ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 серпня 2015 року № 813/3848/15
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,
з участю представників: позивача Копинця А.В., відповідача Іванського В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Трускавецькурорт» до Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в :
Приватне акціонерне товариство «Трускавецькурорт» (далі - ПрАТ «Трускавецькурорт») звернулося до суду з позовом до Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (далі - Дрогобицька ОДПІ), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 05.03.2015 року № 0000422201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 216 267,95 грн, у тому числі: за основним платежем - 173 014,36 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями - 43 253,59 грн. В обґрунтування позовних вимог посилається на безпідставність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, оскільки податковий орган за результатами проведеної перевірки дійшов необґрунтованого та хибного висновку про те, що ПрАТ «Трускавецькурорт» використовує належні йому приміщення, розташовані на земельних ділянках оздоровчого призначення, не як об'єкти оздоровчого призначення, а для надання послуг з тимчасового проживання людей, відтак, товариство повинно справляти із земельних ділянок, на яких розташовані будівлі ПрАТ «Трускавецькурорт» у п'ятикратному розмірі, оскільки використання вказаних будівель не пов'язано з функціональним призначенням цих будівель. Зазначив, що земельні ділянки, розташовані за адресами: майдан Кобзаря, 1 та вул. Біласа, 9 у м. Трускавець використовуються у зв'язку з функціональним призначенням територій та об'єктів оздоровчого призначення для надання готельних та оздоровчих послуг особам, розміщення і тимчасового проживання на час лікування, профілактики захворювань, оздоровлення і відпочинку. Вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення необґрунтованим та таким, що суперечить законодавству з питань оподаткування, тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Представник позивача Копинець А.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача Іванський В.І. в судовому засіданні позову не визнав та надав суду пояснення, зміст яких відповідає письмовим запереченням та полягає в наступному. Дрогобицькою ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку ПрАТ «Трускавецькурорт» з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правильності нарахування земельного податку на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів за період 01.01.2013 по 31.12.2013 року, про результати якої складено акт від 20.02.2015 №42/22-01/30322940 та винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення. Перевіркою встановлено, що ПрАТ «Трускавецькурорт» в порушення вимог пункту 276.2 статті 276 Податкового кодексу України занижено плату за землю за 2013 рік на 173014,36 гривень. Порушення полягає у тому, що відповідно до статей 274, 275 та пункту 276.2 статті 276 Податкового кодексу України податок за земельні ділянки по вул. Біласа, 9 площею 1424 кв м та майдану Кобзаря, 1 площею 7499 кв м, на яких знаходяться об'єкти, що передані в оренду ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» та які використовувались для здійснення господарської діяльності у сфері готельних послуг, повинен справлятися у п'ятикратному розмірі, оскільки використання таких об'єктів не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, а саме: для профілактики захворювань і лікування людей. Вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення від 05.03.2015 року № 00004222010 законним. Просив в задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.
Позивач - ПрАТ «Трускавецькурорт», зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності юридична особа 24.03.1999 за кодом ЄДРПОУ 30322940 та перебуває на податковому обліку в Дрогобицькій ОДПІ з 31.03.1999 року за № 00072.
ПрАТ «Трускавецькурорт» є платником ПДВ відповідно виданого Дрогобицькою ОДПІ Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.04.1999 року.
Дрогобицькою ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку ПрАТ «Трускавецькурорт» з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правильності нарахування земельного податку на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів за період 01.01.2013 по 31.12.2013 року.
Результати перевірки оформлені актом від 20.02.2015 року №42/22-01/30322940 (а.с. 12-19).
Як слідує з акту перевірки від 20.02.2015 року №42/22-01/30322940, податковим органом встановлено порушення норм податкового законодавства, зокрема, пункту 276.2 статті 276 Податкового кодексу України № 2755-VI від 2 грудня 2010 року (із змінами та доповненнями).
На підставі вказаного акту Дрогобицькою ОДПІ прийнято податкове повідомлення - рішення від 05.03.2015 року № 0000422201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 216 267,95 грн, у тому числі: за основним платежем - 173 014,36 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями - 43 253,59 грн.
Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням ПрАТ «Трускавецькурорт» звернулося із відповідною скаргою до ГУ ДФС у Львівській області.
Рішенням про результати розгляду скарги за вих. № 2639/10/13-01-10-07-05 від 22.05.2015 року податкове повідомлення-рішення Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській № 0000422201 від 05.03.2015 року залишено без змін, а скаргу ПрАТ «Трускавецькурорт» - без задоволення.
Не погоджуючись із рішенням ГУ ДФС у Львівській області про результати розгляду первинної скарги, ПрАТ «Трускавецькурорт» звернулося до Державної фіскальної служби України з повторною скаргою.
Рішенням Державної фіскальної служби України за вих. № 13630/6/99-99-10-01-02-25 від 01.07.2015 р. залишено без змін податкове повідомлення-рішення Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 05.03.2015 р. № 0000422201 та рішення про результати розгляду первинної скарги, а повторну скаргу ПрАТ «Трускавецькурорт» - без задоволення.
Підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення - рішення стали висновки податкового органу про неправильне застосування товариством ставки податку за земельні ділянки, яке полягає у тому, що ПрАТ «Трускавецькурорт» здійснює нарахування земельного податку за земельні ділянки по вул. Біласа, 9, площею 1424 кв м та майдану Кобзаря, 1, площею 7499 кв м, на яких знаходяться об'єкти, що передані в оренду ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» та які використовувались для здійснення останнім господарської діяльності у сфері готельних послуг з тимчасового проживання людей, як за землі оздоровчого призначення.
Суд вважає такі висновки податкового органу помилковими, мотивуючи це наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно із підпункту 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XIII цього Кодексу).
Відповідно до підпункту 14.1.34 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу власники земельних ділянок - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.
Власники земельних ділянок у відповідності до пункту269.1 статті 269 Податкового кодексу є платниками податку.
Згідно із пунктом 270.1 статті 270 Податкового кодексу об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Відповідно до пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу (в редакції,чинній на момент виникнення спірних правовідносин) ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється в розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, визначених у статтях 272,273, 276 та 278 цього Кодексу.
Стаття 276 Податкового кодексу (чинна на момент виникнення спірних правовідносин) регулювала особливості встановлення ставок земельного податку.
Так, відповідно до пункту 276.2 цієї статті податок на земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у п'ятикратному розмірі податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
ПрАТ «Трускавецькурорт» є власником ряду земельних ділянок на території міста Трускавця, в тому числі і за адресами: майдан Кобзаря, 1, загальною площею 7 499 кв. м. та вул. Біласа, 9, загальною площею 1 424 кв.м. Дані земельні ділянки належать товариству відповідно до Державного акту на право постійного користування землею (І-ЛВ №000665) (а.с.236-239).
Згідно з витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ- 4601334992014 від 23.06.2014 року, кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0047, місце розташування Львівська обл. м. Трускавець. майдан Кобзаря, 1, площа земельної ділянки 0,1377 га, НВ- 4601222302014 від 07.05.2014 року, кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0025, місце розташування Львівська обл., м. Трускавець, майдан Кобзаря, 1, площа земельної ділянки 0,6122 га та відомостей про наявні земельні ділянки, дві земельні ділянки на майдані Кобзаря,1 та земельна ділянки по вул. Біласа, 9 за цільовим призначенням є землями оздоровчого призначення для обслуговування споруд і корпусів (а.с. 240-245,251-256).
ПрАТ «Трускавецькурорт» передало в строкове платне користування Товариству з обмеженою відповідальністю «Хотел Менеджмент Груп» (далі - ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп») на підставі наступних договорів оренди:
- від 10.04.2012 року № 064-04 будівлю спального корпусу № 1 санаторію «Каштан», загальною площею 16 551,9 кв. м., що розташована за адресою м. Трускавець, майдан Кобзаря, 1 (а.с. 54-61);
- від 01.10.2012 року № 016-12 будівлю готелю «Христина», загальною площею 1 196,1 кв. м., що розташована за адресою м. Трускавець, вул. Біласа, 9 (а.с. 64-70).
Окрім будівель спального корпусу № 1 санаторію «Каштан» та готелю «Христина», ПрАТ «Трускавецькурорт» передало в строкове платне користування ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» і цілу низку інших об'єктів, таких як будівля водно-оздоровчого комплексу санаторію «Каштан» на вул. Шевченка, 24 в м. Трускавці, майновий комплекс будівлі медичного центру на бульварі Юрія Дрогобича, 3 в м. Трускавці, майнового комплексу будівлі водолікарні на бульварі Юрія Дрогобича, 3 «б» в м. Трускавці.
Підтвердженням цього є надані позивачем та наявні в матеріалах справи копії таких документів:
- договору оренди будівлі водно-оздоровчого комплексу санаторію «Каштан» на вул. Шевченка, 24 в м. Трускавці Львівської області № 055-10, укладеного 15.10.2012 року між Закритим акціонерним товариством лікувально-оздоровчих закладів «Трускавецькурорт» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Хотел Менеджмент Груп» (а.с. 90-111);
- договору оренди майнового комплексу будівлі медичного центру на бульварі Юрія Дрогобича, 3 в м. Трускавці Львівської області № 084-08, укладеного 19.07.2012 р. між Закритим акціонерним товариством лікувально-оздоровчих закладів «Трускавецькурорт» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Хотел Менеджмент Груп» (а.с. 112-135);
- додаткової угоди № 285-02 від 01.01.2013 р. до договору оренди № 084-08 від 19.07.2012 р. (а.с. 136-146);
- додаткової угоди № 013-09 від 01.09.2013 р. до договору оренди № 084-08 від 19.07.2012 р. (а.с. 147-157);
- додаткової угоди № 080-11 від 30.10.2013 р. до договору оренди № 084-08 від 19.07.2012 р. (а.с. 158-168);
- договору оренди майнового комплексу будівлі водолікарні на бульварі Юрія Дрогобича, 3 «б» в м. Трускавці Львівської області № 063-04, укладеного 10.04.2012 р. між Закритим акціонерним товариством лікувально-оздоровчих закладів «Трускавецькурорт» (а.с. 169-180);
- додаткової угоди № 083-08 від 19.07.2012 р. до договору оренди № 063-04 від 10.04.2012 р. (а.с. 181-205);
- додаткової угоди № 300-01 від 01.01.2013 р. до договору оренди № 063-04 від 10.04.2012 р. (а.с. 206-216);
- додаткової угоди № 126-11 від 22.11.2013 р. до договору оренди № 063-04 від 10.04.2012 р. (а.с. 217-227).
Вказані будівлі та майнові комплекси належать ПрАТ «Трускавецькурорт» на праві приватної власності та розташовані на належних позивачу земельних ділянках, що підтверджується відповідними правовстановлюючими документами:
- копією свідоцтва про право власності на нерухоме майно на нежитлову будівлю на вул. Шевченка, 24 в м. Трускавці Львівської області від 15.03.2013 р. індексний номер 1258953 з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 15.03.2013 p., індексний номер 1260335 (а.с. 228-230);
- копією свідоцтва про право власності на нерухоме майно на будівлю медичного центру на бульварі Ю.Дрогобича, 3 в м. Трускавці Львівської області від 13.08.2010 р. з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 13.08.2010 р. номер 27015450 (а.с. 231-232);
- копію свідоцтва про право власності на нерухоме майно на будівлю водолікарні на бульварі Ю.Дрогобича, 3 «б» в м. Трускавці Львівської області від 15.03.2007 р. з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 15.03.2007 р. номер 13896860 (а.с. 233-234);
- копію державного акта на право постійного користування землею І-ЛВ № 000665. виданого ЗАТ «Трускавецькурорт» сан. Каштан, від 14.12.2000 року, зареєстрованого в Книзі записів актів на право постійного користування землею за № 090 (а.с. 236-239).
Згідно з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» здійснює наступні види діяльності:
Код КВЕД 86.10 Діяльність лікарняних закладів;
Код КВЕД 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров'я;
Код КВЕД 96.01 Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів;
Код КВЕД 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування (основний);
Код КВЕД 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування;
Код КВЕД 56.30 Обслуговування напоями;
Код КВЕД 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.
Аналогічна інформація міститься і у відповідному витягу з ЄДРПОУ (а.с. 48) відносно ТОВ «Хотел Менеджмент Груп», згідно з яким його види діяльності за КВЕД-2010 наступні:
- Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;
- Діяльність лікарняних закладів;
- Інша діяльність у сфері охорони здоров'я;
- Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів;
- Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування;
- Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.
Міністерством охорони здоров'я України ТОВ «Хотел Менеджмент Груп» 19.12.2012 року видано ліцензію серії АД № 063789 на здійснення медичної практики (а.с. 49-52).
Відповідно до визначення, наданого у статті 1 Закону України «Про туризм» від 15 вересня 1995 року № 324/95-ВР туризм - тимчасовий виїзд особи з місця проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно - ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці, куди особа від'їжджає.
Одним із різновидів туризму згідно зі статтею 4 цього ж Закону є такий вид туризму як лікувально-оздоровчий.
Загальновідомим фактом є те, що місто Трускавець є курортним містом.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про курорти» від 5 жовтня 2000 року № 2026-III курорт - освоєна природна територія на землях оздоровчого призначення, що мас природні лікувальні ресурси, необхідні для їх експлуатації будівлі та споруди з об'єктами інфраструктури, використовується з метою лікування, медичної реабілітації, профілактики захворювань та для рекреації і підлягає особливій охороні.
Стаття 15 цього ж Закону передбачає, що з метою організації діяльності курортів юридичні та фізичні особи використовують спеціально визначені природні території, які мають мінеральні та термальні води, лікувальні грязі та озокерит, ропу лиманів та озер, акваторію моря, кліматичні, ландшафтні та інші умови, сприятливі для лікування, медичної реабілітації та профілактики захворювань.
Системний аналіз вказаних норм Законів України «Про туризм» та «Про курорти» дає підстави стверджувати, що оздоровлення особи - це особливий вид туризму, метою якого є лікування, медична реабілітація чи профілактика захворювань та який передбачає надання цілого спектру послуг, включаючи проживання, харчування тощо.
Договори оренди майнових комплексів водно-оздоровчого комплексу санаторію «Каштан» (вул. Шевченка. 24 в м. Трускавці Львівської області), медичного центру (бульвар Юрія Дрогобича, 3 в м. Трускавці Львівської області) і водолікарні (бульвар Юрія Дрогобича, 3 «б» в м. Трускавці Львівської області), правовстановлюючі документи на орендоване нерухоме майно (позиції 1-12) разом з договорами оренди майнових комплексів спальних корпусів на майдані Кобзаря, 1 в м. Трускавці та вул. Біласа, 9 в м. Трускавці підтверджують наявність у ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» необхідної матеріально-технічної бази для надання послуг з лікування, медичної реабілітації та профілактики захворювань.
Своїм листом № 645 від 14.08.2015 р. ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» підтвердило види та обсяг фактично наданих послуг (а.с. 235).
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що зі всіх об'єктів, які передані ПрАТ «Трускавецькурорт» в строкове платне користування ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп», придатними для проживання є лише будівлі спального корпусу № 1 санаторію «Каштан» (сучасна назва готель «Mirotel Resort & SPA») та готелю «Христина», які розташовані на земельних ділянках у м. Трускавець на майдані Кобзаря, 1 та вул. Біласа, 9.
На сайті готелю «Mirotel Resort & SPA» міститься інформація для споживачів, згідно з якою готель є готельно-оздоровчим комплексом, у якому функціонує СПА-центр. який пропонує споживачам широкий вибір методик оздоровлення та омолодження.
Готель «Mirotel Resort & SPA» пропонує своїм споживачам комплексні медичні програми, які включають в себе лікування, профілактику та реабілітацію.
В готелі передбачено застосування такого методу лікування для відпочиваючих як лікувальна фізкультура (ЛФК).
Для всіх споживачів (гостей) готелю «Mirotel Resort & SPA» передбачено також обслуговування в Діагностико-лікувальному та реабілітаційному центрі «Мед-Палас», який сполучений з готелем «Mirotel Resort & SPA».
На території готелю працює власний бювет, де пропонується широкий вибір лікувальних вод: «Нафтуся», «Марія», «Софія», «Броніслава».
Готель «Mirotel Resort & SPA» неодноразово одержував найвищі нагороди в сфері туризму і оздоровлення,зокрема, в номінації «Кращий лікувальний комплекс преміум-класу» 2014 року «Медікал (тобто медичний) готель» 2013 року тощо.
На сайті готелю «Христина» (по вул. Біласа. 9 у м. Трускавці) http://kristina.hmg.in.ua зазначено, що готель розміщує осіб, які прибувають до міста - курорту Трускавець з вказаною метою - саме для відпочинку і оздоровлення.
ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» листом № 645 від 14.08.2015 р. (позиція 13) підтверджує фактичне надання в період з 01/01/2013 по 31/12/2013 року тисячам відпочивальників, які проживали в спальних кімнатах засобів розміщення за адресами майдан Кобзаря, 1 (Mirotel Resort&SPA) та вул. Біласа, 9 (вілла «Христина») в м. Трускавці Львівської області, як об'єктах інфраструктури, комплексу послуг, в т.ч. проживання, харчування, медичних та СПА-послуг.
Встановлені судом фактичні обставини дають підстави стверджувати, що використання земельних ділянок за адресою: м. Трускавець, майдан Кобзаря, 1 та м. Трускавець, вул. Біласа, 9, на яких розташовані будівлі спального корпусу № 1 санаторію «Каштан» (сучасна назва готель «Mirotel Resort & SPA») та готелю «Христина», безпосередньо пов'язане з наданням послуг з лікування, медичної реабілітації та профілактикою захворювань, та свідчить, що вказані земельні ділянки використовуються у відповідності з їх функціональним призначенням, тобто для оздоровлення.
Вказане спростовує висновок податкового органу про використання земельних ділянок з розташованими на них будівлями за адресою: м. Трускавець, майдан Кобзаря, 1 та м. Трускавець, вул. Біласа, 9 не за функціональним призначенням.
Ураховуючи викладене, у податкового органу не було правових підстав для збільшення в п'ятикратному розмірі суми грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 216 267,95 грн, у тому числі: за основним платежем - 173 014,36 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями - 43 253,59 грн.
З приводу проведених відповідачем розрахунків податку на земельну ділянку площею 7499 кв м, розташовану за адресою: майдан Кобзаря, 1 у м. Трускавець, суд звертає увагу на таке.
Державний акт на право постійного користування землею І-ЛВ № 000665, виданий ЗАТ «Трускавецькурорт», сан. «Каштан», від 14.12.2000 року та зареєстрований в Книзі записів актів на право постійного користування землею за № 090, а також витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-4601334992014 від 23.06.2014 року (кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0047, місце розташування Львівська обл., м. Трускавець, майдан Кобзаря, 1, площа земельної ділянки 0.1377 га) та НВ-4601222302014 від 07.05.2014 року (кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0025. місце розташування Львівська обл., м. Трускавець, майдан Кобзаря. 1. площа земельної ділянки 0.6122 га) (позиції 14-16) підтверджують, що будівля спального корпусу № 1 санаторію «Каштан» на майдані Кобзаря, 1 розташована на земельній ділянці площею 0.6122 га. За цією ж адресою розташована ще одна належна ПрАТ «Трускавецькурорт» земельна ділянка площею 0.1377 га, яка не є сумісною із тією, на якій розташована будівля спального корпусу № 1 санаторію «Каштан».
Земельної ділянки площею 0.7499 га за вказаною адресою і як вказано акті перевірки Дрогобицької ОДПІ № 42/22-01/30322940 від 20.02.2015 року не існує взагалі і виникла внаслідок безпідставного додавання площ двох різних земельних ділянок (0,6122 + 0,1377 = 0,7499).
Відповідно до вимог частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття податкового повідомлення - рішення від 05.03.2015 року 0000422201.
Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті ( вчинені ) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіривши оскаржене податкове повідомлення - рішення Дрогобицької ОДПІ від 05.03.2015 року 0000422201, суд дійшов переконання, що воно прийняте відповідачем без урахування вимог Податкового кодексу України та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним і скасувати.
Відповідно до частини першої статті 94 КАС України підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 432 грн 55 к., сплаченого за платіжним дорученням № 601 від 10 липня 2015 року.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області від 05.03.2015 року 0000422201.
Стягнути з Державного бюджету України в користь приватного акціонерного товариства «Трускавецькурорт» 432 (чотириста тридцять дві) гривні 55 копійок судових витрат.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2015 |
Оприлюднено | 28.08.2015 |
Номер документу | 48956566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні