ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 липня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а-3664/10/2470
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Дембіцького П.Д.,
при секретарі судового засідання - Граматович М.І.;
за участю представника позивача -ОСОБА_1 (за довіреністю);
відповідача -не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Кіцманському районі Чернівецької області до Фермерського господарства ОСОБА_2 про припинення юридичної особи, -
СУТЬ СПОРУ:
Державна податкова інспекція у Кіцманському районі Чернівецької області (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи -Фермерського господарства ОСОБА_2 .
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з 2006 року не подає до органу податкової служби звітність та відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), що є підставою для припинення юридичної особи.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити. Крім того, представник позивача надала суду письмове клопотання про приєднання до матеріалів справи заяви відповідача -керівника фермерського господарства про те, що відповідач відмовилась від земельної ділянки, не заперечує щодо ліквідації фермерського господарства.
Відповідачу неодноразово за адресою зазначеною позивачем, а також за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, а також за наданими матеріалами, інформацією податкового органу щодо місць проживання посадових осіб було надіслано рекомендовані листи з повідомленням із зазначенням часу, дати та місця проведення судового розгляду справи.
Статтею 17 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо місцезнаходження юридичної особи. Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості внесені до Єдиного державного реєстру вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Стаття 19 вказаного Закону регламентує положення про обов'язок виконавчого органу юридичної особи повідомляти державного реєстратора про внесення змін до відомостей про юридичну особу.
Згідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено особі, якщо вона доставлена за адресою внесеною до відповідного реєстру. Відповідно до вимог ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе розглянути справу без представника відповідача, на підставі наявних у ній доказів.
Відповідач в судове засідання не з'явився, однак це не перешкоджає розгляду справи по суті, оскільки у справі наявні поштові повідомлення, які засвідчують повідомлення відповідача про час слухання справи.
Відповідач заперечень на позовну заяву суду не надав, повноважного представника у судове засідання не направив.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Кіцманському районі Чернівецької області подано позов про припинення (скасування) державної реєстрації юридичної особи -Фермерського господарства ОСОБА_2 (59320, с. Іванківці, Кіцманського району, Чернівецької області, ід. номер 21425896 ).
Згідно довідки управління статистики у Кіцманському районі Чернівецької області від 20.10.2010 року № 25/13/835, Фермерське господарство ОСОБА_2 включене до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код № 21425896.
Крім того, у судовому засіданні досліджені письмові докази, на підставі яких встановлено, що керівником Фермерського господарства є ОСОБА_2.
Дослідженням письмової заяви відповідача -керівника фермерського господарства ОСОБА_2 встановлено, що заява зареєстрована в реєстрі № 39 Іванковецької сільської ради 05 липня 2011 року про те, що відповідач не має змоги вести фермерське господарство, відмовилась від земельної ділянки, не заперечує проти ліквідації фермерського господарства.
Згідно довідки Кіцманського РВ УМВС України в Чернівецькій області № 4762 від 29.06.2011 року ОСОБА_2 значиться зареєстрована в ІНФОРМАЦІЯ_1 з дня народження по даний час.
Згідно довідки УПФ України в Кіцманському районі вбачається, що заборгованості за СФГ ОСОБА_2 станом на 29.06.2011 року по сплаті страхових внесків та єдиного соціального внеску, не має.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Частиною 1 ст. 9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Статтею 9 Закону України „Про систему оподаткуванняВ» передбачено, що обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» передбачено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) р.
В порушення зазначених норм Закону Відповідач не звітує до ДПІ у Кіцманському районі з 31.01.2006 року (остання звітність -розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку подана до ДПІ у Кіцманському районі 31.06.06 року).
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98 р. № 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно довідки ДПІ у Кіцманському районі Чернівецької області № 3458/10/19-027 від 22.10.2010 року вбачається, що заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.
Відповідно до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) передбачено. що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Статтею 218 ГК України передбачено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно частини першої ст. 247 ГК України, вбачається, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
У частині другій ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) зазначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної особи Фермерського господарства ОСОБА_2.
Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК України) передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Частиною п'ятої ст. 38 Закону передбачено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною 7 ст. 38 Закону передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини 4 ст. 105 ЦК України передбачено, що комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Частиною 1 ст. 36 Закону передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини десятої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Частиною 9 ст. 36 Закону передбачено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Пунктом 78.1.2., 78.1, статті 78 Податкового кодексу України передбачено, якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом, призначається та проводиться позапланова виїзна перевірка.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
В зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: голова комісії ОСОБА_2 -керівник Фермерського господарства (адреса : 59320, с. Іванківці, Кіцманського району,Чернівецької області) члени комісії ДПІ у Кіцманському районі Чернівецької області, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду України соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду в Кіцманському районі Чернівецької області .
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Фермерського господарства ОСОБА_2 та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
2. Припинити юридичну особу - Фермерське господарство ОСОБА_3 (юридична адреса: 59320, с. Іванківці, Кіцманського району, Чернівецької області, код
ЄДРПОУ 21425896).
3. Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - ОСОБА_3, члени комісії - ДПІ у Кіцманському районі Чернівецької області, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду України соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області.
4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Фермерське господарство ОСОБА_3 перебуває у процесі припинення.
5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Фермерського господарства ОСОБА_4 та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою
ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV.
6. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
7. Копію постанови направити у ДПІ Кіцманського району Чернівецької області, державному реєстратору Виконавчого комітету Кіцманської районної ради, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду України соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду в Кіцманському районі Чернівецької області для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-третьої, п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд.
Заява про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, з дня її складання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для її подання.
Постанову складено в повному обсязі 11 липня 2011 р.
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2011 |
Оприлюднено | 01.09.2015 |
Номер документу | 49082904 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні