ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33023 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" липня 2012 р. Справа № 5019/844/12
Господарський суд Рівненської області у складі судді Пашкевич І.О.,
при секретарі судових засідань ОСОБА_1,
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_2 ( довіреність № 1 від 10 січня 2011 року),
від відповідача: ОСОБА_3 (В.о. начальника Житлово-комунального підприємства «Млинівське»),
від прокуратури: ОСОБА_4 (посвідчення № 102 від 24.11.2011р.).
розглянувши матеріали справи за позовом Рівненського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Рівненській області
до Житлово-комунального підприємства «Млинівське»(далі ЖКП «Млинівське»)
про стягнення 18 451 грн. 48 коп.
Статті 20, 22, 91, 107 Господарського процесуального кодексу України сторонам роз'яснені.
Відводи з підстав визначених статтею 20 ГПК України відсутні.
Суть спору:
Рівненський міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Рівненській області звернувся до господарського суду з позовом до ЖКП «Млинівське»про стягнення 18 451 грн. 48 коп. збитків заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього середовища та раціональне використання водних ресурсів.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 25 травня 2012 року порушено провадження у справі №5019/844/12, розгляд якої призначено на 26 червня 2012 року.
Розпорядженням в.о керівника апарату суду ОСОБА_5 від 08 червня 2012 року, в зв'язку з перебуванням судді Бережнюк В.В. з 05.06.2012 року по 17.07.2012 року у відпустці та на підставі п.п. 3.1.12-3.1.13 Положення про автоматизовану систему документообігу суду призначено повторний автоматичний розподіл справи № 5019/844/12, за наслідками якого справа передана для розгляду судді Пашкевич І.О.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 26 червня 2012 року розгляд даної справи відкладено на 06 липня 2012 року, у зв'язку з неявкою від представника відповідача.
06 липня 2012 року в судовому засіданні оголошено перерву до 10 липня 2012 року.
10 липня 2012 року, через канцелярію суду від ЖКП «Млинівське»надійшла заява про розстрочку рішення по справі. В обґрунтування поданої заяви відповідач посилався на скрутне фінансове становище.
В судовому засіданні 10 липня 2012 року відповідач заявлений позов визнав.
Представник позивача позов визнав в повному обсязі та просив його задоволити.
Прокурор позов визнав в повному обсязі та просив його задоволити.
Суд вбачає, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду позовної заяви.
Заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
05 грудня 2011 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області в присутності головного інженера ЖКП «Млинівське»проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства у галузі охорони водних ресурсів.
Проведеною перевіркою виявлено факт порушення природоохоронного законодавства, про що складено відповідний акт перевірки виконання вимог природоохоронного законодавства від 05.12.2012 року, в якому зазначено, що згідно результатів лабораторних досліджень, які були здійснені відділом інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції в Рівненській області, за період з 01 січня 2011 року по 01 грудня 2011 року ЖКП «Млинівське»скинуло недостатньо очищені стічні води в об'ємі 72,028 тис.м.куб. з перевищенням встановлених нормативів (проект ГДС) по БПКп в 2,73 рази, по азоту амонійному - 5,76 раз, по завислих речових - 1,54 рази, по сульфатах - 1,87 раз, по фосфатах - 1,87 рази, по хлоридах -в 1,12 рази, що призвело до забруднення річки Іква, чим порушено вимоги статті 51 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та статтей 44, 70 Водного кодексу України.
Крім того, дані факти підтверджено протоколами вимірювання показників складу та властивостей вод від 14.04.2011р. № 63-11, від 01.07.2011р. № 137-11 та від 28.11.2011р. №247-11.
Відповідно до пункту 1.4 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 464 від 10.09.2008р., акт перевірки - це документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання.
Статтею 51 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" визначено, що підприємства, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію, повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.
Згідно ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та лімітів скидання забруднюючих речовин; не допускати заподіяння шкоди об'єктам навколишнього природного середовища; вести контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин.
Відповідно до ст. 70 Водного кодексу України скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин. Водокористувачі зобов'язані здійснювати заходи щодо запобігання скиданню стічних вод чи його припинення, якщо вони за обсягом скидання забруднюючих речовин перевищують гранично допустимі нормативи.
Один примірник акту отримав керівник ЖКП «Млинівське»ОСОБА_6 Заперечень до акта, чи його оскарження в установленому законом порядку, не було.
Також, на усунення виявлених порушень вимог водного законодавства внесений припис від 05.12.2011року.
За дане правопорушення майстра по водопостачанню та водовідведенню ОСОБА_7 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 КУпАП, складено протокол про адміністративне правопорушення № 419 від 05.12.2011р. та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення № 419 від 05.12.2011р..
Розрахунок розмірів відшкодування збитків проведений відповідно по двох Методиках, і розбитий на два періоди, а саме:
- скид стічних вод за період з 01.01.2011р. по 08.08.2011р. згідно "Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів" (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2009 року за № 767/16783) сума збитків згідно розрахунку становить 18 601 грн. 07 коп.;
- скид стічних вод за період з 09.08.2011р. по 01.12.2011р. згідно "Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів" (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2009 року за № 767/16783) із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства екології та природних ресурсів № 220 від 30.06.2011р.) сума збитків згідно розрахунку становить 3850 грн. 41 коп.
Отже, загальна сума збитків заподіяних державі внаслідок скиду стічних вод ЖКП «Млинівське»за період з 01.01.11р. по 01.12.11р. становить 22 451 грн. 48 коп.
Відповідно до платіжного доручення № 21 від 20.01.2012 року відповідачем сплачено 3 000 грн. 00 коп. збитків та платіжного доручення № 141 від 10.04.2012 року - 1000 грн. 00 коп.( а.с.19,20).
Відповідно до ст. 68 України "Про охорону навколишнього природного середовища" відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у:
- порушенні екологічних вимог при проектуванні, розміщенні, будівництві, реконструкції, введенні в дію, експлуатації та ліквідації підприємств, споруд, пересувних засобів та інших об'єктів;
- допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище;
- перевищенні лімітів та порушенні інших вимог використання природних ресурсів;
Стаття 69 вказаного Закону передбачає, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Згідно з п. 28 ст. 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2012 рік" джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2012 рік у частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Пунктом 7 ч. 2 ст. 69 Бюджетного кодексу України передбачено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, втому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків.
Органи Державного казначейства України здійснюють розподіл платежів між загальним та спеціальними фондами державного бюджету, між державним і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами відповідно до нормативів відрахувань, визначених законодавством та перераховують за належністю розподілені кошти (в автоматичному режимі).
Станом на час розгляду справи в суді ЖКП «Млинівське»не відшкодовано збитки в сумі 18 451 грн. 48 коп.
З огляду на вищевикладене в сукупності вбачається, що вимоги прокурора про стягнення з відповідача на користь державного бюджету 18 451 грн. 48 коп. збитків заподіяних державі внаслідок порушення водного законодавства стверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню. На відповідача на підставі статті 49 ГПК України покладаються витрати по сплаті судового збору.
Разом з тим, відповідач в своїй заяві про розстрочку виконання рішення зазначає, що прийняття рішення у справі про стягнення всієї суми заборгованості в повному обсязі без застосування розстрочки призведе до неможливості його виконання.
Представник позивача та прокурор проти задоволення зазначеної заяви не заперечували.
Відповідно до п. 6 ст. 83 ГПК України господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Відповідно до ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Водночас, суд зазначає, що розстрочка виконання судового рішення не звільняє боржника від відповідальності, присуджені до стягнення суми мають бути сплачені боржником в повному обсязі, в тому числі примусово, рівними частинами згідно графіку, в якому відображено об'єктивні фінансові можливості боржника. Необхідність розстрочки судового рішення обумовлена тяжким фінансовим станом боржника та неможливістю сплатити суму заборгованості одночасно, в той же час заходи примусового стягнення всієї суми боргу та блокування рахунків відповідача можуть призвести до неможливості ведення господарської діяльності боржника та погіршення його фінансового стану, а відтак не гарантують своєчасне та в повному обсязі виконання судового рішення з врахуванням матеріальних інтересів обох сторін.
За таких обставин, враховуючи те, що прокурор та позивач не заперечує проти розстрочення виконання рішення у даній справі, а також матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, суд дійшов висновку про часткове задоволення заяви ЖКП «Млинівське»про розстрочку виконання рішення суду строком на 12 місяців починаючи з серпня 2012 року, оскільки в поданому суду графіку відповідачем нарахована сума збитків, яка підлягає сплаті в розмірі 17 454 грн. 48 коп., а підлягає до стягнення - 18 454 грн. 48 коп.
Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладається судом на відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 81-1, 82-85, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Житлово-комунального підприємства «Млинівське»(34609, Рівненська область, смт. Млинів, вул. Кірова, 44, код ЄДРПОУ 32936049) на користь Державного бюджету, місцевого бюджету Рівненської обласної ради та місцевого бюджету Млинівської селищної ради (УДКСУ у Млинівському районі, рахунок 33110331700243 МФО 833017, код ЗКПО 37914958, код платежу 24062100) 18 451 (двадцять дві тисячі чотириста п'ятдесят одну тисячу) грн. 48 коп. збитків заподіяних державі та судовий збір в доход Державного бюджету в сумі 1609 грн. 50 коп.
3. Розстрочити виконання рішення господарського суду Рівненської області від 10 липня 2012 року в частині стягнення з Житлово-комунального підприємства «Млинівське»(34609, Рівненська область, смт. Млинів, вул. Кірова, 44, код ЄДРПОУ 32936049) на користь Державного бюджету, місцевого бюджету Рівненської обласної ради та місцевого бюджету Млинівської селищної ради (УДКСУ у Млинівському районі, рахунок 33110331700243 МФО 833017, код ЗКПО 37914958, код платежу 24062100) 17 451 (двадцять дві тисячі чотириста п'ятдесят одну) грн. 48 коп. збитків заподіяних державі за наступним графіком: до 20 серпня 2012 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 вересня 2012 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 жовтня року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 листопада 2012 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 грудня 2012 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 січня 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 лютого 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 березня 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 квітня 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 травня 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 червня 2013 року - 1454 грн. 00 коп.; до 20 липня 2013 року - 1554 грн. 48 коп.;
4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Пашкевич І.О.
підписано "16" липня 2012 р.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2015 |
Номер документу | 48877695 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Пашкевич І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні