Постанова
від 14.09.2009 по справі 2а-2747/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

П

О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

14 вересня

2009 року, о 13-05 годині,                                         №

2а-2747/09/0870

Запорізький   окружний 

адміністративний  суд

у складі: головуючого - судді   Матяш О.В.,

    при секретарі           Качанові Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу

за позовом СДПІ по роботі з ВПП у м.

Запоріжжі

до ТОВ «Страхова компанія «Мотор -

Гарант»

про зобов'язання допустити посадових

осіб СДПІ по роботі з ВПП у м. Запоріжжі до проведення позапланової виїзної

перевірки,

 

ВСТАНОВИВ:

 

30.04.2009

позивач звернувся до суду з вказаним позовом, зазначивши в заяві, що 16.04.2009

працівниками СДПІ по роботі з ВПП у м. Запоріжжі був здійснений вихід на

адресу   ТДВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант»  для проведення позапланової перевірки. Проте,

в порушення п.п.1, 8 ст. 11, п.1 ч.6 ст.111, ч.1 ст.112 Закону України «Про

державну податкову службу в Україні» №509-ХІІ від 4.12.1990         (далі - закон № №509-ХІІ),  пп. 4 п.1 ст.9 Закону України «Про систему

оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991, посадові особи ТДВ «Страхова компанія

«Мотор-Гарант» відмовились від проведення перевірки та надання документів, не

допустивши СДПІ до перевірки, про що був складений акт про відмову від допуску на

проведення позапланової виїзної перевірки №02/08-07/31154435 від 16.04.2009.

У

зв'язку з цим проведення виїзної позапланової перевірки відповідача є не-

можливим через невиконання посадовими особами ТДВ «Страхова компанія

«Мотор-Гарант» законних вимог фахівців СДПІ по роботі з ВПП у м. Запоріжжі.

На підставі

вище викладеного позивач просить позов задовольнити та зобов'язати ТОВ

«Страхова компанія «Мотор-Гарант» допустити посадових осіб СДПІ по роботі з ВПП

у м. Запоріжжі до проведення позапланової виїзної перевірки з питань правових

відносин їх підприємства з ДП «Страховий (перестраховий) брокер «Оберіг» за

період з 02.03.2007 по 20.03.2009; а також надати позивачу при проведенні

перевірки всі необхідні для її проведення документи.

Відповідач

позов не визнав, просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

В

обґрунтування своїх заперечень посилається на постанову Кабінету Міністрів

України № 502 від 21.05.2009 «Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів

державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31

грудня 2010 року», згідно якої, органам і посадовим особам, уповноваженим

законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської

діяльності до 31.12.2010: тимчасово припинити проведення планових перевірок

суб'єктів господарювання, крім перевірок, що відповідно до затверджених КМУ

критеріїв оцінки ступеня розвитку від провадження господарської діяльності

віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, та планових

заходів державного нагляду (контролю) за додержанням податкового законодавства,

правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних

цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів); установити обмеження

щодо проведення позапланових перевірок суб'єктів господарювання, крім

перевірок, що проводяться за зверненнями фізичних і юридичних осіб про

порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства або за поданням

суб'єктом господарювання до відповідного органу письмової заяви про проведення

перевірки за його бажанням…

Тому

відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Вислухавши

представників сторін, розглянувши та дослідивши матеріли справи, суд вважає

позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Судом

встановлено, що 16.04.2009 п осадовими особами позивача з метою проведення

позапланової виїзної перевірки ТДВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант» з   питань їх правових відносин з ДП «Страховий

(перестраховий) брокер «Оберіг» (код ЄДРПОУ 32498608) за період з 02.03.2007 по

20.03.2009 ( тривалістю 10 робочих днів з 16.04.2009 по 30.04.2009), у т.ч.

податкового обліку господарських зобов'язань, переданих в перестрахування

страхових платежів по достроково припиненим договорам в зв'язку з анулюванням

всіх ліцензій перестраховиків відповідно до розпоряджень Державної комісії з

регулювання ринків фінансових послуг України: ТДВ СК «Міжрегіональний страховий

Альянс» (код ЄДРПОУ 33246721) № 7292 від 15.05.2007: ТДВ СК  «Ініціатива» (код ЄДРПОУ 34950265) №1228 від

23.10.2008, був здійснений вихід на адресу відповідача - на підставі наказу

СДПІ  №467 від 27.03.2009 та направлення

№0181 від 27.03.2009,.

Проте, в

порушення п.п.1, 8 ст.11, п.1 ч.6 ст.111, ч.1 ст.112 Закону №509-ХІІ, пп. 4 п.1

ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991,

посадові особи відповідача відмовились від проведення перевірки та надання

документів, не допустивши позивача  до

перевірки, про що був складений акт №02/08-07/31154435 від 16.04.2009 про відмову

від допуску на проведення позапланової виїзної перевірки.  

Судом

також встановлено, що попередньо  позивач

направив відповідачу запит №2429/10/08-07-016 від 23.03.2009 щодо надання

пояснення та документального підтвердження правових відносин з ДП «Страховий

(перестраховий) брокер «Оберіг»  за

період з 02.03.2007 по 20.03.2009  - на

підставі п.1 ч.6 ст.111 Закону №509-ХІІ.

ТДВ

«Страхова компанія «Мотор-Гарант» у листі №135 від 07.04.2009 надали пояснення,

що вимога СДПІ взагалі не містить інформації про існування об'єктивних

обставин, наявність яких дозволяє пред'являти відповідні вимоги.

Відмова

відповідача допустити фахівців СДПІ до перевірки  не дає можливості здійснювати контроль за

реалізацією платниками податків свого прямого обов'язку, який викладений в

імперативних вимогах ст. 67 Конституції України.

Згідно з п.1

ч.1 ст.11 Закону України №509-ХІІ, органи державної податкової служби у

випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України,

мають право здійснювати позапланові виїзні перевірки своєчасності,

достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових

платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями,

відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної

особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або

сплачувати податки і збори.

В

ч.6 ст.  111   цього Закону наведені обставини, за

наявності хоча б однієї з яких проводиться позапланова виїзна перевірка. Одна з

цих обставин: у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від

особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків

не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий

письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з

дня отримання запиту( пункт 5 цієї частини).

У

попередньому судовому засіданні позивач в обґрунтовування своїх вимог посилався

саме на п. 5 ч. 6 ст. 111   цього Закону.

Частиною 8

цієї статті передбачено, що позапланова виїзна перевірка може здійснюватися

лише на підставі рішення суду. Крім того, там же  міститься вказівка на обов'язкове надання

податковим органом суду документів, які відповідно до частини 6 цієї статті свідчать

про виникнення підстав для проведення такої перевірки.

Отже,

підставою для проведення позапланової виїзної перевірки є наявність обставин,

передбачених п.п. 1-9 ч. 6 ст. 111 

Закону №509-ХІІ, та рішення суду. При цьому суд під час розгляду справи

встановлює наявність таких обставин та досліджує документи, передбачені ч.

8   вказаної статті.  

Також,

відповідно до ч. 9 ст. 111 Закону №509-ХІІ, позапланова виїзна перевірка

здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за

рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом. Згідно з

приписами ч. 1 ст. 112  зазначеного

Закону, посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до

проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для

їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання

платнику податків під розписку, крім іншого, ще й копії наказу керівника

податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому

зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її

початку та дата закінчення.

Із

системного аналізу статей 111 та 

112   цього Закону випливає, що

рішення суду про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки

платника податків є виключною підставою для керівника податкового органу видати

наказ про проведення позапланової виїзної перевірки такого платника податків

(крім випадків, передбачених Законами України «Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,

«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і

плодового, алкогольних напоїв та тютюнових 

виробів»). А будь-яка перевірка, в тому числі позапланова, проводиться

податковим органом на підставі наказу керівника цього органу.

Частини 6-9

ст. 111 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», є послідовно

викладеними та логічно взаємопов'язаними між собою, і виключають інше

тлумачення ніж те, яке наведене вище.

Отже,

позиція позивача є обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам ст. 111 Закону

України «Про державну податкову службу в Україні».

Посилання

відповідача на постанову Кабміну України № 502 від 21.05.2009 суд вважає

недоречним, оскільки фахівці СДПІ здійснили вихід на адресу   ТДВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант»  для проведення позапланової перевірки 16

квітня 2009 року, а вказана постанова була прийнята 21 травня 2009 року.

Судом

встановлено, що ТДВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант» безпідставно не допустила

позивача до позапланової перевірки 16.04.2009, у зв'язку з чим позов підлягає

задоволенню.

Керуючись

ст.ст.17, 158 - 162 КАС України, 

ст.  111  Закону України «Про державну податкову службу

в Україні»,  суд

   

ПОСТАНОВИВ:

 

адміністративний

позов задовольнити.

Зобов'язати

ТДВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант» (код ЄДРПОУ 31154435) допустити посадових

осіб Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими

платниками податків у м. Запоріжжі до проведення позапланової виїзної перевірки

з питань правових відносин їх підприємства з ДП «Страховий (перестраховий)

брокер «Оберіг» (код ЄДРПОУ 32498608) за період з 02.03.2007 по 20.03.2009.

Зобов'язати

посадових осіб ТОВ «Страхова компанія «Мотор-Гарант» надати СДПІ по роботі з

ВПП у м. Запоріжжі при проведенні перевірки наступні документи: податковий

облік страхової діяльності, в тому числі переданих в перестрахування страхових

платежів по достроково припиненим договорам у зв'язку з анулюванням всіх

ліцензій перестраховиків, відповідно до розпоряджень Державної комісії з

регулювання ринків фінансових послуг України:

З ТДВ СК

«Міжрегіональний страховий Альянс» (код ЄДРПОУ 33246721) №7292 від 15.05.2007;

З ТДВ СК

«Ініціатива» (код ЄДРПОУ 34950265) №1228 від 23.10.2008; по укладених

ковер-нотах через брокера ДП «Страховий (перестраховий) брокер «Оберіг»,

ковер-нот №

ОП-01/07, який діяв з 02.03.2007 по 18.12.2007,

ковер-нот №

ОП-02/07, який діяв з 02.03.2007.по 22.08.2007,

ковер-нот №

ОП-03/07, який діяв з 17.03.2007 по 16.06.2007,

ковер-нот №

ОП-04/07, який діяв з 17.03.2007 по 16.06.2007,

ковер-нот №

ОП-05/07, який діяв з 17.03.2007 по 16.06.2007,

ковер-нот №

ОП-06/07, який діяв з 17.03.2007 по 16.06.2007,

ковер-нот №

ОП-07/07, який діяв з 17.03.2007 по 02.03.2008,

ковер-нот

№ДУ ОП-07/07, який діяв з 30.03.2007 по 02.03.2008,

ковер-нот №

ОП-02/08, який діяв з 05.01.2008 по 21.12.2008,

ковер-нот №

02/08-ДУ1, який діяв з 15.05.2008 по 21.12.2008,

ковер-нот №

ОП-16/08, який діяв з 04.03.2008 по 25.02.2009,

ковер-нот №

ОП-18/08,   який діяв з 07.03.2008 по 06.03.2009,

ковер-нот №

ОП-19/08 + ДУ1, який діяв з 03.06.2008 по 11.03.2009,   

ковер-нот №

ОП-24/08, який діяв з 14.03.2008 по 13.03.2009,

ковер-нот №

24/08ДУ1, який діяв з 02.04.2008 по 13.03.2009,

ковер-нот №

ОП-20/08, який діяв з 17.03.2008 по 16.06.2009,

ковер-нот №

ОП-21/08, який діяв з 17.03.2008 по 16.06.2009,

ковер-нот №

ОП-22/08, який діяв з 17.03.2008 по 16.06.2009,

ковер-нот №

ОП-23/08, який діяв з 17.03.2008 по 16.06.2009,

ковер-нот №

ОП-27/08, який діяв з 08.04.2008 по 04.03.2009;

первинні

документи бухгалтерського обліку,

відповідні

журнали - ордери;

головні

книги;

банківські

документи.

Розпочати

проведення позапланової виїзної перевірки з 5-го робочого дня, наступного з

моменту набрання цим рішенням законної сили.

 Постанова може бути оскаржена у

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний

адміністративний суд у десятиденний строк з дня складення постанови у повному

обсязі шляхом подання заяви про апеляційне оскарження  і подання після цього протягом двадцяти днів

апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що

її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо її не було подано.

У разі подання

апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після

закінчення апеляційного розгляду справи.

     

Постанова складена у повному обсязі 

21.09.2009.

 

 

Суддя                                                            

     О.В. Матяш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4893770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2747/09/0870

Постанова від 14.09.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш Ольга Віталіївна

Постанова від 14.09.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

Ухвала від 25.05.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

Ухвала від 23.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

Ухвала від 05.05.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні