ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2012 року < ЧАС >м. ПолтаваСправа № 2а-1670/10120/11
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколенка Ф.Ф.,
при секретарі - Горбач Д.О.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Гадяцький районний центр зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
02 грудня 2011 року Гадяцький районний центр зайнятості звернувся до ОСОБА_2 про стягнення коштів, витрачених на виплату матеріальної допомоги по безробіттю в розмірі 4545,81 грн.
Обґрунтовуючи заявлену вимогу, позивач зазначив, що при отриманні виплат у період перебування на обліку у Гадяцькому районному центрі зайнятості громадянка ОСОБА_2 приховала факт реєстрації її як фізичної особи-підприємця, чим порушила вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". За час перебування на обліку в Гадяцькому районному центрі зайнятості відповідач незаконно отримав матеріальну допомогу по безробіттю в розмірі 4545,81 грн. Кошти у добровільному порядку не повернуті.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, про день та час розгляду справи повідомлявся, клопотань та заперечень не надав.
Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за даної явки та наявними в справі матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до слідуючих висновків.
Судом встановлено, що відповідач звернувся до Гадяцького районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного з виплатою матеріальної допомоги 28.10.2010.(а.с.11)
Наказом Гадяцького районного центру зайнятості від 28.10.2010 № НТ101028 гр. ОСОБА_2 надано статус безробітної і цим же наказом призначено допомогу по безробіттю.(а.с.12)
Виплата допомоги тривала у період з 28.10.2010 по 24.07.2011.
З матеріалів справи слідує, що Гадяцьким районним центром зайнятості відповідачу виплачено матеріальну допомогу по безробіттю на загальну суму 4545,81 грн (а.с. 16).
З метою виконання Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62 відповідно до пункту 5 частини 2 статті 12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття В»Гадяцьким районним центром зайнятості проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, за результатами якого складено акт від 11.10.2011 № 25.(а.с.13)
Розслідуванням встановлено, що гр. ОСОБА_2 з 13.02.2006 була зареєстрована як фізична особа - підприємець та відповідно відносилась до категорії зайнятого населення.
Згідно наявної у матеріалах справи Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців до реєстру внесено запис про державну реєстрацію фізичної особи- підприємця ОСОБА_2. (а.с.17-18)
Відповідно до частини 3 статті 46 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємцівВ»від 15.05.2003, № 755-ІV фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи.
Отже, на дату набуття відповідачем статусу безробітного (28.10.2010) підприємницька діяльність відповідача не була припинена.
Наказом Гадяцького районного центру зайнятості від 15.08.2011 № НТ110815 припинено виплату відповідачу допомоги по безробіттю та згідно цього ж наказу його знято з обліку.
На підставі акту розслідування, а також частини 3 статті 36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» та на підставі пункту 6 Порядку № 60/62 Гадяцьким районним центром зайнятості видано наказ від 11.10.2011 за №149 про повернення гр. ОСОБА_2 грошових коштів, одержаних як допомога по безробіттю.(а.с. 14)
Відповідачу було направлено лист - претензію від 12.10.2011 року про необхідність повернення матеріальної допомоги по безробіттю у 15-денний строк (а.с.27-28), але вказана вимога залишена відповідачем без задоволення.
Згідно зі статтею 2 Закону України „Про зайнятість населенняВ» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Згідно статті 1 Закону України В«Про зайнятість населенняВ»підприємці належать до зайнятого населення.
Частинами 2 та 3 статті 36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» закріплено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг /частина 2/; сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг /частина 3/.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 60/62 у разі встановлення центрами зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законом порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
З огляду на вище викладене, відповідач не мав права на отримання допомоги по безробіттю, яку було призначено центром зайнятості у зв'язку із ненаданням достовірної інформації про те, що він є фізичною особою-підприємцем. Заява підписана відповідачем є офіційним документом, в якому ним зазначені обставини, що впливали на призначення допомоги по безробіттю та в якій умисно приховано факт реєстрації його як фізичної особи-підприємця.
Відповідно до частини 1 статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач заперечень проти позову, а також доказів в спростування вищевикладеного чи сплати боргу суду не надав.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Частиною 4 статті 94 Кодексу Адміністративного судочинства України, визначено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Гадяцького районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів- задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на корись Гадяцького районного центру зайнятості (ідентифікаційний код 01528571) незаконно отриману допомогу по безробіттю у розмірі 4545,81 грн (чотири тисячі п'ятсот сорок п'ять гривень вісімдесят одна копійка).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 13 січня 2012 року.
Суддя Ф.Ф. Соколенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 01.09.2015 |
Номер документу | 49082173 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Ф.Ф. Соколенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні