Справа № 715/1829/15-а
Провадження № 2-а/715/23/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.08.2015 Глибоцький районний суд Чернівецької області
в складі: головуючого судді Цуркана В.В.
секретаря судового засідання Майщук С.В.
за участю представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Глибоцького районного суду Чернівецької області адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, суд -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_2 звернулася до суду із адміністративним позовом до ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, вказавши в позові, що нею, на підставі поданої заяви до ОСОБА_3 сільської ради про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для передачі у власність земельної ділянки у с. Чагор, Глибоцького району Чернівецької області орієнтованою площею 0,15га, з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, допоміжних будівель та споруд, був укладений договір із ПП «Захід-Зем» про виготовлення проекту землеустрою на вказану земельну ділянку. На виконання укладеного договору, землевпорядною організацією розроблено проект землеустрою земельної ділянки у с. Чагор, площею 0,15га, з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд, який отримав позитивні висновки-погодження органу архітектури та містобудування і територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Державним кадастровим реєстратором відділу Держземагенства у Глибоцькому районі, відповідно до вимог постанови Чернівецького окружного адміністративного суду, 23 березня 2015 року внесено відомості про сформовану земельну ділянку до автоматизованої системи державного земельного кадастру, якій присвоєно кадастровий номер 7321087900:01:003:1977, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15га, що у с. Чагор, Глибоцького району, Чернівецької області. 28 березня 2015 року було подано до сесії ОСОБА_3 сільської ради заяву з клопотанням про прийняття рішення щодо затвердження проекту землеустрою вищевказаної земельної ділянки. Однак, незважаючи на те, що ОСОБА_3 сільською радою 24 квітня 2015 року, 03 червня 2015 року і 09 липня 2015 року були проведені засідання сесії сільради, рішення за заявою від 28 березня 2015 року по суті поданого клопотання не прийнято, заяву у визначений двотижневий строк не розглянуто, відповідь на подану заяву не надано та про причини не розгляду звернення не повідомлено, що вказує на бездіяльність органу місцевого самоврядування і невиконання та порушення вимог Закону. На підставі наведеного позивач просить визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької області щодо неприйняття рішення на пленарних засіданнях сесії сільради від 24 квітня 2015р., 03 червня 2015р. і 09 липня 2015р, визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради щодо ненадання упродовж часу з 28 березня 2015 року по 29 липня 2015 року відповіді (інформації) про результати розгляду і прийняте рішення за її заявою, зобов'язати ОСОБА_3 сільську раду впродовж двотижневого строку, відповідно до частини 9 статті 118 Земельного кодексу України, розглянути на засіданні сесії ОСОБА_3 сільської ради та прийняти відповідне рішення по її заяві від 28 березня 2015 року.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала повністю, в своїх поясненнях підтвердила обставини, які викладені в позовній заяві. Просила суд позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької області в судове засідання не з'явився, проте сільська рада направила до суду заяву, в якій вказує на те, що позовні вимоги сільрада не визнає, і просить суд розглянути справу у відсутності їх представника.
Вислухавши пояснення представника позивача, та дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Право на землю є одним із конституційних прав людини-громадянина України, реалізація якого гарантується державою. Таке право набувається відповідно до положень Земельного кодексу України і воно закріплене у ст.14 Конституції України та ст.1 Земельного кодексу України.
Статтею 116 Земельного кодексу України зазначено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Положеннями ст.121 цього кодексу встановлені норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Так, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара.
Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Згідно ч.8 ст. 118 Земельного кодексу Україн, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 Земельного кодексу України.
Відповідно до положень ст. 186-1 цього кодексу, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури.
Судом встановлено, що ОСОБА_2, уклала договір із ПП «Захід-Зем» про виготовлення проекту землеустрою на виготовлення проекту землеустрою для передачі у власність земельної ділянки у с. Чагор, Глибоцького району Чернівецької області орієнтованою площею 0,15га, з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку, допоміжних будівель та споруд, що вбачається з копії договору №193 від 18.04.2014 року (а.с. 8).
На виконання вказаного договору, землевпорядною організацією розроблено проект землеустрою земельної ділянки у с.Чагор. площею 0,15га, з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд, який отримав позитивні висновки-погодження органу архітектури та містобудування і територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, що підтверджується висновком про розгляд документації із землеустрою №335 від 04.07.2014 року (а.с. 13).
Як вбачається із копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 730097223015 від 23.03.2015 року, Державним кадастровим реєстратором відділу Держземагенства у Глибоцькому районі ОСОБА_4, було внесено відомості про сформовану земельну ділянку до автоматизованої системи державного земельного кадастру, якій присвоєно кадастровий номер 7321087900:01:003:1977, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15га, що у с. Чагор, Глибоцького району, Чернівецької області (а.с. 18-20).
Частиною 9 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відповідно до копії заяви від 28.03.2015 року вбачається, що ОСОБА_2 відповідно до вимог вищевказаного закону звернулась до голови ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької області ОСОБА_5 та просила підготувати проект рішення та винести на розгляд сесії ОСОБА_3 сільської ради, яким затвердити проект землеустрою і передати ОСОБА_2 безоплатно у власніть земельну ділянку кадастровий номер 7321087900:01:003:1977, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15га, що у с. Чагор, Глибоцького району, Чернівецької області, при цьому сільрада вищевказану заяву отримала (а.а. 21-22).
Таким чином, в судовому засіданні встановлено що, позивач ОСОБА_2 розробила проект земельної ділянки площею 0,15га. під кадастровим номером 7321087900:01:003:1977, цільове призначення якої - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована у с. Чагор Глибоцького району Чернівецької області, якій отримав позитивні висновки погодження усіх відповідних органів, звернулась з відповідною заявою до ОСОБА_3 сільської ради Глибоцького району Чернівецької щодо прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, проте незважаючи на це, ОСОБА_3 сільською радою у визначений строк не розглянуто з клопотанням про прийняття рішення щодо затвердження проекту землеустрою вказаної земельної ділянки, будь-якого рішення не прийнято, що вказує на бездіяльність органу місцевого самоврядування і невиконання та порушення вимог Закону.
Крім цього, згідно з вимогами ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проте ОСОБА_3 сільська рада заперечуючи проти адміністративного позову, не надав суду жодних доказів на спростування доводів позивача.
Таким чином позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають до задоволення.
На підставі викладеного, ст.ст. 118, 186, 186-1 Земельного кодексу України, керуючись ст.ст. 3, 6-12, 17, 71, 86, 158-163, 167 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги ОСОБА_2 - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради щодо неприйняття рішення на пленарних засіданнях сесії, що проведені 24 квітня 2015р., 03 червня 2015р. і 09 липня 2015р.за заявою гр. ОСОБА_2, 26 січня 1967р.н., жительки с.Чагор Глибоцького району від 28 березня 2015р. про затвердження проекту землеустрою і передачі у власність земельної ділянки площею 0,15га, кадастровий номер 7321087900:01:003:1977, цільове призначення - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15га, яка розташована у с. Чагор.
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради щодо ненадання упродовж часу з 28 березня 2015 року по 29 липня 2015 року відповіді (інформації) про результати розгляду і прийняте рішення за заявою гр. ОСОБА_2, жительки с.Чагор Глибоцького району від 28 березня 2015 року.
Зобов'язати ОСОБА_3 сільську раду впродовж двотижневого строку, відповідно до частини 9 статті 118 Земельного кодексу України, розглянути на засіданні сесії ОСОБА_3 сільської ради та прийняти рішення по заяві гр. ОСОБА_2 від 28 березня 2015 року, в якій вона порушувала питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,15га, кадастровий номер 7321087900:01:003:1977, цільове призначення - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,15га, яка розташована у с. Чагор та надання її у власність.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Глибоцький районний суд Чернівецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
СУДДЯ: В.В. Цуркан
Суд | Глибоцький районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2015 |
Оприлюднено | 02.09.2015 |
Номер документу | 49096868 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Глибоцький районний суд Чернівецької області
Цуркан В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні