнтом будь-якого з грошового зобов'язання клієнт сплачує банку відсотки за користування кредитом у розмірі 56 (п'ятдесят шість) % річних від суми залишку непогашеної заборгованості. У разі порушення клієнтом будь-якого з грошових зобов'язань і при реалізації права банку на встановлення іншого строку повернення кредиту, передбаченого Умовами і правилами надання банківських послуг, клієнт сплачує банку пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми залишку непогашеної заборгованості за кожен день прострочення. Сплата пені здійснюється з дня, наступного за датою порушення зобов'язань.

Під «непогашенням кредиту» мається на увазі не виникнення на поточному рахунку нульового дебетового сальдо при закритті банківського дня.

Розрахунок відсотків за користування кредитом проводиться щодня, починаючи з моменту утворення на поточному рахунку дебетового сальдо при закритті банківського дня, за кількість днів користування кредитними коштами, виходячи з 360 днів у році. Розрахунок заборгованості проводиться до повного погашення заборгованості за кредитом, на суму залишку заборгованості за кредитом. День повернення кредиту в часовий інтервал нарахування відсотків не включається. Нарахування відсотків здйснюється в дату сплати.

При несплаті винагороди, відсотків у відповідні їм дати сплати, вони вважається простроченими.

Відповідно до п.3.2.1.2.3.4 Умов, банк має право при порушенні клієнтом будь-якого із зобов'язань, передбаченого Умовами, змінити умови кредитування - вимагати від клієнта дострокового повернення сплати відсотків за його користування, виконання інших зобов'язань за кредитом в повному обсязі.

Як зазначає позивач, Умови та Тарифи банку є такими, які були затверджені (актуалізовані) банком на момент ознайомлення з ними відповідачем та підписання договору, оскільки відповідні Умови є єдиними для всіх клієнтів банку.

На виконання умов договору позивач свої зобов'язання за договором виконав в повному обсязі, надавши відповідачу кредитний ліміт в розмірі 20000 грн., що підтверджується поданими доказами.

09.01.2015 року позивач звернувся до відповідача з претензією вих. №30531PLJ0S0S3, яка залишена без задоволення.

Згідно даних позивача, відповідач взяті на себе зобов'язання за договором не виконав, внаслідок чого у відповідача станом на 09.06.2015 року утворилась заборгованість за кредитом в сумі 11259,27 грн., тому вимога позивача про стягнення заборгованості є обгрунтованою та підлягає задоволенню.

Пунктом 3.2.1.6.1 Умов зазначено, що обслуговування кредитного ліміту на поточний рахунок Клієнта здійснюється з моменту подачі Клієнтом до Банку заяви на приєднання до «Умов та Правил надання банківських послуг» (або у формі «Заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки», або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк, або у формі паперовій або електронною інформацією, або в будь-якій іншій формі) та/або з моменту надання Клієнтом розрахункових документів на використання коштів у рамках кредитного Ліміту в межах зазначених у них сум, і діє в обсязі перерахованих засобів до повного виконання зобов'язань сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.193 ГПК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Згідно ст.526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст.530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

У відповідності до 3.2.1.5.1 Умов, при порушенні клієнтом будь-якого із обов'язань по сплаті відсотків за користування кредитом, передбачених Умовами п.п.3.2.1.2.2.2, 3.2.1.4.1, 3.2.1.4.2, 3.2.1.4.3, термінів повернення кредиту, передбачених п.п.3.2.1.1.8, 3.2.1.2.2.3,3.2.1.2.3.4 винагороди, передбаченого п.п.3.2.1.2.2.2, 3.2.1.4.4, 3.2.1.4.5, 3.2ю1.4.6 клієнт сплачує банку за кожний випадок порушення пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла в період, за який сплачується пеня, ( у % річних) від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу. А в разі реалізації банком права на встановлення іншого строку повернення кредиту, клієнт сплачує банку пеню у розмірі, зазначеному в п.3.2.1.4.1.3 від суми заборгованості за кожен день прострочення. Сплата пені здійснюється у гривні.

Згідно з п.6 ст.232 ГК України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня коли зобов'язання мало бути виконано. Відповідно до п.3.2.1.5.4 Умов нарахування неустойки за кожний випадок порушення зобов'язання, передбаченої п.3.2.1.5.1, 3.2.1.5.2, 3.2.1.5.3, здійснюється протягом 3 (трьох) років з дня, коли відповідне зобов'язання мало бути виконано Клієнтом.

В зв'язку з простроченням грошового зобов'язання, відповідачу нараховані: 4108,33 грн. - заборгованість по процентам за користування кредитом за період з 01.03.2014 року по 09.06.2015 року, 3410,26 грн. - пеня за несвоєчасність виконання зобов'язань за договором за період з 04.09.2013 року по 09.06.2015 року та 844,31 грн. - заборгованість по комісії за користування кредитом за період з 03.11.2014 року по 09.06.2015 року.

Відповідачем не спростовані обставини на які посилається позивач. Доказів сплати коштів за банківське обслуговування по кредитному договору суду не надано, таким чином, вимоги позивача про стягнення 11259,27 грн. основного боргу, 4108,33 грн. заборгованості по процентам за користування кредитом, 3410,26 грн. - пені, 844,31 грн. заборгованості по комісії за користування кредитом є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Судовий збір згідно ст.49 ГПК України, покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім АТРІА» (вул.Лавчанська, буд.2, м.Полтава, Полтавська область, 36008, Код ЄДРПОУ 38719199) на користь Публічного акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» (вул.Набережна Перемоги, 50, м.Дніпропетровськ, 49094, адреса для листування : а/с 1800, м.Дніпропетровськ, 49027, Код ЄДРПОУ 14360570) 11259,27 грн. основного боргу, 4108,33 грн. заборгованості по процентам за користування кредитом, 3410,26 грн. - пені, 844,31 грн. заборгованості по комісії за користування кредитом та 1827,00 грн. - витрат по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено


Суддя О.А.Киричук

Дата ухвалення рішення13.08.2015
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48876661
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 19622,17 грн

Судовий реєстр по справі —917/1551/15

Рішення від 13.08.2015

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні