Постанова
від 07.08.2009 по справі 2а-7824-09-0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КОПІЯ

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

 

07 серпня

2009 року                     Справа

№2а-7824/09/0470

 

Дніпропетровський

окружний адміністративний суд у складі:

 

головуючого

судді     Верба І.О.

при

секретарі         Ромасько Є.В.

 

за участю

представників:

позивача         подав заяву про розгляд справи за його

відсутності

відповідача         не з'явився

 

розглянувши у відкритому судовому

засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу

за адміністративним позовом  Державної податкової інспекції у

Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська, м. Дніпропетровськ

до  Товариства з обмеженою відповідальністю

«Дмітрій-Б», м. Дніпропетровськ

про припинення

юридичної особи, -

 

в

с т а н о в и в:

 

Державна

податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська

звернулась до адміністративного суду із адміністративним позовом до товариства

з обмеженою відповідальністю «Дмітрій-Б» з позовними вимогами про припинення

юридичної особи.

В

обґрунтування позову зазначено, що відповідач порушує вимоги діючого

законодавства, а саме не подає податкових декларацій та документів

бухгалтерської звітності з 09 лютого 2006 року.

Представник

позивача подав заяву про розгляд справи за його відсутністю, просив

задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач у

судове засідання не з'явився. Судом направлено на адресу відповідача, зазначену

у Свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (49000,

м. Дніпропетровськ, вул. Калинова, буд. 49, кв. 206), судову повістку на 07

серпня 2009 року разом із копією ухвали про відкриття провадження та копію

позовної заяви, проте конверт повернувся до суду з відміткою поштового

відділення «за зазначеною адресою не проживає». Згідно статті 18 Закону України

«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо

відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені

до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в

спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо

відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до

нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою.

Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України

вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за

адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Частиною 1 статті 7

Закону України «Про господарські товариства» встановлено, що зміни, які сталися

в установчих документах товариства і які вносяться до державного реєстру,

підлягають державній реєстрації за тими ж правилами, що встановлені для

державної реєстрації товариства. Однак, відповідач за адресою, вказаною у

Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не

знаходиться, відповідні зміни до Єдиного державного реєстру не подавав. Таким

чином, відповідач за офіційно зареєстрованою адресою не знаходиться, що

підтверджується записом в Єдиному державному реєстрі. З огляду на викладене,

суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача.

Проаналізувавши

матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає

задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів

справи виходить, що юридична особа - товариство з обмеженою відповідальністю

«Дмітрій-Б» (ідентифікаційний код - 23369110) зареєстроване

Амур-Нижньодніпровським райвиконкомом м. Дніпропетровська 14 липня 1995 року,

та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у

Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська як платник податків та

інших обов'язкових платежів.

Згідно

статті 104 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних

повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках,

встановлених законом. Органи державної податкової служби у випадках, в межах

компетенції та у порядок встановлений законами України, мають право звертатися

до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної

реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, такі повноваження визначені

пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу України».

Відповідно

до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних і

фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо

припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи,

зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через

порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що

заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду

юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної

податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності

відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про

відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно

до статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до

функцій органів державної податкової служби належить контроль за своєчасністю,

достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових

платежів), контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських

звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів,

пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка

достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів

оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

З метою

реалізації вказаної основної функції податкового органу Закон України «Про

державну податкову службу в Україні» визначив право органів державної

податкової служби здійснювати документальні невиїзні перевірки, а також планові

та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти

нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання

валютного законодавства; одержувати у платників податків (посадових осіб

платників податків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та

стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби,

встановлених цим та іншими законами України; вимагати від платників податків,

діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податкового

законодавства, контролювати виконання законних вимог посадових осіб органів

державної податкової служби, а також припинення дій, які перешкоджають

здійсненню повноважень посадовими особами органів державної податкової служби.

Вказана

норма кореспондує з нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних

осіб та фізичних осіб-підприємців», якими визначені підстави для постановлення

судового рішення про припинення юридичної особи внаслідок неподання податкової

звітності протягом року, оскільки тільки за умови наявності податкової

звітності можливо реалізувати основну контрольну функцію податкового органу.

Поряд з цим,

державні органи, згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, зобов'язані

діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України. Компетенція органів державної податкової

служби поширюється на відносини в сфері оподаткування, отже й поширюється на

спірні правовідносини. Чинне законодавство не передбачає можливості звернення

інших суб'єктів владних повноважень до суду з наведених підстав, отже звернення

податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає принципу,

закріпленому статтею 124 Конституції України.

Позивач в

обґрунтування позовних вимог про припинення юридичної особи товариства з

обмеженою відповідальністю «Дмітрій-Б» посилається на положення статті 38

Закону України «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців»,

відповідно до якого підставами для постановлення судового рішення щодо

припинення юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам

державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової

звітності відповідно до закону.

Відповідно

до статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» платник податків

зобов'язаний подавати до державних податкових органів та інших державних

органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші

документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів

(обов'язкових платежів).

Згідно

інформації Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м.

Дніпропетровська відповідач не подає декларації та документи податкової

звітності з 09 лютого 2006 року, що є порушенням чинного законодавства України

та порушенням законних інтересів держави.

Згідно

пункту 8.6. «Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових

платежів)», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України

від 19 лютого 1998 року №80, якщо платник податків не має заборгованості перед

бюджетом та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової

служби податкових декларацій, документів податкової звітності, наявності в

Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним

її місцезнаходженням, то керівник органу державної податкової служби приймає

рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до

суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта

підприємницької діяльності, постановлення судового рішення про припинення

юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Як

вбачається з довідки Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському

районі м. Дніпропетровська, заборгованості по платежам до бюджету товариство з

обмеженою відповідальністю «Дмітрій-Б» не має.

29 травня 2009

року начальником Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському

районі м. Дніпропетровська видано розпорядження №21-р про звернення до

Дніпропетровського окружного адміністративного суду щодо припинення юридичної

особи товариства з обмеженою відповідальністю «Дмітрій-Б».

З огляду на

викладе, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення

адміністративного позову.

На підставі

викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства

України, суд, -

п

о с т а н о в и в:

 

Адміністративний

позов задовольнити повністю.

Припинити

юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «Дмітрій-Б» (код ЄДРПОУ

23369110).

У день

набрання постановою законної сили направити її копію державному реєстратору за

місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру

запису про судове рішення.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження

відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може

бути оскаржена шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти

днів з дня складення постанови в повному обсязі та подальшої подачі апеляційної

скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський

окружний адміністративний суд в порядку статті 186 Кодексу адміністративного

судочинства України.

 

 

Суддя                     (підпис)                 І.О. Верба

 

Постанова

виготовлена у повному обсязі 17.08.2009 р.

(у зв'язку

із знаходженням судді на

лікарняному

з 11.08.2009 р. по 14.08.2009 р.)

 

З оригіналом

згідно                                                               

                       Суддя    І.О. Верба

Постанова не

набрала законної сили станом на 17.08.2009 р.                  Суддя    І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4893517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7824-09-0470

Постанова від 07.08.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні