ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2015 року справа № 823/1843/15
10 год. 40 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Рідзеля О.А.,
при секретарі судового засідання - Педані О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу,
встановив:
До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась Смілянська об'єднана державна податкова інспекція головного управління ДФС у Черкаській області (далі - позивач), в якій просить стягнути кошти з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» (далі - відповідач) на суму податкового боргу 9886 грн 13 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач зареєстрований як суб'єкт господарювання та перебуває на обліку в контролюючих органах, проте всупереч вимогам чинного законодавства України, не виконує самостійно узгоджені податкові зобов'язання, внаслідок чого за ним обліковується податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 2246 грн 69 коп. та з орендної плати за землю в розмірі 7639 грн 44 коп., всього загальна сума боргу становить 9886 грн 13 коп.
Представник позивача в судове засідання не прибув, надіславши 21.08.2015 клопотання, в якому, зокрема, просить суд провести розгляд справи без його участі, додатково зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання повторно не прибув, свого представника не направив, причини неявки суду не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності, заперечення на позов не надходили.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України від 6 липня 2005 року № 2747-IV (далі - КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.
Згідно з частини 1 статті 41 КАС України не здійснювалось фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
З письмових доказів у справі суд встановив, що товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» зареєстроване як юридична особа 01.10.2001, ідентифікаційний код 31701803, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10.07.2015 (а.с. 24-25).
Отже, відповідач, зважаючи на вищевказане та вимоги частини 8 статті 19, частин 1, 2 статті 55, частини 1 статті 58 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі - ГК України), визнається суб'єктом господарювання та зобов'язаний вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Відповідно до статті 67 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/-96-ВР кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі за текстом - ПК України).
Положеннями п.п. 16.1.3, 16.1.4 п. 6.1статті ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. (пункти 49.1, 49.2 статті 49 ПК України).
Пунктом 54.1. статті 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків. (п. 56.11 ст. 56 ПК України).
Пунктом 57.1 статті 57 визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Окрім того, відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з пунктом 286.3 статті 286 ПК України платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно з підпунктом 20.1.4. пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Результати перевірки контрольованих операцій оформляються у формі акта (довідки), що складається у двох примірниках, підписується посадовими особами, які проводили перевірку та платником податків або його представником
Відповідно до пункту 86.8 статті 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу.
Згідно з пунктами 58.2, 58.3. статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
З письмових доказів у справі суд встановив, що відповідачем подано:
- податкову декларації з плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 25.01.2014, де відповідачем самостійно обчислено розмір плати за землю за 2014 рік, що з урахуванням розбивки річної суми на рівні частки за місяцями становить 954 грн 92 коп. щомісяця;
- уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 21.07.2014, де відповідачем самостійно уточнено розмір плати за землю за червень 2014 року в розмірі 5729 грн 62 коп. та за липень-грудень 2014 року - 1909 грн 86 коп. щомісячно.
Однак, означені вище суми самостійно розрахованих податкових зобов'язань з плати за землю відповідачем в установлені чинним законодавством терміни в повному обсязі не сплачено.
26.01.2015 позивач на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст.75 ПК України провів камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» (акт № 160/23-04-15-0208/31701803). За результатами даної перевірки встановив порушення термінів сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених п. 57.3 ПК України. За порушення термінів сплати податку на додану вартість відповідачу на підставі п. 126.1 статті 126 ПК України нараховано штрафні санкції на загальну суму 33 грн 95 коп., оформлені податковими повідомленнями-рішеннями № 0000911502 від 26.01.2015 та № 0000921502 від 26.01.2015, які отримані уповноваженою особою відповідача 09.02.2015.
Також, 06.02.2015 позивач на підставі пункту 200.10 статті 200 у порядку статті 76 ПК України провів камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість відповідача. Дані вказаної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень, листопад та грудень 2014 року (акт № 286/23-04-15-0208/31701803). На підставі п. 120.1 статті 120 Податкового кодексу України відповідачу нараховано штрафні санкції з податку на додану вартість в розмірі 2210 грн 00 коп., оформленого податковим повідомленням-рішенням № 0001431502 від 06.02.2015, яке отримане уповноваженою особою відповідача 09.02.2015.
Відповідні податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному порядку оскаржені не були, визначені останніми податкові зобов'язання в добровільному порядку не сплачені.
В той же час, на підставі статті 129 Податкового кодексу України за порушення строків сплати узгоджених зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.09.2014 по 19.10.2014 відповідачу нараховано пеню з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день: виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті; заниження; виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, загальний розмір якої згідно наданої позивачем облікової картки платника податків становить 2 грн 74 коп.
Як наслідок, загальна сума боргу товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» з податку на додану вартість та з орендної плати за землю складає 9886 грн 13 коп.
Відповідно до пункту 59.1. ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У зв'язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов'язання позивач прийняв та надіслав відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 652-25 від 06.08.2014, яка отримана уповноваженою особою відповідача 06.08.2014.
В установленому законом порядку відповідач вимогу не оскаржив і до часу судового розгляду справи узгоджені зобов'язання не сплатив, що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податку.
06.08.2014 позивачем прийнято рішення № 196 про опис майна у податкову заставу та складено акт опису майна № 132 від 10.06.2015. У зв'язку з наявністю податкового боргу податкова застава зареєстрована в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 11.06.2015, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, копія якого міститься в матеріалах справи.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.3. статті 95 стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до довідки позивача № 2456/23-04-11-020 від 16.07.2015 про наявність рахунків у банках відповідач в банківських установах має відкриті розрахункові рахунки.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати з відповідача не стягуються, оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем-фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 86, 94, 158 - 163, 254 - 256 КАС України, суд,
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю «Аптека «№112» (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Московська, буд. 14, ідентифікаційний код 31701803) на користь Державного бюджету України через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію головного управління ДФС у Черкаській області (20702, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код 39620821) кошти на суму податкового боргу 9886 (дев'ять тисяч вісімсот вісімдесят шість) грн 13 коп.
Копію постанови направити сторонам.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.А. Рідзель
Повний текст рішення складено в повному обсязі 25.05.2015
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2015 |
Оприлюднено | 28.08.2015 |
Номер документу | 48960492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
О.А. Рідзель
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні