справа № 2-а - 10795/08/0470
категорія статобліку - 6.6.4
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
10
липня 2009 року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді
Чорної В.В.
при секретарі судового
засідання
Калиті І.В.
за участі представника позивача ОСОБА_1
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської
області до Новомосковської міської організації Народної партії
Дніпропетровської області про стягнення податкового боргу за рахунок активів, -
ВСТАНОВИВ:
21 жовтня
2008 року Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція
Дніпропетровської області, на виконання своїх владних повноважень, звернулась
до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним
адміністративним позовом.
Позовні
вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг із комунального
податку в сумі 678 грн., та з податку на прибуток в сумі 850 грн., який
утворився внаслідок застосування штрафних санкцій за неподання податкової
звітності протягом граничних строків. Всі передбачені законом заходи для
стягнення податкового боргу, позивачем вжито, проте, сума податкового боргу
залишається несплаченою.
В судовому
засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити
їх в повному обсязі, виходячи з положень норм Конституції України, Закону
України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими фондами», Закону України «Про державну податкову службу
України», та з підстав, викладених в адміністративному позові.
Відповідач у
судове засідання не з'явився. Судом на адресу державної реєстрації відповідача
направлялась судова повістка, проте, поштове відправлення повернулось до суду з
відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання». Враховуючи,
що судові повістки надсилалися судом на адресу відповідача, зазначену у Єдиному
державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у якому
відсутні будь-які відомості про зміну Новомосковською міською організацією
Народної партії Дніпропетровської області свого місцезнаходження, суд вважає
відповідача належним чином повідомленим про час і місце розгляду справи, та
розглядає справу без його участі.
Заслухавши
пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та чинне
законодавство, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з
наступного.
Новомосковська
міська організація Народної партії Дніпропетровської області перебуває на
обліку в Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції
Дніпропетровської області як платник окремих видів податків, в тому числі,
податку на прибуток, комунального податку.
Відповідно
до ст.ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і
збори у порядку та у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися
Конституції та законів України. Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про
систему оподаткування» від 25.06.1991р., п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України
«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р., платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані
вести бухгалтерський облік, складати звітність про
фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни,
встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів).
Згідно з п.
3 ч. 1 ст. 14 Закону «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994
р. (з подальшими змінами), податок на прибуток підприємств належить до
загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно
до п. 11.1 ст. 11 Закону, податковими періодами для сплати цього виду податку є
календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається
з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім
календарним днем податкового періоду. Платники податку у строки, визначені
законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за
звітній період. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники
податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
Відповідно
до ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України N 56-93 від 20.05.1993 року «Про
місцеві податки і збори», комунальний податок справляється з юридичних осіб,
крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та
сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен
перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з
розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Підпунктом
Закону 4.2 пункту ІУ Положення про порядок справляння комунального податку у м.
Кривому Розі, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 25.05.2005
року № 2139 «Про затвердження Положення про порядок справляння комунального
податку у м. Кривому Розі», базовим податковим (звітнім) періодом для
податкового розрахунку комунального податку визначено календарний квартал.
Згідно абз.
б п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р., податкові
декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті
квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів,
наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу
(півріччя).
Новомосковською
об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області було
проведено ряд невиїзних документальних перевірок з питань дотримання вимог
податкового законодавства Новомосковською міською організацією Народної партії
Дніпропетровської області, за результатами яких було складено акти № 443 від
11.09.2008 р., № 149 від 15.02.2008р., №354 від 21.09.2007 р., №259 від
13.06.2007 р., №238/10/15-383 від 10.06.2008 р., № 589/10/15-323 від 11.12.2007
р., № 4021/10/15-323 від 10.08.2007 р. В ході перевірок було виявлено порушення
абз. б п.п. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181-ІІІ, а саме, не подання
розрахунків з податку на прибуток та комунального податку до податкового органу
у граничні строки, встановлені законодавством.
Відповідно
до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», за не
подання податкової декларації у строки, визначені законодавством, платник
податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
За
результатами перевірок, податковим органом прийняті податкові повідомлення -
рішення № 0002841510 від 13.06.2007 року, № 0004011510 від 24.09.2007 року, №
0001571510 від 15.02.2008 року, № 0003321510 від 11.09.2008 року, № 0005051530
від 10.08.2007 року, №00о7151530 від 11.12.2007 року, № 0002571530 від
10.06.2008 року, якими відповідачу за несвоєчасне подання декларацій з
комунального податку нараховано штрафні санкції в сумі 678 грн., та за
несвоєчасне подання декларацій з податку на прибуток нараховано штрафні санкції в сумі 850 грн.
Таким чином,
загальна сума нарахованих штрафних санкцій складає 1528 грн. 30 коп.
Винесені за
результатами перевірок податкові повідомлення-рішення були направлені
відповідачу поштою. Після повернення поштових відправлень з відміткою пошти про
відсутність Новомосковської міської організації Народної партії
Дніпропетровської області за зазначеною адресою, Новомосковською об'єднаною
державною податковою інспекцією Дніпропетровської області складено акти про
неможливість вручення податкових повідомлень-рішень платнику податків. Тому,
зазначені податкові повідомлення-рішення були розміщені на дошці оголошень, і
вважаються врученим відповідачу в день розміщення.
У строк,
встановлений пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України № 2181 (протягом 10 календарних
днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення), відповідач не сплатив
суму штрафних санкцій, визначених рішенням податкового органу, та не оскаржив ці
рішення у встановленому порядку.
Згідно пп.
5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума
податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом
строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Таким чином,
суми штрафних санкцій, застосовані до Новомосковської міської організації
Народної партії Дніпропетровської області згідно зазначених податкових
повідомлень - рішень, є узгодженими, і набули статусу податкового боргу
платника податків.
На підставі
ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 р. та п.4.9
Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог
платникам податків, затвердженого Наказом ДПА України від 03.07.2001 р. № 226,
перша та друга податкові вимоги Новомосковській міській організації Народної
партії Дніпропетровської області (від 17.07.2007 р. та від 09.10.2007 р.
відповідно) було розміщено на дошці податкових оголошень.
Не зважаючи
на вжиті заходи, податковий борг відповідачем сплачений не був.
У
відповідності до п. 6.2.5 ст. 6 Закону України № 2181, у разі несплати
податкових вимог, інші вимоги не формуються і не надсилаються.
Згідно пункту 11 ст. 10 Закону України
"Про державну податкову службу України", державні податкові інспекції
в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та
об'єднанні державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств,
установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і
державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст.
Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені
в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, що
відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону, є зверненням на активи платника
податків в рахунок погашення податкового боргу.
У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7
Закону України № 2181, джерелами погашення податкового боргу платника податків
за рішенням органу стягнення є будь-які активи платника податків (його філій,
відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених
цим Законом, а також іншими законами.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу
адміністративного судочинства України,
до компетенції адміністративного суду віднесено розгляд справ за
зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
З огляду на викладене, суд доходить висновку
про обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС України,
суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції
Дніпропетровської області - задовольнити .
Стягнути за
рахунок активів Новомосковської міської організації Народної партії
Дніпропетровської області (р/р 26051050200028, р/р 26006060006825 в філії КБ
«приват Банк», МФО 305299 код ЄДРПОУ 33580218) на користь місцевого бюджету (
код платежу 16010200, р/р 33217828700030, одержувач банк ГУДКУ у
Дніпропетровській області, код ОКПО 24230986, МФО 805012) податковий борг з
комунального податку в сумі 678 грн. (шістсот сімдесят вісім гривень), та на
користь державного бюджету (код платежу 11021000, р/р 31113009700030, одержувач
банк ГУДКУ у Дніпропетровській області, код ОКПО 24230986, МФО 805012)
податковий борг з податку на прибуток в сумі 850 грн. (вісімсот п'ятдесят
гривень).
Постанова суду може бути
оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом
подачі заяви про апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний
адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному
обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,
якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова
суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст
постанови складений 15.07.2009 року.
Суддя В.В.Чорна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4894127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні