Постанова
від 21.08.2015 по справі 813/3315/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 серпня 2015 року № 813/3315/15

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Потабенко В.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до приватного підприємства "Юдіс - КР" про стягнення коштів з рахунків платника податків для погашення податкового боргу, -

в с т а н о в и л а :

Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області, позивач) звернулася до суду з позовом до приватного підприємства "Юдіс - КР" (далі - ПП "Юдіс - КР", відповідач) про стягнення коштів з рахунків платника податків для погашення податкового боргу в сумі 156202,92 грн.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Відтак, суддя, у відповідності до ст. 183 2 КАС України, розглядає справу в порядку скороченого провадження.

Суд вважає за доцільне зазначити, що сторонам скеровувалися копії ухвали про відкриття скороченого провадження від 01.07.2015 року. Представник позивача отримав копію ухвали 02.07.2015 року, що підтверджується повідомленням про вручення судової кореспонденції, яке міститься в матеріалах справи.

14.07.2015 року від відповідача на адресу суду повернувся конверт з відміткою органу поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання". Враховуючи те, що копія ухвали скеровувалася на адресу, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а саме: 79005, м. Львів, вул. Хмельницького, 172-Б, вважається, що відповідач повідомлений про відкриття скороченого провадження належним чином. У визначений судом строк від відповідача письмового заперечення та доказів на спростування позовних вимог чи заяви про визнання позову, до суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суддя приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що ПП "Юдіс - КР", код ЄДРПОУ 33575370, зареєстроване за адресою: 79005, м. Львів, вул. Хмельницького, 172-Б.

Заборгованість відповідача виникла у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з податку на додану вартість.

Згідно довідки ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області, станом на 11.06.2015 року за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 156202,92 грн., який виник в зв'язку з несплатою самостійно задекларованих зобов'язань, визначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість № 9076564902 від 05.01.2015 року на суму 154348,00 грн. та № 9076560993 від 05.01.2015 року на суму 1899,00 грн.

Станом на 24.06.2015 року податковий борг по вказаному платежу згідно картки особового рахунку (з врахуванням переплати) в сумі 44,08 грн., складає 156202,92 грн.

Оскільки відповідач не сплатив податкових зобов'язань у встановлені строки, податковою інспекцією 16.03.2015 року боржнику надіслано податкову вимогу № 190-23 на суму 156202,92 грн., однак жодних заходів для погашення податкового боргу відповідачем не вчинялося.

В матеріалах справи наявні докази скерування відповідачу зазначеної вище податкової вимоги та відсутні докази її оскарження.

Вирішуючи спір у даній адміністративній справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 16 Податкового Кодексу України (надалі - ПК України), платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особа (резиденти та нерезиденти України), юридичні особи (резиденти та нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування і на яких покладено обов'язок зі сплати податків і зборів.

Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення.

У відповідності до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У відповідності до п. 1 ст. 109 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 ПК України.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно п. п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Згідно п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно наявної в матеріалах справи довідки про суму податкового боргу платника податків, сума податкового боргу відповідача станом на 11.06.2015 року становить 156202,92 грн.

На даний час ця сума є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу, а відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищенаведене, а також п. 20.1.18 ст. 20 ПК України, згідно якого органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, суд вважає позовні вимоги ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до ст. 256 КАС України, постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7 - 14, 18, 19, 33-35, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 158 - 163, 167, 183 2 ,256 КАС України, суддя, -

ПОСТАНОВИЛА:

позов задовольнити повністю.

Стягнути з банківських рахунків приватного підприємства "Юдіс - КР" (код ЄДРПОУ 33575370, що зареєстроване за адресою: 79005, м. Львів, вул. Богдана Хмельницького, 172 - Б) МФО 351005, АТ "УКРСИББАНК", № 26051000008845; МФО 351005, АТ "УКРСИББАНК", № 26046039565900; МФО 351005, АТ "УКРСИББАНК", № 26002039565900; МФО 899998, Казначейство України, № 37518000095190 до бюджету податковий борг в сумі 156202 (сто п'ятдесят шість тисяч двісті дві) гривні 92 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2015
Оприлюднено28.08.2015
Номер документу48956588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3315/15

Постанова від 21.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні