Рішення
від 13.02.2012 по справі 5019/74/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" лютого 2012 р. Справа № 5019/74/12

За позовом Заступника прокурора м. Рівне в інтересах держави в особі Рівненської міської ради

до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Фірми «Рівнеміськбуд»

про спонукання до укладення договору оренди земельної ділянки

суддя Войтюк В.Р.

Представники:

від позивача - ОСОБА_2, представник (довіреність № 08-1907 від 27.12.2011р.);

від відповідача - не з'явився;

від прокурора Герасимчук Ю.М. (посвідчення № 94 від 16.11.2011р.).

Суть спору: Заступник прокурора м. Рівне в інтересах держави в особі позивача - Рівненської міської ради звернувся до суду з позовом до відповідача -ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю фірми «Рівнеміськбуд»про спонукання останнього до укладення з позивачем договору оренди земельної ділянки на умовах, визначених проектом договору від 10.11.2011р.

В судовому засіданні 13.02.2012р. прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання 13.02.2012р. не з'явився, вимог ухвал суду не виконав, позовні вимоги не заперечив. До господарського суду повернувся конверт, в якому відповідачу за адресою: м. Рівне, вул. Дубенська, БОС 13, кв.6 направлено ухвали суду з довідкою відділення підприємства зв'язку: В«По закінченню терміну зберіганняВ» .

Адреса, за якою направлено ухвали суду відповідає юридичній адресі відповідача, вказаній у спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.23-25) .

Причини відсутності за юридичною адресою відповідача суду невідомі.

Суд вбачає, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду заяви без участі відповідача відповідно до ст. 75 ГПК України.

В результаті розгляду матеріалів справи господарський суд

ВСТАНОВИВ:

За клопотанням суб'єктів господарювання та громадян -співвласників нерухомого майна на вул. Йосипа Драганчука, 4, в тому числі ТзОВ Фірми «Рівнеміськбуд», до Рівненської міської ради прийнято рішення Рівненської міської ради від 30 вересня 2010 року №4018 «Про передачу в оренду земельної ділянки на вул. Йосипа Драганчука, 4».

Пунктом 1 рішення № 4018 ТзОВ Фірмі «Рівнеміськбуд»передано в оренду на п'ятдесят років земельну ділянку площею 437,4 м 2 (умовна частка) на вул. Йосипа Драганчука, 4 для реконструкції та обслуговування нежитлових приміщень (на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 24.09.2008 року серія САС 027363).

Пунктом 4 рішення ТзОВ Фірму «Рівнеміськбуд»зобов'язано укласти договір оренди в тримісячний термін з дня прийняття рішення.

З набуттям права власності на нерухоме майно у ТзОВ Фірми «Рівнеміськбуд»виник обов'язок щодо оформлення права на оренду земельної ділянки та по сплаті за неї, оскільки згідно ст.206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним і об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Таким чином, рішення міської ради від 30 вересня 2010 року №4018 прийняте в межах чинного законодавства України та підлягає обов'язковому виконанню ТзОВ Фірмою «Рівнеміськбуд», відповідно до ст.73 ОСОБА_3 України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Однак, відповідач ухиляється від оформлення права користування земельною ділянкою і, відповідно, від сплати орендної плати за неї, що також підтверджується наступним.

Рівненською міською радою надіслано ТзОВ Фірмі «Рівнеміськбуд»проект договору оренди землі, в силу вимог статей 179, 181 Господарського кодексу України, статей 638, 641 Цивільного кодексу України (проект від 10.11.2011 за вих.№08- 16968), що підтверджується фіскальним чеком від 15.11.2011р. (а.с.10-15).

Відповідач не підписав пропозицію та повідомив Рівненську міську раду про її відхилення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються їх вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Земельним кодексом України та ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» передбачений порядок передачі земельних ділянок в оренду фізичним та юридичним особам.

Право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності (ст. 93 Земельного кодексу України, ст. 1 ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» ).

Підпункт 34 ч.1 ст. 26 ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» визначає виключну компетенцію міських рад у вирішенні відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Дана норма закону є одним із засобів забезпечення провідної ролі міських рад як органів міського самоврядування, які покликані представляти відповідні територіальні громади та здійснювати від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування. Виключна компетенція місцевих рад означає, що ніякі інші органи чи посадові особи не мають права приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції рад.

Відповідно до приписів ст. 16 ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання), розгляд якої і надання земельної ділянки в оренду проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, при цьому, сторони укладають договір оренди землі лише у разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду.

Згідно ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками з земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Ст. 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Ст. 25 ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законам до їх відання.

Ч. 1 ст. 59 ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до Земельного кодексу України і ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» вирішення питань щодо передачі земель комунальної власності у власність чи користування, оренду громадянам та юридичним особам є виключним правом міської ради, як суб'єкта права власності на землю.

Ст. 12 Земельного кодексу України визначає повноваження міських рад у галузі земельних відносин на території міст, і пункт В«аВ» передбачає розпорядження землями територіальних громад.

Ст. 71 ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» передбачено, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Згідно ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» та Земельного кодексу України передбачають обов'язок для особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду здійснити певні дії з метою юридичного оформлення права користування земельною ділянкою. В підтвердження вчинення таких дій відповідачем судом встановлено, що відповідач відповідно до вимог ст. 16 ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» та ст. 123 Земельного кодексу України замовив, оплатив та погодив в установленому порядку проект відведення земельної ділянки з усіма відповідними органами і службами, тобто, дотримався порядку набуття права оренди на земельну ділянку.

Згідно ч.ч. 1- 2 ст. 120 Земельного кодексу України та ст. 377 Цивільного кодексу України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Згідно ч.4 ст. 120 Земельного кодексу України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду кількома особами право на земельну ділянку визначається пропорційно до часток осіб у праві власності жилого будинку, будівлі або споруди.

Згідно ч.5 ст. 120 Земельного кодексу України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду фізичними або юридичними особами, які не можуть мати у власності земельних ділянок, до них переходить право користування земельною ділянкою, на якій розташований жилий будинок, будівля або споруда, на умовах оренди.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно ч. 5 ст. 126 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Зважаючи на те, що необхідною передумовою укладення договору оренди земельної ділянки, яка перебуває у державній (комунальній) власності, є наявність рішення відповідного органу про надання земельної ділянки в оренду, зобов'язання укласти такий договір відповідно до Земельного кодексу України є правом позивача на звернення до суду, що обумовлене наявністю відмови відповідача в оформленні земельної ділянки.

Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації, при цьому примус до укладення договору за рішенням суду за відсутності волевиявлення відповідача на укладення договору оренди землі відповідає вимогам ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України щодо обов'язковості укладення такого договору, оскільки суд вправі задовольнити позов про укладення договору в разі, якщо встановить, що існує правовідношення, в силу якого сторони зобов'язані укласти договір, але одна із сторін ухилилася від цього.

Відповідно до ч.ч. 3- 4 ст. 181 Господарського кодексу України, відповідач, одержавши підписаний позивачем договір оренди земельної ділянки, зобов'язаний був у 20-денний термін забезпечити його підписання або надати позивачу два примірники протоколу розбіжностей з підписаним договором.

Ст. 35 ОСОБА_3 України В«Про оренду земліВ» передбачено, що спори, пов'язані з орендою землі, вирішуються в судовому порядку.

Згідно статті 13 Конституції України земля, її надра є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Ст. 14 Конституції визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ст. 142 Конституції матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Ст. 143 Конституції визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Згідно ст. 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно дотримуватись Конституції України та ОСОБА_3 України.

За вказаних обставин рішення Рівненської міської ради про передачу відповідачу в оренду земельної ділянки є обов'язковим до виконання на відповідній території, а відтак відсутні правові підстави вважати що порушено виключну компетенцію міської ради на передачу в оренду земельної ділянки, напроти, з викладеного вбачається, що Рівненська міська рада відповідно до наданих їй Конституцією України повноважень та у встановлений чинним законодавством спосіб реалізувала надане їй право розпорядитися земельною ділянкою, прийнявши відповідне рішення; натомість станом на час звернення з позовом відповідний договір не укладено.

Неправомірні дії відповідача щодо ухилення від оформлення договору оренди земельної ділянки призводить до несвоєчасної та неповної сплати орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває в користуванні відповідача, що в свою чергу негативно позначається на фінансуванні соціальних та інших важливих державних програм, чим прямо порушує інтереси держави.

Згідно ст. 145 Конституції права органів місцевого самоврядування захищаються у судовому порядку.

Враховуючи положення ст. 13 Цивільного кодексу України та ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та досягнення загальногосподарського інтересу, відповідач неправомірно ухиляється від оформлення права користування земельною ділянкою і, відповідно, від сплати орендної плати за неї, а також від підписання надісланих позивачем примірників договорів оренди, чим порушується загальний порядок укладення договорів, передбачених статтею 181 Господарського кодексу України.

Відповідачем у встановленому порядку було набуто право власності на об'єкт нерухомого майна, який знаходиться на спірній земельній ділянці, що в силу положень ст. 120 Земельного кодексу України та ст. 377 Цивільного кодексу України надає право позивачеві вимагати від відповідача оформлення правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку.

Згідно ч. 3 ст. 84 Господарського процесуального кодексу України у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір -умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору.

На підставі вищевикладеного, позовні вимоги Рівненської міської ради до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю фірми «Рівнеміськбуд»про спонукання останнього до укладення з позивачем договору оренди земельної ділянки на умовах, визначених проектом договору від 10.11.2011р. підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до частин першої, п'ятої статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 33, 43, 46-49, 75, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задоволити.

2. Спонукати ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю фірму «Рівнеміськбуд»(33001, м.Рівне, вул.Дубенська, БОС 13,кв. 6, код 30504291) до укладення з Рівненською міською радою (33000, м. Рівне, вул. Соборна, 12-А, код 34847334) договору оренди земельної ділянки на умовах, викладених нижче:

ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

Рівненська міська рада (місцезнаходження: м. Рівне, вул. Соборна, 12-А, код ЄДРПОУ 34847334) -далі у тексті В«ОрендодавецьВ» , в особі міського голови ОСОБА_4 , який діє на підставі ст. 42 ОСОБА_3 України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» , -з однієї сторони та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю -фірма „РівнеміськбудВ» (місцезнаходження: м. Рівне, вул. Дубенська, БОС 13, кв. 6 ідентифікаційний код (30504291), в особі


-далі у тексті „ОрендарВ» , -з другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

Предмет договору

1. ОСОБА_5 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для реконструкції та обслуговування нежитлових приміщень, яка знаходиться в м. Рівне на вул. Йосипа Драганчука, 4 .

Об'єкт оренди

2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 437,4 квадратних метри (умовна частка), за рахунок земель житлової та громадської забудови.

3. На земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна.

4. В оренду передається земельна ділянка.

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 272 037 - 90 грн. (двісті сімдесят дві тисячі тридцять сім грн. 90 коп.) -розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, виконаний управлінням Держкомзему у місті ОСОБА_6.

6. Земельна ділянка, яка передається в оренду, немає недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

7. Інші особливості об'єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини -відсутні.

Строк дії договору

8. Договір укладено на 50 (п'ятдесят) років . Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово ОСОБА_5 про намір продовжити його дію.

Орендна плата

9. За оренду земельної ділянки Орендар сплачує ОСОБА_5 орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 12 241 - 71 грн. (дванадцять тисяч двісті сорок одна грн. 71 коп.) , що становить 4,50 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, -розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, виконаний управлінням Держкомзему у місті ОСОБА_6 станом на 01 січня 2011 року.

Сторони погоджуються, що орендна плата за землю справляється з моменту прийняття Рівненською міською радою рішення про надання земельної ділянки в оренду (рішення Рівненської міської ради № 4018 від 30 вересня 2010 року).

10. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

11. Орендна плата сплачується Орендарем щомісячно, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33212812700002 в управління ДКУ в Рівненській області МФО 833017, код 13050200, одержувач: Місцбюджет м. Рівне УБФ, ЗКПО 22586331 . Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього договору. Орендар зобов'язується уточнювати платіжні реквізити і назву отримувача орендної плати.

12. Передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати оформляється відповідними актами.

13. Розмір орендної плати може змінюватися в односторонньому порядку. Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше, ніж один раз на квартал.

Зміна розміру орендної плати при її індексації проводиться без внесення змін до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

Розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни нормативної грошової оцінки земель у місті ОСОБА_6;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом.

14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення платежу.

Умови використання земельної ділянки

15. Земельна ділянка передається в оренду -для реконструкції та обслуговування нежитлових приміщень .

16. Цільове призначення земельної ділянки -для реконструкції та обслуговування нежитлових приміщень .

17. Умови збереження стану об'єкта оренди -використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.

Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

18. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розробленням проекту її відведення.

19. Орендар має право приступити до використання земельної ділянки, відповідно до її цільового призначення, після набрання чинності цим договором.

20. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється після державної реєстрації цього договору за актом приймання - передачі.

Умови повернення земельної ділянки

21. Після припинення дії договору Орендар повертає ОСОБА_5 земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

ОСОБА_5 у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

22. Здійснені Орендарем без згоди орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.

23. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню.

24. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим договором.

Збитками вважаються:

- фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

- доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов договору.

25. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

26. На орендованій земельній ділянці встановлено обмеження (обтяження) на використання земельної ділянки.

27. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

Інші права та обов'язки сторін

28. Права орендодавця: у односторонньому порядку (шляхом надсилання Орендареві повідомлення через податкові органи, або через інший уповноважений на це орган) збільшити розмір орендної плати.

29. Обов'язки ОСОБА_5: не вчиняти дій, які перешкоджали б Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою.

30. Права Орендаря:

- приступити до використання земельної ділянки, відповідно її цільового призначення, після набрання чинності цим договором;

- самостійно визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до цільового призначення земельної ділянки та умов договору без зміни цільового призначення земельної ділянки;

- вимагати відповідного зменшення орендної плати у випадках, якщо стан використання земельної ділянки погіршився не внаслідок дій чи бездіяльності Орендаря;

- за згодою ОСОБА_5 у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі.

31. Обов'язки Орендаря: використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- додержуватись екологічної безпеки землекористування, державних стандартів, проектних рішень, міських правил забудови, інших чинних у м. Рівне правил і норм щодо користування земельною ділянкою;

- забезпечити охорону та збереження якості землі відповідно до вимог законодавства України;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представників органів державного управління та місцевого самоврядування, органів нагляду і контролю;

- відшкодовувати ОСОБА_5 шкоду, заподіяну внаслідок дій (бездіяльності) Орендаря, які призвели до погіршення якості земельної ділянки;

- повернути земельну ділянку ОСОБА_5 у стані, придатному для її подальшого використання після припинення або розірвання цього договору;

- впродовж п'яти днів після набрання чинності цим договором обчислити суму орендної плати у порядку, визначеному законодавством України, і подати такий розрахунок і копію цього договору до Рівненського міського податкового органу за місцем розташування земельної ділянки; у строки встановлені законодавством України, звітувати перед податковим органом міста про сплату орендної плати.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

32. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

Страхування об'єкта оренди

33. Згідно з цим договором об'єкт оренди не підлягає страхуванню на весь період дії цього договору.

Зміна умов договору і припинення його дії

34. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, крім випадків передбачених п. 13 цього договору.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

35. Дія договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- придбання Орендарем земельної ділянки у власність;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

36. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- взаємною згодою сторін;

- рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

37. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, крім випадків вилучення земельної ділянки, у зв'язку із систематичною несплатою орендної плати та використанням земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є підстави, передбачені чинним законодавством України.

38. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до другої особи, а також реорганізація юридичної особи -орендаря є підставою для розірвання договору.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору

39. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.

40. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

Прикінцеві положення

41. Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

42. Передача в заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки цим договором не передбачається.

Цей договір укладено у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у ОСОБА_5, другий видається Орендарю, а третій -органу, який провів його державну реєстрацію.

Невід'ємними частинами договору є:

- план або схема земельної ділянки;

- розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку виданий управлінням Держкомзему у місті ОСОБА_6;

- кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання -передачі об'єкта оренди;

- проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у випадках, передбачених законом.

Реквізити сторін

ОСОБА_5: Рівненська міська рада м. Рівне, вул. Соборна, 12-А код ЄДРПОУ 34847334 Орендар: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю фірма «Рівнеміськбуд» м. Рівне, вул. Дубенська, БОС 13, кв. 6 ідентифікаційний код 30504291

Підписи сторін

ОСОБА_5 Хомко МП Орендар



МП

Договір зареєстрований в управлінні Держкомзему у м. Рівному, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від «_____»


20____ року за №
.

Заступник начальника управління,

заступник голови комісії з проведення

реорганізації управління Держкомзему

у місті ОСОБА_6 Очередько

МП

Погоджено:

начальник управління

Держкомзему у м. Рівному


Р. Гресько

МП

3. Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю фірми «Рівнеміськбуд»(33001, м.Рівне, вул.Дубенська, БОС 13,кв. 6, код 30504291) в доход Державного бюджету України 1073 грн. 00 коп. судового збору.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя Войтюк В.Р.

Повне рішення складено "15" лютого 2012 р.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення13.02.2012
Оприлюднено28.08.2015
Номер документу48894828
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5019/74/12

Рішення від 13.02.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 01.02.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Судовий наказ від 28.02.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні