Cправа № 2a-0770/3395/11
Ряд стат. звіту № 10.3.4
Код - 04
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2012 р. м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.
за участю представників
позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 03.01.2012 року)
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені у сумі 8965,40 грн., -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 20 лютого 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 22 лютого 2012 року.
Закарпатське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" (далі -відповідач), яким просить стягнути адміністративно -господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 8503,85 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно -господарських санкцій у сумі 461,55 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві, просить стягнути з відповідача адміністративно - господарські санкції у сумі 8503,85 грн. та пеню у сумі 461,55 грн.
Відповідач надав письмові заперечення проти позову (лист благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" від 11.11.2011р. № 117), в яких зазначив, що фонд включений до реєстру неприбуткових установ, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою Берегівської об'єднаної державної податкової інспекції від 11.11.2011р. № 5531/10/15-032 (а.с.13).
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з наступного.
Частиною першою ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з подальшими змінами та доповненнями, далі -Закон 875), для підприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарювання, встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, та відповідачеві за змістом вищенаведеного Закону встановлено на 2010 рік норматив створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у кількості 1 робоче місце.
Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 підприємства (об'єднання), установи і організації, незалежно від форми власності і господарювання, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативами, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Матеріалами справи, зокрема, статистичним звітом відповідача "Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік" (форма № 10 -ПI), встановлено, що на підприємстві відповідача у звітному періоді не працювали інваліди у кількості, визначеній Законом (а.с.5). Згідно поданого відповідачем звіту, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 26 особи, чисельність інвалідів -штатних працівників, які повинні працювати на підприємстві відповідача на робочих місцях для інвалідів складає - 1 особа, фактична середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві - 0 осіб, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 8503,85 грн., та сума адміністративно -господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 8503,85 грн.
Вказані адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємством самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. ч. 2, 4 ст. 20 Закону 875). Механізм нарахування пені встановлено Порядком нарахування пені та її сплати, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 року за № 553/13819), відповідно до п. 3.4 якого нарахування пені здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій (з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу), та у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до суду відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання (п.3.7 Порядку). Станом на день подачі позову термін сплати адміністративно-господарських санкцій прострочено на 181 день, пеня за порушення термінів сплати адміністративно -господарських санкцій, нарахована відповідно до ст. 20 Закону 875, становить 461,55 грн.
При вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарських санкцій суд виходить із загальних норм права відносно відповідальності за порушення зобов'язань і правил здійснення господарської діяльності та необхідності встановлення в діях або бездіяльності роботодавця складу правопорушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій. Елементами правопорушення є вина та наявність причинного зв'язку між самим порушенням та його наслідками. Статтею 218 ГК України встановлено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. При цьому учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. З огляду на викладене, оскільки відповідачем не доведено, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення, судом встановлено наявність підстав для застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.
У відповідності до ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідачем не надано доказів того, що робочі місця для інвалідів (згідно встановленого Законом нормативу) ним створені, не доведено, що ним, як роботодавцем, виконано законодавчо встановлений обов'язок зі створення робочих місць для інвалідів згідно нормативу, а також те, що створені робочі місця не були зайняті інвалідами з незалежних від нього причин.
Судом відхиляються заперечення благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" щодо звільнення від сплати адміністративно -господарських санкцій з тих підстав, що відповідач є неприбутковою організацією, виходячи з наступного:
Згідно ч. 1 ст. 20 Закону 875, положення цієї частини (ч. 1 ст. 20 Закону 875 щодо сплати адміністративно -господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць) не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Таким чином, нормами діючого законодавства встановлений виняток з загального правила щодо застосування господарських санкцій у випадку не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів підприємствами, установами і організаціями, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, тобто, до наведених підприємств, установ і організацій адміністративно -господарські санкцій за невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів не застосовуються. Інших винятків щодо застосування господарських санкцій у випадку не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів норми діючого законодавства.
Статтею 19 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" від 16 вересня 1997 року № 531/97 -ВР визначено джерела формування та коштів благодійних організацій, та положеннями цієї статті не передбачено фінансування благодійних організацій за рахунок коштів державного або місцевого бюджету.
Не можуть слугувати підставою для несплати адміністративно -господарських санкцій і положення статті 20 цього Закону (згідно якої, благодійні організації, що існують лише на членські внески і добродійні пожертвування, звільняються від сплати податків та інших платежів до бюджету і спеціальних фондів), оскільки адміністративно -господарська санкція не є податком та збором, а є видом відповідальності за невиконання нормативу для працевлаштування інвалідів, а згідно ст. 19 Закону 875 - норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом, а відтак, положення інших законодавчих актів, що суперечать вимогам Закону 875, застосуванню не підлягають.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені у сумі 8965,40 грн. -задовольнити повністю.
2. Стягнути з Благодійного фонду "Східно -Європейська Місія" (Закарпатська область, м. Берегово, вул. Б. Хмельницького, 61 код 22099306) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 код 13592841) адміністративно - господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 8503,85 грн. (вісім тисяч п'ятсот три гривни вісімдесят п'ять копійок) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно -господарських санкцій у сумі 461,55 грн. (чотириста шістдесят одна гривна п'ятдесят п'ять копійок).
3.Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С. І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2015 |
Номер документу | 48881713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні