Постанова
від 12.03.2007 по справі 11/57а (6/371/16)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/57а (6/371/16)

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-38-36, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "12" березня 2007 р.                                                  Справа № 11/57а (6/371/16)

За позовом: Контрольно - ревізійного управління в Чернігівській області   

14000, м. Чернігів, вул. Бєлінського, 11

До: Сосницької районної державної лікарні ветеринарної медицини

16100, м. Сосниця, вул. Чернігівська, 7

Про зобов'язання вчинити дії

                                                                                           Суддя Ю.М.Бобров

                                                                                           Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Курганська О.М. –гол. юрисконсульт, дов. від 29.12.06 р. № 1,

Кошіль А.М. –гол. контролер –ревізор, дов. від 26.02.07 р.

Від Відповідача: Логвін О.В. –начальник.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачем –Контрольно –ревізійним управлінням в Чернігівській області подано адміністративний позов до Сосницької районної державної лікарні ветеринарної медицини (Лікарня), в якому позивач просить суд: визнати дії Лікарні щодо невиконання обов'язкових вимог по усуненню виявлених порушень в частині невжиття заходів по відшкодуванню збитків, завданих зайвим нарахуванням матеріальної допомоги в сумі 9,32 тис. грн. - незаконними; зобов'язати Лікарню виконати обов'язкові вимоги по усуненню вказаного порушення; витрати на матеріально - технічне  забезпечення покласти на відповідача.

На підставі ст. 150 КАСУ у розгляді справи оголошувалась перерва.

До прийняття рішення по справі, представник позивача уточнив позовні вимоги і просить суд зобов'язати відповідача виконати обов'язкові письмові вимоги КРВ в Сосницькому районі від 01.03.06 р. № 18-11/77 в частині відшкодування в дохід держави безпідставно виплаченої матеріальної допомоги в сумі 9,32 тис. грн. бюджетних коштів.

Представники позивача в судових засіданнях підтримали позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у позовній заяві, з урахуванням уточнення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається, зокрема, на те, що проведеною 01.03.06 р. КРВ в Сосницькому районі ревізією було виявлено порушення Лікарнею п. 4 постанови КМ України від 07.02.01 р. № 134 „Про впорядкування умов плати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” та п. 4 постанови КМ України від 30.08.02 р. № 1298  „Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери”.

Нарахування на матеріальну допомогу становлять 2,52 тис. грн., всього 9,32 тис. грн.

Відповідачем не виконані обов'язкові письмові вимоги КРВ в Сосницькому районі від 01.03.06 р. № 18-11/77 в частині відшкодування 6,8 тис. грн. матеріальної допомоги та сплати внесків до держаних цільових фондів по незаконно виплаченій допомозі в сумі 2,52 тис. грн., всього 9,32 тис. грн.

Відповідач у письмових запереченнях на позовну заяву та представник відповідача в судових засіданнях посилаються, зокрема, на те, що при виплаті матеріальної допомоги Лікарня керувалася Положеннями про преміювання та інші соціальні виплати працівникам ветеринарної медицини організацій бюджетної сфери, затвердженими Головою Державного департаменту ветеринарної медицини 05.12.04 р. та погодженим з головою ЦК профспілки працівників АПК України 06.12.04 р., яке дозволяє виплату матеріальної допомоги працівникам державних установ ветеринарної медицини, у випадках, визначених в цьому Положенні, у розмірі від 1 до 3 мінімальних зарплат.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши надані сторонами докази, заслухавши в судових засіданнях пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Контрольно –ревізійним відділом в Сосницькому районі була проведена ревізія фінансово –господарської діяльності з питань дотримання законодавства у процесі використання коштів державного бюджету на керівництво та управління, протиепізоотичні заходи в Лікарні, за результатами якої складено акт ревізії від 01.03.06 р. № 18-32/5.

Як зазначено в акті ревізії, при проведенні ревізії з питань правильності проведення видатків бюджетних коштів, спрямованих на виплату матеріальних допомог, встановлено випадки виплати допомог в розмірі понад один посадовий оклад в рік. В результаті переплата матеріальної допомоги склала 6,8 тис. грн.: в т.ч. за 2002 рік –1,1 тис. грн., 2003 рік –1,8 тис. грн., 2004 рік –1,0 тис. грн., за 2005 рік –2,9 тис. грн., чим порушено вимоги п. 4 постанови КМУ від 07.02.01 р. № 134 та п. 4 постанови КМУ від 30.08.02 р. № 1298. Нарахування на матеріальну допомогу становить 2,52 тис. грн., що є порушенням п. 5 ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. № 996.

Начальником КРВ в Сосницькому районі відповідачу було направлено листа від 01.03.06р. № 18-11/77 про усунення порушень виявлених ревізією.

Листом № 34 від 31.03.06 р. відповідач надав КРВ в Сосницькому районі інформацію про усунення порушень, виявлених ревізією.

У п. 1 цього листа зазначено, що переплата матеріальної допомоги в сумі 6,8 тис. грн. та внески до державних цільових фондів в сумі 2,52 тис. грн. не буде відшкодована тому, що виплата проведена відповідно до Положення про преміювання та інші соціальні виплати працівникам Сосницької районної лікарні держветмедицини.

Державним департаментом ветеринарної медицини були розроблені Положення про преміювання та інші соціальні виплати працівникам ветеринарної медицини організацій бюджетної сфери, затверджене головою Департаменту  22.01.03 р. та погоджене з головою ЦК профспілки працівників АПК України 28.01.03 р., та Положення про преміювання на інші соціальні виплати працівникам ветеринарної медицини установ бюджетної сфери, затверджене головою Департаменту 05.12.04 р. та погоджене з головою ЦК профспілки працівників АПК України 06.12.04 р.

Згідно розділу 4 цих Положень передбачено надання матеріальної допомоги у розмірі від 1 до 3 мінімальних зарплат, яка надається працівникам державних установ ветеринарної медицини у випадках:

- при тривалій хворобі працівника або проведенні операції;

- при народженні дитини;

- при тяжкому матеріальному становищі працівника.

Дозвіл на надання та виплату цієї матеріальної допомоги надається керівником державних установ ветеринарної медицини, за погодженням із профспілковим комітетом на підставі поданої заяви працівника.

Вказана допомога надається за рахунок коштів спеціального фонду Державного бюджету, передбаченого кошторисом.

Зокрема, на підставі цих Положень відповідачем розроблялися Положення про преміювання та інші соціальні виплати працівникам Сосницької районної державної лікарні ветеринарної медицини, які містили аналогічну норму щодо виплати матеріальної допомог у розмірі від 1 до 3 мінімальних зарплат.

Як зазначено у преамбулах всіх вищевказаних  Положень, вони розроблені у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.01 р. № 134 „Про впорядкування умов плати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери”.

Однак, постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.01 р. № 134, яка діяла до 01.09.05 р., зокрема п.п. «б»п.4, надано право керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, за винятком матеріальної допомоги на поховання, в сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік.         Інших розмірів матеріальної допомоги для установ ветеринарної медицини, а ні постановою КМУ № 134 від 07.02.01 р. не передбачено.

Статтею 15 Бюджетного кодексу України від 21.06.01 р., № 2542-ІІІ визначено складові частини бюджету, а саме: загальний і спеціальний.

Виходячи з цього, використання коштів спеціального фонду кошторису повинно здійснюватися по тим же нормативно –правовим актам, що і використання коштів загального фонду.

Оскільки у відповідності до п. 1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.02 р. № 228, складовими частинами кошторису бюджетних установ є загальний і спеціальний фонди, вказаний вище граничний розмір матеріальної допомоги розповсюджується на обидві складові кошторису.

Отже, незалежно від того, з якого фонду кошторису (загального чи спеціального) здійснюється виплата матеріальної допомоги, її сумарний розмір для працівника не повинен перевищувати одного посадового окладу на рік.

Таким чином, суд доходить висновку, що відповідач при здійсненні виплат матеріальної допомоги працівникам мав діяти відповідно до нормативно –правових актів Кабінету Міністрів  України. Виплата матеріальної допомоги у розмірі, більшому ніж передбачено постановою КМУ № 134 від 07.02.01 р., суперечить бюджетному законодавству і, відповідно до ст. 116 Бюджетного кодексу України, є бюджетним правопорушенням.

Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку, що позовні вимоги, з урахуванням їх уточнення, підлягають задоволенню.

        Керуючись ст. ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -    

         

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

    2. Зобов'язати Сосницьку районну державну лікарню ветеринарної медицини (16100, Чернігівська область, м. Сосниця, вул. Чернігівська, 7, код 00720875) виконати обов'язкові письмові вимоги Контрольно - ревізійного відділу в Сосницькому районі від 01 березня 2006 р. № 18-11/77 в частині відшкодування в дохід держави безпідставно виплаченої матеріальної допомоги в сумі 9,32 тис. грн. бюджетних коштів.

       Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

         Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

         У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

         Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.     

        Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

      Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.

       Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного господарського суду.

         Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

         Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 12.03.07 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

          Постанова суду в повному обсязі виготовлена 16.03.07 р.

     Сторони можуть отримати копію постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді через канцелярію суду.

           

        Суддя                                                                                Ю.М.Бобров                                                                          

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення12.03.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу489996
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/57а (6/371/16)

Ухвала від 06.02.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Постанова від 12.03.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 20.12.2006

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Блохiна Ж.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні