ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
22.09.09 Справа №2а-9648/09/1/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р. , при с екретарі Єлжовій Н.М., за участ ю
представника позивача - К арєва О.В.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом
Сімферопольського міськог о центру зайнятості
про стягнення заборговано сті у розмірі 2939,22 гривень
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респу бліки Крим надійшов адмініст ративний позов Сімферопольс ького міського центру зайнят ості до ТОВ "АТП № 579361" про стя гнення недоїмки зі сплати ст рахових внесків до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття в розмірі 2939,22 гривень на р/р 37175301900002, МФО 824026, ГУ ДКУ в АР Крим, м. С імферополь.
Ухвалою від 13.08.2009 року за адмі ністративним позовом відкри то провадження в адміністрат ивній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 13.08.2009 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав п озовні вимоги у повному обся зі, просив стягнути з відпов ідача ТОВ “АТП № 579361” недоїмку зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття в розмірі 2939,22 г ривень на р/р 37175301900002, МФО 824026, ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь.
У судове засіданні відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив, клопотання про розгляд справи за його відсутності, з аперечення на позов, будь - я кі докази до суду не надав.
На підставі статті 128 КАС Укр аїни, суд вважає можливим роз глянути справу за відсутніст ю сторін на підставі наявних в справі матеріалів, оскільк и по справі достатньо доказі в для вирішення її по суті та п озивачем надано клопотання п ро розгляд справи без його уч асті.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд вважа є необхідним задовольнити по зовні вимоги у повному обсяз і.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року забез печення збору страхових внес ків, контроль правильності ї х нарахування та своєчасност і сплати віднесено до обов'яз ків Фонду загальнообов'язков е державне соціальне страху вання на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органі в виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнят ості Автономної Республіки К рим, обласні, Київський і Сева стопольський міські, районні , міськрайонні, міські та райо нні у містах центри зайнятос ті.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної полі тики зайнятості населення, професійної орієнтації, п ідготовки і перепідготовк и, працевлаштування та соціа льної підтримки тимчасово не працюючих громадян у пор ядку, що визначається Кабіне том Міністрів України, створ юється державна служба за йнятості, діяльність якої здійснюється під керівництв ом Міністерства праці та с оціальної політики України, місцевих державних адміні страцій та органів місцевог о самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Отже, судом встановлено, що Сімферопольський міський це нтр зайнятості являється уст ановою Державної служби зайн ятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціа льної політики Автономної Ре спубліки Крим, яке відповідн о до пункту 1 Положення про Мі ністерство праці та соціальн ої політики Автономної Респу бліки Крим, затвердженого По становою Ради Міністрів Авто номної Республіки Крим від 13.0 6.2005 року № 249 являється республ іканським органом виконавчо ї влади.
За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття ” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право кон тролю за належною сплатою ст рахових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господар ських санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський міс ький центр зайнятості, реалі зуючі свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами являєть ся органом виконавчої влади та, відповідно, суб' єктом вл адних повноважень.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості м ає право стягувати з підприє мств, установ і організацій, н езалежно від форм власності , суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” саме у судовому порядку, визн ачена статтею 39 зазначеного З акону.
Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне с оціальне страхування Україн и на випадок безробіття і обл іку їх надходження у Фонд заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України № 339 від 18.12.2000 р., зареє строваним у Міністерстві юст иції України 16.01.2001 р. № 30/5221 (надалі - Інструкція) усі спірні пи тання, що виникають між пла тниками страхових внесків та органами Фонду з привод у нарахування страхових вне сків, пені, стягнення недо їмки, штрафів та адміністр ативних стягнень, вирішуютьс я в судовому порядку. Подават и позовні заяви та представ ляти інтереси Фонду щодо стя гнення страхових внесків, п ені і штрафів у судах мають пр аво Державний центр зайнятос ті, центр зайнятості Автоном ної Республіки Крим, обласні , Київський та Севастопольс ький міські, районні, міськра йонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський міс ький центр зайнятості, являю чись суб' єктом владних повн оважень, відповідно до закон одавства має право подавати до суду позовні заяви до фізи чних та юридичних осіб щодо с тягнення страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття, пені і штрафів.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України на випадок безробіття визначені Законо м України “Про загальнообов' язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття ”N 1533-III від 02.03.2000 року, Законом України “Про зайнятість нас елення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, Зако ном України від 11.01.2001 року № 2213-III "П ро розмір внесків на деякі ви ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання", Інструкцією про порядо к нарахування та сплати внес ків на загальнообов' язкове державне соціальне страхув ання України на випадок безр обіття і обліку їх надходжен ня у Фонд загальнообов' язко вого державного соціальног о страхування на випадок без робіття, затвердженою Наказо м Міністерства праці та соці альної політики України № 339 в ід 18.12.2000р., зареєстрованим у Мін істерстві юстиції України 16. 01.2001 р. № 30/5221.
Згідно зі ст.2 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року страхування на випадок безробіття здійсню ється за принципами обов'язк овості страхування на випа док безробіття всіх працюю чих на умовах трудового дого вору (контракту) та на інших підставах, передбачених зак онодавством про працю.
Відповідно до ч.1 статті 4 За кону України “Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року страхуванню на випадок безр обіття підлягають особи, які працюють на умовах трудовог о договору (контракту).
Згідно з ч.2 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” N 1533-III від 02.03.2000 року роботодавець зобов'язаний своєчасно та в п овному розмірі сплачувати ст рахові внески; надавати ви конавчій дирекції Фонду в ідомості в установленому пор ядку про прийняття на роботу працівників; заробітну плат у працівників, сплату страхо вих внесків, у тому числі застрахованими особами.
Пунктом 1.3. Інструкції перед бачено, що роботодавцями явл яються власники підприємств , установ, організацій або упо вноважені ними органи та фіз ичні особи, які використовую ться найману працю.
Судом встановлено, що това риство з обмеженою відповіда льністю “АТП № 579 361” (ЄДРПОУ 33979896) є юридичною осо бою, зареєстрованою виконав чим комітетом Сімферопольсь кої міської ради Автономної Республіки Крим 22.12.2005 року згід но з Довідкою з Єдиного держа вного реєстру підприємств т а організацій України від 20.07. 09 року № 05.3-8.1/2336.
Відповідно до абзацу 3 части ни 2 ст.4 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 р оку роботодавці юридичні ос оби набувають статусу платни ка страхових внесків до Фон ду з дня взяття їх на облік.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття у Сімферопольському місь кому центрі зайнятості 29.12.05 ро ку (реєстраційний № 15095746).
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідно до ч .2 ст.4 Закону України “Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випад ок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 рок у відповідач набув статусу п латника страхових внесків д о Фонду загальнообов'язково го державного соціального страхування України на випа док безробіття з дня реєстра ції, а саме з 29.12.05 року.
Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року робо тодавці та застраховані ос оби сплачують страхові внес ки один раз на місяць в ден ь одержання роботодавцями в установах банків коштів на о плату праці. Зазначена норма знайшла своє відображення в п. 5.3., 5.11 Інструкції.
Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,3 відсотка суми фактичних ви трат на оплату праці наймани х працівників, що включають в итрати на виплату основної т а додаткової заробітної плат и, інші заохочувальні та комп енсаційні виплати, у тому чис лі в натуральній формі, що виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни "Про оплату праці", та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з 29.12.05 року щомі сячно в день виплати заробіт ної плати найманим працівник ам сплачувати страхові внес ки на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття.
Відповідно до п. 7.1. Інструкц ії контроль за правильним на рахуванням, своєчасним і пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків зді йснюється центрами зайнятос ті шляхом проведення планови х перевірок. Позапланові пер евірки здійснюються у разі р еорганізації, зміни місцезна ходження або ліквідації підп риємства, установи, організа ції, а також в інших випадках, передбачених законодавство м. Згідно п. 7.4. Інструкції № 339 ві д 18.12.2000 року за результатами пер евірки складається акт у дво х примірниках і підписується особами, які проводили перев ірку, керівником і головним б ухгалтером страхувальника. О дин примірник акта передаєть ся під розписку керівникові або головному бухгалтеру стр ахувальника, інший залишаєть ся в центрі зайнятості, який п роводив перевірку. В акті заз начається: за який період про ведено перевірку, які виявле но порушення при нарахуванні і сплаті страхових внесків. У разі виявлення під час перев ірки простроченої заборгова ності зі сплати страхових вн есків, своєчасно не обчислен их та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донар аховуються та стягуються з н арахуванням пені та накладан ням штрафу.
Судом встановлено, що згідн о до наданих позивачем розра хунковим відомостям про нара хування та перерахунок страх ових внесків до Фонду загаль нообов' язкового державног о соціального страхування Ук раїни на випадок безробіття станом на 01.06.2009 року відповідач ем самостіцно задекларована заборгованість у розмірі 25194,66 гривень, з яких: недоїмка - 2273 8,03 гривень, пеня - 1403,41 гривень, с трок сплати по яким не настав - 1053,22 гривні.
Однак, як зазначено позивач ем у своїй позовній заяві Гос подарським судом АР Крим та О кружним адміністративним су дом АР Крим винесені постано ви на користь Сімферопольськ ого міського центру зайнятос ті про стягнення з ТОВ “АТП № 5 79361” заборгованості у розмірі 21202,22 гривень.
Приймаючи до уваги, що загал ьна сума стягнення, вказана в довідці-розрахунку заборгов аності по внесках до Фонду за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття станом на 01.06.2009 року склада ла на кінеці звітного період а 25194,66 гривень, з яких: недоїмка - 22738,03 гривень, пеня - 1403,41 гриве нь, та 1053,22 гривень сума недоїмк и по стахових внесках строк с плати якої ще не настав, остат очна сума заборгованості від повідача, яка підлягає стягн енню, складає 2939,22 гривень.
Згідно з ч.3 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” N 1533-III від 02.03.2000 року достовірніст ь зазначених у документах да них перевіряється виконавч ою дирекцією Фонду. У разі їх н едостовірності роботодавец ь добровільно чи на підстав і рішення суду повинен від шкодувати страховику заподі яну шкоду.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття. За змісто м статей 38, 39 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право контролю за нал ежною сплатою страхових внес ків і стягнення відповідної заборгованості та адміністр ативно-господарських санкці й.
Враховуючи те, що заборгова ність відповідачем в розмірі 2939,22 гривень станом на день роз гляду справи не сплачена у по вному обсязі, вона підлягає с тягненню з ТОВ “АТП № 579361”.
Відповідно до ч.2 статті 38 Зак ону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягую ться в доход Фонду із страхув альника у безспірному порядк у. Строк давності у разі стяг нення страхових внесків, пен і та фінансових санкцій, пере дбачених цією статтею, не зас тосовується.
Таким чином, позовні вимоги являються обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з ТОВ “АТП № 579361” (ід ентифікаційний код 33979896, адрес а: вул. Київська, 5/2, м. Сімферопо ль, АР Крим, 95053) на користь Сімф еропольського міського цент ру зайнятості заборгованіс ть зі сплати страхових внеск ів в розмірі 2939,22 гривень (на р/р 37175301900002, МФО 824026, ГУ ДКУ в АР Крим. м. С імферополь).
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня прого лошення у разі неподання зая ви про апеляційне оскарження (апеляційної скарги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набуває законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення через Окружний адміні стративний суд Автономної Ре спубліки Крим до Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду може бути п одана заява про апеляційне о скарження, після подачі якої протягом 20 днів може бути под ана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4889317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні