ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
02 вересня 2009 р. м. Чернівці С права № 2а-1115/09/2470
10 год. 52 хв.
Чернівецький окружний адміністративний суд у скла ді :
головуючого судді: Скакун О.П.
при секретарі судового зас ідання: Пишній К.Г.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1.
представників відповідача - ОСОБА_2., ОСОБА_3.
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за адмініс тративним позовом Чернівець кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до комунального госпо дарства «Добробут - 1»при Лука вецькій сільській раді про с тягнення адміністративно - господарських санкцій та пен і за невиконання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у сумі 3098,53 грн .
СУТЬ СПОРУ:
Чернівецьке обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулос я з адміністративним позовом до комунального господарств а «Добробут - 1»при Лукавецькі й сільській раді про стягнен ня адміністративно - господ арських санкцій та пені за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 3098,53 грн.
Обґрунтовуючи позовні в имоги, позивач зазначає, що в ідповідачем, в порушення нор м Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», було не вико нано норматив робочих місць, призначених для працевлашт ування інвалідів, внаслідок чого ним повинно бути сплач ено адміністративно - госпо дарські санкції. Розмір адмі ністративно - господарськи х санкцій позивачем визнач ено на підставі Звіту про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2008 рік, поданого ві дповідачем.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав повністю.
Представники відповідача в судовому засіданні запереч ували проти позову. Письмови х заперечень не надали, однак пояснили, що їм були невідомі вимоги законодавства щодо н еобхідності виконання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів, а так ож зазначили, що з 01.05.2009р. в кому нальному господарстві «Доб робут - 1»працює охоронником і нвалід II-ої групи ОСОБА_4.
ВСТАНОВИВ:
Комунальним господарст вом «Добробут-1»при Лукавець кій сільській раді (ід.код. 32892076) 27.02.2009р. до відділення Фонду соц іального захисту інвалідів з а місцем його реєстрації бул о подано Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2008 рік № 3526 форми №10-ПІ, затве рдженої Наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 10.02.2007р. №42. Згідно наданого відповідачем звіту , у 2008 році середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу становил а 10 осіб, з них середньообліко ва кількість штатних працівн иків, яким відповідно до чинн ого законодавства встановле на інвалідність - 0, фонд опла ти праці штатних працівників 59,2 тис. грн., середньорічна зар обітна плата штатного праців ника становила 5919 грн.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому. Основним завдан ням Фонду соціального захист у інвалідів, відповідно до пу нкту 3 цього Положення є, зокре ма контроль за виконанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями г ромадських організацій інва лідів, фізичними особами, які використовують найману прац ю, нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, установленого статтею 19 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”. У відповідності до покладених на Фонд завдан ь, останній здійснює контрол ь за сплатою роботодавцями а дміністративно-господарськ их санкцій і пені (підпункт 3 п ункту 4 зазначеного Положенн я).
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контро лю за перерахуванням адмініс тративно-господарських санк цій, передбачених статтею 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”, реалізують вла дні управлінські функції. У в ідповідності до ч.9 ст.20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», спори, що виникають із правовідносин за статтям и 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому пор ядку.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та предс тавників відповідача, встано вивши фактичні обставини у с праві, дослідивши докази, що м ають юридичне значення для р озгляду справи, проаналізува вши законодавство, яке регул ює спірні правовідносини, су д доходить висновку, що адмін істративний позов підлягає з адоволенню.
Згідно з частиною першою ст атті 19 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до вимог частин и другої вказаної статті, під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого частин ою першою цієї статті, і забез печують працевлаштування ін валідів.
Таким чином, виходячи з сере дньооблікової чисельності ш татних працівників комуналь ного господарства «Добробут -1»при Лукавецькій сільській раді - 10 осіб, норматив робочи х місць, призначених для прац евлаштування інвалідів, стан овить - одне робоче місце.
Представники відповідача в судовому засіданні пояснил и суду, що причинами непрацев лаштування інвалідів є незн ання останніми законодавств а про необхідність виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів .
Судом не приймається таке пояснення відповідача, оскіл ьки у відповідності до ст.68 Ко нституції України, незнання законів не звільняє від юрид ичної відповідальності.
Судом встановлено, що з 01.05.2009р . в комунальному господарств і «Добробут - 1»працевлаштова но інваліда II-ої групи ОСОБ А_4. охоронником. Однак, дана обставина не може вплинути н а сплату адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів, у 2008 році. Це й факт може бути враховано ли ше при визначенні суми адмін істративно-господарських са нкцій за 2009 рік.
Відповідно до частини перш ої статті 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Адміністрати вно-господарські санкції роз раховуються та сплачуються п ідприємствами, установами, о рганізаціями самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів. Порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.
У відповідності до розраху нку адміністративно-господа рських санкцій за невиконан ня нормативу робочих місць, п ризначених для працевлаштув ання інвалідів, та пені стано м на 10.08.2009р., сума штрафних санкц ій становить 2960 грн. (59200 грн. / 10ос.* 1ос. / 2 = 2960,00 грн.), пеня за простроч ення платежу 117 днів - 138,53 грн.
Таким чином, відповідач зоб ов'язаний був самостійно спл атити до 15.04.2009р. адміністративн о-господарські санкції у сум і 2960,00 грн. Чернівецьким обласн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів комун альному господарству «Добро бут-1»при Лукавецькій сільсь кій раді було надіслано прет ензію на суму 2995,40 грн. Однак, на день звернення позивача до с уду з даною позовною заявою відповідачем суму адмініст ративно - господарських сан кцій сплачено не було.
Санкції за невиконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів, у відповідності до ст.238 Господарського кодексу України, є адміністративно - господарськими. Відповідно д о вимог ст.218 цього Кодексу під ставою господарської відпов ідальності учасника господа рських відносин, у тому числі для застосування господарсь ких санкцій, є вчинене таким с уб' єктом господарське прав опорушення. Згідно ч.2 зазначе ної статті учасник господарс ьких відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним ужито всі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення. При цьом у слід ураховувати, що елемен тами правопорушення є вина т а наявність причинного зв' я зку між самим порушенням та й ого наслідками.
Суд вважає, що при вирішенні питання про правомірність с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій слід вих одити із загальних норм прав а відносно відповідальності за порушення зобов'язань та в становлення в діях або безді яльності відповідача складу правопорушення.
Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення.
Відповідач не надав суду до казів щодо створення робочих місць відповідно до встанов леного нормативу, щодо інфор мування центру зайнятості пр о наявність вільних робочих місць та щодо спрямування це нтрами зайнятості інвалідів до відповідача та випадків б езпосереднього звернення ін валідів з питань працевлашту вання.
Таким чином, відповідач не д овів суду, що ним було вжито ус іх необхідних заходів для пр ацевлаштування інвалідів.
За таких обставин суд дійшо в висновку, що адміністратив ний позов Чернівецького обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів про стягнення з комунального го сподарства «Добробут-1»при Л укавецькій сільській раді а дміністративно - господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у сумі 3098,53 грн. підлягає задоволенню.
У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2,3,6-12,17,18,160-163,167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольн ити повністю.
2. Стягнути з комунального г осподарства «Добробут»при Л укавецькій сільській раді (і д.код 32892076) адміністративно-гос подарські санкції за невикон ання нормативу робочих місць для інвалідів у сумі 2960,00 грн. та пеню у сумі 138,53 грн. на р/р 31214230700002 , к од 23246436, МФО 856135 ГУДК в Чернівецьк ій області.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений Кодексом адмі ністративного судочинства У країни, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.
У судовому засіданні 02 в ересня 2009р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Постанову виготовл ено в повному обсязі 07 вересн я 2009 року.
Суддя О.П. Скакун
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4889199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Скакун О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні